Titti gör comeback som Admin

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Titti gör comeback som Admin

Inläggav Wine » 2017-01-30 13:59:08

rdos skrev:Det där med trovärdiga källor är såklart mycket mer komplicerat än en del vänsterbusar tror. Tips till dem: Allt som Expo påstår är faktiskt inte sant, hur gärna ni än vill tro det. Riktig källkritik betyder att man måste använda flera olika källor, t.ex. rysk media, de som har avvikande åsikter oavsett om de är PK eller inte samt oberoende alternativ som är politiskt obundna. Det duger inte att läsa politiskt korrekt västerländsk media, Expo eller Norrskensflamman.


+1

Med tanke på hur en del uttrycker sig och hur de tänker så är det tur att Vänsterpartiet har så lågt väljarstöd.
Wine
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 10883
Anslöt: 2010-12-21

Titti gör comeback som Admin

Inläggav Titti » 2017-03-10 1:04:04

Admin

Jag har skrivit mer om detta här.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Titti gör comeback som Admin

Inläggav TORatANDET » 2017-03-12 0:30:05

Titti, vad har du för visioner för AspergerForum?
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Titti gör comeback som Admin

Inläggav Titti » 2017-03-12 17:28:52

Admin

TORatANDET skrev:Titti, vad har du för visioner för AspergerForum?


Jag har visioner både på kort och lång sikt och inom olika områden.

Rent tekniskt står en uppdatering av forumet högt upp på önskelistan. Den nuvarande versionen av forummotorn är inte den senaste. I samband med det vill jag försöka få så mycket som möjligt att följa "standard-phpbb" för att det skall vara enklare att underhålla. Men jag är samtidigt angelägen om att behålla den avskalade designen och färgsättningen. Där är jag beroende av teknisk hjälp.

Jag har också en vision om ett forum där främlingsfientlighet och angrepp på olika minoriteter inte accepteras. Vi tillhör själva en minoritet och det finns ingen anledning att olika grupper skall ge sig på varandra. Jag är väl medveten om att vi forumister har olika åsikter i politiska frågor och jag vill kunna ha en öppen diskussion om politiska frågor men den får inte tillåtas ta över eller förgifta samtalsklimatet här. Den som i första hand är intresserad av politiska diskussioner kan överväga att söka sig någon annanstans. Jag vill gärna att forumet skall vara öppet och välkomnande mot alla och att olika åsikter och diskussionsämnen kan rymmas här men inte till vilket pris som helst.

Jag ser forumet som en viktig mötesplats för aspergare, av aspergare och om asperger. Det är viktigt att underlätta kontakter mellan oss, även irl. Min vision är en utökad avdelning för träffar med funktioner för att lättare kunna hitta varandra och träffas.

Jag önskar också att forumet skall rymma mer än bara "forumbiten" - även om den alltid kommer att vara viktigast och stå i centrum. Mer statiskt faktainnehåll och en bättre möjlighet att hitta det än idag. Vidare vill jag ha utökade möjligheter att använda de egna profilsidorna. Det behövs en bättre möjlighet att bygga "lager på lager" runt själva forumet.

När det gäller chatten ser jag gärna att den finns kvar om den går att modereras på något rimligt sätt. Den får gärna ha flera olika rum.

Det räcker kanske som visioner? :)
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Titti gör comeback som Admin

Inläggav Bali » 2017-03-12 17:40:16

Wow! :)
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

Titti gör comeback som Admin

Inläggav nallen » 2017-03-12 17:42:43

*suck* "Visioner", det verkar alltid betyda "det här ska vi ändra på".
nallen
 
Inlägg: 19413
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Titti gör comeback som Admin

Inläggav TORatANDET » 2017-03-12 20:17:49

Titti skrev:Det räcker kanske som visioner?

Tack för svar, och det ger hopp.
Det skulle vara utmärkt med ett forum med inriktning på samverkan.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Titti gör comeback som Admin

Inläggav Dagobert » 2017-03-12 22:46:30

Titti skrev:Jag har visioner både på kort och lång sikt och inom olika områden.
[..........]

Var ska vi diskutera dessa och andra visioner? Det här är väl inte tänkt som en diskussionstråd?

Jag föreslår att ni startar en ny tråd om forumutvecklingen, plockar russinen ur den röriga tråd som har använts till detta: Vad f-n har hänt med det här forumet?, stoppar in russinen i den nya och börjar på ny kula.
Dagobert
 
Inlägg: 14029
Anslöt: 2010-11-30

Titti gör comeback som Admin

Inläggav skorpion76 » 2017-12-08 7:28:31

Trevligt!
skorpion76
 
Inlägg: 292
Anslöt: 2012-01-31
Ort: Oskarshamn

Titti gör comeback som Admin

Inläggav manne » 2017-12-28 17:03:55

Titti skrev:Admin

TORatANDET skrev:Titti, vad har du för visioner för AspergerForum?


Jag har visioner både på kort och lång sikt och inom olika områden.

Rent tekniskt står en uppdatering av forumet högt upp på önskelistan. Den nuvarande versionen av forummotorn är inte den senaste. I samband med det vill jag försöka få så mycket som möjligt att följa "standard-phpbb" för att det skall vara enklare att underhålla. Men jag är samtidigt angelägen om att behålla den avskalade designen och färgsättningen. Där är jag beroende av teknisk hjälp.

Jag har också en vision om ett forum där främlingsfientlighet och angrepp på olika minoriteter inte accepteras. Vi tillhör själva en minoritet och det finns ingen anledning att olika grupper skall ge sig på varandra. Jag är väl medveten om att vi forumister har olika åsikter i politiska frågor och jag vill kunna ha en öppen diskussion om politiska frågor men den får inte tillåtas ta över eller förgifta samtalsklimatet här. Den som i första hand är intresserad av politiska diskussioner kan överväga att söka sig någon annanstans. Jag vill gärna att forumet skall vara öppet och välkomnande mot alla och att olika åsikter och diskussionsämnen kan rymmas här men inte till vilket pris som helst.

Jag ser forumet som en viktig mötesplats för aspergare, av aspergare och om asperger. Det är viktigt att underlätta kontakter mellan oss, även irl. Min vision är en utökad avdelning för träffar med funktioner för att lättare kunna hitta varandra och träffas.

Jag önskar också att forumet skall rymma mer än bara "forumbiten" - även om den alltid kommer att vara viktigast och stå i centrum. Mer statiskt faktainnehåll och en bättre möjlighet att hitta det än idag. Vidare vill jag ha utökade möjligheter att använda de egna profilsidorna. Det behövs en bättre möjlighet att bygga "lager på lager" runt själva forumet.

När det gäller chatten ser jag gärna att den finns kvar om den går att modereras på något rimligt sätt. Den får gärna ha flera olika rum.

Det räcker kanske som visioner? :)


BRa det rasismen här verkar ha tagit överhand ju och det kan finnas folk av olika nationaliteter hära.
då blir de kränkta av rasism snacket hära. :!:
manne
 
Inlägg: 18317
Anslöt: 2007-08-23

Titti gör comeback som Admin

Inläggav manne » 2017-12-28 17:06:14

Titti skrev:Admin

TORatANDET skrev:Titti, vad har du för visioner för AspergerForum?


Jag har visioner både på kort och lång sikt och inom olika områden.

Rent tekniskt står en uppdatering av forumet högt upp på önskelistan. Den nuvarande versionen av forummotorn är inte den senaste. I samband med det vill jag försöka få så mycket som möjligt att följa "standard-phpbb" för att det skall vara enklare att underhålla. Men jag är samtidigt angelägen om att behålla den avskalade designen och färgsättningen. Där är jag beroende av teknisk hjälp.

Jag har också en vision om ett forum där främlingsfientlighet och angrepp på olika minoriteter inte accepteras. Vi tillhör själva en minoritet och det finns ingen anledning att olika grupper skall ge sig på varandra. Jag är väl medveten om att vi forumister har olika åsikter i politiska frågor och jag vill kunna ha en öppen diskussion om politiska frågor men den får inte tillåtas ta över eller förgifta samtalsklimatet här. Den som i första hand är intresserad av politiska diskussioner kan överväga att söka sig någon annanstans. Jag vill gärna att forumet skall vara öppet och välkomnande mot alla och att olika åsikter och diskussionsämnen kan rymmas här men inte till vilket pris som helst.

Jag ser forumet som en viktig mötesplats för aspergare, av aspergare och om asperger. Det är viktigt att underlätta kontakter mellan oss, även irl. Min vision är en utökad avdelning för träffar med funktioner för att lättare kunna hitta varandra och träffas.

Jag önskar också att forumet skall rymma mer än bara "forumbiten" - även om den alltid kommer att vara viktigast och stå i centrum. Mer statiskt faktainnehåll och en bättre möjlighet att hitta det än idag. Vidare vill jag ha utökade möjligheter att använda de egna profilsidorna. Det behövs en bättre möjlighet att bygga "lager på lager" runt själva forumet.

När det gäller chatten ser jag gärna att den finns kvar om den går att modereras på något rimligt sätt. Den får gärna ha flera olika rum.

Det räcker kanske som visioner? :)


vill man vara och missionera rasism så finns avpxilat och fria tider as forumet här skall inte vara ett tillhåll för rasister.
manne
 
Inlägg: 18317
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in