Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Rasist
0
Inga röster
Våldtäktsman
0
Inga röster
Pedofil
8
30%
Seriemördare
14
52%
Terrorist
5
19%
 
Antal röster : 27

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Braincandy » 2016-10-07 19:27:50

Det är lite knepigt att säga utan att precisera vad man menar. Jag övervägde pedofil som värst men tänkte sedan att det är en psykisk sjukdom och det är inte alla pedofiler som ger utlopp för sina fantasier.

Seriemördare har gjort ett aktivt val flera gånger så mitt val blev det.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Kahlokatt » 2016-10-07 20:14:09

Jag tycker faktiskt synd om pedofiler så länge de inte lever ut sina fantasier. De som fattar att det de känner är sjukt och att de aldrig får leva ut det måste ju må skit.
De som däremot ger utlopp för sin pedofili har jag ingen som helst förståelse för. Tvi.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav antonius » 2016-10-07 20:20:47

Kahlokatt skrev:Jag tycker faktiskt synd om pedofiler så länge de inte lever ut sina fantasier. De som fattar att det de känner är sjukt och att de aldrig får leva ut det måste ju må skit.
De som däremot ger utlopp för sin pedofili har jag ingen som helst förståelse för. Tvi.


Det är ju ofta som dom själv varit brutalt våldtagna och har psykiska problem sedan dess... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21878
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav slackern » 2016-10-07 21:33:09

Moggy skrev:
Karamell skrev:
Moggy skrev:

Kommunismen bygger på att tvinga in människor i en ideologi. Dom som inte ställer upp på det ska tvingas till detm alternativt fängslas. Kommunismen tar bort äganderätt till sin egendom. Hur kan kommunism vara annat än ondska?

Låter som Sverige. :wink:



Ja, tyvärr är vi på god väg mot ett kommunistsamhälle. Strypningen av åsiktsfriheten är en viktig punkt här, endast åsikter som passar in i kommunismens världsbild är tillåtna.

Det mest obehagliga i Sverige är inte att diktaturen införs. Det finns alltid de som strävar efter ett ofritt samhälle. Det mest obehagliga är hur pass många det är som inte bryr sig eller till och med stödjer det som händer.


NMR verkar dela din åsikt, skulle nog säga att nationalister är det största hotet i dagsläget.

Politikerna i Skurup är rädda. Brandattentatet mot kommunalrådet Pierre Esbjörnsson (S) har skakat om det lilla samhället.

På husväggen intill den utbrända bilen hade någon sprejat Nordiska motståndsrörelsens symbol.


– NMR är en organisation som sprider budskapet att demokratiska partiers företrädare är landsförrädare och bör avrättas. Organisationen visar sig gång på gång vara ett hot mot politiska motståndare och människor som kommer i deras väg.
[/quote]

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/ ... ndattacken

Folkets demonstration verkar ju också dra till sig en hel del drägg.
slackern
 
Inlägg: 43759
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Xtrail3344 » 2016-10-07 21:48:02

Men hallå?? Varför finns inte antifeminist med i röstningen? Antifeminist är också bland det värsta man kan vara. :wink:
Xtrail3344
 
Inlägg: 1359
Anslöt: 2015-09-11

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Toblerone » 2016-10-07 22:29:32

nallen skrev:
KrigarSjäl skrev:Och det gör inte nationalismen?

Nej. Det kan mycket väl vara tillåtet att lämna nationen om man inte gillar läget.


Det funkade ju så bra i Nazi-Tyskland. (ironi)
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Toblerone » 2016-10-07 22:32:08

Moggy skrev:
Toblerone skrev:
Moggy skrev:

Så någon som gör en brea insats, jobbar hårt och bygger upp något ska ha lika mycket som en slöfock som aldrig har arbetet? Nej teck, kommunism är inte nåt bra ens i teorin.


Det säger jag inte. Jag säger ju att jag inte skulle vilja ha det systemet - just pga detta. Jag säger bara att det bygger på bra värderingar rent teoretiskt. Och att man kanske kan omsätta en liten del. Och Sverige har omsatt mer än så.



Bra värderingar är ett subjektivt begrepp. Bra värderingar är sånt man håller med om, dåliga värderingar är sånt man inte håller med om.


Så du tycker att det inte är ganska självklart att social rättvisa och att alla människor är lika mycket värda är bra värderingar? Det senare finns ju även med i mänskliga rättigheterna.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Toblerone » 2016-10-07 22:33:21

Kahlokatt skrev:Jag tycker faktiskt synd om pedofiler så länge de inte lever ut sina fantasier. De som fattar att det de känner är sjukt och att de aldrig får leva ut det måste ju må skit.
De som däremot ger utlopp för sin pedofili har jag ingen som helst förståelse för. Tvi.


Precis. Därför kan jag inte riktigt placera pedofilen där. Det beror ju helt på vad han gör av det.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-10-07 22:38:26

Toblerone skrev:
Moggy skrev:
Toblerone skrev:
Det säger jag inte. Jag säger ju att jag inte skulle vilja ha det systemet - just pga detta. Jag säger bara att det bygger på bra värderingar rent teoretiskt. Och att man kanske kan omsätta en liten del. Och Sverige har omsatt mer än så.



Bra värderingar är ett subjektivt begrepp. Bra värderingar är sånt man håller med om, dåliga värderingar är sånt man inte håller med om.


Så du tycker att det inte är ganska självklart att social rättvisa och att alla människor är lika mycket värda är bra värderingar? Det senare finns ju även med i mänskliga rättigheterna.

Sånt kallar de ju PK, våra kära sverigedemokrater...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Moggy » 2016-10-08 15:46:19

Toblerone skrev:
Moggy skrev:
Toblerone skrev:
Det säger jag inte. Jag säger ju att jag inte skulle vilja ha det systemet - just pga detta. Jag säger bara att det bygger på bra värderingar rent teoretiskt. Och att man kanske kan omsätta en liten del. Och Sverige har omsatt mer än så.



Bra värderingar är ett subjektivt begrepp. Bra värderingar är sånt man håller med om, dåliga värderingar är sånt man inte håller med om.


Så du tycker att det inte är ganska självklart att social rättvisa och att alla människor är lika mycket värda är bra värderingar? Det senare finns ju även med i mänskliga rättigheterna.



jovisst det är bra. det är en självklarhet för de flesta även om åsikterna går i sär om hur man når dit och hur målet ser ut.

Det är lite som att säga att glass är gott. Nästan ingen kommer säga emot men alla har olika favoritsmaker på glass.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav skorpion76 » 2016-10-08 16:04:21

Jag valde pedofil, men alla alternativ verkar minst lika illa!
skorpion76
 
Inlägg: 292
Anslöt: 2012-01-31
Ort: Oskarshamn

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Karamell » 2016-10-08 16:49:16

(PS. Pedofil är inget man väljer att vara, men man kan välja att utföra pedofiliska handlingar. :evil: Samma sak med homofili, det är inte något man väljer, men om man gör något kan det i vissa länder vara olagligt.)
Karamell
 
Inlägg: 3129
Anslöt: 2016-03-28

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Maggie89 » 2016-10-08 17:10:22

Karamell skrev:(PS. Pedofil är inget man väljer att vara, men man kan välja att utföra pedofiliska handlingar. :evil: Samma sak med homofili, det är inte något man väljer, men om man gör något kan det i vissa länder vara olagligt.)


Ja, det är ganska viktigt att betona. Många som har är pedofiler är inte utåtagerande men de blir dömda av samhället ändå.
Maggie89
 
Inlägg: 313
Anslöt: 2016-06-23

Vad är det absolut värsta man kan vara här i livet?

Inläggav Toblerone » 2016-10-08 18:10:07

Moggy skrev:
Toblerone skrev:
Moggy skrev:

Bra värderingar är ett subjektivt begrepp. Bra värderingar är sånt man håller med om, dåliga värderingar är sånt man inte håller med om.


Så du tycker att det inte är ganska självklart att social rättvisa och att alla människor är lika mycket värda är bra värderingar? Det senare finns ju även med i mänskliga rättigheterna.



jovisst det är bra. det är en självklarhet för de flesta även om åsikterna går i sär om hur man når dit och hur målet ser ut.

Det är lite som att säga att glass är gott. Nästan ingen kommer säga emot men alla har olika favoritsmaker på glass.


Jovisst är det så. Men vad jag försöker säga är att det väl är bra att SIKTA mot något bra. Och där ser jag skillnaden till t.ex. nazism. Det ingick ju i deras teoretiska program från början att utesluta judar, handikappade, m.fl. från samhället. Och det brukar vi väl inte se som något bra mål?
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Intressanta intressen



Logga in