Ljudkänslig. Vad för lurar?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Aceber » 2017-10-27 19:30:58

Ni som är ljudkänslig, vad har ni för lurar?
Hade önskat mig ett par brusreducerande lurar som man dessutom kan ställa in hur mycket man ska höra (likt jaktkåpor) av det som inte är "omgivninvgsljud" tex när någon pratar. Finns detta? Eller måste man köpa två olika. Ett par vanliga kåpor och ett par brusreducerande lurar?
Aceber
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2017-01-17
Ort: Blekinge

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Parvlon » 2017-10-27 19:53:50

jag har vanliga öronproppar.

ska testa de inatt när jag ska sova. stör mig på de förbannade motorfordonen.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Aceber » 2017-10-27 20:16:44

Parvlon skrev:jag har vanliga öronproppar.

ska testa de inatt när jag ska sova. stör mig på de förbannade motorfordonen.


Har försökt flera olika öronproppar men har svårt att få dom att sitta bra... Och får ont i öronen av dom tillslut. Hade behövt ett par lurar när man går på stan eller sitter hemma för att spara öronen lite. Går ont i dom om kvällarna. Har sambo och vänner som ofta är i lägenheten (en tvåa) och ibland kollar jag på tv i sovrummet för att skärma av men hör ju allt utanför ändå. Samt att jag kan tappa koncentrationen helt när jag pluggar hemma av tex tvättmaskin/ventilationssystem. ;/
Aceber
 
Inlägg: 57
Anslöt: 2017-01-17
Ort: Blekinge

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Parvlon » 2017-10-27 21:48:43

Aceber skrev:
Har försökt flera olika öronproppar men har svårt att få dom att sitta bra... Och får ont i öronen av dom tillslut. Hade behövt ett par lurar när man går på stan eller sitter hemma för att spara öronen lite. Går ont i dom om kvällarna. Har sambo och vänner som ofta är i lägenheten (en tvåa) och ibland kollar jag på tv i sovrummet för att skärma av men hör ju allt utanför ändå. Samt att jag kan tappa koncentrationen helt när jag pluggar hemma av tex tvättmaskin/ventilationssystem. ;/
ljudisolerande gardiner kanske vore något? jag har inte testat själv men känner en som använt och som verkade nöjd.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Parvlon » 2017-10-29 12:44:16

har du testat ljudpropparna som formar sig efter ens öron automatiskt?

Bild
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Ljudkänslig. Vad för lurar?

Inläggav Fab » 2017-10-30 1:46:43

Er det andre øreklokker enn Quiet Comfort 35 wireless headphones II som anbefales i dag?
Fab
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2010-09-05
Ort: Bohuslän

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in