Dejtingscenen

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-15 20:09:18

Alien skrev:
Pinghis Khan skrev:
imagine skrev:Tycker att man måste ligga med tjejjen första gången man träffar henne. Något händer då och vips är relationen igång. Dejtingsajterna har aldrig fungerat för mig. Det enda som har fungerat har varit att ragga upp tjejjer som jag fann mig dragen till och som själva var ute efter att starta en relation med någon just den kvällen. Allt det där med numererade listor kommer bara upp efter att relationen är igång - och kan personen inte leva med någon som jag så tar relationen slut helt enkelt.


Ja förstår inte dessa konstiga katolska värderingar om att man måste träffas x antal gånger innan man ligger.
Livet är kort man bör visa att man menar allvar så fort som möjligt.

Tur att inte alla män har lika bråttom; då hade jag dött som oskuld och barnlös. :-)018

Hur blir det ett bevis på att man menar allvar att ha sex första gången man träffas? I vissa kulturer (USA?) ses det tvärtom som att man inte menar allvar, dvs att man bara är ute efter tillfälligt sex och inte vill ses sen. Därför måste en kvinna vänta till tredje dejten innan hon "släpper till". Fördelen med det amerikanska systemet är att man vet vad som gäller. Så den man som bara är ute efter sex, återkommer inte om man säger nej. Medan den som verkligen är intresserad håller ut till tredje dejten.

För mig har det mer att göra med att jag verkligen inte ville ha sex med nån läskig främling. Måste lita på vederbörande först. Vi som känner så kallas för demisexuella.

Eftersom folk är så olika så går det inte att säga något generellt. Men folk är pigga på att döma och fördöma den som är annorlunda.

Första gången o första gången nån form av kontakt har man väl haft innan om man träffas om man inte raggar upp personen på krogen.
JAg kommer faktiskt inte ihåg hur det gick till exakt längre då jag har haft en relation men oftast har relationerna eskalerat ganska snabbt, de som det blev något med.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav nallen » 2019-01-15 20:30:48

Pinghis Khan skrev:
sugrövmanövern skrev:Är det ytligt att idka samlag?
Beror väl på va? :-)063

Är organet av ringa längd blir penetrationen blott ytlig :-)196
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtingscenen

Inläggav Stenhumla » 2019-01-15 20:37:28

På Tinder så har jag nästan aldrig fått napp om jag skriver först. Om jag låtit bli att skriva, verkligen väntat med det, så har kvinnan i sig skrivit till mig, absolut inte alltid. Men för tillfället så räcker det inte för en man att slänga ur sen en replik (om den mannen inte är otroligt snygg och attraherar alla, såväl kvinnor som män) oavsett hur jävla fin och bra den meningen är. Vissa vill ha det till att det är modeller och funktioner hos oss som triggar igång något speciellt, men en kvinna kan idag, via dejtingsidor och dylikt, bara rakt av välja det mer intressanta.

Sen om vissa vill tro att det sker som "den amerikanska modellen" eller vill leva genom amerikansk teve, den personen lever inte riktigt i den verkligen världen eller ens upplever den.
Stenhumla
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2017-01-02

Dejtingscenen

Inläggav LordNelson » 2019-01-18 23:34:47

Jag är förlorad igen.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Dejtingscenen

Inläggav vofff » 2019-01-21 19:45:51

Ni som lyckas få napp. Hur skriver ni era presentation? Följer ni nåt mall? Jag har aldrig lyckats, jag vet inte hur man ska skriva en bra presentation.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-01-21 20:22:40

vofff skrev:Ni som lyckas få napp. Hur skriver ni era presentation? Följer ni nåt mall? Jag har aldrig lyckats, jag vet inte hur man ska skriva en bra presentation.
Steg ett, skriv inte något om asperger
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav vofff » 2019-01-21 20:54:58

Huggorm skrev:
vofff skrev:Ni som lyckas få napp. Hur skriver ni era presentation? Följer ni nåt mall? Jag har aldrig lyckats, jag vet inte hur man ska skriva en bra presentation.
Steg ett, skriv inte något om asperger


Om man söker efter ett långt förhållande så måste tjejen få veta, annars kan det bli konflikter i längden.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-01-21 21:14:03

vofff skrev:
Huggorm skrev:
vofff skrev:Ni som lyckas få napp. Hur skriver ni era presentation? Följer ni nåt mall? Jag har aldrig lyckats, jag vet inte hur man ska skriva en bra presentation.
Steg ett, skriv inte något om asperger


Om man söker efter ett långt förhållande så måste tjejen få veta, annars kan det bli konflikter i längden.
Dom förväntar sig att du skall berätta om allt positivt först, om du då berättar om asperger kommer hon undra vad för hemskheter du väntar med att berätta. Så man skall nog vänta ett tag med att berätta om det, om hon inte frågar rakt ut naturligtvis, eller säger något annat som gör att man måste berätta.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-01-21 21:16:07

Men rent generellt angående "dejtingscenen", kollar man på kontakttråden här på forumet så ser man att det går tio män på varje kvinna. Då förstår man själv hur möjligheterna till sällskap ser ut, beroende på vilket kön man är.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Sjuckert » 2019-01-21 22:22:10

vofff skrev:
Huggorm skrev:
vofff skrev:Ni som lyckas få napp. Hur skriver ni era presentation? Följer ni nåt mall? Jag har aldrig lyckats, jag vet inte hur man ska skriva en bra presentation.
Steg ett, skriv inte något om asperger


Om man söker efter ett långt förhållande så måste tjejen få veta, annars kan det bli konflikter i längden.

Javisst, men man behöver ju inte skylta med det, eftersom jag misstänker att många ryggar tillbaka om de ser ordet "asperger" det första de gör. Du kan t.ex. skriva nåt om att du föredrar att man är ärlig och öppen, och när du sen får kontakt med nån kan du börja med att vara ärlig om nåt hos dig själv, se hur tjejen reagerar och sen bygga vidare på det. Bara ett tips från en som är av honkön (och uppskattar ärlighet).

PS. Följ inte nån slags mall! Det ska ju vara personligt och säga nåt om hur man faktiskt är.
Sjuckert
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2013-05-11

Dejtingscenen

Inläggav Pinghis Khan » 2019-01-23 1:13:44

Toblerone skrev:
Pinghis Khan skrev:Jag försökte gå på "Darkside" pubträffar typ 2-3ggr.
Allmänt fientlig stämning.
Eventuellt måste man skriva 3490 dagboksinlägg och lägga upp 346 bilder och ha 45 befintliga verifierade lekamrater innan man går på pubträff om man är man.
Kvinnor kommer naturligtvis undan med vadsomhelst även här.

Bläää.


Det var mycket bättre förut när man hade en "värd". Då var det dock inte så mycket tänkt till raggning utan mer att alla umgås och har puttenuttigt trevligt. Men det gick alldeles utmärkt att träffa någon ändå. Jag träffade min man där. :wink:

Nej, det är inte så att man måste vara bekant med folk eller aktiv på DS. Väldigt många är ändå där första gången, så de känner inte varandra och vågar inte riktigt prata med vem som helst. Men det brukar vara ganska enkelt om man bara får igång dem lite. Folk brukar vara vänliga och pratsamma när de väl kommit igång lite.


Det är säkert många snubbar som tror att det är en enkel väg till samlag det där darkside och BDSM i allmänhet.
Men jag kom dit första gången med damsälskap och då var det också rätt dassigt mottagande.

Bytheway så skulle jag nog vilja identifiera mig som demi-pervers, skulle aldrig våga smiska, strypa dra ihåret, örfila osv som folk tydligen gör vid första samlaget nuförtin med någon jag inte känner jävligt bra.
Inget mer avancerat heller.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Dejtingscenen

Inläggav Batte » 2019-02-15 12:28:50

Mange kvinner har tydeligvis høydekrav. I Norge rekker nesten halvparten av alle menn ikke opp til kravet, i følge NRK: https://www.nrk.no/vestfold/kvinner-stiller-hogdekrav-pa-tinder-1.14399836?

Utrolig gammeldags og overfladisk synes nå jeg... Ikke mist motet dere, så overfladiske kvinner er det nok like godt å luke ut med det samme!
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 12:54:56

Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Re: Dejtingscenen

Inläggav popruta » 2019-02-15 13:09:15

Huggorm skrev:Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Nejdå! Jag tror det beror lite på hur långa tjejerna är.

Jag är 156 cm och min make är 173. Är ju perfect match.
Du får leta efter tjejer som är runt 160 :-P
popruta
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2019-01-25

Dejtingscenen

Inläggav Batte » 2019-02-15 13:14:05

Huggorm skrev:Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Hvis det er akseptabelt at kvinner sminker seg er det vel akseptabelt om du velger platåsko. :wink:

Nei, men fra spøk til alvor... 1,76 er jo høyt det! Mange kvinner vil nok synes det er ganske høyt også. Og jeg synes virkelig det er overfladisk av de som lar høyden diskvalifisere på den måten. Vil nesten å kall det idioti. Det er jo like greit at de kvinnene luker ut seg selv sier nå jeg.

Jeg kan kanskje forstå det i de tilfellene hvor kvinnen er ubekvem med egen høyde, slik at hun evt. føler seg eksponert.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 13:16:23

Batte skrev:
Huggorm skrev:Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Hvis det er akseptabelt at kvinner sminker seg er det vel akseptabelt om du velger platåsko. :wink:
Räcker med träskor för att få 4 cm men då ryggar kvinnorna på grund av dom istället :D
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Batte » 2019-02-15 13:17:22

Om jeg har møtt en person og blir spurt om vedkommendes høyde i etterkant, vet jeg trolig ikke om vedkommende er mye høyere eller mye lavere enn meg engang. Kan ikke fatte og begripe at folk henger seg opp i sånt - det er jo helt irrelevant... :lol:

Huggorm skrev:
Batte skrev:
Huggorm skrev:Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Hvis det er akseptabelt at kvinner sminker seg er det vel akseptabelt om du velger platåsko. :wink:
Räcker med träskor för att få 4 cm men då ryggar kvinnorna på grund av dom istället :D
:lol:
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtingscenen

Inläggav Fabela » 2019-02-15 13:33:19

Tjaah, fast samtidigt: män har nog en och annan preferens vad gäller kvinnors utseende också, har alltid haft och har inte direkt dolt det. :roll:
Varför skulle det vara mer anmärkningsvärt att kvinnor har det på dem då? Längd är bara en utseendemässig detalj precis som vad som helst annat.

Obs nu att jag inte påstår att det finns ett faktiskt värde i längd. Utan jag bara reagerar på att det reageras på att kvinnor uttrycker en åsikt, på samma sätt som män helt självklart gjort i alla tider.

Men jag tyckte mig märka att de i artikeln var unga allihop, väl? Kanske folk överlag är mer ytliga då. Sen får man förhoppningsvis lite mer vett.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 13:51:31

Det är väl som vanligt nu för tiden, det finns så mycket folk överallt att alla har en massa krav på varandra. Det finns ju så många att välja mellan att man borde kunna hitta någon med rätt egenskaper, men det blir att folk bara letar och letar utan att hitta den perfekte. Det var enklare förr när det bara fanns en handfull möjliga kandidater inom realistiskt avstånd.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Maggi » 2019-02-15 13:57:03

Huggorm skrev:Det är väl som vanligt nu för tiden, det finns så mycket folk överallt att alla har en massa krav på varandra. Det finns ju så många att välja mellan att man borde kunna hitta någon med rätt egenskaper, men det blir att folk bara letar och letar utan att hitta den perfekte. Det var enklare förr när det bara fanns en handfull möjliga kandidater inom realistiskt avstånd.


Dessutom klarar vi oss så bra ensamma rent materiellt att man inte vill ge upp friheten för nåt som inte känns tillräckligt värt. Närhetsproblematik, att kunna knyta an till andra människor spelar väl också in för oss moderna självständigs människor?
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Dejtingscenen

Inläggav Huggorm » 2019-02-15 14:10:30

Maggi skrev:
Huggorm skrev:Det är väl som vanligt nu för tiden, det finns så mycket folk överallt att alla har en massa krav på varandra. Det finns ju så många att välja mellan att man borde kunna hitta någon med rätt egenskaper, men det blir att folk bara letar och letar utan att hitta den perfekte. Det var enklare förr när det bara fanns en handfull möjliga kandidater inom realistiskt avstånd.


Dessutom klarar vi oss så bra ensamma rent materiellt att man inte vill ge upp friheten för nåt som inte känns tillräckligt värt. Närhetsproblematik, att kunna knyta an till andra människor spelar väl också in för oss moderna självständigs människor?
Ja, så är det helt klart. Civilisationen och bekvämligheten fäller vårt folk.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Dejtingscenen

Inläggav Batte » 2019-02-15 16:34:19

Fabela skrev:Tjaah, fast samtidigt: män har nog en och annan preferens vad gäller kvinnors utseende också, har alltid haft och har inte direkt dolt det. :roll:
Varför skulle det vara mer anmärkningsvärt att kvinnor har det på dem då?
Det er vel ikke mer bemerkelsesverdig enn når menn har overfladiske preferanser til oss, nei.

Om mange menn skrev f.eks. "ikke interessert om du ikke fyller en D-cup", kunne NRK like gjerne skrevet om det.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Dejtingscenen

Inläggav sussi83 » 2019-02-15 20:04:26

Huggorm skrev:
Batte skrev:
Huggorm skrev:Verkar som om 1,80 är minimikrav för många kvinnor. Jag är 1,76 :-)051
Hvis det er akseptabelt at kvinner sminker seg er det vel akseptabelt om du velger platåsko. :wink:
Räcker med träskor för att få 4 cm men då ryggar kvinnorna på grund av dom istället :D

Ha ha, :lol: om man inte jobbar i verkstad eller nåt, de lite äldre brukar väl springa med träskor.
Kanske såna där rejäla fotonlägg i ett par gummistövlar skulle funka? :-)005

Jag brukar inte tänka så mycket på längden, har haft en relation där snubben var något kortare men hade istället en tilldragande personlighet. Längden är verkligen inte allt.

Det käns som att det blir lite mindre krystat om man bara råkar stöta på någon eller så, man brukar väl känna av om det kan va nåt eller inte. Det kan nog kännas lite krystat med sidor på nätet, blir som formulär man ska
passa matchas emot i så känns ju mindre spontant. :-)063
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Dejtingscenen

Inläggav sussi83 » 2019-02-15 20:39:57

Huggorm skrev:
Batte skrev: Hvis det er akseptabelt at kvinner sminker seg er det vel akseptabelt om du velger platåsko. :wink:
Räcker med träskor för att få 4 cm men då ryggar kvinnorna på grund av dom istället :D

Ha ha, :lol: om man inte jobbar i verkstad eller nåt, de lite äldre brukar väl springa med träskor.
Kanske såna där rejäla fotonlägg i ett par gummistövlar skulle funka? :-)005

Jag brukar inte tänka så mycket på längden, har haft en relation där snubben var något kortare men hade istället en tilldragande personlighet. Längden är verkligen inte allt, du kommer träffa någon som struntar i sånt och tycker om dig för den du är. Tycker längd för det mesta är överskattat.

Det käns som att det blir lite mindre krystat om man bara råkar stöta på någon eller så, man brukar väl känna av om det kan va nåt eller inte. Det kan nog kännas lite krystat med sidor på nätet, blir som formulär man ska
passa matchas emot i så känns ju mindre spontant. :-)063
sussi83
 
Inlägg: 2765
Anslöt: 2010-10-21
Ort: Betongen

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in