Begriper mig inte på min aspiekvinna!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Begriper mig inte på min aspiekvinna!

Inläggav Starwars91 » 2018-09-07 16:47:24

Pinghis Khan skrev:
Starwars91 skrev:
earlydayminer skrev:Biokemiskt passar vi inte tillsammans med alla. Och alla inom autismspektrumet har hög variation av funktionalitet av vissa egenskaper.

Jag kan t ex mentalisera betydligt högre än mitt ex som bara kan strunta fullständigt i andras känslor. Den biten har jag väldigt svårt för att acceptera då det snackas om rationellt tänkande, logiskt tänkande. Men utan känslor är man tom, alla logiska beslut grundas med känsla. Annars tar man bara tomma beslut för att man "tycker så" eller tror sig förstå vad FÖRNUFT är för något.

Jag har ännu inte funnit kompatibilitet med autistiska kvinnor jag träffat. Det är nog för att samtliga är rikemansdöttrar och jag kommer från betongdjungeln, de upplevde föräldrarnas påtryckande och avvisande medan min moder och mina bröder alltid såg till att ge mig kärlek och en känsla av gemenskap.

Därav formades min mentaliseringsförmåga betydligt högre och mycket, mycket bättre än dessa kvinnors. Vilket är intressant eftersom kvinnors mentaliseringsförmåga oftast utvecklas mer effektivt och snabbare. Men det spelar stor roll vad miljön gör mot en och behandlas man illa som barn, växer upp med pengar som flödar mot en/med en istället för kärleken/näringen ett barn behöver så går det utför...

Så det sket sig hårt för min del. Nästa gång, om det nu blir en nästa gång, så lär jag inte enkelt släppa in någon. För det har kostat mig alldeles för mycket, alldeles för mycket. Materialister som aldrig vågade utge sig för att vara det. USCH!


Tråkigt att ditt ex inte kunde mentalisera på din nivå. Men läste ett inlägg att hon hade borderline. Utav den problematiken blir mentalisering svår. Du får ju tänka på att personer med borderline lever i en värld där allt är svart eller vitt, idealiserat eller nedvärderat. Om du nån gång har bråkat med en borderline, den kommer hämnas för eller senare, för att du har satt dig i sitsen själv, där med får du skylla dig själv. Tex: Om du blir kär i någon ny och du ej sakt det, men hon vet det. Då upplever hon ett svek, ett svek som uppmålar dig till "den onde". "Den gode" du var finns ej. Men sen är det vanligt att de kommer tillbaka när de förstört relationen just pga känslorna är för mäktiga och dem menade det ej.


Sedan söker ofta kaka maka.
Jag menar naturligtvis inte i det här specifika fallet men jag tror knappast att det är bara kvinnor som har borderline.
Jag är faktiskt helt övertygad om att det finns lika många män som har det ungefär.


Klart att det finns män som har borderline, har aldrig skrivit att män inte har det.
Starwars91
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2017-06-11
Ort: Stockholm

Begriper mig inte på min aspiekvinna!

Inläggav oniblend » 2018-10-04 15:16:48

Har träffat en autistisk kvinna och vi har varit till och från i ett år ungefär. Men nu tjafsade vi lite och resultatet är att man inte kan nå hon på Tja vem vet. Jag har faktiskt slutat bry mig och börjat försöka intressera mig för andra.

Hon gjorde slut för några månader men vi har ändå lite kontakt för vi hoppas kanske att de kan bli bättre.

Men visst de finns saker jag kan irritera mig på när det kommer till hennes sjukdomstillstånd som att hon är runt 30 och pensionär, men hon är inte kapabel till att ta hand om sig och sitt hem och de visar mig vilken typ av relation vi kommer ha. Jag drömmer om att träffa en tjej som åtminstone skulle kunna gå ut genom dörren, hur ska vi kunna skaffa barn och ha en samlevnad när hon inte ens kan svara i telefonen eller öppna dörren?

Jag känner bara att mitt liv måste gå vidare om jag ska träffa personen jag kan skapa ett normalt fungerande liv med.

Men det som gör att jag inte längre kan se en framtid med denna underbara människa är just pågrund av det här beteendet och jag tror inte hon förstår hur illa de gör mig när hon beter sig såhär.
oniblend
Ny medlem
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2018-10-04

Begriper mig inte på min aspiekvinna!

Inläggav Batte » 2018-10-05 18:01:46

oniblend skrev:Har träffat en autistisk kvinna och vi har varit till och från i ett år ungefär. Men nu tjafsade vi lite och resultatet är att man inte kan nå hon på Tja vem vet. Jag har faktiskt slutat bry mig och börjat försöka intressera mig för andra.
Jaha, har hun sagt du skulle få nå henne mer, men ikke holdt løftet? Hva skylder hun deg, synes du?

oniblend skrev:Men visst de finns saker jag kan irritera mig på när det kommer till hennes sjukdomstillstånd som att hon är runt 30 och pensionär, men hon är inte kapabel till att ta hand om sig och sitt hem och de visar mig vilken typ av relation vi kommer ha.
Du ville vel ikke blitt sur på en blind kvinne for at hun ikke begynner å se deg. Har hun har lurt deg, eller at du har gjort feil vurderinger?

oniblend skrev:Jag drömmer om att träffa en tjej som åtminstone skulle kunna gå ut genom dörren, hur ska vi kunna skaffa barn och ha en samlevnad när hon inte ens kan svara i telefonen eller öppna dörren?
Om du ikke vil ha henne som hun er, da vil du vel ikke ha henne.

oniblend skrev:Jag känner bara att mitt liv måste gå vidare om jag ska träffa personen jag kan skapa ett normalt fungerande liv med.
Lykke til med jakten!

oniblend skrev:Men det som gör att jag inte längre kan se en framtid med denna underbara människa är just pågrund av det här beteendet och jag tror inte hon förstår hur illa de gör mig när hon beter sig såhär.
Det du skriver tyder ikke på at du synes hun er "underbar".
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in