Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Framgång med tjejer trots diagnos - tips?

Inläggav Msmacke » 2016-09-07 20:10:51

Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer? Hur bar ni er åt i så fall?

Det svåraste tycker jag är att veta om en tjej är intresserad av mer än bara vänskap. Det är även svårt att vara spontan och komma på samtalsämnen. För att inte tala om att ta initativ till kroppskontakt. Jag har tänkt att jag skulle försöka med tjejer som har diagnosen. Men jag vet inte om det är lättare, eftersom då har ju båda kanske svårt att veta hur det fungerar. Å andra sidan kanske man kan vara sig själv mer och slippa tyda den andres kroppspråk och signaler m.m.?
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Fenren » 2016-09-07 20:25:25

Msmacke skrev:Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer? Hur bar ni er åt i så fall?

Det svåraste tycker jag är att veta om en tjej är intresserad av mer än bara vänskap. Det är även svårt att vara spontan och komma på samtalsämnen. För att inte tala om att ta initativ till kroppskontakt. Jag har tänkt att jag skulle försöka med tjejer som har diagnosen. Men jag vet inte om det är lättare, eftersom då har ju båda kanske svårt att veta hur det fungerar. Å andra sidan kanske man kan vara sig själv mer och slippa tyda den andres kroppspråk och signaler m.m.?


Vad menar du med framgångsrik med tjejer?

Gift och barn är det ett par som är. Jag är en av dem.

Många andra har partner och/eller barn.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Msmacke » 2016-09-07 20:29:04

Fenren skrev:
Msmacke skrev:Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer? Hur bar ni er åt i så fall?


Vad menar du med framgångsrik med tjejer?

Gift och barn är det ett par som är. Jag är en av dem.

Många andra har partner och/eller barn.


Ok vad härligt.

Jag menar att kunna lära sig hur man attraherar tjejer.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav River » 2016-09-07 20:39:57

Framgång med tjejer trots diagnos?

Fremgang betinger vel erfaring?

Jeg har ingen erfaringer med kvinner, så da har jeg nok et langt stykke igjen da. :-)063
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Fenren » 2016-09-07 20:53:57

Msmacke skrev:
Fenren skrev:
Msmacke skrev:Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer?


Vad menar du med framgångsrik med tjejer?

Gift och barn är det ett par som är. Jag är en av dem.

Många andra har partner och/eller barn.


Ok vad härligt.

Jag menar att kunna lära sig hur man attraherar tjejer.


Menar du bli bra på att ragga?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Msmacke » 2016-09-07 20:56:29

Fenren skrev:
Msmacke skrev:
Fenren skrev:
Vad menar du med framgångsrik med tjejer?

Gift och barn är det ett par som är. Jag är en av dem.

Många andra har partner och/eller barn.


Ok vad härligt.

Jag menar att kunna lära sig hur man attraherar tjejer.


Menar du bli bra på att ragga?


Ja precis!
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav slackern » 2016-09-07 20:58:08

Msmacke skrev:
Fenren skrev:
Msmacke skrev:
Ok vad härligt.

Jag menar att kunna lära sig hur man attraherar tjejer.


Menar du bli bra på att ragga?


Ja precis!


Var dig själv, var intresserad utav tjejen, lyssna och ställ frågor.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav nescio » 2016-09-07 22:04:07

slackern skrev:Var dig själv, var intresserad utav tjejen, lyssna och ställ frågor.
Att vara intresserad, lyssna och ställa frågor är ju inte att vara mig själv?
nescio
 
Inlägg: 3805
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Fenren » 2016-09-07 22:09:38

nescio skrev:
slackern skrev:Var dig själv, var intresserad utav tjejen, lyssna och ställ frågor.
Att vara intresserad, lyssna och ställa frågor är ju inte att vara mig själv?


Dessutom kan det klassas som sexuella trakasserier...

Frun hade det lättare... Hon körde ner handen i mina byxor och kollade om jag ryggade undan. Eftersom jag inte gjorde det var det fritt fram ansåg hon. Några år senare var vi gifta och hade ynglat av oss och köpt hus...

Hur gammal är du? Raggningstekniken är olika på fjortisar och åttioåringar.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-07 22:13:02

Det gäller att vara antingen väldigt snygg eller hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga. Då kvittar det vad man gör, tjejerna tycker om det i alla fall.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-07 22:16:11

Som kvinna säger jag att slackern har rätt metod. Man måste visa intresse, annars är det ingen idé. Jag skulle aldrig ha gått på en kille som bara är intresserad av sig själv och annat, men inte av mig.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Msmacke » 2016-09-07 22:26:14

Huggorm skrev:Det gäller att vara antingen väldigt snygg eller hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga. Då kvittar det vad man gör, tjejerna tycker om det i alla fall.


Ja, det är utan tvekan en fördel för att attrahera vissa tjejer. Men det finns ju såna som är duktiga på att charma igenom sättet dom pratar och med kroppsspråket.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-07 22:28:48

Msmacke skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara antingen väldigt snygg eller hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga. Då kvittar det vad man gör, tjejerna tycker om det i alla fall.


Ja, det är utan tvekan en fördel för att attrahera vissa tjejer. Men det finns ju såna som är duktiga på att charma igenom sättet dom pratar och med kroppsspråket.
Gott självförtroende hjälper, det märks och syns på kroppsspråket. Får inte bli för mycket bara, folk som är självgoda får andra att dra sig undan.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav River » 2016-09-07 22:33:36

Det er sikkert lurt å holde avstand/ikke ta initiativet, så får enn nok på mest human måte rede på hvem som ikke er interessert.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Msmacke » 2016-09-07 22:43:11

Fenren skrev:
nescio skrev:
slackern skrev:Var dig själv, var intresserad utav tjej, lyssna och ställ frågor.
Att vara intresserad, lyssna och ställa frågor är ju inte att vara mig själv?


Dessutom kan det klassas som sexuella trakasserier...

Frun hade det lättare... Hon körde ner handen i mina byxor och kollade om jag ryggade undan. Eftersom jag inte gjorde det var det fritt fram ansåg hon. Några år senare var vi gifta och hade ynglat av oss och köpt hus...

Hur gammal är du? Raggningstekniken är olika på fjortisar och åttioåringar.


He he det skulle jag inte ha något emot om tjejen gjorde på mig. Om jag var attraherad av henne förstås. Jag är 30 år fyllda.
Msmacke
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 74
Anslöt: 2016-09-07

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav River » 2016-09-07 23:10:47

Dette med kvinner tror jeg er bare noe kliss og ikke noe for meg.

De er nok ikke så vakre uten sminke heller kan jeg forestille meg.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Huggorm » 2016-09-07 23:13:35

River skrev:Dette med kvinner tror jeg er bare noe kliss og ikke noe for meg.

De er nok ikke så vakre uten sminke heller kan jeg forestille meg.
Jo, det är då de verkligen är vackra.
Huggorm
 
Inlägg: 22216
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav River » 2016-09-08 0:23:33

Ja, vet ikke det, måtte vel i så tilfelle være et naturtalent.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav River » 2016-09-08 0:27:59

Kvinner er vel uansett ikke noe å tenke for mye på, enn har da viktigere ting å sysle med.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav slackern » 2016-09-08 0:42:06

Huggorm skrev:Det gäller att vara antingen väldigt snygg eller hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga. Då kvittar det vad man gör, tjejerna tycker om det i alla fall.


Vem vill ha en gold digger? Själv tycker jag att det är rätt skabbigt med gold diggers.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Fireblade » 2016-09-08 9:46:18

Msmacke skrev:Någon här med diagnosen som lyckats bli framgångsrik med tjejer?
Min definition på framgångrik med tjejer har sedan 20-års åldern fram tills för något år sedan varit att få dem att känna sig attraherade av mig och vilja hoppa i säng med mig. Jag ville bli den där coola snubben som brudar bara drogs till. För att komma runt de sociala handikapp som AS innebär började jag ta in en massa information om ämnet - läste böcker som The Game, The Art of Seduction, kollade på seminarier mm. Jag gick in 110% och lärde mig så mycket jag bara kunde. För att sedan omsätta det i praktiken. Vilket innebär manipulation, spela spel, vara falsk, säga rätt saker vid rätt tillfälle.

Och visst började jag bli "framgångsrik med tjejer", på bekostnad av att jag började tappa bort mig själv, fick ingen djupare kontakt med någon, blev allt mer deprimerad och tom inuti. Nu inser jag att de knep jag lärt mig är bara verktyg, ett smörjmedel i sociala sammanhang. Att trivas med den jag är och våga vara den jag är har gett mig en helt ny sinnesro, och jag upptäckte att det finns människor som uppskattar mig för den jag är, något som jag kan leva gött på.
Fireblade
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-01-13

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 11:55:37

slackern skrev:
Huggorm skrev:Det gäller att vara antingen väldigt snygg eller hyfsat rik, då blir det mycket enklare att ragga. Då kvittar det vad man gör, tjejerna tycker om det i alla fall.


Vem vill ha en gold digger? Själv tycker jag att det är rätt skabbigt med gold diggers.


Precis. Det är inte en stor mängd beundrare man vill ha, utan bara de få som gillar en för den man är.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav DIProgan » 2016-09-08 12:37:11

nescio skrev:
slackern skrev:Var dig själv, var intresserad utav tjejen, lyssna och ställ frågor.
Att vara intresserad, lyssna och ställa frågor är ju inte att vara mig själv?

:-)154


Nä men vara intresserad är bra. Sluta sedan vara intresserad när det inte finns intresse tillbaka. Minst lika viktigt. Ingen vill ha någon stalker eller deprimerad/desperat människa efter sig. Måste gå in med "win some, lose some" attityd och lämna tid över åt dig själv. Bli självgående när andra inte är villiga att hjälpa till. Att sedan göra allt för någon som tycks ha fastnat på kroken funkar bara i en begränsad tid, ens eget liv måste fortsätta också oavsett om det är hon som tröttnar på dig eller tvärsom.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Framgång med tjejer trots diagnos?

Inläggav Toblerone » 2016-09-08 12:55:03

DIProgan skrev:
nescio skrev:
slackern skrev:Var dig själv, var intresserad utav tjejen, lyssna och ställ frågor.
Att vara intresserad, lyssna och ställa frågor är ju inte att vara mig själv?

:-)154


Nä men vara intresserad är bra. Sluta sedan vara intresserad när det inte finns intresse tillbaka. Minst lika viktigt. Ingen vill ha någon stalker eller deprimerad/desperat människa efter sig. Måste gå in med "win some, lose some" attityd och lämna tid över åt dig själv. Bli självgående när andra inte är villiga att hjälpa till. Att sedan göra allt för någon som tycks ha fastnat på kroken funkar bara i en begränsad tid, ens eget liv måste fortsätta också oavsett om det är hon som tröttnar på dig eller tvärsom.


Skulle vilja lägga till att utifrån det som Nescio skrev - i det läget ska man inte ens försöka med tjejer. Det vore oärligt. Är man inte intresserad så märks det ju. Men om man i grunden är intresserad så ska man få fram det på ett bra sätt. För mycket endast sexuellt intresse kan ju avskräcka tjejer förstås. Så man får bemöda sig att vara intresserad i hela personen - eller vara ärlig och öppen med att man bara är intresserad av sex.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in