Dejtar ni?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-12-18 0:55:18

snuggelhund skrev:
KrigarSjäl skrev:
snuggelhund skrev:
Japp, det finns kvinnor som blir det. Status och pengar.

Den sorten går under benämningen luder.




Vad ska man då kalla män som attraheras av ungdom och skönhet.. :-)063

Jo, jag vet. - Sexfixerade idioter som enbart förmår tänka med kuken sin.


Det heter väl sugar daddys?
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav River » 2016-12-18 1:23:12

Dejtar ni?

Nej, jeg synes det er svært vanskelig å være sammen med andre mennesker, et hvilket menneske som helst faktisk, og i særdeleshet er det vanskelig å gå på butikken når jeg synes kvinnen i kassen er vakker.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Dejtar ni?

Inläggav River » 2016-12-18 1:45:07

.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2016-12-18 8:44:19

snuggelhund skrev:
rdos skrev:
snuggelhund skrev:Vad ska man då kalla män som attraheras av ungdom och skönhet.. :-)063

Jo, jag vet. - Sexfixerade idioter som enbart förmår tänka med kuken sin.


Varför tror du att attraktion för män alltid handlar om sex? Är det inte väldigt enkelspårigt?


Tråden handlar om dejting och det som då följaktligen avhandlas är sexuell attraktion.

F.ö läs mitt senaste inlägg i tråden.


Låter ännu märkligare. Skulle alltså dejting alltid handla om sex?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav nallen » 2016-12-18 15:18:38

snuggelhund skrev:Vad ska man då kalla män som attraheras av ungdom och skönhet..

Jo, jag vet. - Sexfixerade idioter som enbart förmår tänka med kuken sin.

Jag föreslår "helt normala män".
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtar ni?

Inläggav antonius » 2016-12-18 15:21:05

rdos skrev:
snuggelhund skrev:
rdos skrev:
Varför tror du att attraktion för män alltid handlar om sex? Är det inte väldigt enkelspårigt?


Tråden handlar om dejting och det som då följaktligen avhandlas är sexuell attraktion.

F.ö läs mitt senaste inlägg i tråden.


Låter ännu märkligare. Skulle alltså dejting alltid handla om sex?


Ja där håller jag med, en vanlig liten dejt är det nog sällan det omgående leder till sex, klart det förekommer, men inte så vanligt... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21794
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dejtar ni?

Inläggav slackern » 2016-12-18 15:29:02

antonius skrev:
rdos skrev:
snuggelhund skrev:
Tråden handlar om dejting och det som då följaktligen avhandlas är sexuell attraktion.

F.ö läs mitt senaste inlägg i tråden.


Låter ännu märkligare. Skulle alltså dejting alltid handla om sex?


Ja där håller jag med, en vanlig liten dejt är det nog sällan det omgående leder till sex, klart det förekommer, men inte så vanligt... :-)063


En dejt är ju mest till för att sondera terrängen, för att uttrycka mig lite plumt så har man halva inne om det har kommit till en dejt om det inte är en blind dejt.
slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Music lovers » 2016-12-18 19:06:19

Toblerone skrev:
Music lovers skrev:Finns det i det här forumet någon slags dejting kanal, tycker det skulle kunna vara bra för oss med asp. Jag har inte varit med i detta aspergerforum så länge.
Skulle man gå ut i en vanlig datingsait på nätet och skriva jag har asperger, tror inte man skulle få så många svar ;-)


Det finns ju en kontakttråd här, där du kan skriva en kontaktannons. Annars så kan jag tänka mig att det finns folk med diagnoser i vanliga dating-saiter också. Frågan är om man ska vara öppen med det eller inte.


Hur hittar jag den kontakttråden
Music lovers
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2014-09-04

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-18 19:12:44

Dejtande är ju tänkt att i förlängningen leda till sex. ( i bästa fall partnerförhållande )

Man dejtar ju knappast i syfte att finna vänskap.
Senast redigerad av snuggelhund 2016-12-18 19:15:38, redigerad totalt 1 gång.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav nallen » 2016-12-18 19:15:31

Denna eviga sammanblandning av sex och "förhållanden" :-)051 jag blir så trött.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtar ni?

Inläggav snuggelhund » 2016-12-18 19:19:02

nallen skrev:Denna eviga sammanblandning av sex och "förhållanden" :-)051 jag blir så trött.


Men det är ju vad de flesta som dejtar förmodligen vill att det ska leda till.


Är det enbart sex man är ute efter är nog snarare krogen eller nattklubb att rekommendera.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Dejtar ni?

Inläggav nallen » 2016-12-18 19:39:32

snuggelhund skrev:Men det är ju vad de flesta som dejtar förmodligen vill att det ska leda till.

Hur vet vi det?
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Dejtar ni?

Inläggav Alien » 2016-12-18 19:40:56

Music lovers skrev:
Toblerone skrev:
Music lovers skrev:Finns det i det här forumet någon slags dejting kanal, tycker det skulle kunna vara bra för oss med asp. Jag har inte varit med i detta aspergerforum så länge.
Skulle man gå ut i en vanlig datingsait på nätet och skriva jag har asperger, tror inte man skulle få så många svar ;-)


Det finns ju en kontakttråd här, där du kan skriva en kontaktannons. Annars så kan jag tänka mig att det finns folk med diagnoser i vanliga dating-saiter också. Frågan är om man ska vara öppen med det eller inte.


Hur hittar jag den kontakttråden


Det finns två kontakttrådar i avd Träffar traffar-f10.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2016-12-18 21:57:24

snuggelhund skrev:
nallen skrev:Denna eviga sammanblandning av sex och "förhållanden" :-)051 jag blir så trött.


Men det är ju vad de flesta som dejtar förmodligen vill att det ska leda till.


Är det enbart sex man är ute efter är nog snarare krogen eller nattklubb att rekommendera.


Jaha, och om man är ute efter något seriöst utan en massa sex? Då är alltså dejting inte aktuellt enligt din åsikt?
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav rdos » 2016-12-18 21:59:27

snuggelhund skrev:Dejtande är ju tänkt att i förlängningen leda till sex. ( i bästa fall partnerförhållande )

Man dejtar ju knappast i syfte att finna vänskap.


Jag vet egentligen inte varför man skulle vilja dejta, men metoden i sig har stora risker att blanda ihop vänskaper, sex och relationer.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2016-12-19 17:05:05

Jag hade en tjej, vi var inte ihop, men vi knullade lite för skoj skull. Sen blev hon helt sne på mig, o bröt all kontakt, o jag började dejta hennes kompis o det gör jag fortfarande. Nu har jag blivit vän igen med tjejen men hon vet inte att jag träffar hennes kompis när hon inte är med. Hon frågade t.o.m. nyss om jag träffat XXX när vi hämtade henne. Jag o XXX tittade på varandra o jag sa jo, henne har jag träffat.

Tycker ni det är fel?
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2016-12-19 18:43:21

Richard skrev:Jag hade en tjej, vi var inte ihop, men vi knullade lite för skoj skull. Sen blev hon helt sne på mig, o bröt all kontakt, o jag började dejta hennes kompis o det gör jag fortfarande. Nu har jag blivit vän igen med tjejen men hon vet inte att jag träffar hennes kompis när hon inte är med. Hon frågade t.o.m. nyss om jag träffat XXX när vi hämtade henne. Jag o XXX tittade på varandra o jag sa jo, henne har jag träffat.

Tycker ni det är fel?


Nej, egentligen inte. Men det kan vara bra att ändå tala om lite mera öppet, hur det ligger till, så att hon inte känner att ni båda förtiger något för henne med flit.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2016-12-19 18:47:00

Toblerone skrev:
Richard skrev:Jag hade en tjej, vi var inte ihop, men vi knullade lite för skoj skull. Sen blev hon helt sne på mig, o bröt all kontakt, o jag började dejta hennes kompis o det gör jag fortfarande. Nu har jag blivit vän igen med tjejen men hon vet inte att jag träffar hennes kompis när hon inte är med. Hon frågade t.o.m. nyss om jag träffat XXX när vi hämtade henne. Jag o XXX tittade på varandra o jag sa jo, henne har jag träffat.

Tycker ni det är fel?


Nej, egentligen inte. Men det kan vara bra att ändå tala om lite mera öppet, hur det ligger till, så att hon inte känner att ni båda förtiger något för henne med flit.

Ok... Vete fan hur jag (och säkert XXX också), ska säga till den här tjejen, att jag är lite förtjust i XXX? Hon har väldigt lätt för att bli arg...
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2016-12-19 18:52:32

Richard skrev:
Toblerone skrev:
Richard skrev:Jag hade en tjej, vi var inte ihop, men vi knullade lite för skoj skull. Sen blev hon helt sne på mig, o bröt all kontakt, o jag började dejta hennes kompis o det gör jag fortfarande. Nu har jag blivit vän igen med tjejen men hon vet inte att jag träffar hennes kompis när hon inte är med. Hon frågade t.o.m. nyss om jag träffat XXX när vi hämtade henne. Jag o XXX tittade på varandra o jag sa jo, henne har jag träffat.

Tycker ni det är fel?


Nej, egentligen inte. Men det kan vara bra att ändå tala om lite mera öppet, hur det ligger till, så att hon inte känner att ni båda förtiger något för henne med flit.

Ok... Vete fan hur jag (och säkert XXX också), ska säga till den här tjejen, att jag är lite förtjust i XXX? Hon har väldigt lätt för att bli arg...
Richard skrev:
Toblerone skrev:
Richard skrev:Jag hade en tjej, vi var inte ihop, men vi knullade lite för skoj skull. Sen blev hon helt sne på mig, o bröt all kontakt, o jag började dejta hennes kompis o det gör jag fortfarande. Nu har jag blivit vän igen med tjejen men hon vet inte att jag träffar hennes kompis när hon inte är med. Hon frågade t.o.m. nyss om jag träffat XXX när vi hämtade henne. Jag o XXX tittade på varandra o jag sa jo, henne har jag träffat.

Tycker ni det är fel?


Nej, egentligen inte. Men det kan vara bra att ändå tala om lite mera öppet, hur det ligger till, så att hon inte känner att ni båda förtiger något för henne med flit.

Ok... Vete fan hur jag (och säkert XXX också), ska säga till den här tjejen, att jag är lite förtjust i XXX? Hon har väldigt lätt för att bli arg...


Kanske tillsammans och helt officiellt, typ: Du, vi ville bara berätta för dig - så att du inte känner att vi skulle förtiga något med flit - vi två har dejtat lite ...... Sen vet jag inte hur långt ni har kommit, dvs. kan ni bli ihop eller är ni bara kks, det kan man väl säga som det är.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Richard » 2016-12-19 19:01:25

Ja, det låter som en bra ide!
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dejtar ni?

Inläggav tvilling99 » 2016-12-20 19:30:43

KrigarSjäl skrev:
Toblerone skrev:
tvilling99 skrev:Har du någon gång varit på en dejtingsajt?


Det har jag, och det var precis som Alien säger.

Varit på dejtingsajter som man?

På detta fick du inget svar,underligt :roll:
tvilling99
 
Inlägg: 8376
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Dejtar ni?

Inläggav Toblerone » 2016-12-20 19:53:07

tvilling99 skrev:
KrigarSjäl skrev:
Toblerone skrev:
Det har jag, och det var precis som Alien säger.

Varit på dejtingsajter som man?

På detta fick du inget svar,underligt :roll:


Jag svarade VISST på det.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav Liljan » 2016-12-21 8:55:59

sugrövmanövern skrev:
Liljan skrev:
Toblerone skrev:
Är det så? Jag vet inte, men jag har hört att det förväntas då att partnerns högre inkomst får stå för hyra och annat, och att man inte får bostadstillägg då.

Så fungerar det med många andra bidrag, men inte bostadstillägg. Min gissning är att du tänker på bostadsbidrag, där påverkar partnerns inkomst, många blandar ihop de bidragen.
Fast alltså, det är så att partnerns inkomst påverkar bostadstillägget.

Din inkomst påverkar hur mycket du kan få i
bostadstillägg. Även din makes eller sambos
inkomst påverkar bostadstillägget.


Källa: https://www.forsakringskassan.se/wps/wc ... OD=AJPERES

Då har de ändrat, så var det inte förut.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Dejtar ni?

Inläggav habiti » 2016-12-21 17:47:54

Jag har heller aldrig dejtat. Finner det menningslöst eftersom jag är 0 av tio på utseendeskalen och dessutom så är jag osmart.
habiti
 
Inlägg: 502
Anslöt: 2014-08-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in