Vad äta som singel i egen lägenhet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Bali » 2018-02-09 16:34:28

alixha skrev:Jag rekommenderar inte ägg för att dom har så kort hållbarhet och är dyra.

Va? Kort jämfört med torra produkter, såklart, men annars har de ju väldigt lång hållbarhet. Och titta nu inte på vad som står på paketet, för om äggen står i kylen kan man direkt lägga till 1-2 månader. Och tro mig, man märker när ett ägg är dåligt. :wink:

Ägg är otroligt bra och nyttig mat, och kan - som Frankenstein redan påpekat - tillredas på så många olika sätt. En riktig höjdare, enligt mig.
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Pinghis Khan » 2018-02-09 17:00:35

Ägg kostar typ 2kr st...
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Savanten Svante » 2018-02-09 18:57:36

Bali skrev:
alixha skrev:Jag rekommenderar inte ägg för att dom har så kort hållbarhet och är dyra.

Va? Kort jämfört med torra produkter, såklart, men annars har de ju väldigt lång hållbarhet. Och titta nu inte på vad som står på paketet, för om äggen står i kylen kan man direkt lägga till 1-2 månader. Och tro mig, man märker när ett ägg är dåligt. :wink:

Ägg är otroligt bra och nyttig mat, och kan - som Frankenstein redan påpekat - tillredas på så många olika sätt. En riktig höjdare, enligt mig.



Husmorsknep Lägg äggen i vatten. Flyter dom upp så är dom för gamla. Ställer de sig upp börjar de bli gamla. Ligger de kvar på botten så är de färska.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Richard » 2018-02-09 21:44:23

Jag är singel, bor i lägenhet o har en form av ätstörning. Jag äter ingenting på hela dagen, sen på kvällen, 6 av 7 dagar i veckan äter jag 4 st hamburgare som jag tillagar själv. De ser ut så här:

Hamburgare3.jpg


Jag har räknat lite på det, o jag har totalt ätit runt 10 000 hamburgare sedan 2008. Jag är lite överviktig (1,70 lång o väger 95-100 kg), skyller viktuppgången på diverse läkemedel, eftersom det är just vid insättningen av dem som jag ökat i vikt. Vägde 75 kg innan. Nu går jag varken upp eller ner i vikt.

Det är naturligtvis inte nyttigt o troligen kommer nån av mina läkare (husläkaren eller psykiatern) att sätta mig hos en dietist. Jag äter statiner mot för högt kolesterol, B12 o folsyra måste jag ta, nyss kollade jag lite annat, var nästan helt tom på D-vitamin, så nu har jag börjat med det också. Triglyceriderna var höga liksom blodsockret... Fast det kan ha blivit fel på proverna...
https://www.hd.se/2018-02-07/fel-pa-300 ... ms-sjukhus

Men jag har en ganska bra ide, och lite tur!
Denna restaurang säljer ut överbliven mat, som det absolut inte är något fel på:
https://www.hd.se/2017-10-23/minskat-ma ... r-matlador

O jag bor precis ovanpå den restaurangen, den ligger i samma hus. Det lär bli mycket billigare, då mina hamburgare med alla tillbehör kostar en hel del. Jag måste bara kunna lära mig att äta annat, det är en del av ätstörningen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Sauce » 2018-02-09 22:21:28

Köttbullar med makaroner och ketchup för hela kost cirkeln :wink:
Sauce
 
Inlägg: 46
Anslöt: 2015-05-29

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Zzzyn » 2018-02-11 0:42:27

Har bott själv väldigt länge och jag äter alltid typisk husmanskost, för det är lätt och enkelt att tillaga. Men det blir ju en pizza då och då så klart.
Zzzyn
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2011-08-21

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Smoyy » 2018-02-11 12:02:45

Jag kör paleo oftast, det är enkel stenåldersmat.

Rotfrukter
Kött/fågel/fisk
Ägg
Alla typer av grönsaker
Bär
Nötter

Ja enklare än så blir det väl inte direkt. Inte så gott men bra för kroppen och enkelt att tillaga.
Smoyy
Inaktiv
 
Inlägg: 218
Anslöt: 2017-12-02

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Fretshi » 2018-02-11 14:53:58

Jag kan tycka att det är rätt avkopplande att laga mat om man låter det ta sin tid och inte försöker stressa med det.
Fretshi
 
Inlägg: 1285
Anslöt: 2015-05-26

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav Dotoar » 2018-02-15 16:28:40

Detta har jag kört på i snart 2 år med endast enstaka undantag då jag verkligen känt mig sugen på mat på riktigt: https://uk.huel.com/

När jag upptäckte att detta fanns hade jag längtat efter något dylikt i nästan en hel livstid. Jag gillar varken att köpa, laga eller äta mat generellt.
Dotoar
Ny medlem
 
Inlägg: 3
Anslöt: 2014-06-22

Vad äta som singel i egen lägenhet?

Inläggav elle » 2018-02-25 11:36:22

mendelssohn skrev:Hej, jag undrar vad man ska äta när man bor själv i lägenhet


Lev inte på bara raffinerad socker.

" Sockerfilmen".

En Dokumentär från 2015

"Hur mycket socker äter du egentligen? Filmaren Damon Gameau undersöker det dolda sockret i vår vardagskost genom att äta helt vanlig mat i två månader. Resultatet blir en chock - för både hjärta, hjärna och mage."

https://www.svtplay.se/video/6614800/so ... ?info=visa
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in