Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 19:15:44

Om män inte är intresserade av sex i den grad att dom vill besvärja
kvinnors behov, varför ska kvinnor ställa upp då?

Historiskt sett, på stenåldern, var det kanske så att man kunde klubba
ner kvinnor och ta med dom till grottan. Om man har såna krav får man
antingen bygga en tidsmaskin eller köpa ett uppblåsbart substitut.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-14 19:25:38

StefanJC skrev:
Toblerone skrev:
nallen skrev:Ja. Just eftersom sex i sig inte tydligen inte räcker för att motivera en tjej att ha sex.


Okej, du menar att det även för tjejerna kan vara skönt, men de är inte lika intresserade som män och klarar sig även utan? Då är jag med. Men det blir nog lite snett om man tänker som om de vill ha något så att det är värt det (som en belöning eller t.o.m. betalning). Snarare måste det "kännas rätt", hon måste känna sig trygg med mannen. Vilket inte är så konstigt för männen är starkare och en kvinna kan råka illa ut. Men även om hon inte är direkt rädd så kan det så att folk (inte bara kvinnor, men ofta) inte kan tänka sig ha sex med en person som de inte känner ganska väl och litar på.

Kvinnor läser mycket om män och anpassar sig efter vad män finner
attraktivt. Kläder och smink mm som stereotypiska män faller för på
fyllan. Då har dom också rätt att kräva att män visar samma intresse.
Speciellt då det finns män som respekterar kvinnor och lägger ned
samma möda för sex.


Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2017-11-14 19:34:18

Toblerone skrev:Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.
Jasså? Jag har läst flera gånger att det snarare är grupptrycket bland kvinnor som får dom att fixa upp sig. Ingen vill vara fulast i gruppen. Men det kanske är så att de vill ha uppmärksamhet från män, och fixar upp sig för det. Männen ser att de fixat upp sig och förstår att de är ute efter uppmärksamhet, och ger dom därför det. Ungefär som när en man köper en fin bil för att imponera på kvinnor. De flesta kvinnor är inte intresserade av bilar men de förstår att det förväntas av dom att beundra bilen eftersom det är ett steg i raggningsproceduren som både de och männen vill fullföra.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2017-11-14 19:42:57

Mycket har med kompensation att göra, dölja tillkortakommanden...antar jag...plus sexualdrift såklart... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 20:06:28

Toblerone skrev:
StefanJC skrev:
Toblerone skrev:
Okej, du menar att det även för tjejerna kan vara skönt, men de är inte lika intresserade som män och klarar sig även utan? Då är jag med. Men det blir nog lite snett om man tänker som om de vill ha något så att det är värt det (som en belöning eller t.o.m. betalning). Snarare måste det "kännas rätt", hon måste känna sig trygg med mannen. Vilket inte är så konstigt för männen är starkare och en kvinna kan råka illa ut. Men även om hon inte är direkt rädd så kan det så att folk (inte bara kvinnor, men ofta) inte kan tänka sig ha sex med en person som de inte känner ganska väl och litar på.

Kvinnor läser mycket om män och anpassar sig efter vad män finner
attraktivt. Kläder och smink mm som stereotypiska män faller för på
fyllan. Då har dom också rätt att kräva att män visar samma intresse.
Speciellt då det finns män som respekterar kvinnor och lägger ned
samma möda för sex.


Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.


Ja män är inte intresserade av sex egentligen. Om inte kvinnor
gjort sig fina eller har push-up eller nåt så är dom inte intresserade.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav antonius » 2017-11-14 20:09:25

StefanJC skrev:Ja män är inte intresserade av sex egentligen. Om inte kvinnor
gjort sig fina eller har push-up eller nåt så är dom inte intresserade.


Det finns dom som får erektion av gå förbi en damcykel, eller var du ironisk... :-)006
antonius
 
Inlägg: 21859
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 20:13:53

antonius skrev:
StefanJC skrev:Ja män är inte intresserade av sex egentligen. Om inte kvinnor
gjort sig fina eller har push-up eller nåt så är dom inte intresserade.


Det finns dom som får erektion av gå förbi en damcykel, eller var du ironisk... :-)006

Dom tänker då på någon kvinna som bryr sig om sitt utseende t ex.
Om dom får se att ägarinnan är en lesbisk rugguggla slaknar spettet.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-14 20:44:41

nallen skrev:Ja. Just eftersom sex i sig inte tydligen inte räcker för att motivera en tjej att ha sex.


Det gäller nog inte enbart tjejer.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 20:46:21

rdos skrev:
nallen skrev:Ja. Just eftersom sex i sig inte tydligen inte räcker för att motivera en tjej att ha sex.


Det gäller nog inte enbart tjejer.

Nej gäller nog mest män.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Carcass » 2017-11-14 21:41:23

StefanJC skrev:
Carcass skrev:
Msmacke skrev:Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer? Hur bar ni er åt i så fall?

Det svåraste tycker jag är att veta om en tjej är intresserad av mer än bara vänskap. Det är även svårt att vara spontan och komma på samtalsämnen. För att inte tala om att ta initativ till kroppskontakt. Jag har tänkt att jag skulle försöka med tjejer som har diagnosen. Men jag vet inte om det är lättare, eftersom då har ju båda kanske svårt att veta hur det fungerar. Å andra sidan kanske man kan vara sig själv mer och slippa tyda den andres kroppspråk och signaler m.m.?


Något som fungerat för mig är att dricka alkohol. Dock får andra parten ta initiativet men det har lett till ett och annat :-)

Fungerat i längden eller totalt fiasko i ett större perspektiv?


Hur menar du i längden?
Carcass
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2017-11-13
Ort: Stockholm och Sundsvall

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-14 22:02:18

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.
Jasså? Jag har läst flera gånger att det snarare är grupptrycket bland kvinnor som får dom att fixa upp sig. Ingen vill vara fulast i gruppen. Men det kanske är så att de vill ha uppmärksamhet från män, och fixar upp sig för det. Männen ser att de fixat upp sig och förstår att de är ute efter uppmärksamhet, och ger dom därför det. Ungefär som när en man köper en fin bil för att imponera på kvinnor. De flesta kvinnor är inte intresserade av bilar men de förstår att det förväntas av dom att beundra bilen eftersom det är ett steg i raggningsproceduren som både de och männen vill fullföra.


Jag har inte så mycket känsla för grupptryck, jag brukar gå emot strömmen en del själv. :roll:
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-14 22:09:58

StefanJC skrev:
Toblerone skrev:
StefanJC skrev:Kvinnor läser mycket om män och anpassar sig efter vad män finner
attraktivt. Kläder och smink mm som stereotypiska män faller för på
fyllan. Då har dom också rätt att kräva att män visar samma intresse.
Speciellt då det finns män som respekterar kvinnor och lägger ned
samma möda för sex.


Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.


Ja män är inte intresserade av sex egentligen. Om inte kvinnor
gjort sig fina eller har push-up eller nåt så är dom inte intresserade.


Nja, även om det är överdrivet så ligger det något i det. När jag var singel igen efter skilsmässan var intresset inte stort ifrån männens sida när jag gick ut på pub och sånt. Och jag har ändå alltid räknats som ganska snygg. Det var utan smink, kjol och sånt. MED smink, osv. var intresset så mycket större att det nästan skrämde mig. Och jag undrade: Kan man inte klä sig på något sätt så att männen är intresserade på ett lite mera seriöst sätt? Som människa alltså? Att de inte liksom nästan kastar sig på en, skryter och säger konstiga saker, utan att de tar det lugnt och pratar med en på ett vettigt sätt? Uppenbarligen inte, kanske var krogen då fel plats.

Jag kan dock tänka mig att män är lite mera pragmatiska än kvinnor och kanske kan de ta tillfället ändå, även om kvinnan inte är så "fixad".
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2017-11-14 22:12:37

Toblerone skrev:
StefanJC skrev:
Toblerone skrev:
Det har du helt rätt i! De flesta kvinnor skulle inte sminka sig och fixa sig om det inte vore för att tilltala männen. De allra flesta lesbiska kvinnor gör inte det. Kvinnor är ju inte så visuella. Däremot uppskattar kvinnorna snarare intresse, uppmärksamhet. Om vi säger så här - män skulle inte heller ha sex under vilka omständigheter som helst. Framför allt om kvinnan skulle se riktigt hemskt ut, då skulle de inte vilja. Och kvinnor blir inte tillräckligt intresserade om de inte får uppmärksamheten.


Ja män är inte intresserade av sex egentligen. Om inte kvinnor
gjort sig fina eller har push-up eller nåt så är dom inte intresserade.


Nja, även om det är överdrivet så ligger det något i det. När jag var singel igen efter skilsmässan var intresset inte stort ifrån männens sida när jag gick ut på pub och sånt. Och jag har ändå alltid räknats som ganska snygg. Det var utan smink, kjol och sånt. MED smink, osv. var intresset så mycket större att det nästan skrämde mig. Och jag undrade: Kan man inte klä sig på något sätt så att männen är intresserade på ett lite mera seriöst sätt? Som människa alltså? Att de inte liksom nästan kastar sig på en, skryter och säger konstiga saker, utan att de tar det lugnt och pratar med en på ett vettigt sätt? Uppenbarligen inte, kanske var krogen då fel plats.

Jag kan dock tänka mig att män är lite mera pragmatiska än kvinnor och kanske kan de ta tillfället ändå, även om kvinnan inte är så "fixad".
Som sagt, kläderna och sminket säger att du är tillgänglig. Det är nog oftast vad det handlar om, inte att män vill ha en lättklädd och hårdsminkad kvinna.
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav nallen » 2017-11-14 22:16:17

Toblerone skrev:[...] utan att de tar det lugnt och pratar med en på ett vettigt sätt?

Att göra det innan man vet att det blir nåt av det riskerar ju både att man slösar bort den tiden och att det dessutom inte blir nåt all den kvällen.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2017-11-14 22:18:29

nallen skrev:
Toblerone skrev:[...] utan att de tar det lugnt och pratar med en på ett vettigt sätt?

Att göra det innan man vet att det blir nåt av det riskerar ju både att man slösar bort den tiden och att det dessutom inte blir nåt all den kvällen.
Är det verkligen bortslösad tid om det leder till att du får med dig tjejen hem?
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav nallen » 2017-11-14 22:24:23

Nej, inte i det fallet (vilket jag tror att jag skrev) - förutsatt att det sker inom rimlig tid.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-14 22:45:14

nallen skrev:Nej, inte i det fallet (vilket jag tror att jag skrev) - förutsatt att det sker inom rimlig tid.


Fast om man bara får med sig en tjej så där på direkten för sex då har man ju sabbat hela uppvaktningen. Bättre då att vara kär några år och sakta lära känna henne på distans. Ger liksom så mycket mer än bara lite snabbsex.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav nallen » 2017-11-14 22:46:45

Vi vet att du är ute efter nåt helt annat än jag.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Liljan » 2017-11-15 3:10:37

Smink och fina kläder säger verkligen ingenting om kvinnan är tillgänglig eller inte och det har inget att göra med sexuell läggning heller. De flesta sminkar sig och klär upp sig för sin egen skull, inte för männens. Att tro att kvinnor går att köpa är dålig kvinnosyn.

Nu var det länge sedan jag dejtade, men två personer öppnade mina ögon totalt för några år sedan, båda hade Asperger. De lärde först känna personen lite, sedan sa de rent ut vad de ville. Exempelvis, jag gillar dig och skulle gärna vilja ha sex med dig så småningom eller så frågade de om de fick kyssa personen. Det är ett rättframt och okomplicerat sätt att ta upp sina känslor och de fick klara och tydliga svar. De var en tjej och en kille, båda var bisexuella (de dejtade inte varann). På det här sättet slipper man undra vad den andra personen känner. Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-15 8:25:43

Liljan skrev:Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Att man kan känna det utan verbal kommunikation är nära på en förutsättning för kompabilitet, så det är närmast ett krav för mig.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav nisse » 2017-11-15 9:32:33

rdos skrev:Fast om man bara får med sig en tjej så där på direkten för sex då har man ju sabbat hela uppvaktningen. Bättre då att vara kär några år och sakta lära känna henne på distans. Ger liksom så mycket mer än bara lite snabbsex.


Att vänta i några år innan man har sex, det låter i mina öron, nästan som om det vore fråga om en perversion. Risken är överhängande att man bygger upp osunda förväntningar som aldrig infrias. Och om man nu drar ut på det och skall vänta i några år så är ju risken stor att man träffar på någon annan som väcker ens intresse. Varpå man får börja om från början och får vänta ytterligare några år. Dessutom är sannolikheten stor att de presumtiva partnerna hinner bli upptagna. Därmed är chansen att man får ligga näst intill obefintlig.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Huggorm » 2017-11-15 10:07:54

Få tjejer skulle vänta i flera år på att ha sex, de flesta passar nog på ifall tillfälle uppenbarar sig vid nästa ägglossning...
Huggorm
 
Inlägg: 22249
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Toblerone » 2017-11-15 10:29:45

Liljan skrev:Smink och fina kläder säger verkligen ingenting om kvinnan är tillgänglig eller inte och det har inget att göra med sexuell läggning heller. De flesta sminkar sig och klär upp sig för sin egen skull, inte för männens. Att tro att kvinnor går att köpa är dålig kvinnosyn.

Nu var det länge sedan jag dejtade, men två personer öppnade mina ögon totalt för några år sedan, båda hade Asperger. De lärde först känna personen lite, sedan sa de rent ut vad de ville. Exempelvis, jag gillar dig och skulle gärna vilja ha sex med dig så småningom eller så frågade de om de fick kyssa personen. Det är ett rättframt och okomplicerat sätt att ta upp sina känslor och de fick klara och tydliga svar. De var en tjej och en kille, båda var bisexuella (de dejtade inte varann). På det här sättet slipper man undra vad den andra personen känner. Någon i tråden skrev att man känner av om den andra personen är intresserad eller inte, men det gör inte jag, jag behöver tydlig verbal kommunikation.


Jag tror det var lite missförstånd där. Det behöver förstås inte visa om kvinnan är tillgänglig i alla övriga situationer, men just när man går ut på pub, disco eller liknande - där är det.... vissa kallar det för köttmarknad. Där KAN det vara ett tecken på att man är beredd att träffa någon ny, att man är singel. Om man är sminkad på jobbet eller är finklädd till någon familjefest, så är det ju en helt annan sak.

Och det har ju inte med sexuell läggning att göra om det är så att lesbiska tjejer inte bryr sig om att fixa till sig så mycket, utan det är så enkelt och pragmatiskt som att partnern inte bryr sig om sånt. Och det verkar vara mycket vanligare att kvinnor inte bryr sig, så om partnern är en kvinna, då blir det ofta bara så.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav rdos » 2017-11-15 10:41:13

nisse skrev:Att vänta i några år innan man har sex, det låter i mina öron, nästan som om det vore fråga om en perversion. Risken är överhängande att man bygger upp osunda förväntningar som aldrig infrias.


Hur då förväntningar? Det är ju inte så att syftet är att man ska ha sex. Syftet är att njuta av att vara kär och inte sabba det med sex och prat.

nisse skrev:Och om man nu drar ut på det och skall vänta i några år så är ju risken stor att man träffar på någon annan som väcker ens intresse. Varpå man får börja om från början och får vänta ytterligare några år. Dessutom är sannolikheten stor att de presumtiva partnerna hinner bli upptagna. Därmed är chansen att man får ligga näst intill obefintlig.


Så funkar det nog inte. Då har man missat att verifiera att det är ömsesidigt eller så är man inte kär på riktigt.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in