NP-Utredning

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

NP-Utredning

Inläggav LooviieS » 2019-11-07 10:03:34

Jag har precis gjort klart hela min NP-Utredning för ADHD/ADD och Autism/Asperger. Varade endast två besök ca 8 timmar totalt på två veckor. Dock hann vi med mycket och de var väldigt noggranna trots de.
Väntar på kallelse för återbesök av resultat och vilka åtgärder som ska tas. Hur lång tid kan det ta innan man får veta? Detta är bara det jag tänker på nu och vill inte sitta och göra så stor grej av det i månader i mitt huvud, för känns som den ska sprängas av alla tankar som far.

När vi skickade remiss in dit så fick jag komma på bedömning efter två veckor redan, sedan fick jag vänta tre veckor för NP-utredningen. Så tog väldigt snabbt. Dock är det ett nyöppnat psykiatri så de tar emot snabbt pga lite patienter där just nu.

Hur länge har ni fått vänta?
LooviieS
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2019-11-07

NP-Utredning

Inläggav Zima33 » 2019-11-10 19:25:50

Jag fick börja svara på frågeformulär med hundratals frågor 1-2 år innan och sen bestämde en psykolog, som jag aldrig träffade, att jag skulle utredas. Efter utredningen tog det väl nån månad eller två innan jag fick åka dit och få resultatet.
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

NP-Utredning

Inläggav ShakeItOut » 2019-11-10 19:52:57

Jag tror det tog max 2-3 veckor från sista besöket till återgivning. Med tanke på hur snabbt din mottagning verkar jobba så tar det säkert inte länge :-)Happy

Väntade i 3 år på utredningen...
ShakeItOut
 
Inlägg: 615
Anslöt: 2018-10-19

NP-Utredning

Inläggav LooviieS » 2019-11-13 9:53:57

ShakeItOut skrev:Jag tror det tog max 2-3 veckor från sista besöket till återgivning. Med tanke på hur snabbt din mottagning verkar jobba så tar det säkert inte länge :-)Happy

Väntade i 3 år på utredningen...


Oj, hade aldrig haft tålamodet att vänta år på det. Ifs så har man inget val.
Misstänker det kan ta ca 3 veckor, menar dumt att dra ut på det för dem, bästa är ju att gå igenom allt medans informationen de fått in är färskt. Samt hur man beter sig etc.

Jag både hoppas och inte hoppas att det är något. Hoppas för att har haft extrema problem i skolan så detta skulle förklara allt och jag skulle äntligen kunna få ro i mig själv och veta att det inte ''bara var helt jag som inte lyssnar'' osv. Men hoppas samtidigt inte, för inte roligt att bli diagnostiserad, kan både komma ut helt fel eller rätt och det kanske blir bara mer problem än vad det är nu.
LooviieS
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2019-11-07

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in