Äntligen diagnos! Aspie+adhd

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Äntligen diagnos! Aspie+adhd

Inläggav NewAspie » 2018-10-29 11:38:48

äntligen! ja det är så det känns. Utredningen landade i asperger + adhd. det senare en stor överraskning för mig men helt logiskt efter testresultaten och när jag får det förklarta för mig. så skön käsnsla! jag inbillade mig inte, det finns en orsak till att livet inte riktigt funkat. gråter av lättnad!

Imorgon har vi slutsamtal där jag får med mig alla papper också. Vet inte vad som ska hända, förstår att det kan vara en kämpig resa som påbörjas nu med att få den hjälp man behöver. men jag ska försöka vara positiv så långt det bara går. Är iaf glad och lättad idag så får jag tänka på nästa steg senare. :-)Happy
NewAspie
 
Inlägg: 49
Anslöt: 2016-12-31

Äntligen diagnos! Aspie+adhd

Inläggav RainBowChild » 2018-10-29 11:42:39

Så bra! :-)049
RainBowChild
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1072
Anslöt: 2013-07-12

Äntligen diagnos! Aspie+adhd

Inläggav Fabela » 2018-10-29 12:06:21

Då får man gratulera, NewAspie :D

Känner så väl igen de dubbla känslorna du beskriver; lättnaden för att mycket fått en förklaring, och samtidigt oro mm för framtiden.

Just så där är det: man får låta det sjunka in, ta en sak i taget och bara låta livet gå vidare, med allt vad det innebär av både positivt och negativt. Visst kan det komma andra utmaningar än för NT, men vågar man tänka utanför boxen kan man också få saker av livet de inte kan :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in