Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 11:15:18

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre, Mitt hjärta bara gråter, Jag har förstått att det finns hjärtlösa människor här framförallt män som bara rackar ner på såna stackars aspergare som jag som faktiskt tror på riktig kärlek och äkta känslor i alla lägen, Och de personerna är inte bra för mig för de sparkar på en som redan ligger sedan flera år och gör att jag känner mig så jävla misslyckad och värdelös ännu mer att jag vill ta mitt liv,v . Vill ni ha ett självmord på ert ssamvete undrar jag då?

Mobbing borde vara bannlyst på detta forum. Finns det inga aspergare förutom jag med ett gott hjärta, Som vill alla goda människor väl innerst inne vad är det för fel på mig? Jag hade en otrygg barndom och fick inte den kärlek jag behövde som barn och den trygghet jag behövde ingen av hennes barn fick det och utav det utvecklade jag något som heter: Kärleksberoende den kärlek och trygghet och ömhet jag inte fick som barn söker jag som vuxen, Det finns någon för oss alla sägs det men vart? Jag har dålig fantasi att skriva lockande Profiltexter, Har ingen aning hur ett bra profilfoto på mig ska vara osv jag trodde kvinnor gillade killar som var känsliga och vågade prata känslor öppet,

Jag orkar inte bara sitta med armarna i kors och vänta, Jag har väntat för länge för mig handlar det om liv eller död jag vill inte leva utan aktiv kärlek så är det bara jag hade ett förhållande med en tjej som gav mig så mycket uppskattning och beröm för allt bra jag gjorde och det är precis vad jag behöver Ja jag är barnslig och naiv lite som Stig-Helmer fast i verkligheten fast min blygsamhet har jag bearbetat igenom årens lopp
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Huggorm » 2018-07-15 11:24:31

Håll ut, kvinnor börjar inse att din typ av man är bättre när de mognat lite, kanske runt 40 eller så. Yngre kvinnor vill ha en alfahane som deras undermedvetna tror skall försvara deras barn. Så börja kolla efter kvinnor som genomgått en eller två separationer och lyckats övervinna sina irrationella drifter.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 11:26:53

Aha på så sätt. Hmmm mycket intressant!!!
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Toblerone » 2018-07-15 11:37:49

Jo, jag förstår. Det är en jättejobbig sits. Just det här kärleksberoendet har jag haft också. Du kan jobba på det, men det kommer inte att lösa sig snabbt, det kan ta några år. Det som har hjälpt mig mer än något annat var en bok, Robin Norwood: "Kvinnor som älskar för mycket". Och det gör inget om du är man, jag känner minst en man som har haft nytta av det. Du kan alltid börja med det. För mig räckte det nästa att gå efter boken.

Det som är svårt är att man inte kan få kärlek, uppmärksamhet även vänskap utan att kunna ge det också. Det handlar alltid om ömsesidighet, vilket vi med Asperger har svårt för. Men det är inte alls omöjligt för de flesta av oss att ha relationer. Det gäller att hitta passade människor och att begränsa sig lite om man tycker det blir för ansträngande annars.

Det låter som om du vill göra något, men egentligen är det inte en bra idé att göra det via dejting-sidor om man har kärleksberoenden. Då finns det stor risk att du råkar ut för helt fel personer och då kan du må ännu sämre. Generellt är det bättre att lära känna fler människor, utöka bekantskapskretsen och då kan det uppstå tycke också. Om du är man, så kan du engagera dig i något där det finns många kvinnor i din ålder, gärna någon insats för att hjälpa andra. Där finns det många kvinnor som gillar känslosamma män. Förutsatt att de är känsliga för andras behov, inte bara för sina egna.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 11:42:49

Jaaaa vilka oumbärliga bra tips, Engagera mig i något där det finns många kvinnor i min ålder, Någon plats för att hjälpa andra där det finns kvinnor som gillar och uppskattar känsliga män det är ju genialt, Men jag vet ingen sån organisation eller liknande kan du ge några exempel?
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Toblerone » 2018-07-15 11:43:55

Huggorm skrev:Håll ut, kvinnor börjar inse att din typ av man är bättre när de mognat lite, kanske runt 40 eller så. Yngre kvinnor vill ha en alfahane som deras undermedvetna tror skall försvara deras barn. Så börja kolla efter kvinnor som genomgått en eller två separationer och lyckats övervinna sina irrationella drifter.


Visst, men det är viktigt också att han inte bara vill FÅ kärlek utan också kan ge det. Kvinnor - i alla åldrar - är förstås livrädda för män som verkar desperata. Och det är inte bara att de tycker det är inte coolt eller inte sexigt om någon är desperat, det är framför allt att de är rädda att såna män kan vara instabila, t.ex. bli extremt svartsjuka eller våldsamma. Det är sånt kvinnor är rädda för när en man verkar för desperat.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Toblerone » 2018-07-15 11:50:35

Jonmpa skrev:Jaaaa vilka oumbärliga bra tips, Engagera mig i något där det finns många kvinnor i min ålder, Någon plats för att hjälpa andra där det finns kvinnor som gillar och uppskattar känsliga män det är ju genialt, Men jag vet ingen sån organisation eller liknande kan du ge några exempel?


Vet inte något på raken, men det bör ju vara lätt att ta reda på? Det är bara att googla. :P Hemlösa kanske?

Det är säkert ett bra tips, för kvinnor gillar män som är känsliga på det sättet - som bryr sig om andra. Alltid bra om man bryr sig om barn (fast där måste man numera vara försiktig, det kan lätt misstolkas) eller om djur. Om du gillar djur har du många möjligheter. Men glöm inte - du kan inte bara låtsas bry dig. Välj i så fall något som du faktiskt bryr dig om.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 11:53:34

Jo absolut men jag har alltid varit noga med att ett bra förhållande är ett givande och ett tagande och jag har aldrig fått kritik på den punkten det är bara det att jag bara varit med kvinnor som anser att jag vill mer än dom kunde ge jag har aldrig varit våldsam mot någon kvinna att jag gillar att ha sex lite hårt och fort beror just på att jag är kärleksberoende och när jag inte fick sexualundervisning i skolan då blev det nätporr jag lärde mig igenom och det blev snabbt ett beroende, Men jag har kontroll över det där mer och mer och får jag tillräckligt med tillfredsställelse då känner jag inte lika starkt behov att kolla på nätporr alls och jag kollar på vvänligare och vänligare sådan när behovet blir för starkt att stå emot min mamma ville inte lära mig om blommor och bin, inte pappa heller därför blev det så
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Batte » 2018-07-15 11:59:55

Jonmpa skrev:Vill ni ha ett självmord på ert ssamvete undrar jag då? Mobbing borde vara bannlyst på detta forum.
Har du blitt mobbet på forumet? :(
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 12:02:45

Ja det är ett tag sen nu men jag är långsint för sånt särskilt som sådana aldrig ber om ursäkt utan försvarar sina fasoner med att lite måste man tåla oxh man måste tåla diskussioner på aspergerforum osv men jag blev jättesårad
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Batte » 2018-07-15 12:08:47

Jonmpa skrev:Ja det är ett tag sen nu men jag är långsint för sånt särskilt som sådana aldrig ber om ursäkt utan försvarar sina fasoner med att lite måste man tåla oxh man måste tåla diskussioner på aspergerforum osv men jag blev jättesårad
Når du oppfatter noe som mobbing bør du rapportere innlegget. Man må tåle diskusjoner, men ikke mobbing. :-)Hug
Batte
 
Inlägg: 6223
Anslöt: 2016-08-04
Ort: Smaalenenes amt

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 12:11:50

Ja det gjorde jag vill jag minnas det är nog bara jag som mår lite dåligt just nu och såna där saker bubblar upp igen kan inte styra det då minns man alla oförrätter
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Toblerone » 2018-07-15 12:16:29

Jonmpa skrev:Jo absolut men jag har alltid varit noga med att ett bra förhållande är ett givande och ett tagande och jag har aldrig fått kritik på den punkten det är bara det att jag bara varit med kvinnor som anser att jag vill mer än dom kunde ge jag har aldrig varit våldsam mot någon kvinna att jag gillar att ha sex lite hårt och fort beror just på att jag är kärleksberoende och när jag inte fick sexualundervisning i skolan då blev det nätporr jag lärde mig igenom och det blev snabbt ett beroende, Men jag har kontroll över det där mer och mer och får jag tillräckligt med tillfredsställelse då känner jag inte lika starkt behov att kolla på nätporr alls och jag kollar på vvänligare och vänligare sådan när behovet blir för starkt att stå emot min mamma ville inte lära mig om blommor och bin, inte pappa heller därför blev det så


Du har varit noga med givande och tagande - enligt vad? Din egen syn på saken? Tänk också på att en annan människa kanske har andra behov än du, så det hjälper inte att "ge" det som du tycker är viktigt, utan du måste gå efter vad hon behöver förstås. Kanske gör du ju det, jag menar inte säga att du inte gör. Tänkte bara påminna att det är viktigt.

Och när det gäller "våldsam" - en främmande kvinna vet ju inte om du kan bli våldsam eller inte, utan kvinnor väljer ofta bort särskilt känslosamma män, eftersom de KAN vara instabila eller våldsamma. Och med tanke på att man som kvinna är fysiskt svagare, så är man lite försiktig. I situationer, där man träffar helt främmande människor, måste man ju ofta bestämma sig blixtsnabbt. Och då kan kvinnor ibland välja bort personer där det verkar finnas någon "riskfaktor".

Det där med kärleksberoendet är ett problem som du har, och som kan vara ett hinder för att få en relation, så: Gör någonting åt det!
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 12:33:25

Kanske var därför det var så lätt med en tjej som mitt ex i sina bästa stunder att vi blev ihop sådär bara pang och hon hade haft killar som bara utnyttjade henne och hon var noga med att han fick smeka henne, T.ex då ville hon få smeka honom och därför funkade det bra från och till i 4 år och jag höjde henne åt skyarna och hon berömde mig välidgt mycket och gav mig kärlek och omtanke otroligt mycket när hon orkade så så länge hon orkade stå emot att hennes föräldrar inte uppskattade hennes val av kille och hade jag undvikit skriva brev till hennes föräldrar att ser ni inte att hon har jobbigt på sitt jobb och att det är så illa att hon rivit sig i ansiktet, Det blev för hårt och de tog det väldigt allvarligt,

Hon hade lätt utvecklingsstörning och hade svårt att kontrollera sina känslor när hon var trött och kunde skena nästan hur mycket som helst och ja jag bromsade inte utan jag tog ju varenda liten chans, Men vad jag menar är att jag kramade henne och hon kramade mig, Jag tog på hennes kropp, Hon tog på min kropp, Jag älskade med henne och hon vek inte undan eller visade inga tecken att hon inte ville, Jag hade svårt att ta ett nej ibland ja och såg om det fanns kryphål eller om jag inte fick sex frågade jag om jag fick smeka hennes bröst då och det fick jag och väldigt ofta vaknade hennes lust och det blev sex till slut ändå, Vi bråkade aldrig, Inte en enda gång under 4 år,

När hon var med någon av sina föräldrar då kom jag i andra hand och hon stängde ut mig som jag upplevde det
Men jag älskade henne som ingen annan därför att hon gav mig just så mycket kärlek och omtanke som jag behövde och jag fick henne att
blomma ut som ingen annan kille lyckats med, Och hon fick mig att blomma ut som ingen annan kvinna, Vi hade en vision vi villle vara ihop det sista hon sa till mig var att hon stirrade mig rakt i ögonen detta var när hon var som lyckligast när vi just haft sex: Johnny du ska veta att vad som än händer kommer jag alltid tillbaka till dig och jag kände att hon ville det men det där att hon var tvungen lugna sin upprivna mor i första hand som vanligt det var det som var problemet att hennes mammas och pappas krokodiltårar kunde hon inte stå emot utan då kom hon springande och tröstade typ tyvärr därför blev det inte så
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 12:39:55

Är inte ett sunt givande och tagande att man vill samma sak om båda vill ha sex då blir det så och om ingen säger nej jag vill inte eller stopp eller så så är det helt naturligt om båda vill och går all in i det hela, Om båda vill kramas-Kramas man, Om båda vill pussas-Pussas man, Om båda vill bada tillsammans-Då badar man tillsammans, Om båda vill gå ut och dansa-Då går man ut och dansar, Om båda vill åka båt då åker man båt, Jag är noga att ta reda på om tjejen är med på mitt förslag eller ej exempelvis, Jag är väluppfostrad frågar alltid om lov, Men ok jag har lätt att om jag är superlycklig till 100% under en lång period så börjar jag mer och mer ta kvinnan för givet det är nog mitt största problem, Men ändå kände ju jag och mitt ex trygghet i att veta vad vi kände för varandra och vart vi hade varandra, Men kanske var det så att jag hade lättare att trösta henne än hon hade att trösta mig även om hon ville hjälpa, Stötta och Trösta så hade hon ett svårare liv och mera krav på sig än jag, Hon ville hjälpa och stötta mig med mitt kärleksberoende men hon kanske inte riktigt klarade av det hela vägen fram i mål så att säga
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 12:45:57

Eureka jag tror jag vet ett ställe: Kattstallet i Vällingby där finns det kvinnor som älskar katter och jag älskar katter på så sätt kan mycket väl en god vänskap bli verklighet och om man har tur utvecklas vidare i lagom takt för om de snygga tjejerna ser att jag visar ömhet och respekt mot katterna där då ser dom att här fnns det en kille med hjärta och omtanke
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Fretshi » 2018-07-15 17:46:38

Vill bara poängtera vikten av att kunna älska sig själv. Du är trots allt den person du spenderar mest tid med och detta är något man måste arbeta på hela livet.
Kan man älska sig själv så kommer man känna sig lugnare och tryggare och kanske bry sig mindre om vad andra tycker om en?

Buddha sa ju att om någon ger en kritik så ska man försöka känna medkänsla för den personen eftersom den är i ett hemskt tillstånd. Ilska kan förknippas med helvetet.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Fretshi » 2018-07-15 17:48:37

Jonmpa skrev:Eureka jag tror jag vet ett ställe: Kattstallet i Vällingby där finns det kvinnor som älskar katter och jag älskar katter på så sätt kan mycket väl en god vänskap bli verklighet och om man har tur utvecklas vidare i lagom takt för om de snygga tjejerna ser att jag visar ömhet och respekt mot katterna där då ser dom att här fnns det en kille med hjärta och omtanke


Skulle även vilja tipsa lite försiktigt om att börja läsa en bok som heter lyckofällan som är väldigt bra och handlar om hur man kan skapa sig ett bra liv.

Du skulle säkert ha nytta av en del som står i den boken.

Jag håller själv på med övningar i den boken.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-15 22:51:33

Mycket bra skrivet och mycket bra oumbärliga tips och ja jag ska försöka ta tag i de psykiska bönderna ska börja med övervinn din ångest appen 10 dagar i följd den hjälper väldigt väldigt mycket!
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav antonius » 2018-07-16 11:53:52

Om man är desperat brukar det ofta gå fel, många blir ihop med första bästa som sen visar sig vara en katastrof, och så blir det slut och då är de ännu olyckligare än innan. Ett förslag är att involvera sig i något där andra människor har åtm något som intresserar en själv, vad det sen är har inte så stor betydelse, om det så är det klassiska matlagningskurser eller poesiaftnar, bara det finns ett blandat deltagande. Plötsligt så krockar man nån på fikarasten, som behöver hjälp med montera bokhyllan Billy, och saken är biff, lycka till... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav nisse » 2018-07-16 12:55:44

@ Jonmpa, jag vet inte om du är bekant med det som kallas för anknytningsteorin. Jag orkar tyvärr inte riktig med att förklara vad detta är men jag kan berätta att det har skrivits många böcker i detta ämne. Jag läste en bok av Dan Josefsson och Egil Linge som heter "Hemligheten - Från ögonkast till varaktig relation". Denna bok handlar om hur man knyter an till andra människor. Men bokens stora förtjänst är att den lättfattligt förklarar anknytningsteorin och i stora drag är det så att den relation vi hade till våra föräldrar som barn, att detta sedan påverkar oss i vuxenlivet i hur vi skapar relationer till andra människor. Om man på något sätt har haft en störd relation till sina vårdnadshavare så har man tyvärr ett sämre utgångsläge. Men är man medveten om detta så går det att bryta negativa mönster.

Mitt tips är annars att du borde söka till någon folkhögskola där man bor på internat på skolan. Och sök gärna en linje med konstnärlig inriktning. Det brukar vara en majoritet av tjejer på dessa kurser. Eftersom man bor på internat på skolan så kommer man andra människor mycket närmare och man lär känna varandra på kortare tid. Jag har själv studerat på folkhögskola och min erfarenhet är att man får anstränga sig för att inte bli ihop med någon av sina skolkamrater. Folkhögskolestudier är socialt berikande och man skaffar sig lätt många nya vänner och vänskaper som varar länge.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav Jonmpa » 2018-07-16 13:44:13

Tackar för tipsen Nisse de tar jag till mig som alla vettiga och bra tips! Mvh Johnny
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Jag klarar inte av att inte känna mig älskad av någon längre

Inläggav nisse » 2018-07-17 6:38:53

Apropå det här med anknytningsteorin så har jag denna bok, se nedanstående länk, liggandes på mitt nattduksbord och som jag inte har läst ännu. Men jag tror att det är en bra bok som ger lite mer fördjupad kunskap i det här som kallas anknytning och hur våra tidiga relationer i barndomen sedan påverkar oss som vuxna. Har man haft en otrygg anknytning så kan detta skapa problem för en i vuxen ålder då man försöker skapa relationer.

https://www.adlibris.com/se/bok/sjalv-och-tillsammans-om-anknytning-och-identitet-i-relationer-9789127132368
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in