Är mindfulness till för att ändra din personlighet?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Är mindfulness till för att ändra din personlighet?

Inläggav illmbius » 2019-09-21 9:42:53

helt klart! du ska bli en passiv slav till systemet det är hela "poängen" :-D vill man slösa bort mer tid på att jöra prwcis ingenting ska man helt klart ägna sig åt meditation!
illmbius
 
Inlägg: 141
Anslöt: 2019-09-12

Är mindfulness till för att ändra din personlighet?

Inläggav geocache » 2019-09-21 9:53:49

kiddie skrev:Jag kan oxo meditera, men inte med mindfulness, däremot med meditationsmusik. För mig påverkar ljud väldigt mycket. Lyckades t o m få bättre djupsömn genom att sitta och lyssna på vissa ljud som de påstod skulle främja sömnen, och det funkade på mig. På andra funkar det säkert inte alls.

För att inte verka helt flummig så börjar det komma forskning på ljudets användning i ångestlindring.


Vad för ljud är det du testat? Några ljud som gör mig lugn är ljudet av långsamt vågsvall, stillsam vind i trädkronor, och ljudet/åsynen av en storlom, gärna på en spegelblank fjälltjärn i skymningen: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... KMmjU97byk
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Är mindfulness till för att ändra din personlighet?

Inläggav kiddie » 2019-09-21 20:47:38

geocache skrev:Vad för ljud är det du testat?


Finns en del på youtube some påminner om det, men jag hade ett program där man blandade olika ljud, naturljud, lite musik, olika frekvenser, tills man hade något som kändes rätt. Minns inte vad programmet hette, men på den tiden hade man ju oftare installerat program till datorn, nuförtiden ska väl allt streamas eller liknande.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Återgå till Intressanta intressen



Logga in