SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2017-11-14 15:58:24

Toblerone skrev:Men att personen blir avstängd från jobbet betyder inte nödvändigtvis att hon måste vara skyldig. Det ska man väl utreda under tiden hen är avstängd? Och så länge det inte är säker att hen är skyldig, bör man kanske inte avslöja namnet.
Alla vet att det är en kvinna och ändå skriver du "hen", vilket indirekt är att avslöja denna "HBTQ-person" :wink:
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 16:05:12

"Alla" vet redan vem det är och ALLA vet det snart. Säger inte att
man ska berätta det till dom få som inte vet. Men det är ju lika
stort avslöjande som när Jöback kom ut som gay. Eller att svt
visar Kalle Anka på julafton. Onödigt nämna men ingen stor
grej om någon gör det.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Dreamtrance » 2017-11-14 17:00:29

Varför är det så intressant att berätta för alla vem det är? När jag växte upp innan internet kallade man personer som sprang och pratade om andra för skvallerkärringar.
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 18:38:06

Dreamtrance skrev:Varför är det så intressant att berätta för alla vem det är? När jag växte upp innan internet kallade man personer som sprang och pratade om andra för skvallerkärringar.

+100
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Alien » 2017-11-14 18:51:24

Vildsvin skrev:I bland annat senaste "Medierna" i P1 intervjuas en chef som berättar att personen haft det olämpliga beteendet undet flera års tid, men att det först nyligen kommit till hans kännedom.

Jag uppfattar därför SRs tystnad kring fallet som ett försök att sopa det hela under mattan och slippa besvärliga frågor om varför personen fått hållas såpass länge.


Men jag fattar inte varför namnen är så intressanta. Det bara får folk att förfasas över att "NN" gjort detta. Diskussionen/skvallret rör sig då bara om den personen.

Det som är intressant att företeelsen tycks vara så vanligt förekommande. Likaså att ledningen inte tar itu med det utan låter det bara fortgå. Det kan man kritisera utan att behöva hänga ut enskilda misstänkta förövare.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav StefanJC » 2017-11-14 19:00:37

Alien skrev:
Vildsvin skrev:I bland annat senaste "Medierna" i P1 intervjuas en chef som berättar att personen haft det olämpliga beteendet undet flera års tid, men att det först nyligen kommit till hans kännedom.

Jag uppfattar därför SRs tystnad kring fallet som ett försök att sopa det hela under mattan och slippa besvärliga frågor om varför personen fått hållas såpass länge.


Men jag fattar inte varför namnen är så intressanta. Det bara får folk att förfasas över att "NN" gjort detta. Diskussionen/skvallret rör sig då bara om den personen.

Det som är intressant att företeelsen tycks vara så vanligt förekommande. Likaså att ledningen inte tar itu med det utan låter det bara fortgå. Det kan man kritisera utan att behöva hänga ut enskilda misstänkta förövare.

Skvaller är nödvändigt för att sålla ut folk som ska brinna.
StefanJC
Inaktiv
 
Inlägg: 442
Anslöt: 2015-03-21
Ort: Fråga!

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Wine » 2017-11-14 19:04:58

Är det inte ganska intressant att det uppenbarligen finns så många dubbelnaturer inom just kultur- och mediebranschen, individer som nu avslöjats? Personer som utåt sett i offentligheten framstått som goda människor, som haft så kallade godkända eller PK-åsikter, "feminister", många som säkert också är vänster, inom kultur och mediebranschen brukar det ju vara närmast norm, de som kommer ut som höger, som sympatiserar med ett borgerligt parti brukar ju inte vara särskilt populära.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Toblerone » 2017-11-14 19:20:01

Huggorm skrev:
Toblerone skrev:Men att personen blir avstängd från jobbet betyder inte nödvändigtvis att hon måste vara skyldig. Det ska man väl utreda under tiden hen är avstängd? Och så länge det inte är säker att hen är skyldig, bör man kanske inte avslöja namnet.
Alla vet att det är en kvinna och ändå skriver du "hen", vilket indirekt är att avslöja denna "HBTQ-person" :wink:


Jag vet faktiskt inget om henne. Hade aldrig hört nåt om henne. Jag bara råkade växla mellan hon och hen, det fanns ingen baktanke där.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Re: SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav tahlia » 2017-11-14 19:25:44

Wine skrev:Är det inte ganska intressant att det uppenbarligen finns så många dubbelnaturer inom just kultur- och mediebranschen, individer som nu avslöjats? Personer som utåt sett i offentligheten framstått som goda människor, som haft så kallade godkända eller PK-åsikter, "feminister", många som säkert också är vänster, inom kultur och mediebranschen brukar det ju vara närmast norm, de som kommer ut som höger, som sympatiserar med ett borgerligt parti brukar ju inte vara särskilt populära.


Här spekuleras det vilt. Vad vederbörande röstar på vet varken du eller jag och speciellt relevant eller ens oväntat är det inte heller. Ingen skulle bli speciellt framgångsrik inom någon publik arena om de uppförde sig som ett arsel. Självklart är de duktiga på att låtsas.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

SR mörkade om avstängd programledare [Avdelad tråd]

Inläggav Huggorm » 2017-11-14 19:29:44

tahlia skrev:
Wine skrev:Är det inte ganska intressant att det uppenbarligen finns så många dubbelnaturer inom just kultur- och mediebranschen, individer som nu avslöjats? Personer som utåt sett i offentligheten framstått som goda människor, som haft så kallade godkända eller PK-åsikter, "feminister", många som säkert också är vänster, inom kultur och mediebranschen brukar det ju vara närmast norm, de som kommer ut som höger, som sympatiserar med ett borgerligt parti brukar ju inte vara särskilt populära.


Här spekuleras det vilt. Vad vederbörande röstar på vet varken du eller jag och speciellt relevant eller ens oväntat är det inte heller. Ingen skulle bli speciellt framgångsrik inom någon publik arena om de uppförde sig som ett arsel. Självklart är de duktiga på att låtsas.
Det är ganska vanligt att folkkära artister eller programledare är riktigt otrevliga privat. Ryktet säger att den kvinna som anklagas kan vara lite åt det hållet också. Det samma gäller ju Anders Timell som också anklagats.
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in