I väntan på utredning

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

I väntan på utredning

Inläggav Orsobou4 » 2008-10-16 3:03:54

När jag läser inlägg i det här forumet, märker jag att många har problem och bekymmer, orsakade av Asperger-syndromet eller av deras omgivnings attityd till det. Själv väntar jag på att få min eventuella AS utredd och diagnosticerad. Kan inte ni som skriver om er situation vara litet mer varsamma i er beskrivning av er situation? Jag är orolig för hur vad som ska hända med mig i framtiden, och skulle vilja slippa skräckskildringar av eventuell ensamhet, usel ekonomi, isolering och allmänhetens okunnighet, fördomar osv. Helst läser jag inlägg som kan trösta och/eller ge mod att fortsätta leva.
Senast redigerad av Orsobou4 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Orsobou4
 
Inlägg: 28
Anslöt: 2008-03-26
Ort: Västerås

Inläggav Chilehead » 2008-10-16 3:16:37

Nu vet jag inte hur det är för din del men många har jobbiga problem och det är en befrielse att kunna lufta känslor m.m. här men sen finns det andra som lever ganska "normala" liv där ingen utomstående har någon aning vad som händer i ens skalle. Om du får diagnos på papper hur skulle det ändra ditt liv, förutom att ofta kan det vara en befrielse att få veta varför man är som är.

Välkommen förresten
Senast redigerad av Chilehead 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Chilehead
 
Inlägg: 834
Anslöt: 2008-06-26
Ort: Göteborg

Inläggav KrigarSjäl » 2008-10-16 5:11:19

Vad andra väljer att skriva om ska du inte lägga dig i.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Mats » 2008-10-16 7:25:50

Nu kanske jag får min första varning men... Jag tar risken. Känner att jag måste skriva vad jag tycker...

Orsobou4:
Det som gör forumet intressant för mig är att här skriver riktiga människor om riktiga problem och riktiga glädjeämnen från sina riktiga liv. Det är inga sagor med garantertat lyckliga slut. Om du hellre vill läsa om sånt som kan trösta och/eller ge mod att leva vidare än om verkligheten som den är tror jag faktiskt jag ska rekommendera dig att läsa sagor. Det är precis därför sagor finns. Du kanske till och med skulle kunna skriva en sagobok, "Sagan om lille Aspie", om en liten pojke med AS som växer upp och blir rik, omtyckt och får massor av vänner... Ingenting jag skulle läsa, men det kanske finns fler som tycker som du.
Senast redigerad av Mats 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Mats
 
Inlägg: 5576
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Re: I väntan på utredning

Inläggav Glimma » 2008-10-16 8:02:15

Orsobou4 skrev:När jag läser inlägg i det här forumet, märker jag att många har problem och bekymmer, orsakade av Asperger-syndromet eller av deras omgivnings attityd till det. Själv väntar jag på att få min eventuella AS utredd och diagnosticerad. Kan inte ni som skriver om er situation vara litet mer varsamma i er beskrivning av er situation? Jag är orolig för hur vad som ska hända med mig i framtiden, och skulle vilja slippa skräckskildringar av eventuell ensamhet, usel ekonomi, isolering och allmänhetens okunnighet, fördomar osv. Helst läser jag inlägg som kan trösta och/eller ge mod att fortsätta leva.



För mig blev det fantastiskt att få veta. Och livet har bara blivit bättre av det. Jag förstår din ångest/oro över det alla skriver här, men jag håller med KrigarSjäl. Nu är forumet ett Aspergerforum med Aspergers syndrom som huvuddiskussionsämne. Då måste medlemmarna få skriva precis det de vill om sitt syndrom. Det är viktigt för oss. Och tyvärr kan livet vara rätt krasst/hemskt för en del som fått diagnosen. Livet är hårt och orättvist. Fast det är förstås olika för alla. Men skriv inte att andra ska dämpa sig i sin beskrivning av hur de upplever sin diagnos. Det är helt fel.Det får dig att framstå som lite diaktatorsaktigt, vilket inte är populärt. Nu ingår det i vårt funktionshinder att faktiskt tex sakna empatikänslan. Vi har oftast kanske inte ngn koll alls på hur det vi skriver påverkar andra. Det är ju det som är handikappet. Aspergers syndrom är ju återigen ett handikapp/funktionshinder.Du kanske ska ta en paus från forumet under tiden du är under utredning?

Den som sig i leken ger.....den får leken tåla!
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav Glimma » 2008-10-16 8:12:50

Mats skrev:Nu kanske jag får min första varning men... Jag tar risken. Känner att jag måste skriva vad jag tycker...

Orsobou4:
Det som gör forumet intressant för mig är att här skriver riktiga människor om riktiga problem och riktiga glädjeämnen från sina riktiga liv. Det är inga sagor med garantertat lyckliga slut. Om du hellre vill läsa om sånt som kan trösta och/eller ge mod att leva vidare än om verkligheten som den är tror jag faktiskt jag ska rekommendera dig att läsa sagor. Det är precis därför sagor finns. Du kanske till och med skulle kunna skriva en sagobok, "Sagan om lille Aspie", om en liten pojke med AS som växer upp och blir rik, omtyckt och får massor av vänner... Ingenting jag skulle läsa, men det kanske finns fler som tycker som du.


Tycker inte du borde få en varning. Du skriver ju som det är.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Inläggav JOR » 2008-10-16 9:51:04

Jaja!

Ni skriver som det är, men ibland missar man något.


Krigis kunde istället för att nyttja snäsande ton skrivit följande!


Har förståelse för att en del vill känna hopp! Om det är stöd ni är ute efter så är detta forum inte den rätte för dig.

Forumet är rätt och slätt ett diskussionsforum för oss med Asperger S.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav sommar » 2008-10-16 11:01:17

JOR skrev:Jaja!

Ni skriver som det är, men ibland missar man något.


Krigis kunde istället för att nyttja snäsande ton skrivit följande!


Har förståelse för att en del vill känna hopp! Om det är stöd ni är ute efter så är detta forum inte den rätte för dig.

Forumet är rätt och slätt ett diskussionsforum för oss med Asperger S.


Man kanske inte ska hålla med svara /hålla med JOR med tanke på hans roll men nu väljer jag att göra det. Jag tycker det var bra att han skrev detta inte minst det jag gjort med fetstil. Så många gånger jag sett Krigarsjäl skriva nedlåtande mot folk och riskerar att skrämma bort folk som dessutom kanske länge samlat mod för att komma hit. Han verkar tror att han är härskare, åtminstone ibland. Givetvis kan man få uttrycka sin åsikt med det är lika viktigt HUR man skriver som ATT man gör det - nyanser i tonfallet är viktiga att tänka på och det gäller överallt i samhället. Med detta i åtanke lär vissa diskussioner minska på forumet. Alla behöver inte en rå ton, tex. inte jag men det är också sällan saker behöver lindas in (men det förekommer). "Tungan kan vara vassare än svärdet."
Möt upp oss på träffarna Krigis, vetja!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 3 gånger.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: I väntan på utredning

Inläggav sommar » 2008-10-16 11:11:17

Orsobou4 skrev:När jag läser inlägg i det här forumet, märker jag att många har problem och bekymmer, orsakade av Asperger-syndromet eller av deras omgivnings attityd till det. Själv väntar jag på att få min eventuella AS utredd och diagnosticerad. Kan inte ni som skriver om er situation vara litet mer varsamma i er beskrivning av er situation? Jag är orolig för hur vad som ska hända med mig i framtiden, och skulle vilja slippa skräckskildringar av eventuell ensamhet, usel ekonomi, isolering och allmänhetens okunnighet, fördomar osv. Helst läser jag inlägg som kan trösta och/eller ge mod att fortsätta leva.


Välkommen!
Jag förstår dig och tror tyvärr att man kan bli skrämd då man kommer in hit (men fortsätt läs - här finns mycket bra!) MEN det du vill bekämpa tycker jag verkligen inte ska bekämpas. Detta är ett Aspergerforum där vi med AS har en möjlighet att skriva som det verkligen är som vi nog inte kan dryfta någon annanstans. Många av oss med AS. har få kontakter IRL. och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat. Dock förstår jag dig om du tycker det låter hemskt ibland och jag håller med om att vissa saker och vissa personer uttrycks väldigt hårt, aggressivt, osv. Lite konstigt ibland men du får försöka undvika det. Samtidigt är det nog så på en del andra forum också men förmodligen annorlunda här än på många andra ställen för vi har vårt funktionshinder och då blir det nog annorlunda på gott & ont.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: I väntan på utredning

Inläggav Alien » 2008-10-16 11:29:14

Orsobou4 skrev:När jag läser inlägg i det här forumet, märker jag att många har problem och bekymmer, orsakade av Asperger-syndromet eller av deras omgivnings attityd till det. Själv väntar jag på att få min eventuella AS utredd och diagnosticerad. Kan inte ni som skriver om er situation vara litet mer varsamma i er beskrivning av er situation? Jag är orolig för hur vad som ska hända med mig i framtiden, och skulle vilja slippa skräckskildringar av eventuell ensamhet, usel ekonomi, isolering och allmänhetens okunnighet, fördomar osv. Helst läser jag inlägg som kan trösta och/eller ge mod att fortsätta leva.


Du får tänka på att "hälsan tiger still". Den som inte har några större bekymmer med sitt AS, skriver inte så mycket och är kanske inte ens medlem här.

- När det gäller ensamhet så tycker jag också man läser om folk som är helt nöjda med sitt (begränsade) umgänge.
- Om man inte får/klarar av vanligt arbete så blir ens ekonomi ansträngd. Men det finns också aspergare som har arbete.
- Allmänhetens okunnighet får vi troligen själva göra något åt.

Här skriver aspergare i första hand för andra aspergare och ofta inte särskilt varsamt. Men om du inte redan nu har problem, så behöver inte en diagnos nödvändigtvis betyda värre problem.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: I väntan på utredning

Inläggav Sabina » 2008-10-16 11:55:44

Välkommen hit Orsobou4!

sommar skrev: och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat.


Fast det kanske är något som behövs ibland. Att en Aspergare säger högt det som alla andra också ser, men ingen vågar uttrycka:

"Kejsaren är naken!"

(Och det som "normalt" uppfattas som "socialt samspel" kan ibland vara fullt av hyckleri och en massa elaka pikar och antydningar. Så då kan det ibland vara befriande med någon som istället är rakt på. )
Senast redigerad av Sabina 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Sabina
 
Inlägg: 390
Anslöt: 2008-03-23
Ort: Göteborg

Re: I väntan på utredning

Inläggav Glimma » 2008-10-16 12:27:07

Sabina skrev:Välkommen hit Orsobou4!

sommar skrev: och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat.


Fast det kanske är något som behövs ibland. Att en Aspergare säger högt det som alla andra också ser, men ingen vågar uttrycka:

"Kejsaren är naken!"

(Och det som "normalt" uppfattas som "socialt samspel" kan ibland vara fullt av hyckleri och en massa elaka pikar och antydningar. Så då kan det ibland vara befriande med någon som istället är rakt på. )


Intressant. Jag håller med om Kejsarens nya kläder.
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: I väntan på utredning

Inläggav Glimma » 2008-10-16 12:34:14

Glimma skrev:
Orsobou4 skrev:När jag läser inlägg i det här forumet, märker jag att många har problem och bekymmer, orsakade av Asperger-syndromet eller av deras omgivnings attityd till det. Själv väntar jag på att få min eventuella AS utredd och diagnosticerad. Kan inte ni som skriver om er situation vara litet mer varsamma i er beskrivning av er situation? Jag är orolig för hur vad som ska hända med mig i framtiden, och skulle vilja slippa skräckskildringar av eventuell ensamhet, usel ekonomi, isolering och allmänhetens okunnighet, fördomar osv. Helst läser jag inlägg som kan trösta och/eller ge mod att fortsätta leva.



För mig blev det fantastiskt att få veta. Och livet har bara blivit bättre av det. Jag förstår din ångest/oro över det alla skriver här, men jag håller med KrigarSjäl. Nu är forumet ett Aspergerforum med Aspergers syndrom som huvuddiskussionsämne. Då måste medlemmarna få skriva precis det de vill om sitt syndrom. Det är viktigt för oss. Och tyvärr kan livet vara rätt krasst/hemskt för en del som fått diagnosen. Livet är hårt och orättvist. Fast det är förstås olika för alla. Men skriv inte att andra ska dämpa sig i sin beskrivning av hur de upplever sin diagnos. Det är helt fel.Det får dig att framstå som lite diaktatorsaktigt, vilket inte är populärt. Nu ingår det i vårt funktionshinder att faktiskt tex sakna empatikänslan. Vi har oftast kanske inte ngn koll alls på hur det vi skriver påverkar andra. Det är ju det som är handikappet. Aspergers syndrom är ju återigen ett handikapp/funktionshinder.Du kanske ska ta en paus från forumet under tiden du är under utredning?

Den som sig i leken ger.....den får leken tåla!


Hoppsan! Sorry! Insåg just att jag gjort samma misstag själv....angående diktatorskommentaren. Det var inte meningen! Ibland biter man sig själv i svansen. Men vad jag menade var att man bör få skriva om det man vill, som man vill, med visst ansvar mot andra. Jag ska ju inte styra vad andra får och inte får skriva heller. Svårt att vara objektiv ibland. Man vill ju ändå säga vad man tycker.
_________________
Senast redigerad av Glimma 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Glimma
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 873
Anslöt: 2008-08-31

Re: I väntan på utredning

Inläggav sommar » 2008-10-16 12:37:10

Sabina skrev:Välkommen hit Orsobou4!

sommar skrev: och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat.


Fast det kanske är något som behövs ibland. Att en Aspergare säger högt det som alla andra också ser, men ingen vågar uttrycka:

"Kejsaren är naken!"

(Och det som "normalt" uppfattas som "socialt samspel" kan ibland vara fullt av hyckleri och en massa elaka pikar och antydningar. Så då kan det ibland vara befriande med någon som istället är rakt på. )


Absolut! Det tycker jag också men det framgick inte tydligt i mitt föregående inlägg att jag tycker så. :oops: Jag skulle lägga till att det ibland behövs att man ryter till men då var ändringstiden ute och då tänkte jag inte på att jag kunde gjort ett inlägg till. :(
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav KrigarSjäl » 2008-10-16 15:35:51

Sommar & JOR:

Kan ni inte starta en separat tråd för alla som vill klaga på hur jag uttrycker mig? :wink:
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: I väntan på utredning

Inläggav Inger » 2008-10-16 18:57:25

sommar skrev:Välkommen!
Jag förstår dig och tror tyvärr att man kan bli skrämd då man kommer in hit (men fortsätt läs - här finns mycket bra!) MEN det du vill bekämpa tycker jag verkligen inte ska bekämpas. Detta är ett Aspergerforum där vi med AS har en möjlighet att skriva som det verkligen är som vi nog inte kan dryfta någon annanstans. Många av oss med AS. har få kontakter IRL. och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat. Dock förstår jag dig om du tycker det låter hemskt ibland och jag håller med om att vissa saker och vissa personer uttrycks väldigt hårt, aggressivt, osv. Lite konstigt ibland men du får försöka undvika det. Samtidigt är det nog så på en del andra forum också men förmodligen annorlunda här än på många andra ställen för vi har vårt funktionshinder och då blir det nog annorlunda på gott & ont.

Det där var fint beskrivet, Sommar.

Orsobou4, välkommen från mig också.

Om du läser mer i Allt om Asperger-delen så kommer du säkert hitta även inspirerande trådar om talanger, & specialintressen, gratis tandvård och mycket annat som kan vara en fördel med AS.

Under Träffar kan du läsa hur givande vi brukar ha på de olika träffar som spontant ordnas lite här och var i landet; hur enkelt och behagligt det är när vi umgås med varandra (utan alla de där förvirrande och onödiga reglerna & måstena som brukar prägla vanligt umgänge).

Och förutom en del bråk och tjafs, framför allt i Nya Fri Disussion och i den här avdelningen, så kommer du säkert också hitta en massa tecken på vänlighet, hjälpsamhet och äkta omtanke om andra medlemmer. Jag har sällan varit på forum med så många genuint sympatiska, vettiga och hyggliga människor. Och alla är inte ensamma eller arbetslösa heller.

Om du läser engelska kanske du också kan hitta nåt inspirerande på min hemsida här nedan.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Re: I väntan på utredning

Inläggav sommar » 2008-10-16 20:18:22

Inger skrev:
sommar skrev:Välkommen!
Jag förstår dig och tror tyvärr att man kan bli skrämd då man kommer in hit (men fortsätt läs - här finns mycket bra!) MEN det du vill bekämpa tycker jag verkligen inte ska bekämpas. Detta är ett Aspergerforum där vi med AS har en möjlighet att skriva som det verkligen är som vi nog inte kan dryfta någon annanstans. Många av oss med AS. har få kontakter IRL. och som du nog vet är Aspergare i stor utsträckning väldigt ärliga, ofta mer än gemene man. Vissa med As. vet inte hur man ljuger och vi är också väldigt rakt på många gånger. En del med AS. kan inget annat och vil därmed inget annat. Dock förstår jag dig om du tycker det låter hemskt ibland och jag håller med om att vissa saker och vissa personer uttrycks väldigt hårt, aggressivt, osv. Lite konstigt ibland men du får försöka undvika det. Samtidigt är det nog så på en del andra forum också men förmodligen annorlunda här än på många andra ställen för vi har vårt funktionshinder och då blir det nog annorlunda på gott & ont.


Det där var fint beskrivet, Sommar.


Tack! :)
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav JOR » 2008-10-16 22:48:44

Tja!

Krigis.

Det är en ny medlem, han framför ett önskemål, som du dissade utan förklaring.

Jag korrigerade det.


Så nej, jag klagade inte.
Men andra forumregeln är applicerbar i ditt fall i denna tråd.
Det var onödigt bryskt. Om nykomlingen varit här en längre tid och varit delaktig i diverse konversationer så hade jag inte brytt mig.

Det där är vad jag elakt brukar kalla för att göra en "Eddie", nykomling dyker upp, skriver något som går att dissa, och då skall det göras på fränast möjliga ton. Det bryter faktiskt mot andra forumregeln.
Senast redigerad av JOR 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
JOR
Tekniker
 
Inlägg: 1891
Anslöt: 2005-10-11
Ort: Göteborg

Inläggav sommar » 2008-10-16 23:23:10

JOR skrev:Tja!

Krigis.

Det är en ny medlem, han framför ett önskemål, som du dissade utan förklaring.

Jag korrigerade det.


Så nej, jag klagade inte.
Men andra forumregeln är applicerbar i ditt fall i denna tråd.
Det var onödigt bryskt. Om nykomlingen varit här en längre tid och varit delaktig i diverse konversationer så hade jag inte brytt mig.

Det där är vad jag elakt brukar kalla för att göra en "Eddie", nykomling dyker upp, skriver något som går att dissa, och då skall det göras på fränast möjliga ton. Det bryter faktiskt mot andra forumregeln.


Äntligen att något kan råda bot mot detta! Jag har funderat ett tag på att det borde inte vara rätt att uppträda hur bryskt som helst i alla fall inte utanför NFD och särskilt inte mot nya medlemmar.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 16:15:53, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav HellviHumle » 2008-10-16 23:45:55

Du får inte mer problem efter att ha fått en diagnos, du får en diagnos baserad på de problem du redan har.
Om du har en bra ekonomi så blir den ju inte sämre av diagnosen osv.
De som skriver här skriver givetvis om sina problem och ska förstås göra det. Precis som du kan skriva om dina problem här.
Kör hårt!
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 16:15:57, redigerad totalt 1 gång.
HellviHumle
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2008-09-24
Ort: Lärbro

Inläggav HellviHumle » 2008-10-16 23:53:01

KrigarSjäl skrev:Sommar & JOR:

Kan ni inte starta en separat tråd för alla som vill klaga på hur jag uttrycker mig? :wink:


Det finns en stor risk med att uttrycka sig som du gjorde, nämligen: att ingen bryr sig om att läsa inläggen efter ett tag. Man ser ditt inlägg och tänker: jaja, och fortsätter till nästa utan att ägna ditt inlägg någon mer tanke. Det är synd om det blir så. Jag skulle tycka att det är en anledning till att hålla en något lägre ton. Men du kanske inte bryr dig, vad vet jag?
Senast redigerad av HellviHumle 2011-05-04 16:15:57, redigerad totalt 1 gång.
HellviHumle
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2008-09-24
Ort: Lärbro

Inläggav Pontus » 2008-10-17 0:01:20

HellviHumle skrev:
KrigarSjäl skrev:Sommar & JOR:

Kan ni inte starta en separat tråd för alla som vill klaga på hur jag uttrycker mig? :wink:


Det finns en stor risk med att uttrycka sig som du gjorde, nämligen: att ingen bryr sig om att läsa inläggen efter ett tag. Man ser ditt inlägg och tänker: jaja, och fortsätter till nästa utan att ägna ditt inlägg någon mer tanke. Det är synd om det blir så. Jag skulle tycka att det är en anledning till att hålla en något lägre ton. Men du kanske inte bryr dig, vad vet jag?

Jag hoppar inte över någon som uttrycker sig burdust, däremot hoppar jag ofta över folk som håller alldeles för låg eller obildad ton.
Pontus
 
Inlägg: 895
Anslöt: 2008-03-12
Ort: Värmland

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in