Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2018-12-16 23:42:41

Huggorm skrev:Först var vi inne på en pizzeria och åt och pratade. Sedan var vi ute och letade efter ett café där vi kunde ta en kopp kaffe och fortsätta prata, men vi hittade inget så vi tog kaffet på en annan pizzeria. Tror vi var igång i runt fyra timmar? Men det blir ju enklare under sommaren när man kan umgås utomhus också.
Ja, det var bra forklart. Litt i overkant av fire timer holdt vi det gående mener jeg. Det var veldig hyggelig og alle sa de likte maten. Det var en fin stemning synes jeg, og alt føltes enkelt og bra for meg i alle fall. Bra alt sammen og trivelig selskap.

Om sommeren er det enklere ja, når man har mere boltreplass. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Mats » 2018-12-16 23:46:50

Batte skrev:Det var en fin stemning synes jeg, og alt føltes enkelt og bra for meg i alle fall. Bra alt sammen og trivelig selskap.

Det håller jag med om! Det kändes bra för mig också. :-)Happy
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2018-12-16 23:48:10

HGJ skrev:
Huggorm skrev:
truthseeker skrev:Jobbade i helgen och det är för långt att åka. annars hade jag gärna varit med
Kanske vi skulle ta nästa västsvenska träff i västergötland istället, för att fler skulle kunna komma. Då hade det åtminstone blivit lite närmare för dig, även om det fortfarande är en bit.

Men från Norge hade det blivit längre resväg.


Det blir lengre reisevei for meg, men det kan likevel fungere i en del helger. Jeg har ikke noe i mot langkjøring, såfremt jeg har tiden til det. Dog vil jeg ikke kjøre rundt i storbyer, men det finnes kanskje andre løsninger. :-)Happy
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2018-12-16 23:48:41

Mats skrev:
Batte skrev:Det var en fin stemning synes jeg, og alt føltes enkelt og bra for meg i alle fall. Bra alt sammen og trivelig selskap.

Det håller jag med om! Det kändes bra för mig också. :-)Happy

Så herlig! :D
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav HGJ » 2018-12-17 22:58:01

Batte skrev:
HGJ skrev:
Huggorm skrev:Kanske vi skulle ta nästa västsvenska träff i västergötland istället, för att fler skulle kunna komma. Då hade det åtminstone blivit lite närmare för dig, även om det fortfarande är en bit.

Men från Norge hade det blivit längre resväg.


Det blir lengre reisevei for meg, men det kan likevel fungere i en del helger. Jeg har ikke noe i mot langkjøring, såfremt jeg har tiden til det. Dog vil jeg ikke kjøre rundt i storbyer, men det finnes kanskje andre løsninger. :-)Happy

Då passar i alla fall Göteborg inte så bra?

Västergötland är ju rätt stort. Kommer man från Mälardalen har man närmast till norra Västergötland. Dock finns det kanske fler forummedlemmar i de södra delarna av landskapet?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2018-12-18 0:39:02

HGJ skrev:
Batte skrev:
HGJ skrev:Men från Norge hade det blivit längre resväg.


Det blir lengre reisevei for meg, men det kan likevel fungere i en del helger. Jeg har ikke noe i mot langkjøring, såfremt jeg har tiden til det. Dog vil jeg ikke kjøre rundt i storbyer, men det finnes kanskje andre løsninger. :-)Happy

Då passar i alla fall Göteborg inte så bra?

Västergötland är ju rätt stort. Kommer man från Mälardalen har man närmast till norra Västergötland. Dock finns det kanske fler forummedlemmar i de södra delarna av landskapet?

Gøteborg kan gå om jeg får skyss en del av veien f.eks. Jeg vil ikke kjøre inne i byen selv. E6 kan jeg kjøre. :-)Happy

Hvor andre bor er jeg ikke sikker på.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav xty3457 » 2018-12-18 2:13:25

Batte skrev:xty3457: Ed er verdens navle og du er hjertelig velkommen til treffet om du vil! :-)Happy Kanskje får vi til noe til sommeren også, hvem vet.

ja absolut en sommarträff i Dals-ED kunde kanske vara trevligt :)
xty3457
 
Inlägg: 193
Anslöt: 2015-02-23

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav HGJ » 2018-12-18 23:15:51

Mats skrev:Nu är jag hemma igen. Tack för en trevlig träff! :-)Happy

Hur gick resan och hur var hotellet?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Mats » 2018-12-19 0:36:04

HGJ skrev:
Mats skrev:Nu är jag hemma igen. Tack för en trevlig träff! :-)Happy

Hur gick resan och hur var hotellet?

Resan tog fem timmar åt varje håll, men den gick bra. Det var inga incidenter. Hotellet var OK. Rummet var lite kallt, men det fanns en värmefläkt som jag startade.
Mats
 
Inlägg: 5567
Anslöt: 2007-04-09
Ort: Stockholm

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav HGJ » 2018-12-19 23:47:09

Mats skrev:
HGJ skrev:
Mats skrev:Nu är jag hemma igen. Tack för en trevlig träff! :-)Happy

Hur gick resan och hur var hotellet?

Resan tog fem timmar åt varje håll, men den gick bra. Det var inga incidenter. Hotellet var OK. Rummet var lite kallt, men det fanns en värmefläkt som jag startade.

Okej, då vet vi att det finns hyggliga övernattningsmöjligheter i Ed.

Spoiler: visa
Jag själv är dock inte så van vid hotell.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2018-12-20 0:26:50

HGJ skrev:
Mats skrev:
HGJ skrev:Hur gick resan och hur var hotellet?

Resan tog fem timmar åt varje håll, men den gick bra. Det var inga incidenter. Hotellet var OK. Rummet var lite kallt, men det fanns en värmefläkt som jag startade.

Okej, då vet vi att det finns hyggliga övernattningsmöjligheter i Ed.

Spoiler: visa
Jag själv är dock inte så van vid hotell.

Ja, det var jo bra at det var hyggelig.

HGJ, vi kan forklare hvordan man opptrer/bor på hotell om det er behov for det. Det er stort sett lignende premisser på de fleste hoteller, og det er gjerne få punkter man må forholde seg til. Også er hoteller som regel veldig flinke når det gjelder universell utforming med tanke på informasjon. Det vil si at all relevant informasjon ofte er lett tilgjengelig.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav HGJ » 2018-12-22 21:49:02

Batte skrev:
HGJ skrev:
Mats skrev:Resan tog fem timmar åt varje håll, men den gick bra. Det var inga incidenter. Hotellet var OK. Rummet var lite kallt, men det fanns en värmefläkt som jag startade.

Okej, då vet vi att det finns hyggliga övernattningsmöjligheter i Ed.

Spoiler: visa
Jag själv är dock inte så van vid hotell.

Ja, det var jo bra at det var hyggelig.

HGJ, vi kan forklare hvordan man opptrer/bor på hotell om det er behov for det. Det er stort sett lignende premisser på de fleste hoteller, og det er gjerne få punkter man må forholde seg til. Også er hoteller som regel veldig flinke når det gjelder universell utforming med tanke på informasjon. Det vil si at all relevant informasjon ofte er lett tilgjengelig.

Tack, det var snällt! Om det blir någon ny träff får vi väl se om det blir aktuellt med hotell.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5298
Anslöt: 2007-06-02

Träff i västsverige - Dals-Ed 15 dec

Inläggav Batte » 2019-02-28 20:38:42

Får vel foreslå et nytt treff snart kanskje. Om ikke i Ed, så i området. Burde kanskje lage en ny tråd om det.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Träffar



Logga in