Julkalendern 2017 "Jakten på tidskristallen"

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Julkalendern 2017 "Jakten på tidskristallen"

Inläggav Alien » 2017-12-23 2:15:37

En prillig professor och tre barn som ska rädda världen.

Det är tre mobbade barn: Asrin (minst och tuffast), Lima (längst och den typiska nörden som uppfinner saker som inte blir så lyckade) och den ende killen, Max (med astma och en riktig räddhare men sötast). Det verkar som skaparna vill vända på könsrollerna, den virriga professorn är en kvinna (spelas av Eva Rydberg). Sedan har de ett gäng "onda" ledda av Ruben (spelad av avlidne Richard Wolf) som vill råda över världen.

För att tiden inte ska stanna (allt dö?) så måste barnen hitta tidskristallen.

De tre barnen får veta att de ska börja på Framtidsakademin och det verkar vara en räddning undan mobbarna. Men det är professor Styregard som fixat in dem.

Jag spanar in en viss kritik mot föräldrarna också. Max överbeskyddade pappa och Limas nördiga föräldrar som inte tycker att vänner är viktigt.

Men kritik blir det alltid mot julkalendern. Är det någon annan som sett den? Jag har kollat en del, men missat många avsnitt för att jag inte är hemma då på kvällen (på morgonen sover jag).
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Julkalendern 2017 "Jakten på tidskristallen"

Inläggav nescio » 2017-12-23 17:17:28

Jag såg på de första delarna. Men konstaterade snart att det inte var något att se för vuxna.
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Julkalendern 2017 "Jakten på tidskristallen"

Inläggav Noli » 2018-01-14 18:03:18

Jag har också tittat på julkalendern 2017 på TV varje dag från 1 december till 24 december 2017 till och med två gånger per dag eftersom jag var så nyfiken och började se den redan på morgonen och sen ser jag den igen på kvällen om jag är hemma på kvällen förstås.

Alla avsnitten finns på SVTplay ända fram till den 23 januari 2018.

Den var bra och spännande och att det hände saker hela tiden så jag gillar den julkalendern.

Med vänlig hälsning Noli
Noli
 
Inlägg: 778
Anslöt: 2009-05-12

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in