Vilken boendeform passar dig bäst?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav geocache » 2015-02-03 4:17:25

Lägenhet. Stad, i lugnt område *vinkar till KNSNNTR :-)Happy*.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav Liljan » 2015-02-04 5:53:22

Med husdjur i en lantligare förort till en större stad. Jag vill vara ute på landet samtidigt som jag har nära till kultur, restauranger och allt annat en stad har att erbjuda. Just nu bor jag i en Stockholms förort.

Jag skulle gärna bo i en liten mini villa på typ 50 kvadrat, men just nu bor jag i lägenhet och trivs här också. Det finns många fördelar med lägenhet med.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Re: Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav slackern » 2017-01-24 14:37:17

Egen lägenhet, har barn här varannan vecka funkar fint. LSS boende är inget för mig har alldeles för hög funktionsnivå.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav honeypie81 » 2017-01-24 14:52:54

Lungt område lite grann utanför en Mellanstor stad. Området är blandat estniskt med finnar, en del från mellan östern, "svenssons". det finns stora grönområden o en skog i närheten. Det är trevånings och femvånings hus med inglasade balkonger byggda på 90-talet
Trivs mycket bra. Jag har ett eget rum min son har ett rum och så har vi ett vardags rum. Ett tag bodde jag i en två med min son men det var för trångt så där bodde jag bara i 131 dagar.
honeypie81
 
Inlägg: 688
Anslöt: 2016-04-25

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav rapchic » 2017-01-24 15:04:29

På vår gård, i hus, utanför stan, med min man och dotter.

Om man skulle fantisera ihop det optimala så skulle platsen/gården (hela berget rentav) flyttas närmare staden ca 1-2 mil från staden så man kan ta sig in med cykel i värsta falla och huset skulle vara mindre och bättre planerat. Men själva platsen är viktig för mig (viktigare än huset tex) så om inte vi förlorar allt så flyttar vi inte.

Just nu när karln studerar bor vi däremot i en tvåa som vi inte gillar.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav Toblerone » 2017-01-24 15:32:17

Jag har tröttnat på att leva i storstadsmiljö. Iofs har jag alltid bott lite utanför stan. Och nu bor jag ännu lite längre ut, i en (ännu) ganska liten ort, i villa. Det jag tycker är så skönt med hus är att det är mera öppet (oftast) och att man är ute när man går utanför dörren. Jag har vuxit upp i liten lägenhet och uppskattar tillräckligt med utrymme desto mer för det. Jag bor där med man och två vuxna barn, en på halvtid, den andra för tillfället helt.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav vofff » 2017-01-25 21:10:39

Jag önskar att jag kunde bo på en öde och fy va najs det skulle vara att slippa all störande människor. Sen kunde jag ha en landnings platta med helikopter så jag kan dra till stan för att handla mat.
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav RapeRegs » 2017-01-25 21:30:32

vofff skrev:Jag önskar att jag kunde bo på en öde och fy va najs det skulle vara att slippa all störande människor. Sen kunde jag ha en landnings platta med helikopter så jag kan dra till stan för att handla mat.


Kan vara ont om parkeringsplatser för helikoptern inne i stan dock :-)Happy
RapeRegs
 
Inlägg: 1949
Anslöt: 2015-06-19

Re: Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav slackern » 2017-01-25 21:38:46

RapeRegs skrev:
vofff skrev:Jag önskar att jag kunde bo på en öde och fy va najs det skulle vara att slippa all störande människor. Sen kunde jag ha en landnings platta med helikopter så jag kan dra till stan för att handla mat.


Kan vara ont om parkeringsplatser för helikoptern inne i stan dock :-)Happy

Du har ju den berömda hellikopterplattan på Gamla stan i Stockholm.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav Desolation » 2017-02-05 1:27:38

I en bunker underjord hatar att ha fönster.
Desolation
 
Inlägg: 44
Anslöt: 2015-11-04

Vilken boendeform passar dig bäst?

Inläggav nisse » 2017-02-07 3:11:38

Jag bor själv i en lägenhet i en mindre stad på landet. Jag skulle mycket hellre bo i en större lägenhet i en större stad i tex New York, London, Berlin eller Los Angeles. Samtidigt så skulle jag kunna tänka mig att bo i ett hus långt ut på landet. Något som jag har funderat på är att jag också skulle vilja bo på en båt. Vilket innebär att man kan åka runt till olika ställen. I Europa finns det en massa floder och kanaler. Med en båt kan man ta sig till Paris, Amsterdam, London, Berlin osv.
nisse
 
Inlägg: 1558
Anslöt: 2008-07-03
Ort: I mörkrets hjärta

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in