IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: atoms, Alien

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav kiddie » 2016-09-07 5:41:12

earlydayminer skrev:Nu jävlar!


Jag hoppas att det går väldigt bra!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-09-20 5:15:37

Tack! Blivit beviljat personligt ombud i min kontakt med psykiatrin.

Och jag kommer offentliggöra hela min journal samt blotta ALLA inom psykiatrin via media, göra skiten "viral" och med hjälp av underjordskretsen se till att dessa jävlar kommer sota för sina brott. Jävla maktmissbrukare. En regim av motsägelsefulla, inkompetenta, hederslösa jävla kräk till människor.

Alla som står i vägen: Collateral damage.

Det kanske är orättvist, men rättfärdigat då detta är år av trams från psykiatrins sida. Som jag ser det är det en vårdenhet som skall finnas där och hjälpa dem som har behov av stöd med allt från samtalsstöd till farmakologisk behandling. När denna enhet inte bara har PERSONLIGA ÅSIKTER samt tolkningar från läkare som SKALL VARA OBJEKTIVA, journalfört felaktig information och även sådant jag aldrig sagt eller ens påstått men som är ett resultat av subjektivitet, men även missbrukat lagen och satt min hälsa som helhet (alltså fysiologisk liksom psykologisk) i fara så är det kärnvapenkrig som gäller! Inga tramskrig med marktrupper, utan en fläskig fet smäll som visar exakt hur radioaktivt giftig denna idiotiska mörkläggande av sanningen och brist på respekt faktiskt är gentemot inte bara mig - men alla som söker.

De skall förödmjukas, förlöjligas, förbrukas, förlamas och förstöras. Framför allt skall de ta sitt ansvar en gång för alla om jag så skall gå öga mot öga med rådande tupp eller höna och jaga den tills den tar sitt ansvar och accepterar sin dom och ber mig öppet om ursäkt via media.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav Abazi » 2016-09-20 9:13:20

Berätta gärna hur det går
Abazi
 
Inlägg: 185
Anslöt: 2016-02-14
Ort: Norrland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-09-21 11:05:36

"Mottagit din vårdbegäran. Lämnas omgående till handläggare."
- Vårdadministratören

:-)005
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav sugrövmanövern » 2016-09-21 11:40:00

Följer denna tråden. Varit med om en grej oxå.
Spoiler: visa
Blev abrupt fråntagen 2,5 mg iktorivil och 2 mg flunitrazepam utan egentlig förklaring mer än "man ska inte äta sådana här under så lång tid som du gjort" dvs flera år på samma dos.

Fick ett uttrappningsschema på 4 veckor för flunitrazepamen. Men det gick inte att få ut medicinen då man ålagt mitt boendestöd att hämta ut den i en dosett. Systemet funkade inte. Det blev inga allvarliga krampanfall, de skedde nattetid. Men en par år av mitt liv är rätt sabbade då detta skedde i nov 2014. Det var en stafettläkare som gjorde det utan att ha läst min journal.

Arbetet med att få tillbaka medicinerna pågår. Just nu har jag 2 mg iktorivil. För sömnen har jag en parkinsonmedicin och ett neuroleptikum. För jävla illa. Avstår pga biverkningarna.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav AAA » 2016-09-21 20:48:03

Spännande :-) Håller alla tummar.
AAA
 
Inlägg: 2381
Anslöt: 2009-05-23

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-09-22 11:36:19

Spoiler: visa
sugrövmanövern skrev:Följer denna tråden. Varit med om en grej oxå. [spoiler]Blev abrupt fråntagen 2,5 mg iktorivil och 2 mg flunitrazepam utan egentlig förklaring mer än "man ska inte äta sådana här under så lång tid som du gjort" dvs flera år på samma dos.

Fick ett uttrappningsschema på 4 veckor för flunitrazepamen. Men det gick inte att få ut medicinen då man ålagt mitt boendestöd att hämta ut den i en dosett. Systemet funkade inte. Det blev inga allvarliga krampanfall, de skedde nattetid. Men en par år av mitt liv är rätt sabbade då detta skedde i nov 2014. Det var en stafettläkare som gjorde det utan att ha läst min journal.

Arbetet med att få tillbaka medicinerna pågår. Just nu har jag 2 mg iktorivil. För sömnen har jag en parkinsonmedicin och ett neuroleptikum. För jävla illa. Avstår pga biverkningarna.


Spoiler: visa
Tog de bort 2,5mg iktorovil bara så där? Jävlar vad inkompetent.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav sugrövmanövern » 2016-09-22 16:09:01

earlydayminer skrev:
Spoiler: visa
Tog de bort 2,5mg iktorovil bara så där? Jävlar vad inkompetent.


Spoiler: visa
Japp, det gick av bara farten. Att få bort dem var så pass viktigt att man missade att även de borde trappats ut. Extra illa då de är ett epileptikum. Ett slarvfel som inte gick att rätta till då man inte lyssnade på mig alls.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav Bali » 2016-09-22 16:09:54

Lycka till, earlydayminer! :-)Happy
Bali
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3289
Anslöt: 2010-05-15

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-09-23 14:06:18

Tog 36 timmar så tog två sjuksköterskor kontakt med mig.

Jävlar vad fel det var i journalen!

Men oroa inte. De skall blottas hur som helst. Allt ska ut! Sjukvården SKALL reformeras.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav kiddie » 2016-09-23 15:11:18

Reformera den för alla oss som inte orkar föra vår kamp själva! (Fortfarande skadad sedan sjukvårdens tortyr förra november...)
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-11-23 6:22:12

Det är för alla er som inte kan, vet hur eller orkar starta ett offentligt direkt juridiskt och moraliskt krig mot psykiatrin.

Även om jag dör på köpet så är det för att det finns sådana som inte är lika mentalt stark som jag bevisat för mig själv att jag är, men aldrig trodde eftersom man inte tänker att man är över någon annan på det sättet.

Men jag är t ex inte rädd att gå fram till läkaren och skrika: "Du kommer falla för detta, du kommer inte få arbeta inom vården igen. Du valde fel yrke, du vill inte hjälpa människor. Du ville åt en fett lön och sannolikt är den akademiska riktlinjen något som går i familjen. Du kommer falla."
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav kiddie » 2016-11-23 20:19:40

Jag ÄR orolig för att du ska dö på köpet. Jag vet vad som kan hända när en läkares karriär står på spel. De har inget emot att ljuga och spela fult och de vet att de blir trodda. De kan hämnas på sätt du aldrig ens tänkt på kan hända. De kan vara farliga människor. Var försiktig för fan!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-11-26 2:06:59

kiddie skrev:vad som kan hända när en läkares karriär står på spel. De har inget emot att ljuga och spela fult och de vet att de blir trodda. De kan hämnas på sätt du aldrig ens tänkt på kan hända. De kan vara farliga människor. Var försiktig f


Ingen fara. Jag har människor som känner till detta, människor som inte spelar efter våra regler och om något händer mig finns det både datanördar och storvuxna människor redo. Inget kommer hända mig. Jag har valt en vanlig väg, en väg där jag följer regler och vill leva lugnt medan jag försöker göra något gott i världen. Det har alltid accepterats, men det har vidtagits åtgärder som om något händer mig så händer det andra med.

Jag kommer välja den "rätta" vägen ända in i slutet, men i värsta fall... JAG är ofarlig, men på ett eller annat sätt kommer rättvisan segra.

Allt ligger i huruvida läkaren formellt ber mig om ursäkt och erkänner sitt misstag.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav Dagobert » 2016-11-26 2:27:11

earlydayminer skrev:Ingen fara. Jag har människor som känner till detta, människor som inte spelar efter våra regler och om något händer mig finns det både datanördar och storvuxna människor redo. Inget kommer hända mig. Jag har valt en vanlig väg, en väg där jag följer regler och vill leva lugnt medan jag försöker göra något gott i världen. Det har alltid accepterats, men det har vidtagits åtgärder som om något händer mig så händer det andra med.

Jag kommer välja den "rätta" vägen ända in i slutet, men i värsta fall... JAG är ofarlig, men på ett eller annat sätt kommer rättvisan segra.

Allt ligger i huruvida läkaren formellt ber mig om ursäkt och erkänner sitt misstag.

Det där är hot - "erkänn, annars kan du råka illa ut".

Första stycket är bara defensivt men de sista raderna är offensiva.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav earlydayminer » 2016-11-26 3:05:15

Ingen råkar illa ut. Jag råkade illa ut och vill ha ett erkännande.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

IVO (Inspektionen för vård och omsorg)

Inläggav Dagobert » 2016-11-26 3:17:00

Det som står där är hot likafullt. Det kan utnyttjas av din motståndare.
Dagobert
 
Inlägg: 14087
Anslöt: 2010-11-30

Återgå till Aspergare och vården



Logga in