Kvinnor, sminkar ni er?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Sminkar du dig?

Ja, varje dag.
4
6%
Ja, regelbundet, men inte varje dag.
14
23%
Ja, men bara vid speciella tillfällen.
9
15%
Nej, aldrig eller nästan aldrig.
23
37%
Jag är inte kvinna
12
19%
 
Antal röster : 62

Kvinnor, sminkar ni er?

Inläggav Batte » 2018-08-31 20:17:52

blank skrev:basic bara foundation och concealer
Det hender jeg bruker bb-krem og concealer også. Kan være kjekt av og til. :D

Huggorm skrev:
Batte skrev:
Huggorm skrev:Där ses det inte som konstigt med osminkade kvinnor, de kan till och med ha fjun på armarna utan att någon bryr sig.
Dette forstår jeg ikke helt. Hår på armene, har man ikke det i byene? Eller tuller du? :-)063 Altså, jeg følger visst gjeldende bygdetrend forstår jeg. Skikkelig bygdekjerring. :lol:
Sverige ligger lite "före" när det gäller sånt, kvinnorna vill inte ha någon kroppsbehåring alls utom på huvud och ögonbryn
Dette var nytt for meg. Er du sikker på det der? Kvinner har jo hår på hele kroppen, mener du at de barberer/vokser både ansikt, torso, armer og bein? Legger og under armene er jo vanlig meg det andre er vel ganske ekstremt hva jeg vet.
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Kvinnor, sminkar ni er?

Inläggav Roboten » 2018-09-01 6:58:54

Jag gillar kvinnor utan smink. Vad roligt att aspie kvinnor oftast undviker det. Hur brukar aspiekvinnor vara ? Intensiva och intressanta känns som det självklara
Roboten
 
Inlägg: 13
Anslöt: 2018-08-21

Kvinnor, sminkar ni er?

Inläggav kiddie » 2018-09-04 3:38:08

alpacka skrev:Ja. Man blir mycket bättre bemött ju snyggare man ser ut. Håret spelar roll, kläderna men också ansiktet. Världen ÄR ytlig och antingen så skiter man i det (men blir bemött sämre) eller så spelar man med i spelet och blir respekterad. Är man överviktig, har dålig hårkvalitet och hud samt osminkad i en omodern klädsel blir man allt som oftast sedd som en sämre människa oavsett insida. Sorgligt men sant.


Sedan beror det ju på vem man vill göra intryck på. Om man vill umgås med ytliga människor och bli bra bemött av flertalet eller om man vill vara genuin och bli djupt älskad och accepterad av ett fåtal för den man är.

Jag dömer ingen som vill flyta med strömmen. En del kanske mår bäst av det.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Kvinnor, sminkar ni er?

Inläggav antonius » 2018-09-04 12:49:49

jaja men
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Kvinnor, sminkar ni er?

Inläggav Missanthropi » 2018-10-12 12:36:51

Då och då om jag ska på fest eller känner för det.
Missanthropi
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2018-04-19

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in