Fel på Vivofit display

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Fel på Vivofit display

Inläggav Lilla Gumman » 2016-09-28 0:16:57

Bytte batterier i augusti för Garmin Express (Garmins program för att uppdatera alla Garmin enheter) sa att det var dags, dessutom började displayen visa svagt. Gjorde det på en affär som byter klockbatteri.

Sen gick det en månad. Då började Vivofit displayen visa svaga siffror igen. Beställde nya batterier från Batteriexperten. Bytte batterier, siffrorna visades lika svagt och till sist slocknade displayen.

MEN - det går att synka med Garmin Connect-appen. Så det verkar bara vara nåt fel på själva displayen.

  • Garantin har gått ut.
  • Batterierna sitter rätt och är nya.
  • Den är isärskruvad och rengjord från ev. smuts
  • Den tål vatten ner till 50 meters djup, så den är INTE vattenskadad.
  • Den har suttit på min vänstra handled 24/7 precis som det är meningen.
  • Den fungerar, fast inget syns i displayen. Det är svårt att ställa den i SLEEP-läge, så nattsömnen registreras inte. Håller jag ner knappen kommer jag i synkläge, håller jag ner knappen lite längre blir det SLEEP-läge, och håller jag ner knappen extra länge blir det PAIR. Svårt att få in känsla för det (borde ha räknat sekunder medan jag fortfarande kunde se något). Och jag kan inte se vad tiden är.

Alla tankar och ideer mottages tacksamt.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Fel på Vivofit display

Inläggav Zirre » 2016-09-28 7:54:41

Ladda just ďen enheten?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Fel på Vivofit display

Inläggav Lilla Gumman » 2016-09-28 8:22:31

Vivofit ska inte laddas. Man byter batteri. Det går att registrera sömn med, upptäckte jag nyss. Men inget syns ju på displayen som verkar ha pajat
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Re: Fel på Vivofit display

Inläggav Lilla Gumman » 2016-09-28 10:57:21

verkar lustigt att vivofit inte pajar helt
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Återgå till IT-forum



Logga in