Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-01-16 16:10:45

Finns det intresse för träffar av folk som bor norr om stan eller i Uppsala? Jag bor i Upplands-Bro och har gott om plats, så det går att träffas hemma hos mig, då blir det ingen kostnad för lokal heller. Jag har märkt att folk är lite svåra att få igång för sånt, men man vet aldrig. Det vore jätteroligt om några hör av sig i alla fall. Jag tänkte på att man kunde börja med en gång i månaden - lördag eller söndag.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-01-16 23:19:48

Träffar i Uppsala har efterfrågats en längre tid utan att något har blivit av:

http://www.aspergerforum.se/traffar-i-uppsala-t35085.html

Ja, jag för min del har lättare att ta mig iväg till aktiviteter på helgerna än i veckorna. I södra Stockholmsområdet finns det ju förresten redan en tradition av månatligen återkommande lördagsträffar. Det vore kanske bra att förlägga eventuella nya träffar till någon annan helg i månaden.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Flia » 2016-01-17 0:21:47

Jag vill gärna träffas i Uppsala, eftersom jag bor 7 mil norr därom.
Flia
 
Inlägg: 2316
Anslöt: 2008-11-28
Ort: Östhammar

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-01-17 1:24:57

HGJ skrev:Träffar i Uppsala har efterfrågats en längre tid utan att något har blivit av:

http://www.aspergerforum.se/traffar-i-uppsala-t35085.html

Ja, jag för min del har lättare att ta mig iväg till aktiviteter på helgerna än i veckorna. I södra Stockholmsområdet finns det ju förresten redan en tradition av månatligen återkommande lördagsträffar. Det vore kanske bra att förlägga eventuella nya träffar till någon annan helg i månaden.


Precis vad jag tänkte. Det finns träffar i södra Stockholmsområdet. Jag har också varit där nån gång, men det är lite långt för mig. Och det finns väl ändå ganska många som bor i stan. Och i Uppsala. Om man ska turas om med träffarna i södra Stockholm - kanske. Går folk till båda, har de så mycket tid? Det kan man ju fundera på.

Flia, träffar i Uppsala - då måste man ju ha ett ställe att gå till i Uppsala. Jag bor i Bro och tänkte att jag har möjligheten att ha sånt hemma, då jag har gott om plats och vuxna barn varannan vecka. Men man kan ju också fundera på att turas om på olika platser. Nackdelen kan ju vara att man måste hålla reda på vart det är nu igen. :lol: Men det behöver ju inte vara något problem.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-01-24 22:53:54

Toblerone skrev:
HGJ skrev:Träffar i Uppsala har efterfrågats en längre tid utan att något har blivit av:

http://www.aspergerforum.se/traffar-i-uppsala-t35085.html

Ja, jag för min del har lättare att ta mig iväg till aktiviteter på helgerna än i veckorna. I södra Stockholmsområdet finns det ju förresten redan en tradition av månatligen återkommande lördagsträffar. Det vore kanske bra att förlägga eventuella nya träffar till någon annan helg i månaden.


Precis vad jag tänkte. Det finns träffar i södra Stockholmsområdet. Jag har också varit där nån gång, men det är lite långt för mig. Och det finns väl ändå ganska många som bor i stan. Och i Uppsala. Om man ska turas om med träffarna i södra Stockholm - kanske. Går folk till båda, har de så mycket tid? Det kan man ju fundera på.

Flia, träffar i Uppsala - då måste man ju ha ett ställe att gå till i Uppsala. Jag bor i Bro och tänkte att jag har möjligheten att ha sånt hemma, då jag har gott om plats och vuxna barn varannan vecka. Men man kan ju också fundera på att turas om på olika platser. Nackdelen kan ju vara att man måste hålla reda på vart det är nu igen. :lol: Men det behöver ju inte vara något problem.

Grödingeträffarna brukar vara ganska välbesökta. (Det kommer fler än trådarna ger intryck av; vissa är inte aktiva här på forumet.) Om folk har tid med ytterligare en träff i månaden? Jag vet inte så noga. Jag för min del har ganska gott om tid på helgerna. Är dock inte så förtjust i att ge mig ut alltför tidigt på dagen. För övrigt ligger ju Bro närmare än Grödinge för den som kommer från Uppsala- eller Västeråshållet. Bor man i Östhammar blir dock kanske även restiden till och från Bro i längsta laget.

De flesta forumträffarna i Uppsala har ägt rum på diverse restauranger. Nu är det dock ganska länge sedan någon sådan träff anordnades.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-07-30 17:41:44

Är det ingen som har lust med träffar av något slag under sommaren, såsom tisdagsträffarna föregående år? Gärna något som inte ligger så tidigt på dagen som pannkaks- och våffelätandet.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav mondo beyondo » 2016-07-30 22:07:27

HGJ vi är många som vill träffas. Kom med förslag på tid och plats. Jag skulle gärna gå och se Stand Up Comedy som t.ex. BigBenStandUp - Prisbelönt gratis Stand Up varje tisdag, torsdag och söndag Big Ben Pub, Folkungagatan 97, Södermalm.

Toblerone bra initiativ med återkommande träffar hos dig!
mondo beyondo
 
Inlägg: 2502
Anslöt: 2007-07-04
Ort: Stockholm Sverige

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-08-01 20:50:48

mondo beyondo skrev:HGJ vi är många som vill träffas. Kom med förslag på tid och plats. Jag skulle gärna gå och se Stand Up Comedy som t.ex. BigBenStandUp - Prisbelönt gratis Stand Up varje tisdag, torsdag och söndag Big Ben Pub, Folkungagatan 97, Södermalm.

Okej, här kommer några förslag på platser:

Kinamuren, Odengatan 70, Stockholm.

http://www.kinamuren.nu

Ming Palace, Mariatorget 2, Stockholm.

http://www.ming-palace.se

Messob, Sturegatan 4 A, Uppsala.

http://www.messob.se

Helger brukar passa mig bäst, men för närvarande är jag ledig även i veckorna.

mondo beyondo skrev:Toblerone bra initiativ med återkommande träffar hos dig!

Ja, det vore kul om det kunde bli något.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-08-02 0:57:46

Hmm...vi kan ju göra ett försök. Låt mig bara fundera lite på detaljerna.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav slackern » 2016-08-04 16:57:38

Jag hänger gärna på en träff med Toblerone anordnar, eller styr upp lite grann.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav rapchic » 2016-08-04 18:02:35

Toblerone skrev:
HGJ skrev:Träffar i Uppsala har efterfrågats en längre tid utan att något har blivit av:

http://www.aspergerforum.se/traffar-i-uppsala-t35085.html

Ja, jag för min del har lättare att ta mig iväg till aktiviteter på helgerna än i veckorna. I södra Stockholmsområdet finns det ju förresten redan en tradition av månatligen återkommande lördagsträffar. Det vore kanske bra att förlägga eventuella nya träffar till någon annan helg i månaden.


Precis vad jag tänkte. Det finns träffar i södra Stockholmsområdet. Jag har också varit där nån gång, men det är lite långt för mig. Och det finns väl ändå ganska många som bor i stan. Och i Uppsala. Om man ska turas om med träffarna i södra Stockholm - kanske. Går folk till båda, har de så mycket tid? Det kan man ju fundera på.

Flia, träffar i Uppsala - då måste man ju ha ett ställe att gå till i Uppsala. Jag bor i Bro och tänkte att jag har möjligheten att ha sånt hemma, då jag har gott om plats och vuxna barn varannan vecka. Men man kan ju också fundera på att turas om på olika platser. Nackdelen kan ju vara att man måste hålla reda på vart det är nu igen. :lol: Men det behöver ju inte vara något problem.


Angående lokal så går det ju att starta en typ av studiecirkel och då få lokal via nån vuxenskola.

Jag ska ändå prata med studieförbundet vuxenskolan i Uppsala angående provsmakningar av te då kan jag ta upp aspergerträffar också om det finns intresse.

Man kan ju säga att man lär sig om det sociala för att få det till en kurs.

Jag vet inte om jag kommer att vara med däremot då jag tvivlar på att jag kommer att ha ork för det med tanke på annat jag gör men kolla upp det kan jag
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-08-15 12:03:47

Vi kanske ska pröva helt enkelt. Jag tänkte på nästa söndag, den 21. augusti. Mitt på dagen är väl bäst (kanske kl. 14?), jag blir för uppvarvad av att träffa folk på kvällarna och jag vet att det finns fler som brukar vara känsliga med det. Och jag tycker fortfarande att det är bra att ha det hemma hos mig, för att jag har plats. Bor i Bro, inte långt från pendeltåget. Adressen vill jag inte skriva här, det får man göra med PN till att börja med.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-08-16 22:48:25

Toblerone skrev:Vi kanske ska pröva helt enkelt. Jag tänkte på nästa söndag, den 21. augusti. Mitt på dagen är väl bäst (kanske kl. 14?), jag blir för uppvarvad av att träffa folk på kvällarna och jag vet att det finns fler som brukar vara känsliga med det. Och jag tycker fortfarande att det är bra att ha det hemma hos mig, för att jag har plats. Bor i Bro, inte långt från pendeltåget. Adressen vill jag inte skriva här, det får man göra med PN till att börja med.

Hur långt in på eftermiddagen ska träffen pågå? Blir det även något besök på något matställe i närheten, som på Grödingeträffarna?
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-08-17 13:36:47

HGJ skrev:
Toblerone skrev:Vi kanske ska pröva helt enkelt. Jag tänkte på nästa söndag, den 21. augusti. Mitt på dagen är väl bäst (kanske kl. 14?), jag blir för uppvarvad av att träffa folk på kvällarna och jag vet att det finns fler som brukar vara känsliga med det. Och jag tycker fortfarande att det är bra att ha det hemma hos mig, för att jag har plats. Bor i Bro, inte långt från pendeltåget. Adressen vill jag inte skriva här, det får man göra med PN till att börja med.

Hur långt in på eftermiddagen ska träffen pågå? Blir det även något besök på något matställe i närheten, som på Grödingeträffarna?


Svåra frågor. Jag tänkte inte begränsa det, folk får väl stanna så länge de orkar umgås. Matställe finns, två ganska nära. Och det ena är samma typ av matställe som i Grödinge, dvs. pizza och annat vanligt. Och det andra är en enklare grillbar.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-08-17 22:17:30

Toblerone skrev:
HGJ skrev:
Toblerone skrev:Vi kanske ska pröva helt enkelt. Jag tänkte på nästa söndag, den 21. augusti. Mitt på dagen är väl bäst (kanske kl. 14?), jag blir för uppvarvad av att träffa folk på kvällarna och jag vet att det finns fler som brukar vara känsliga med det. Och jag tycker fortfarande att det är bra att ha det hemma hos mig, för att jag har plats. Bor i Bro, inte långt från pendeltåget. Adressen vill jag inte skriva här, det får man göra med PN till att börja med.

Hur långt in på eftermiddagen ska träffen pågå? Blir det även något besök på något matställe i närheten, som på Grödingeträffarna?


Svåra frågor. Jag tänkte inte begränsa det, folk får väl stanna så länge de orkar umgås. Matställe finns, två ganska nära. Och det ena är samma typ av matställe som i Grödinge, dvs. pizza och annat vanligt. Och det andra är en enklare grillbar.

Tack för svaret.

Grödingeträffarna börjar också klockan 14. Där anländer folk vid olika tider, vissa ganska sent på kvällen. Med tanke på det du skriver om att bli uppvarvad på kvällen antar jag dock att du inte vill att man ska komma så mycket senare än 14.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav Toblerone » 2016-08-18 14:55:44

Precis. Men det här verkar bli för knappt nu, inte för mig, men säkert för andra som funderar och som måste veta adress och annat.

Jag skjuter på det en vecka. Då blir det 28/8. Och jag hoppas att några kan komma. Hör av er, så får ni adress och telefonnummer. Jag kan även hämta folk med bil från tåget (EN gång. Helst inte flera omgångar :wink: ).
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Träffar norra Stockholm/Uppsala?

Inläggav HGJ » 2016-08-18 20:58:13

Toblerone skrev:Precis. Men det här verkar bli för knappt nu, inte för mig, men säkert för andra som funderar och som måste veta adress och annat.

Jag skjuter på det en vecka. Då blir det 28/8. Och jag hoppas att några kan komma. Hör av er, så får ni adress och telefonnummer. Jag kan även hämta folk med bil från tåget (EN gång. Helst inte flera omgångar :wink: ).

Jag tror att det är bäst att starta en ny tråd med datum och ort i rubriken, så att även de som inte har följt med i den här tråden ser att något nu har bestämts. (Det brukar rekommenderas att man gör så för varje ny träff.)
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5315
Anslöt: 2007-06-02

Återgå till Träffar



Logga in