Idealpartner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 10:10:29

I en romantisk relation så bör kvinnan vara ung med runda former och fast i hullet. Omfångsrika kvinnor är vackert, vem vill ha nån mager speta? I en rent vänskaplig relation föredrar jag äldre kvinnor med klokhet och livserfarenhet.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 12:38:52

blitzen skrev:I en romantisk relation så bör kvinnan vara ung med runda former och fast i hullet. Omfångsrika kvinnor är vackert, vem vill ha nån mager speta?
Det glädjer mig att läsa det här. Tror inte så många yngre idag skulle våga säga det, magert anses ju vara det enda rätta.
Eller så är det kanske jag som inte hänger med?


Ska jag bidra med nåt till själva ämnet också, så får jag nog säga att min idealpartner är den jag slipper ha :D
Kan inte tänka mig den sortens relation igen, så det är inget jag ens tänker på.

Fast det skulle vara praktiskt, förstås. Så kanske nåt slags platonskt samboskap isf.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Huggorm » 2018-04-27 12:47:18

Fabela skrev:
blitzen skrev:I en romantisk relation så bör kvinnan vara ung med runda former och fast i hullet. Omfångsrika kvinnor är vackert, vem vill ha nån mager speta?
Det glädjer mig att läsa det här. Tror inte så många yngre idag skulle våga säga det, magert anses ju vara det enda rätta.
Eller så är det kanske jag som inte hänger med?


Ska jag bidra med nåt till själva ämnet också, så får jag nog säga att min idealpartner är den jag slipper ha :D
Kan inte tänka mig den sortens relation igen, så det är inget jag ens tänker på.

Fast det skulle vara praktiskt, förstås. Så kanske nåt slags platonskt samboskap isf.
Lagom utfyllnad har nog alltid ansetts idealiskt, det är bara modeindustrin som verkligen föredrar de riktigt magra. Vi andra håller till godo med vad som råkar vara tillgängligt inom en ganska bred skala men är man naturligt mager ser jag inga fel i det. Men det är synd om de tjejer som svälter sig för att uppnå ett ideal som ingen vanlig människa egentligen har.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 12:55:18

Fabela skrev:
blitzen skrev:I en romantisk relation så bör kvinnan vara ung med runda former och fast i hullet. Omfångsrika kvinnor är vackert, vem vill ha nån mager speta?
Det glädjer mig att läsa det här. Tror inte så många yngre idag skulle våga säga det, magert anses ju vara det enda rätta.
Eller så är det kanske jag som inte hänger med?


Ska jag bidra med nåt till själva ämnet också, så får jag nog säga att min idealpartner är den jag slipper ha :D
Kan inte tänka mig den sortens relation igen, så det är inget jag ens tänker på.

Fast det skulle vara praktiskt, förstås. Så kanske nåt slags platonskt samboskap isf.


Ett platoniskt samboskap skulle passa mig fint :wink: *blinkar*

Ja frodiga kvinnor har alltid varit min melodi! Ser jag en mager stackare vill jag gå fram och säga: Du behöver äta något människa! :-)003 Kan man göra det, hur skulle det tas? Det är ju av ren omtanke?
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 12:57:47

Huggorm skrev:
Fabela skrev:
blitzen skrev:I en romantisk relation så bör kvinnan vara ung med runda former och fast i hullet. Omfångsrika kvinnor är vackert, vem vill ha nån mager speta?
Det glädjer mig att läsa det här. Tror inte så många yngre idag skulle våga säga det, magert anses ju vara det enda rätta.
Eller så är det kanske jag som inte hänger med?


Ska jag bidra med nåt till själva ämnet också, så får jag nog säga att min idealpartner är den jag slipper ha :D
Kan inte tänka mig den sortens relation igen, så det är inget jag ens tänker på.

Fast det skulle vara praktiskt, förstås. Så kanske nåt slags platonskt samboskap isf.
Lagom utfyllnad har nog alltid ansetts idealiskt, det är bara modeindustrin som verkligen föredrar de riktigt magra. Vi andra håller till godo med vad som råkar vara tillgängligt inom en ganska bred skala men är man naturligt mager ser jag inga fel i det. Men det är synd om de tjejer som svälter sig för att uppnå ett ideal som ingen vanlig människa egentligen har.


Instämmer, kräsen har man inte råd att vara. Men jag är tveksam till att satsa på en sjukligt överviktig kvinna då det finns sjukdomsrisk av olika slag och risken är att man överlever sin partner med råge och det vill man ju inte.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:04:36

Huggorm skrev:Lagom utfyllnad har nog alltid ansetts idealiskt, det är bara modeindustrin som verkligen föredrar de riktigt magra. Vi andra håller till godo med vad som råkar vara tillgängligt inom en ganska bred skala men är man naturligt mager ser jag inga fel i det. Men det är synd om de tjejer som svälter sig för att uppnå ett ideal som ingen vanlig människa egentligen har.
Jo men det är ju status att ens tjej är modell, så visst finns det idealet bland killar utanför modevärlden också?
(Gärna med utfyllnad på ett par ställen, förstås :wink: )

Nu slår det mig att jag faktiskt inte vet hur gammal blitzen är :oops: Har bara fått för mig att han är runt 25.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Huggorm » 2018-04-27 13:08:18

Fabela skrev:Jo men det är ju status att ens tjej är modell, så visst finns det idealet bland killar utanför modevärlden också?
(Gärna med utfyllnad på ett par ställen, förstås :wink: )
I de kretsar jag rör mig har det aldrig funnits någon önskan om modelltjejer eller ens prat om det, folk är helt ointresserade av modellvärlden. Men det finns antagligen en liten mängd män som har det idealet, det finns folk till allt.
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:14:35

blitzen skrev:Ser jag en mager stackare vill jag gå fram och säga: Du behöver äta något människa! :-)003 Kan man göra det, hur skulle det tas? Det är ju av ren omtanke?
Nej, det skulle jag nog råda dig till att inte säga :-)056

Jag har själv varit ett benrangel största delen av mitt liv, det är inte så roligt som folk tror. Det skulle aldrig ha fallit mig in att visa mig på en badstrand t.ex.
Om man sen hade mage att beklaga sig för att man inte gick upp vad man än stoppade i sig, så tog folk det som omvänt skryt.

Nu efter att inte ha kunnat röra på mig som vanligt har jag gått upp till 70 kg (är över 170 cm lång) och känner mig smällfet. Inte pga estetiska skäl alltså, utan för att det är helt ovant för mig.

Så man ska inte ta nånting för givet vad gäller folks utseende.
Dessutom har kvinnor fruktansvärd press på sig med dagens utseendefixering, så man ska nog försöka ta in andra aspekter av oss i första hand, om man vill vara riktigt snäll :)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 13:14:54

Fabela skrev:
Huggorm skrev:Lagom utfyllnad har nog alltid ansetts idealiskt, det är bara modeindustrin som verkligen föredrar de riktigt magra. Vi andra håller till godo med vad som råkar vara tillgängligt inom en ganska bred skala men är man naturligt mager ser jag inga fel i det. Men det är synd om de tjejer som svälter sig för att uppnå ett ideal som ingen vanlig människa egentligen har.
Jo men det är ju status att ens tjej är modell, så visst finns det idealet bland killar utanför modevärlden också?
(Gärna med utfyllnad på ett par ställen, förstås :wink: )

Nu slår det mig att jag faktiskt inte vet hur gammal blitzen är :oops: Har bara fått för mig att han är runt 25.


blitzen närmar sig obevekligt 40-strecket :wink:
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:21:28

blitzen skrev:blitzen närmar sig obevekligt 40-strecket :wink:
Förlåt :lol: Men det förklarar ju en del :)
Senast redigerad av Fabela 2018-04-27 13:22:20, redigerad totalt 1 gång.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 13:22:03

Fabela skrev:
blitzen skrev:Ser jag en mager stackare vill jag gå fram och säga: Du behöver äta något människa! :-)003 Kan man göra det, hur skulle det tas? Det är ju av ren omtanke?
Nej, det skulle jag nog råda dig till att inte säga :-)056

Jag har själv varit ett benrangel största delen av mitt liv, det är inte så roligt som folk tror. Det skulle aldrig ha fallit mig in att visa mig på en badstrand t.ex.
Om man sen hade mage att beklaga sig för att man inte gick upp vad man än stoppade i sig, så tog folk det som omvänt skryt.

Nu efter att inte ha kunnat röra på mig som vanligt har jag gått upp till 70 kg (är över 170 cm lång) och känner mig smällfet. Inte pga estetiska skäl alltså, utan för att det är helt ovant för mig.

Så man ska inte ta nånting för givet vad gäller folks utseende.
Dessutom har kvinnor fruktansvärd press på sig med dagens utseendefixering, så man ska nog försöka ta in andra aspekter av oss i första hand, om man vill vara riktigt snäll :)


Jag har en söt tjej med anorexia i min närhet och vill så gärna försöka råda henne att få i sig något men har lagt tand för tunga än så länge. Hon ser 15 år yngre än hon är...blev chockad när jag fick höra hennes riktiga ålder. Hon hade varit väldigt vacker som normalviktig. Hon är snäll och rar och jag har tänkt bjuda ut henne vid flera tillfällen men helt enkelt inte förmått, jag hade börjat prata mat med henne och jag inser att hon är sjuk.
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:30:18

blitzen skrev:Jag har en söt tjej med anorexia i min närhet och vill så gärna försöka råda henne att få i sig något men har lagt tand för tunga än så länge. Hon ser 15 år yngre än hon är...blev chockad när jag fick höra hennes riktiga ålder. Hon hade varit väldigt vacker som normalviktig. Hon är snäll och rar och jag har tänkt bjuda ut henne vid flera tillfällen men helt enkelt inte förmått, jag hade börjat prata mat med henne och jag inser att hon är sjuk.
Aj då, det är ju allvarligt. Tror inte att det faller i god jord, nödvändigtvis, att ta upp det... kan få ödesdigra konsekvenser i värsta fall.

Känner du henne alls, och vet du med säkerhet att det verkligen är anorexi?
Undrar bara eftersom folk ibland kan dra förhastade slutsatser.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 13:34:09

Fabela skrev:
blitzen skrev:Jag har en söt tjej med anorexia i min närhet och vill så gärna försöka råda henne att få i sig något men har lagt tand för tunga än så länge. Hon ser 15 år yngre än hon är...blev chockad när jag fick höra hennes riktiga ålder. Hon hade varit väldigt vacker som normalviktig. Hon är snäll och rar och jag har tänkt bjuda ut henne vid flera tillfällen men helt enkelt inte förmått, jag hade börjat prata mat med henne och jag inser att hon är sjuk.
Aj då, det är ju allvarligt. Tror inte att det faller i god jord, nödvändigtvis, att ta upp det... kan få ödesdigra konsekvenser i värsta fall.

Känner du henne alls, och vet du med säkerhet att det verkligen är anorexi?
Undrar bara eftersom folk ibland kan dra förhastade slutsatser.


Vi har gått på samma aktivitet under en längre tid och pratat ytligt, nej jag känner henne inte mer än så. Hon är så mager att det kan inte röra sig om annat, andra har också dragit den slutsatsen. Men jag vet inte, kan ju röra sig om annan sjukdom också?
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:36:14

Huggorm skrev:I de kretsar jag rör mig har det aldrig funnits någon önskan om modelltjejer eller ens prat om det, folk är helt ointresserade av modellvärlden.
Stilpoäng till er då :-)Happy
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 13:53:02

blitzen skrev:Vi har gått på samma aktivitet under en längre tid och pratat ytligt, nej jag känner henne inte mer än så. Hon är så mager att det kan inte röra sig om annat, andra har också dragit den slutsatsen. Men jag vet inte, kan ju röra sig om annan sjukdom också?
Jo, det finns ju en del annat det kunde bero på också. Men om det är så illa som jag förstår av din beskrivning, så lär hon vara medveten om det själv och kanske ev. vara under behandling också.
Jag skulle nog inte ta upp det hur som helst, utan istället försöka umgås som vanligt bara och se vad det skulle ge. Kanske skulle hon berätta självmant då.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 13:58:28

Fabela skrev:
blitzen skrev:Vi har gått på samma aktivitet under en längre tid och pratat ytligt, nej jag känner henne inte mer än så. Hon är så mager att det kan inte röra sig om annat, andra har också dragit den slutsatsen. Men jag vet inte, kan ju röra sig om annan sjukdom också?
Jo, det finns ju en del annat det kunde bero på också. Men om det är så illa som jag förstår av din beskrivning, så lär hon vara medveten om det själv och kanske ev. vara under behandling också.
Jag skulle nog inte ta upp det hur som helst, utan istället försöka umgås som vanligt bara och se vad det skulle ge. Kanske skulle hon berätta självmant då.


Tror hon går under behandling hon försvinner i perioder. Tycker det är attraktivt med människor som är nöjda över sin vikt och hur de ser ut, oavsett om de bär på några extrakilon. Du låter ju rätt kramgo Fabela *blink* :wink:
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 14:04:55

blitzen skrev:Ett platoniskt samboskap skulle passa mig fint :wink: *blinkar*
Det här glömde jag.

Visst är det konstigt att det finns så många som lever ensamma, fast så många egentligen helst inte vill det?
Det är ju konstigt att det inte bildas fler mini-kollektiv och liknande. Är det för att vi nordbor är socialt handikappade i stort, eller vad?

För jag vet inte om jag själv heller skulle klara det, när det kom till kritan. Men jag gillar tanken :)
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav Huggorm » 2018-04-27 14:07:16

Fabela skrev:
blitzen skrev:Ett platoniskt samboskap skulle passa mig fint :wink: *blinkar*
Det här glömde jag.

Visst är det konstigt att det finns så många som lever ensamma, fast så många egentligen helst inte vill det?
Det är ju konstigt att det inte bildas fler mini-kollektiv och liknande. Är det för att vi nordbor är socialt handikappade i stort, eller vad?

För jag vet inte om jag själv heller skulle klara det, när det kom till kritan. Men jag gillar tanken :)
Jag tror inte kollektiv är vad folk vill leva i, eller vad vi är skapta för. Snarare ett par storfamiljer i bygemenskap, som det var förr
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 14:09:11

blitzen skrev:Tror hon går under behandling hon försvinner i perioder. Tycker det är attraktivt med människor som är nöjda över sin vikt och hur de ser ut, oavsett om de bär på några extrakilon. Du låter ju rätt kramgo Fabela *blink* :wink:
Okej, då så. Då behöver du nog inte ta nåt ansvar, s.a.s, hon gör säkert vad hon kan för att försöka hjälpa sig själv.
Men jag förstår hur du tänker, jag kan också bli väldigt berörd av missbrukare, uteliggare och allt möjligt, man skulle så gärna vilja göra nånting.

Tack, men jag hoppas bli mitt benigare jag snarast möjligt, känner inte igen den här konstiga människan jag släpar runt på :cry:
Senast redigerad av Fabela 2018-04-27 14:15:18, redigerad totalt 1 gång.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 14:13:47

Fabela skrev:
blitzen skrev:Tror hon går under behandling hon försvinner i perioder. Tycker det är attraktivt med människor som är nöjda över sin vikt och hur de ser ut, oavsett om de bär på några extrakilon. Du låter ju rätt kramgo Fabela *blink* :wink:
Okej, då så. Då behöver du nog inte ta nåt ansvar, s.a.s, hon gör säkert vad hon kan för att försöka hjälpa sig själv.
Men jag förstår hur du tänker, jag kan också bli väldigt berörd av missbrukare, uteliggare och allt möjligt, man skulle så gärna vilja göra nånting.

Tack, men jag hoppas bli mig själv snarast möjligt, känner inte igen den här konstiga människan jag släpar runt på :cry:


:-)Hug
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 17:27:46

Huggorm skrev:Jag tror inte kollektiv är vad folk vill leva i, eller vad vi är skapta för. Snarare ett par storfamiljer i bygemenskap, som det var förr
Så är det säkert, men tänkte att leva ihop skulle vara mer likt en familj, än att leva ensam. Men vi verkar inte funka så.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav nisse » 2018-04-27 17:28:17

Min idealpartner är en jämnårig kvinna med humor som kan få mig att skratta. Med denna kvinna skulle jag också vilja ha meningsfulla och givande konversationer om allt möjligt mellan himmel och jord. Hon skall gärna vara stark och fysisk uthållig så att man kan flytta möbler eller gå på långpromenader tillsammans.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Idealpartner?

Inläggav Fabela » 2018-04-27 17:31:56

blitzen skrev: :-)Hug
Åh tack, du är snäll du :D

(Bäst du passar på innan jag tappar kilona :wink: :lol: )
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Idealpartner?

Inläggav blitzen » 2018-04-27 18:26:40

Fabela skrev:
blitzen skrev: :-)Hug
Åh tack, du är snäll du :D

(Bäst du passar på innan jag tappar kilona :wink: :lol: )


Du är nog fin utan extrakilona med :-)Hug
blitzen
 
Inlägg: 450
Anslöt: 2018-02-27

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in