Bota homosexualitet.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Bota homosexualitet.

Inläggav Selma » 2019-04-28 14:23:06

Kuwaitisk akademiker har tagit fram profetiskt stolpiller mot homosexualitet!

Man kan undra om hon "är på riktigt"... :lol:
Se filmen, finns länkad på denna sida:
https://toklandet.wordpress.com/2019/04 ... exualitet/
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Bota homosexualitet.

Inläggav Huggorm » 2019-04-28 15:19:24

Botemedlet finns i form av ett islamiskt profetiskt stolpiller och ska ha effekt på maskarna som lever på sädesvätska i ändtarmen.
:-)063 Jaha, det är så det fungerar.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Bota homosexualitet.

Inläggav Selma » 2019-04-28 15:37:41

Huggorm skrev:
Botemedlet finns i form av ett islamiskt profetiskt stolpiller och ska ha effekt på maskarna som lever på sädesvätska i ändtarmen.
:-)063 Jaha, det är så det fungerar.

Einstein lär ha sagt "Allting bör göras så enkelt som möjligt – men inte enklare." Varför då krångla till det med två olikfärgade stolpiller, ena sorten för män, den andra för kvinnor. Hur tänkte hon? Och varför snöre på stolpiller? :roll:
Misstänker att allt är på skoj.

/Naiv
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Bota homosexualitet.

Inläggav RainyDay » 2019-04-28 20:46:34

Det finns ju en hel del anledningar till att misstänka att detta bara är bullshit.
RainyDay
 
Inlägg: 327
Anslöt: 2018-04-24
Ort: Hälleforsnäs

Bota homosexualitet.

Inläggav slackern » 2019-04-28 21:04:47

Även kristnahögern i USA försöker dom ju "bota" homosexualitet, fast där handlar det mer om att "programmera om" dvs hjärntvätt.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Bota homosexualitet.

Inläggav Freedrone » 2019-04-29 11:22:58

RainyDay skrev:Det finns ju en hel del anledningar till att misstänka att detta bara är bullshit.
Som att den där masken inte har presenterats.

slackern skrev:Även kristnahögern i USA försöker dom ju "bota" homosexualitet, fast där handlar det mer om att "programmera om" dvs hjärntvätt.
Men även där finns det olika idéer. Jag har glömt bort vad han heter, men det är en man som anser att homosexuella kan botas - men att om man menar allvar med det så kan man inte samtidigt hålla på med totalt cancerös homofobi. Självklart är det homofobi i sig att tro att homosexualitet kan "botas". Men det är något helt annat än WBCs idiotier som t.o.m. äcklade KKK (då har man verkligen lyckats här i livet om man äcklar KKK).

Vad kuwaitern inte verkar fatta är att om man skall blåsa folk så måste man vara trovärdig. Att hänga upp det på en obevisad mask är för mycket. Synd bara att den där bloggen verkar för det mesta gå igång på "islamiskt profetiskt".
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Bota homosexualitet.

Inläggav Huggorm » 2019-04-29 12:16:30

Skall man "bota" homosexualitet skall det nog göras i spädbarnsålder eller ännu tidigare. Att försöka göra det med en vuxen är hopplöst. Jag vet inte exakt vad som orsakar homosexualitet men kan man göra könsbyten så måste det väl gå att fixa homosexualitet också, om man är ute i ett tidigt stadium.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Bota homosexualitet.

Inläggav Freedrone » 2019-04-29 12:35:41

Huggorm skrev:Skall man "bota" homosexualitet skall det nog göras i spädbarnsålder eller ännu tidigare. Att försöka göra det med en vuxen är hopplöst. Jag vet inte exakt vad som orsakar homosexualitet men kan man göra könsbyten så måste det väl gå att fixa homosexualitet också, om man är ute i ett tidigt stadium.
Några enkla följdfrågor och påpekanden:

Hur vet man att ett spädbarn är homosexuellt? Och har ett spädbarn ens en egentlig sexualitet? Barn innan puberteten kan ha väldigt dumma uppfattningar om saker och ting. T.ex. vilja gifta sig med föräldern av motsatt kön utan att det är i närheten av en incestuös läggning. De kan bara inte greppa implikationerna.

När samhället var totalt heteronormativt hur kom det sig då att det ändå "slank igenom" folk denna totala hjärntvätt?

Könsbyten/korrigeringar är inte alls en enkel sak. Även om det görs i rätt ålder så måste denne ta hormoner för resten av sitt liv.

Även om det vore en enkel sak att byta/korrigera kön så finns det inget som säger att den sexuella läggningen är lika enkel. Och om det vore enkelt att utföra bägge, har det avancerade samhället inget bättre för sig?
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Bota homosexualitet.

Inläggav Huggorm » 2019-04-29 12:51:30

Freedrone skrev:Hur vet man att ett spädbarn är homosexuellt? Och har ett spädbarn ens en egentlig sexualitet?
Det är därför att jag tänker att det kanske kan vara möjligt att göra något åt saken i tidig ålder, om man kunnat se redan då om barnet skall bli homosexuellt. Går det inte då, så går det nog aldrig.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Bota homosexualitet.

Inläggav Freedrone » 2019-04-29 13:30:34

Huggorm skrev:
Freedrone skrev:Hur vet man att ett spädbarn är homosexuellt? Och har ett spädbarn ens en egentlig sexualitet?
Det är därför att jag tänker att det kanske kan vara möjligt att göra något åt saken i tidig ålder, om man kunnat se redan då om barnet skall bli homosexuellt. Går det inte då, så går det nog aldrig.
Även om man kunde så säger det inget om vad man bör göra. Just gamla homosexuella vet att berätta om obefintlig läkaretik.
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Bota homosexualitet.

Inläggav Huggorm » 2019-04-29 14:35:27

Freedrone skrev:
Huggorm skrev:
Freedrone skrev:Hur vet man att ett spädbarn är homosexuellt? Och har ett spädbarn ens en egentlig sexualitet?
Det är därför att jag tänker att det kanske kan vara möjligt att göra något åt saken i tidig ålder, om man kunnat se redan då om barnet skall bli homosexuellt. Går det inte då, så går det nog aldrig.
Även om man kunde så säger det inget om vad man bör göra. Just gamla homosexuella vet att berätta om obefintlig läkaretik.
Ja, det är en annan fråga. Men jag är en praktiker, när någon presenterar ett problem så börjar jag genast fundera ut sätt att fixa det.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Bota homosexualitet.

Inläggav Freedrone » 2019-04-29 14:39:03

Huggorm skrev:
Freedrone skrev:
Huggorm skrev:Det är därför att jag tänker att det kanske kan vara möjligt att göra något åt saken i tidig ålder, om man kunnat se redan då om barnet skall bli homosexuellt. Går det inte då, så går det nog aldrig.
Även om man kunde så säger det inget om vad man bör göra. Just gamla homosexuella vet att berätta om obefintlig läkaretik.
Ja, det är en annan fråga. Men jag är en praktiker, när någon presenterar ett problem så börjar jag genast fundera ut sätt att fixa det.
Ok. Ingen skada skedd. Jag är så själv. Men är det alltid praktiskt att lösa problemen? Dessutom så finns det inget mer praktiskt än en god teori. Och om teorin inte säger något om spädbarns sexualitet? Då får man det svårt.
Freedrone
 
Inlägg: 353
Anslöt: 2018-10-11

Bota homosexualitet.

Inläggav ufo » 2019-04-29 20:44:13

Huggorm skrev:Men jag är en praktiker, när någon presenterar ett problem så börjar jag genast fundera ut sätt att fixa det.
Det är en bra egenskap, jag är själv åt det hållet.
Men det första steget i problemlösning är att identifiera själva felet.

Huggorm skrev:Skall man "bota" homosexualitet skall det nog göras i spädbarnsålder eller ännu tidigare.
Ligger felet hos de homosexuella, eller hos de som anser sig ha rätten att diktera andras preferenser? Själv anser jag det sistnämnda.

---
Oavsett om stolpillret är en bluff eller inte så lider jag med dom som kommer få påtryckningar att "bota" sig.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Bota homosexualitet.

Inläggav Huggorm » 2019-04-29 21:09:34

ufo skrev:
Huggorm skrev:Men jag är en praktiker, när någon presenterar ett problem så börjar jag genast fundera ut sätt att fixa det.
Det är en bra egenskap, jag är själv åt det hållet.
Men det första steget i problemlösning är att identifiera själva felet.

Huggorm skrev:Skall man "bota" homosexualitet skall det nog göras i spädbarnsålder eller ännu tidigare.
Ligger felet hos de homosexuella, eller hos de som anser sig ha rätten att diktera andras preferenser? Själv anser jag det sistnämnda.

---
Oavsett om stolpillret är en bluff eller inte så lider jag med dom som kommer få påtryckningar att "bota" sig.
Notera citationstecknen, jag är medveten om den etiska problematiken runt botande av homosexualitet.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Bota homosexualitet.

Inläggav ufo » 2019-04-29 21:13:01

Huggorm skrev:Notera citationstecknen
Nu noterar jag. :oops:
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in