Sommarträffar Stockholm

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-05-17 18:20:02

Välkommen att komma med idéer om sommarträffar i Stockholm. Jag vill gärna träffas nu när vädret lockar ut. Gärna billiga eller gratis aktiviteter som pic-nic i Hellasgården eller liknande. Att vara i naturen och vid vatten gillar jag. Gratis utomhuskonserter, parkteater?

Vandra på Sörmlandsleden?

Virtual Reality, gratis festival på KTH Östermalm i helgen. På Gärdet är det Drakfestival kl 13-16 på söndag 21 maj.

På Sveriges Nationaldag är det Hippie Market vid Vintervikens trädgård kl 12-22.

Entombed 24 juli Grönan (inte gratis). SKA'N'SKA Lasse i Parken 13 juli (gratis).

Yoga DJ Sessions i Trädgården varje torsdag kl 17.30. Fri entré. Yoga till rökmaskin och experimentell elektronisk musik. Utomhus under Skanstullsbron, men brukar vara trångt tyvärr.

Museibesök en regnig dag?

Kom gärna med idéer! :)
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-17 20:12:57

Titta på när Pinghis dricker 4 öl och behöver magpumpas.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-05-17 20:31:40

Pinghis Khan skrev:Titta på när Pinghis dricker 4 öl och behöver magpumpas.


Låter som en upplevelse det! Tar du ölen med Antabus då :) Fast med Antabus så behövs det väl ingen magpump utan det kommer upp lite som av sig själva?
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-17 20:48:44

mondo beyondo skrev:
Pinghis Khan skrev:Titta på när Pinghis dricker 4 öl och behöver magpumpas.


Låter som en upplevelse det! Tar du ölen med Antabus då :) Fast med Antabus så behövs det väl ingen magpump utan det kommer upp lite som av sig själva?

Nä jag har bara en fantastiskt låg alkoholtolerans.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-05-17 21:22:46

Pinghis Khan skrev:
mondo beyondo skrev:
Pinghis Khan skrev:Titta på när Pinghis dricker 4 öl och behöver magpumpas.


Låter som en upplevelse det! Tar du ölen med Antabus då :) Fast med Antabus så behövs det väl ingen magpump utan det kommer upp lite som av sig själva?

Nä jag har bara en fantastiskt låg alkoholtolerans.



Du kanske kan komma på träffar och inte dricka :)
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Pinghis Khan » 2017-05-17 21:25:20

mondo beyondo skrev:
Pinghis Khan skrev:
mondo beyondo skrev:
Låter som en upplevelse det! Tar du ölen med Antabus då :) Fast med Antabus så behövs det väl ingen magpump utan det kommer upp lite som av sig själva?

Nä jag har bara en fantastiskt låg alkoholtolerans.



Du kanske kan komma på träffar och inte dricka :)


Det var iofs länge sedan...
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Sommarträffar Stockholm

Inläggav bittin » 2017-05-20 17:45:10

Hade vart trevligt att ses nån gång blev inbjuden till Hippie Market igår och fick höra lite från UBV folket, men ses gärna och hittar på nåt om ni gör nåt då jag har ork är dock rätt pank tills slutet av Juni
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-05-20 21:58:13

bittin skrev:Hade vart trevligt att ses nån gång blev inbjuden till Hippie Market igår och fick höra lite från UBV folket, men ses gärna och hittar på nåt om ni gör nåt då jag har ork är dock rätt pank tills slutet av Juni
bittin skrev:Hade vart trevligt att ses nån gång blev inbjuden till Hippie Market igår och fick höra lite från UBV folket, men ses gärna och hittar på nåt om ni gör nåt då jag har ork är dock rätt pank tills slutet av Juni


Bra! Summer is coming! :)
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav HGJ » 2017-06-04 19:46:34

mondo beyondo skrev:Kom gärna med idéer! :)

Kinamuren, Odengatan 70:

http://www.kinamuren.nu

Ming Palace, Mariatorget 2:

http://ming-palace.se

På båda ställena har det hållits forumträffar tidigare:

http://www.aspergerforum.se/post1333067.html
http://www.aspergerforum.se/post1369765.html
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5314
Anslöt: 2007-06-02

Sommarträffar Stockholm

Inläggav bittin » 2017-06-06 23:26:49

Åkte inte förbi Hippie Marketen idag, vart sjuk och haft fullt upp med annat
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-06-15 22:50:44

Min ekonomi gör att jag helst går på gratis aktiviteter. Lite draghjälp till träffar välkomnas! :)
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav jesusiscool » 2017-06-24 23:03:39

mondo beyondo skrev:Min ekonomi gör att jag helst går på gratis aktiviteter. Lite draghjälp till träffar välkomnas! :)

det ärväl bara att gå ut i skogen/naturen och leka 8)
jesusiscool
 
Inlägg: 916
Anslöt: 2013-04-25
Ort: Online

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-06-26 20:30:13

jesusiscool skrev:
mondo beyondo skrev:Min ekonomi gör att jag helst går på gratis aktiviteter. Lite draghjälp till träffar välkomnas! :)

det är väl bara att gå ut i skogen/naturen och leka 8)


Ja, men för att bara gå ut i naturen och leka, tillsammans, så behöver ngn bestämma dag, tid och plats. Dela ut informationen och se till att vara på plats själv oavsett dagsform och väderlek. Resten är rent nöje som du skriver.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Kahlokatt » 2017-06-26 20:32:20

Går gärna på museum någon dag i juli (eller augusti om det är under helgen)! Kan också tänka mig att gå på Skansen.

I höst tänkte jag hålla en spökvandring i Gamla Stan/Riddarholmen om det finns intresse. Någon som hänger på?
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-06-26 20:48:48

Kahlokatt skrev:Går gärna på museum någon dag i juli (eller augusti om det är under helgen)! Kan också tänka mig att gå på Skansen.

I höst tänkte jag hålla en spökvandring i Gamla Stan/Riddarholmen om det finns intresse. Någon som hänger på?


Jaa, tack! :) Till alla aktiviteterna.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Pemer » 2017-07-07 2:49:20

Gärna spökvandring! :)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-07-10 12:22:46

På torsdag i Stockholm, Lasse i Parken, Högalidsgatan 56 vid Hornstull. Träffas kl 18.00 på grässlänten till höger om porten till trädgården, några tiotal meter in, ungefär i jämnhöjd med scenen. Ta med filt eller campingstol, myggmedel och solglasögon om solen skiner. Hörselskydd kan vara bra med. Vill du ha mer info kontakta mig i PM. Välkommen till glad musik! :D
Porter & Thorells Syndrom presenterar:
SKA ´N´ SKA + Elias One Man Band
Lasse i Parken torsdag 13 juli
FRI ENTRÉ!
Dörrar: 17.00
Live fr. 19.00
Boka bord: info@lasseiparken.se

Ska ´N´ Ska kommer tillbaka till Lasse i Parken i sommar. Ni som varit med tidigare år vet vilket fantastiskt gypsy - balkan - ska - partaj som väntar. Fri entré så kom i tid, det kommer att bli fullt.
Varmt välkomna!

SKA’N’SKA INFO

SKA’N’SKA är ett tiomanna ska-band som bildades i Stockholm 2004 och har sedan dess gjort över 250 spelningar runt om i Sverige, samt turnerat ett flertal gånger i länder som Norge, England, Tyskland och Ryssland. Den euforiska mixen av snabb ska, gipsy punk, party och latin har sedan starten lockat och bibehållit en hängiven publik nationellt såväl som internationellt. Med en självsäker och mycket energifull scennärvaro får SKA’N’SKA alltid publiken att dansa och röja så att svetten flyger åt alla håll.

------

Recensioner AMTY

Ska'N'Ska, Sveriges röjigaste skaband har existerat i mer än 10 år och har inte bara hunnit med att blivit lite äldre, Utan även än mer röjiga! Detta tio-mannaband gör allt för att du ska slippa stå still. Det är i den legendariska punk-förorten Rågsved söder om Stockholm, som dom i ett skyddsrum svettas ihop musiken tillsammans. Spelar ingen roll om du är gammal eller ung, hemma eller helt borta. Du kommer vilja släppa det du gör och hoppa med i dansen!

(Ska'N'Ska - A-Team 7" - A Message To You) Vilken glad överraskning! Driven Bad Manners-doftande ska från detta skäggiga gäng som blandat och gett genom åren. I början matchade deras kompetens det bedrövliga bandnamnet, men nu har de verkligen sprungit ifrån sig själva. Riktig kvalitets-baktakt, snyggt, tight, rappt blås, intensiv baktaktsmarkering och sköna melodier. Små inslag av punkstök också, som inte alls stör. Roligaste AMTY-släppet på länge, och det bästa jag hört med Ska'n'ska. Det värsta är att nu är de för etablerade för att byta namn (vi håller med! Amty). Två låtar, kvalitet! (från Punk och Oi och annat skoj).

------

Länkar

https://www.facebook.com/SkaNSkaBand/
http://www.ska-n-ska.com
http://open.spotify.com/artist/3fOw3xQ0ZsLyW9HwW307cc
instagram: @ska_n_ska
info@ska-n-ska.com

https://www.youtube.com/watch?v=_wpq6sBQQjs
https://www.youtube.com/watch?v=Ss8KG1zPNc0
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-07-12 14:37:41

SKA 'N' SKA spelningen på söder har ej fått några intresseanmälningar överhuvudtaget. Blir det ingen anmälan till mig kommer jag inte hålla utkik efter möjliga deltagare på plats.
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Sommarträffar Stockholm

Inläggav Qwerty42 » 2017-07-12 14:41:21

Judge Dread - Judge Dread's Reggae and Ska Vol.1
(Spirit of 69 Records) [Full Album]


https://www.youtube.com/watch?v=4KRyOgY-hf0&t=1432s
Qwerty42
 
Inlägg: 221
Anslöt: 2017-01-18
Ort: Sthlm

Sommarträffar Stockholm

Inläggav bittin » 2017-07-14 12:55:57

mondo beyondo skrev:SKA 'N' SKA spelningen på söder har ej fått några intresseanmälningar överhuvudtaget. Blir det ingen anmälan till mig kommer jag inte hålla utkik efter möjliga deltagare på plats.


Hade gärna kommit men såg det försent :(
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Sommarträffar Stockholm

Inläggav mondo beyondo » 2017-07-16 22:14:01

bittin skrev:
mondo beyondo skrev:SKA 'N' SKA spelningen på söder har ej fått några intresseanmälningar överhuvudtaget.

Hade gärna kommit men såg det försent :(


Det var lattjo lajbans, skön stämning :)
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Återgå till Träffar



Logga in