Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Selma » 2018-01-28 16:04:45

Rolig lista. En tidigare medlem här (kanske tillbaka under nytt namn?) har skaffat flera katter. H*n har lämnat sitt slott och bor nu i lägenhet där det tydligen är katterna som styr. :-)Happy

4. Katt
Du har skaffat katt. Och funderar på en till...

Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav sugrövmanövern » 2018-01-28 16:34:37

Och sen åker katten ut när det skaffas ny partner.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Alien » 2018-01-28 20:15:43

Varför skulle katten åka ut bara för att man träffar en ny partner (om hen inte är allergisk förstås)? Partner kan komma och gå, husdjuret består.

Fast en del husdjur kan förstås ha blivit så bortskämda att de inte accepterar "intränglingen". "Matte/husse är min och bara min och får bara gosa med mig. Annars sätter jag klorna i rivalen!"

Kommer ihåg ett avsnitt av The Big Bang Theory. Det hade blivit slut mellan Amy och Sheldon (var väl om någon bagatell som Sheldon inte kunde accepptera). Då skaffade han en massa katter, och Leonard och de andra måste få ihop Amy och Sheldon igen för att bli av med katterna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46170
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Alien » 2019-12-21 17:02:29

Sverige - inget annat land har så mycket singlar.
https://www.expressen.se/leva-och-bo/8- ... igt-lange/

Varför? Är svenskarna speciellt dåliga på att kompromissa? Eller kanske så rika att de inte behöver "finna sig" i något? Eller bryr sig inte om vad "andra" tycker. I vissa länder förväntas alla över 25 år vara gifta och skilsmässor är inte riktigt ok.

1. Maten

Ingen av dina måltider tar mer än tre minuter att tillaga. Och mikrovågsugnen är din bästa vän.
---
7. Kylskåpet

Kylskåpet gapar oftast tomt. Trots att du alltid handlar lite mer än du behöver (typ dubbla kotletter) för att slippa skämmas för kassörskan.

Betr 1 erkänner jag mig skyldig. Skulle nog aldrig göra mig besväret att laga "riktig mat" om jag bodde ensam. Förutom om jag bjudit hem någon.

Betr 7 så har man ofta inget val. Det går inte att köpa tillräckligt små portioner. Innan jag ätit upp allt har det blivit dåligt. Jag är visserligen inte singel, men min man vägrar att äta vissa saker som jag gillar och då får jag kasta en del.

2. Dela med sig

Bara tanken att dela boende med någon känns jobbigt. Du är så van vid att ha både soffan, sängen och badrummet för dig själv. Kan till och med kännas jobbigt att bara ha övernattande gäster.

Ja, hemma har vi badrum med toa, en separat toa och en dusch i källaren. Hur ska vi kunna flytta och avstå från detta? Det är t o m jobbigt att övernatta hos andra.

När jag såg på ett amerikanskt program om amerikaner som skulle flytta utomlands, så fattade jag inte varför det var så viktigt med "two bathrooms". Men kanske kallar de även separat wc med tvättställ för "bathroom", då förstår jag precis.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46170
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Lynx-66 » 2019-12-21 17:18:33

Saknar lite på listan, som t ex "Du låter skägget växa hej vilt och har slutat borsta tänderna, för snus skyddar mot karies" :-)018
Lynx-66
 
Inlägg: 1969
Anslöt: 2019-11-16

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Selma » 2019-12-21 17:30:08

Alien skrev:Ja, hemma har vi badrum med toa, en separat toa och en dusch i källaren. Hur ska vi kunna flytta och avstå från detta? Det är t o m jobbigt att övernatta hos andra.

När jag såg på ett amerikanskt program om amerikaner som skulle flytta utomlands, så fattade jag inte varför det var så viktigt med "two bathrooms". Men kanske kallar de även separat wc med tvättställ för "bathroom", då förstår jag precis.

När jag var barn, upp till tonåren, bodde jag kortare perioder hos släktingar som hade en separat toalett, med tvättställ, och ett badrum, med badkar och tvättställ. Det var perfekt.
Önskar jag hade en gästtoalett, vill inte dela min med ev gäster. Vill inte ha gäster heller.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Huggorm » 2019-12-21 17:39:44

Alien skrev:
Sverige - inget annat land har så mycket singlar.
https://www.expressen.se/leva-och-bo/8- ... igt-lange/

Varför? Är svenskarna speciellt dåliga på att kompromissa? Eller kanske så rika att de inte behöver "finna sig" i något? Eller bryr sig inte om vad "andra" tycker. I vissa länder förväntas alla över 25 år vara gifta och skilsmässor är inte riktigt ok.
För att Sverige är feminismens starkaste fäste.
Selma skrev:Vill inte ha gäster heller.
Jaha? Och jag som hade tänkt komma och hälsa på dig över jul och nyår :-)004
Huggorm
 
Inlägg: 22237
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Fabela » 2019-12-21 17:53:33

7. Kylskåpet

Kylskåpet gapar oftast tomt. Trots att du alltid handlar lite mer än du behöver (typ dubbla kotletter) för att slippa skämmas för kassörskan.

:shock:
Har aldrig ens kommit på tanken att de skulle tänka på det, och ännu mindre att jag skulle ha nåt att skämmas för.
Jag måste ju vara helt förvildad, som inte ens fattar det. :lol:


Lynx-66 skrev:Saknar lite på listan, som t ex "Du låter skägget växa hej vilt och har slutat borsta tänderna, för snus skyddar mot karies" :-)018

:lol:

Här är det mest prylar det märks på, tror jag. Tror ingen skulle stå ut med allt material som dräller runt precis överallt, i stora högar periodvis. Har t.ex. tre soffor (eller schäslonger, för att vara exakt), alla är nu fulla med div. textila material, utom en hörna där jag får plats. :-)065
Och det är klart, det blir mycket lodande runt i mjukiskläder.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Selma » 2019-12-21 17:55:22

Huggorm skrev:Jaha? Och jag som hade tänkt komma och hälsa på dig över jul och nyår :-)004

:-)018 Dagens roligaste!
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav ankhh » 2019-12-21 21:28:07

Rätt tramsig lista, tycker jag. Den är förstås inte gjord helt på allvar..

Hur som helst, det enda som stämmer på mig är nr. 2:
Bara tanken att dela boende med någon känns jobbigt. Du är så van vid att ha både soffan, sängen och badrummet för dig själv. Kan till och med kännas jobbigt att bara ha övernattande gäster.

Det är förstås därför jag är singel.

Huggis, vad har feminism med saken att göra? Bortsett från att tidigare generationers feminister har gjort så att kvinnor inte är ekonomiskt beroende av män, då.

För övrigt känns ju bara tanken på att dela boende med någon jobbig. Inte "jobbigt"...
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Mountain_lion » 2019-12-22 21:20:27

2.Bara tanken att dela boende med någon känns jobbigt. Du är så van vid att ha både soffan, sängen och badrummet för dig själv. Kan till och med kännas jobbigt att bara ha övernattande gäster.
Stämmer. Samtidigt så längtar jag efter en flickvän. :-?
6.Din säng är full av kuddar, filtar och kanske också gosedjur.
Nja. Kuddar, filtar och min hund som tar upp halva dubbelsängen.
8. Netflix är din bästa vän och sambo. Den sviker aldrig, om det inte blir fel på nätuppkopplingen så klart.
Inte just Netflix, men uppkopplingen så jag kan hänga här och se på olika filmer och serier.

Ofast trivs jag bra själv men samtidigt skulle det vara härligt att dela glädjeämnen med någonoch ha någon man lär känna på alla plan och så intimt som det skulle innebära.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav nomemorytoday » 2019-12-22 21:33:41

ankhh skrev:För övrigt känns ju bara tanken på att dela boende med någon jobbig. Inte "jobbigt"...

Jak..
Jobbigt e ett stort begrepp.
Edit: skrönan anekdotiska plussiluran om att man får ett ämne i grovsoprummet som ger en tid att komma överens.

Förälskelse är kemi - inte magi
Dock gillar jag ej förklaring och sättning av text.
nomemorytoday
 
Inlägg: 3927
Anslöt: 2018-01-13

Åtta tecken på att du varit singel väldigt länge.

Inläggav Fabela » 2019-12-22 21:45:29

ankhh skrev:Rätt tramsig lista, tycker jag.

Jo. :lol:

Katter har jag haft, men dem skaffade jag när jag var sambo.
Inga gosedjur så långt ögat når. Ingen skillnad på mängd kuddar och filtar, mot när jag varit upptagen. (En av mina sambos var mer för heminredning än jag, fanns nog mer "fluff" under hans tid än nu.)


Nääh, jag trivs bra här i mitt elfenbenstorn.
Fast jag skulle iofs vara mer intresserad av att dela boende, än att ha ett förhållande. Det kan vara rätt opraktiskt ibland att bo ensam. Nåt litet kollektivliknande kunde vara sjyst, med rätt folk.
Fast då ska man ju hitta rätt folk. Lättare sagt än gjort.
Fabela
 
Inlägg: 6506
Anslöt: 2013-12-08

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in