Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-01-25 10:08:49

Det har varit ett tag sedan, jag vet, det har varit mycket annat. Men ni får gärna fråga efter/påminna om ni tycker det blir för sällan eller så. Lördag den 2 Februari, kl. 15 ungefär?

Och för de som inte varit där tidigare: Vi träffas hos mig, jag bor i Bro (Upplands-Bro kommun, pendeltåg mot Bålsta till Bro). Jag bjuder på te, kaffe, Cola och lite kakor. Om ni känner för något annat särskilt kan ni ta med det. Vi brukar gå och äta på ett ställe i närheten. De har det mesta - pizza, grillrätter, pastarätter, hamburgare, sallader, och det är inte särskilt dyrt.

Skicka pm för adressen, jag vill inte skriva den öppet.

Och man får förstås gärna komma, även om man bor någon annanstans. Det står bara norra Stockholm för att man ska veta vart det är.

En sak till: Några har ibland tagit med sin hund. Förra gången blev det lite mycket, för att en hund skällde mycket, och för att vissa är lite hundrädda. Hör med mig innan (det gjorde ni förut också, men nu vet vi kanske lite bättre, vilka kombinationer som kan bli problem)!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav HGJ » 2019-01-25 22:11:04

Det ser ut att mer eller mindre krocka med TORatANDETs första träff i Katrineholm:

http://www.aspergerforum.se/sodermanland-katrineholm-2019-t54545.html

2/2 lördag (v. 5) 14.00 Sultan på Norr (Storgatan 27)
Vi möts utanför runt 10 minuter innan (13.50) och går sen in gemensamt kl. 14.

(Om man inte stannar alltför länge i Katrineholm hinner man kanske vara med en stund i Bro också. Restiden mellan de två orterna är drygt två timmar med tåg.)
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-01-26 0:17:36

Hmmm… det var ju lite dumt. Samtidigt hade jag inte trott att samma personer åker till en träff två timmar bort. Självklart kan det ju förekomma förstås. Jag ska avvakta lite och se - om det är flera som ändå vill komma, så kan man ju ändå ha träff. I så fall försöker jag ha en till träff snart.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav nisse » 2019-01-26 16:49:48

Jag kommer gärna den 2 februari!

Med vänliga hälsningar

nisse
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-01-26 20:29:32

Oki. Hoppas det blir fler. Och vi vill gärna träffa dig också förstås, HGJ. Men det är svårt. Jag skulle själv ha svårt att hitta alternativa tider, det är lite stressigt för tillfället.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav HGJ » 2019-01-27 21:39:09

Toblerone skrev:Hmmm… det var ju lite dumt. Samtidigt hade jag inte trott att samma personer åker till en träff två timmar bort. Självklart kan det ju förekomma förstås. Jag ska avvakta lite och se - om det är flera som ändå vill komma, så kan man ju ändå ha träff. I så fall försöker jag ha en till träff snart.

I praktiken är det kanske inget problem. Tors träffar verkar inte vara några rena forumträffar, och Katrineholm ligger ju en bit från Stockholm, så det är väl långt ifrån säkert att någon forummedlem tar sig dit. Eftersom jag själv känner till Broträffarna sedan tidigare är det troligare att jag dyker upp där än i Katrineholm.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-01-28 0:32:35

HGJ skrev:
Toblerone skrev:Hmmm… det var ju lite dumt. Samtidigt hade jag inte trott att samma personer åker till en träff två timmar bort. Självklart kan det ju förekomma förstås. Jag ska avvakta lite och se - om det är flera som ändå vill komma, så kan man ju ändå ha träff. I så fall försöker jag ha en till träff snart.

I praktiken är det kanske inget problem. Tors träffar verkar inte vara några rena forumträffar, och Katrineholm ligger ju en bit från Stockholm, så det är väl långt ifrån säkert att någon forummedlem tar sig dit. Eftersom jag själv känner till Broträffarna sedan tidigare är det troligare att jag dyker upp där än i Katrineholm.


Vi blir glada om du kommer. :)
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Heliora » 2019-01-31 23:27:52

Jag planerar också att komma. Vi har en hel del att göra hemma i helgen, så åker kanske hem efter att vi käkat.
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-02-01 18:11:12

Heliora skrev:Jag planerar också att komma. Vi har en hel del att göra hemma i helgen, så åker kanske hem efter att vi käkat.

Jätteroligt om du också kommer! :)
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Heliora » 2019-02-02 0:20:06

(jag hoppas ingen har godis eller snacks med sig, jag är beroende och är under "avgiftning" just nu. Jag kan ju inte bestämma vad andra vill ha med sig att äta, men vill bara uttrycka att jag känner mig lite orolig för träffen av rädsla att det skall plockas fram saker som triggar mig allt för mycket. Just godis och snacks är vad som triggar mig mest just nu. Är taggad inför träffen, men känner en stigande oro.)
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav TORatANDET » 2019-02-02 10:14:44

Hej igen Heliora! Jag har liknande problem på träff idag.
Försöker att inte äta sötsaker, har ätproblem, och skall på café.
Det är svårt med sådana miljöer. Lättare under naturpromenader.
Jag planerar att hantera genom att äta lagad mat kort innan,
och sen bara beställa kaffe och lightläsk på caféet. Får se om jag klarar det.

Till alla er på träffen i Bro!
Jag vill komma på träffarna i Bro någon gång, de verkar trevliga.
Men jag är ofta uppbokad minst några veckor i förväg.
Hoppas att ni också får trevligt idag!
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-02-02 10:35:48

Heliora skrev:(jag hoppas ingen har godis eller snacks med sig, jag är beroende och är under "avgiftning" just nu. Jag kan ju inte bestämma vad andra vill ha med sig att äta, men vill bara uttrycka att jag känner mig lite orolig för träffen av rädsla att det skall plockas fram saker som triggar mig allt för mycket. Just godis och snacks är vad som triggar mig mest just nu. Är taggad inför träffen, men känner en stigande oro.)


Vi kan göra så att vi inte har det framme, vi kan ha det i köket och folk som vill ha kan ta lite där? Det blir säkert bra!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-02-02 10:38:16

TORatANDET skrev:Hej igen Heliora! Jag har liknande problem på träff idag.
Försöker att inte äta sötsaker, har ätproblem, och skall på café.
Det är svårt med sådana miljöer. Lättare under naturpromenader.
Jag planerar att hantera genom att äta lagad mat kort innan,
och sen bara beställa kaffe och lightläsk på caféet. Får se om jag klarar det.

Till alla er på träffen i Bro!
Jag vill komma på träffarna i Bro någon gång, de verkar trevliga.
Men jag är ofta uppbokad minst några veckor i förväg.
Hoppas att ni också får trevligt idag!


Hej! Vi har ju träffats på lägret i Almåsa. Det skulle ju vara roligt att se dig igen någon gång. Om du är i Stockholm någon gång, kan du ju skicka mig ett pm så kan vi se om vi kan lägga in en träff just då?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Toblerone » 2019-02-02 11:07:39

Heliora: Finns det något som funkar som snack för dig också? Vore ju bra att ha det, men jag är lite osäker vad som funkar då, så det vore bra med ett förslag. :)
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav HGJ » 2019-02-02 15:02:57

Toblerone skrev:
HGJ skrev:
Toblerone skrev:Hmmm… det var ju lite dumt. Samtidigt hade jag inte trott att samma personer åker till en träff två timmar bort. Självklart kan det ju förekomma förstås. Jag ska avvakta lite och se - om det är flera som ändå vill komma, så kan man ju ändå ha träff. I så fall försöker jag ha en till träff snart.

I praktiken är det kanske inget problem. Tors träffar verkar inte vara några rena forumträffar, och Katrineholm ligger ju en bit från Stockholm, så det är väl långt ifrån säkert att någon forummedlem tar sig dit. Eftersom jag själv känner till Broträffarna sedan tidigare är det troligare att jag dyker upp där än i Katrineholm.


Vi blir glada om du kommer. :)

Jag är på väg.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Heliora » 2019-02-02 20:46:49

Tack för en trevlig träff med goda morots- och gurkstavar! :D
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Träff norra Stockholm (i Bro) lördag den 2. februari

Inläggav Heliora » 2019-02-02 21:05:48

TORatANDET skrev:Hej igen Heliora! Jag har liknande problem på träff idag.
Försöker att inte äta sötsaker, har ätproblem, och skall på café.
Det är svårt med sådana miljöer. Lättare under naturpromenader.
Jag planerar att hantera genom att äta lagad mat kort innan,
och sen bara beställa kaffe och lightläsk på caféet. Får se om jag klarar det.

Till alla er på träffen i Bro!
Jag vill komma på träffarna i Bro någon gång, de verkar trevliga.
Men jag är ofta uppbokad minst några veckor i förväg.
Hoppas att ni också får trevligt idag!


Hej Tor! Det var ett tag sen. Ja, det kan vara svårt med socker, har insett att jag har stora problem med socker och måste avhålla mig helt då jag inte kan hantera det. Har börjat äta lågkolhydratkost för att få bukt med begären, men första tiden är som svårast. Idag fanns inga godsaker framme på träffen och det kändes jättetryggt. Hoppas det gick bra för dig också! Vore kul att komma på din träff någon gång, man kanske kan samåka med han som kom från Stockholm idag, jag vet vem. :-)Happy
Heliora
 
Inlägg: 1502
Anslöt: 2009-05-01

Återgå till Träffar



Logga in