Vilka har eller har haft en KK?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Att ha ett KK

Inläggav tvilling99 » 2017-04-11 16:20:21

Flia skrev:Alla jag pratat med om KK håller med om att det oftast är på den enes bekostnad (oftast tjejen).

En är kär och vill ha mer, medan den andre vill vara fri.

För mig känns det självklart att båda skall vara med på allt, annars blir det inte bra.
tvilling99
 
Inlägg: 8401
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Att ha ett KK

Inläggav nallen » 2017-04-11 19:17:02

Dagobert skrev:En KK heter det väl? En kompis.

Jag satt just och tänkte på det jag också.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-12 23:52:55

Har två stycken. Om nån av dem tänker bli kär i mig är det slut.

Men jag är tjej, jag tror det är lättare för oss att hitta nån som bara vill ha sex.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-12 23:55:07

hattifnatt skrev:Har två stycken. Om nån av dem tänker bli kär i mig är det slut.

Men jag är tjej, jag tror det är lättare för oss att hitta nån som bara vill ha sex.


Med en av dem började det bli personligt efter ett år - jag har en (NT!) kompis som tittade förundrat på mig och undrade hur man kan ha sex med nån i ett år utan att det blir personligt. Eh ... inte svårt alls?
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav TheWonderer92 » 2017-04-25 11:14:26

hattifnatt skrev:
hattifnatt skrev:Har två stycken. Om nån av dem tänker bli kär i mig är det slut.

Men jag är tjej, jag tror det är lättare för oss att hitta nån som bara vill ha sex.


Med en av dem började det bli personligt efter ett år - jag har en (NT!) kompis som tittade förundrat på mig och undrade hur man kan ha sex med nån i ett år utan att det blir personligt. Eh ... inte svårt alls?


Då måste du vara bra på att koppla bort allt vad personlig närhet innebär - att nästan se sig själv och den andre som sexuella robotar. Det är nog ovanligt att tjejer kopplar bort det personliga då det i regel är killar som är bra på att tänka linjärt. Om det funkar för dig så grattis, men se till så att din sexpartner är med på exakt samma villkor.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-04-25 11:20:00

TheWonderer92 skrev:
hattifnatt skrev:
hattifnatt skrev:Har två stycken. Om nån av dem tänker bli kär i mig är det slut.

Men jag är tjej, jag tror det är lättare för oss att hitta nån som bara vill ha sex.


Med en av dem började det bli personligt efter ett år - jag har en (NT!) kompis som tittade förundrat på mig och undrade hur man kan ha sex med nån i ett år utan att det blir personligt. Eh ... inte svårt alls?


Då måste du vara bra på att koppla bort allt vad personlig närhet innebär - att nästan se sig själv och den andre som sexuella robotar. Det är nog ovanligt att tjejer kopplar bort det personliga då det i regel är killar som är bra på att tänka linjärt. Om det funkar för dig så grattis, men se till så att din sexpartner är med på exakt samma villkor.


Vadå har du aldrig varit kåt utan att ha varit kär?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav TheWonderer92 » 2017-04-25 11:58:31

slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:
hattifnatt skrev:
Med en av dem började det bli personligt efter ett år - jag har en (NT!) kompis som tittade förundrat på mig och undrade hur man kan ha sex med nån i ett år utan att det blir personligt. Eh ... inte svårt alls?


Då måste du vara bra på att koppla bort allt vad personlig närhet innebär - att nästan se sig själv och den andre som sexuella robotar. Det är nog ovanligt att tjejer kopplar bort det personliga då det i regel är killar som är bra på att tänka linjärt. Om det funkar för dig så grattis, men se till så att din sexpartner är med på exakt samma villkor.


Vadå har du aldrig varit kåt utan att ha varit kär?


Jodå, massor av gånger. Men det skulle vara svårt att hålla igång en KK-relation i 1 år utan att bli personlig. Liksom bara ta av sig kläderna direkt utan att säga mer än typ artighetsfraser. Sånt känns väldigt främmande för mig. Man kan ju vara personlig med en annan människa utan att vara kär.

Sen har jag öht svårt att ligga med någon utan några som helst känslor. Känslor uppstår ju när man är personlig. Det behöver inte betyda att man är förälskad eller kär; passion och åtrå är också känslor. Nån form av samhörighet som inte lovar något.
Jag uppfattade vederbörande som att hon kan likt en robot ta sig an ett KK-förhållande, relativt likgiltig och ointresserad av den andra. Bara primitiva lustar. Slit och släng.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Re: Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-04-25 12:08:49

TheWonderer92 skrev:
slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:
Då måste du vara bra på att koppla bort allt vad personlig närhet innebär - att nästan se sig själv och den andre som sexuella robotar. Det är nog ovanligt att tjejer kopplar bort det personliga då det i regel är killar som är bra på att tänka linjärt. Om det funkar för dig så grattis, men se till så att din sexpartner är med på exakt samma villkor.


Vadå har du aldrig varit kåt utan att ha varit kär?


Jodå, massor av gånger. Men det skulle vara svårt att hålla igång en KK-relation i 1 år utan att bli personlig. Liksom bara ta av sig kläderna direkt utan att säga mer än typ artighetsfraser. Sånt känns väldigt främmande för mig. Man kan ju vara personlig med en annan människa utan att vara kär.

Sen har jag öht svårt att ligga med någon utan några som helst känslor. Känslor uppstår ju när man är personlig. Det behöver inte betyda att man är förälskad eller kär; passion och åtrå är också känslor. Nån form av samhörighet som inte lovar något.
Jag uppfattade vederbörande som att hon kan likt en robot ta sig an ett KK-förhållande, relativt likgiltig och ointresserad av den andra. Bara primitiva lustar. Slit och släng.

Själv fick jag intrycket att hennes KK började att få känslor likt vill något mer seriöst. Men då förstår jag hur du menar och skulle nog säga att jag fungerar på samma sätt.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav TheWonderer92 » 2017-04-25 13:14:41

Det påminner om Saga i "Bron". Och hon har ju Asperger. Så det skulle inte förvåna mig om det är vanligare bland aspie-tjejer än nt-tjejer att ingå en sexuell förbindelse på ett sådant krasst och primitivt sätt. Samtidigt får jag uppfattningen att det är minst lika vanligt hos oss aspie-tjejer att investera för mycket känslor, förhoppningar och tid på en person som man inte känner så väl ännu. Att man fordrar meningsfullhet i varje relation och att man har svårt att förstå att andra inte alltid tänker på samma sätt. Jag faller stundtals fortfarande i den fällan men lär mig med åren, om än med ett visst motstånd.

Båda dessa typer - den som är känslomässigt avstängd och den som ger sig hän för mycket i ett tidigt stadium, har ju en sak gemensamt. Det är svartvitt. Man behöver inte tänka på alla nyanser däremellan och slipper därmed mödan att förhålla sig till ett mer komplext socialt samspel. Som iofs inte är komplext för NT-människor, utan automatiskt och nödvändigt för integritet och välmående. Inte för att alla NT är perfekta i det avseendet, utan för att de har en mer raffinerad känsla för socialt samspel.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-25 14:41:57

TheWonderer92 skrev:
slackern skrev:
TheWonderer92 skrev:
Då måste du vara bra på att koppla bort allt vad personlig närhet innebär - att nästan se sig själv och den andre som sexuella robotar. Det är nog ovanligt att tjejer kopplar bort det personliga då det i regel är killar som är bra på att tänka linjärt. Om det funkar för dig så grattis, men se till så att din sexpartner är med på exakt samma villkor.


Vadå har du aldrig varit kåt utan att ha varit kär?


Jodå, massor av gånger. Men det skulle vara svårt att hålla igång en KK-relation i 1 år utan att bli personlig. Liksom bara ta av sig kläderna direkt utan att säga mer än typ artighetsfraser. Sånt känns väldigt främmande för mig. Man kan ju vara personlig med en annan människa utan att vara kär.

Sen har jag öht svårt att ligga med någon utan några som helst känslor. Känslor uppstår ju när man är personlig. Det behöver inte betyda att man är förälskad eller kär; passion och åtrå är också känslor. Nån form av samhörighet som inte lovar något.
Jag uppfattade vederbörande som att hon kan likt en robot ta sig an ett KK-förhållande, relativt likgiltig och ointresserad av den andra. Bara primitiva lustar. Slit och släng.


Inte slit och släng - vårda och spara! Jag vill ha kvar dem i mitt liv, det är inte helt lätt att hitta nån som tycker att det funkar, och det funkar inte med vem som helst, det måste klicka på nåt plan. Och självklart lär man känna varandra efter ett tag, det vore konstigt annars. Men jag vill för död och pina inte ha ett Förhållande. Och det är jag väldigt tydlig med, jag vill inte lura någon.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-25 15:05:36

TheWonderer92 skrev:Det påminner om Saga i "Bron". Och hon har ju Asperger. Så det skulle inte förvåna mig om det är vanligare bland aspie-tjejer än nt-tjejer att ingå en sexuell förbindelse på ett sådant krasst och primitivt sätt. Samtidigt får jag uppfattningen att det är minst lika vanligt hos oss aspie-tjejer att investera för mycket känslor, förhoppningar och tid på en person som man inte känner så väl ännu. Att man fordrar meningsfullhet i varje relation och att man har svårt att förstå att andra inte alltid tänker på samma sätt. Jag faller stundtals fortfarande i den fällan men lär mig med åren, om än med ett visst motstånd.

Båda dessa typer - den som är känslomässigt avstängd och den som ger sig hän för mycket i ett tidigt stadium, har ju en sak gemensamt. Det är svartvitt. Man behöver inte tänka på alla nyanser däremellan och slipper därmed mödan att förhålla sig till ett mer komplext socialt samspel. Som iofs inte är komplext för NT-människor, utan automatiskt och nödvändigt för integritet och välmående. Inte för att alla NT är perfekta i det avseendet, utan för att de har en mer raffinerad känsla för socialt samspel.


Där tror jag att du har rätt i mycket! För det första tror jag att nt-tjejer oftare har svårt att se det som jag, svårare att separera sex och känslor. Kanske för att de är känsligare för vad som förväntas av dem? Det har jag ingen större koll på och bryr mig inte särskilt mycket om. Och att aspietjejer samtidigt har lätt att investera för mycket för fort i någon man inte känner så väl ännu. Kanske för att vi inte uppfattar den andres signaler?

(Ni killar får ursäkta, men jag kan bara skriva från mitt perspektiv, ni kanske tänker precis likadant?)

Jag har nog fungerat på båda sätten. I början av livet, när man förväntas träffa Den Rätte och skaffa familj med barn och hem och karriär är det bråttom, då har jag blivit störtkär med en gång i någon som jag är övertygad om är allt jag letat efter. Utan att se några varningssignaler. (Jag fattar över huvud taget inte om någon är intresserad av mig, och om jag är intresserad av någon hugger jag direkt.)

Nu är jag 56 år, singel med utflugna barn. Jag vill ha sex men jag vill inte ha ett ha ett förhållande! Ett förhållande brukar innebära att man ska släppa in varandras familj och vänner i sina liv och det uppstår en massa sociala situationer som ger mig ångest bara jag tänker på dem. Jag vill ha en (i det här fallet två ...) sexpartner(s) som är separerade från mitt liv.
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav rdos » 2017-04-25 15:54:18

TheWonderer92 skrev:Det påminner om Saga i "Bron". Och hon har ju Asperger. Så det skulle inte förvåna mig om det är vanligare bland aspie-tjejer än nt-tjejer att ingå en sexuell förbindelse på ett sådant krasst och primitivt sätt. Samtidigt får jag uppfattningen att det är minst lika vanligt hos oss aspie-tjejer att investera för mycket känslor, förhoppningar och tid på en person som man inte känner så väl ännu. Att man fordrar meningsfullhet i varje relation och att man har svårt att förstå att andra inte alltid tänker på samma sätt. Jag faller stundtals fortfarande i den fällan men lär mig med åren, om än med ett visst motstånd.

Båda dessa typer - den som är känslomässigt avstängd och den som ger sig hän för mycket i ett tidigt stadium, har ju en sak gemensamt. Det är svartvitt. Man behöver inte tänka på alla nyanser däremellan och slipper därmed mödan att förhålla sig till ett mer komplext socialt samspel. Som iofs inte är komplext för NT-människor, utan automatiskt och nödvändigt för integritet och välmående. Inte för att alla NT är perfekta i det avseendet, utan för att de har en mer raffinerad känsla för socialt samspel.


Nja, jag tror båda varianterna är olika sidor av samma sak, och inte alls svart-vitt. Jag tror inte heller att våra naturliga relationer är sociala som NTs. Snarare är det så att vi föredrar att investera enormt mycket i början, och sedan flyter det bara på. Medan NTs är lite halvdana både i början och i relationer.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav rdos » 2017-04-25 15:57:45

hattifnatt skrev:Där tror jag att du har rätt i mycket! För det första tror jag att nt-tjejer oftare har svårt att se det som jag, svårare att separera sex och känslor. Kanske för att de är känsligare för vad som förväntas av dem? Det har jag ingen större koll på och bryr mig inte särskilt mycket om. Och att aspietjejer samtidigt har lätt att investera för mycket för fort i någon man inte känner så väl ännu. Kanske för att vi inte uppfattar den andres signaler?


Jag är tämligen övertygad om att sex och känslor är väldigt separerade för neurodiversa, och dessutom kommer i omvänd ordning. Jag tror det är därför som en del neurodiversa kan ha sex utan känslor. För NTs, så är sex ett sätt att skapa ankytning, men inte för neurodiversa.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Toblerone » 2017-04-25 17:06:08

rdos skrev: Snarare är det så att vi föredrar att investera enormt mycket i början, och sedan flyter det bara på.


Jag tror inte att det är typiskt neurodivers, det är helt enkelt individuellt olika. Min man hade hört av någon att det skulle vara bra att satsa mycket i början, så därför gjorde han det. Och jag kan väl hålla med om att det är bra. Men mest för att jag inte gillar tanken att man annars kanske är ganska länge ihop med en person som sedan visar sig inte passar. Bättre att man märker det snart. Och man kan inte nonchalera partnern helt sedan heller. Ett förhållande måste alltid vårdas lite.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Toblerone » 2017-04-25 17:07:25

rdos skrev:
hattifnatt skrev:Där tror jag att du har rätt i mycket! För det första tror jag att nt-tjejer oftare har svårt att se det som jag, svårare att separera sex och känslor. Kanske för att de är känsligare för vad som förväntas av dem? Det har jag ingen större koll på och bryr mig inte särskilt mycket om. Och att aspietjejer samtidigt har lätt att investera för mycket för fort i någon man inte känner så väl ännu. Kanske för att vi inte uppfattar den andres signaler?


Jag är tämligen övertygad om att sex och känslor är väldigt separerade för neurodiversa, och dessutom kommer i omvänd ordning. Jag tror det är därför som en del neurodiversa kan ha sex utan känslor. För NTs, så är sex ett sätt att skapa ankytning, men inte för neurodiversa.


Byt ut neurodivers mot "män" och neurotypisk mot "kvinnor" så stämmer det ganska bra. Sedan är det förstås individuellt olika också.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-25 17:16:10

Toblerone skrev:
rdos skrev:
hattifnatt skrev:Där tror jag att du har rätt i mycket! För det första tror jag att nt-tjejer oftare har svårt att se det som jag, svårare att separera sex och känslor. Kanske för att de är känsligare för vad som förväntas av dem? Det har jag ingen större koll på och bryr mig inte särskilt mycket om. Och att aspietjejer samtidigt har lätt att investera för mycket för fort i någon man inte känner så väl ännu. Kanske för att vi inte uppfattar den andres signaler?


Jag är tämligen övertygad om att sex och känslor är väldigt separerade för neurodiversa, och dessutom kommer i omvänd ordning. Jag tror det är därför som en del neurodiversa kan ha sex utan känslor. För NTs, så är sex ett sätt att skapa ankytning, men inte för neurodiversa.


Byt ut neurodivers mot "män" och neurotpisk mot "kvinnor" så stämmer det ganska bra. Sedan är det förstås individuellt olika också.


Läste nånstans att en kvinna med Asperger är ungefär som en man ... lite socialt trubbig och tycker att sex är sex och behöver inte nödvändigtvis ha med kärlek att göra. :roll:
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav hattifnatt » 2017-04-25 17:17:54

hattifnatt skrev:Läste nånstans att en kvinna med Asperger är ungefär som en man ... lite socialt trubbig och tycker att sex är sex och behöver inte nödvändigtvis ha med kärlek att göra.


(Jaja, sedan är alla individer och det gäller inte alla, jag vet, men tycker ändå att det ligger något i det.)
hattifnatt
 
Inlägg: 161
Anslöt: 2009-07-03
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Pinghis Khan » 2017-04-25 17:23:21

Det blir så förvirrande när rdos använder ord som "vi" och "vår" eftersom han så vitt jag har förstått är den enda neurodiversa människan på jorden .

Förövrigt önskar jag att jag var en sån där "man" som det talas om.
Pinghis Khan
Förhandsgranskad. Får inte använda PM eller chatt.
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2016-01-17

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav honeypie81 » 2017-04-25 18:28:26

Nej men skulle kunna tänka mig en SF (själs frände) som samtidigt är en KK, snart :-)Happy :-)005
honeypie81
 
Inlägg: 688
Anslöt: 2016-04-25

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav slackern » 2017-04-25 18:36:08

honeypie81 skrev:Nej men skulle kunna tänka mig en SF (själs frände) som samtidigt är en KK, snart :-)Happy :-)005


Så du har någon i åtanke? Eller var det bara en tanke?
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Huggorm » 2017-04-25 18:40:52

honeypie81 skrev:Nej men skulle kunna tänka mig en SF (själs frände) som samtidigt är en KK, snart :-)Happy :-)005
Det låter som ett väl fungerande vanligt förhållande :-)Happy
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav Aquarius80 » 2017-04-25 19:50:55

Det är mycket bättre att bara runka till porr när man väl behöver det. Skulle aldrig slösa bort min tid och energi på att "få till det", dvs på att skaffa mig ett ragg eller ett kk. De gångerna jag har försökt har jag misslyckats. När jag var yngre så kände jag mig något bitter över det, men idag är jag snarare glad över den saken. Visst, jag har aldrig haft sex, men samtidigt så har jag sluppit både könssjukdomar, oönskade graviditeter, falska våldtäktsanklagelser och annat som tyvärr hör till detta ämne.
Aquarius80
Inaktiv
 
Inlägg: 339
Anslöt: 2016-09-14
Ort: 08

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav tvilling99 » 2017-05-30 17:00:58

Jag var intim två gånger med en tjej som jag känt i många år och som jag bara varit vän med, jag är inte kär i henne men det hela kändes rätt ändå,hon bor långt bort så det blir svårt att träffas ofta.
tvilling99
 
Inlägg: 8401
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Vilka har eller har haft en KK?

Inläggav antonius » 2017-05-30 17:05:46

jämt då jag var ung, nu mer sällan... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in