Alla mina bilder huller om buller i mobilen

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

Alla mina bilder huller om buller i mobilen

Inläggav Alien » 2019-08-08 14:21:32

Ja, de syns ju i kronologisk ordning. Men finns det inte något annat sätt att ordna dem? Jag skulle vilja ha dem ordnade i olika album, t ex efter plats. Som det nu är hittar jag aldrig bilder som är äldre, det blir ett evigt scrollande.

Eller är det så att man måste föra över bilderna till datorn för att kunna ordna dem i olika album?

Det finns en manual på engelska om mobilen (https://www.netonnet.se/files/manualer/ ... ade_en.pdf) och där står det om Camera men inget om hur man kan ordna bilderna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Alla mina bilder huller om buller i mobilen

Inläggav notwoodstock » 2019-08-08 15:39:20

Jag har iPhone SE, två stycken. Tycker det var en bra fråga.

Jag har löst det till viss mån, genom att kopiera till delade album, plus allt det som ligger i iCloud från datorn. Där är det bättre sorterat.

Är för tillfället lite kvaddad, tror jag ändrar bara om någon bra lösning framkommer.
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Alla mina bilder huller om buller i mobilen

Inläggav sebastiann » 2019-08-15 19:50:09

Jag testade och det funkar utmärkt med album.
Nu är det så att jag har en samsung, men det är ju android och ska funka samma på din mobil.

Längst nere så har du knappar med pyttepytteliten text som säger "Bilder", "Album", "Berättelser", "Delat".
Klicka på album.
Sedan på 3 punkter
Skapa album
Sedan gå in på ett befintligt album. långtryck på en bild så att den bockas i. Sedan bocka i resten av bilderna du vill flytta till det nya albumet.
Sedan 3 punkter igen
Flytta till album

upprepa för varje nytt album du vill skapa.
sebastiann
Får inte posta eller skicka pm
 
Inlägg: 1355
Anslöt: 2018-01-19
Ort: 57°45'41.31"N 12°3'40.32"E (CTRL+V i google maps)

Återgå till IT-forum



Logga in