Aspergare som försöker starta eget

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Aspergare som försöker starta eget

Inläggav Ökenblomman » 2016-12-04 12:20:31

Tja!

En dröm som jag alltid har haft är att driva eget!
(Enorm utmaning då jag har AS+ADD (ADD har jag ej fått på papper än men är 100% säker på att jag har en släng av det).. I alla fall..

Jag har nu tagit hjälp av min mamma så vi försöker nu starta eget, jag skulle bli jätteglad ifall ni kunde ge mig 5-10 minuter av er tid, gå in på våran hemsida läs lite om vår affärsidé sedan får ni jättegärna fylla i en enkät (marknadsundersökning) då det kan hjälpa oss att få fram olika kalkyler osv..

Här hittar ni oss! :

http://www.doftboxen.n.nu/

Tack på förhand!
:-)154
Ökenblomman
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2016-11-08

Aspergare som försöker starta eget

Inläggav Liljan » 2016-12-04 13:50:57

Jag hoppas det ska gå bra för er. Men med största sannolikhet kommer ni bara kunna ha det här som hobby. Det är jättesvårt att lyckas med att sälja saker på nätet, jag känner några få som lyckats med det, och även de måste ha något extra jobb på sidan av. Dofter är svårt för många vill lukta på produkterna innan och det kommer bli dyrt för er att skicka på posten. Ni måste också hitta leverantörer och de flesta kräver att man beställer in lite större volymer så i värsta fall går ni med förlust. Har ni räknat ordentligt på det här? Det känns som första steget.
Liljan
 
Inlägg: 1119
Anslöt: 2013-01-17
Ort: Stockholm

Aspergare som försöker starta eget

Inläggav Ökenblomman » 2016-12-04 14:04:57

Man måste ju börja någonstans! :P

Därför försöker vi nu få så många som möjligt att svara på denna enkät så vi kan börja göra kalkyler på hur mycket vi måste köpa in för samt få veta hur många det är som skulle vara intresserad av en sådan här prenumeration :-)Happy
Ökenblomman
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2016-11-08

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in