Premier League tråden.

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2011-10-15 10:59:34

Tänkte att vi (om det är någon mer än jag?) som följer engelska Premier League kan ha en tråd där vi diskuterar nyheter, matcher, spelare osv.

Tänkte starta med ett inlägg om helgens matcher.

Lördag 15 Oktober.

13:45 Liverpool - Manchester United

En riktig höjdarmatch förhoppningsvis. Hatet mellan dom här klubbarna är välkänt och det brukar bidra till spännande och stämningsfulla matcher. Min bästa vän håller på Liverpool så jag hoppas för hans skull att dom vinner. Jag är också trött på att Man Utd alltid vinner ligan så för ligans skull hoppas jag också på Liverpool vinst. Luiz Suares i Liverpool är en härlig sevärd spelare, hoppas han gör ett snyggt mål!

16:00 Norwich - Swansea

Mitt lag Tottenham har en spelare utlånad till båda dom här lagen: högerbacken Kyle Naughton i Norwich och mittbacken Steven Caulker i Swansea. Tror Caulker är skadad för tillfället dock. Jag hoppas på oavgjort i den här matchen för jag håller lite på båda lagen pga Tottenham anknytningen.

16:00 Stoke - Fulham

Håller lite extra på Fulham den här säsongen för deras tränare Martin Jol (BIG Martin Jol!) var tränare i Tottenham några år sedan och var min favorittränare genom tiderna, han var en riktigt älskvärd person som alla gillade. Kanske inte den mest taktiskt slipade räven men han var nära att ta oss till champions league säsongen 2005/2006. Fulham har dock inlett uselt och Stoke borta är en riktigt tuff match, tror Stoke vinner denna trots att Fulham vann med 6-0 i sin förra match.

16:00 Manchester City - Aston Villa

Dags för Villas första förlust den här säsongen. Manchester City ser ut att krossa allt i ligan för tillfället och anfallsparet Dzeko/Aguero är livsfarligt, även om City är ett lag som köpt sin framgång så hoppas jag ändå dom vinner ligan, bara för att bryta Man Utds och Chelseas dominans. Dom har dessutom ett roligt lag att titta på.

16:00 Queens Park Rangers - Blackburn

Jag är lite svag för QPR av någon anledning, dom har ett coolt namn plus att dom har en mysig arena och ligger i min favoritstad London, ett härligt lag. Trots att dom är nykomlingar så är dom starka, dom har värvat mycket och med kvalite. Blackburn ser usla ut, deras tränare verkar vara inkompetent, ägarna oseriösa och spelartruppen svag. Med tanke på hur nära dom var att åka ur förra säsongen och hur illa dom inlett den här säsongen tippar jag Blackburn att åka ur Premier League. QPR vinst idag.

16:00 Wigan - Bolton

Jag har stor respekt för Wigans tränare Roberto Martinez, han har gjort ett bra jobb med Wigan under en längre period och håller alltjämt laget kvar i högsta serien med små medel och spelar dessutom en ganska underhållande fotboll. Han framstår också som en sympatisk person i intervjuer, när Wigan väl åker ner (för det måste dom göra nån gång?) så tror jag många större klubbar kommer vara ute efter honom som tränare. Han vann mycket respekt i somras när han tackade nej till att bli Aston Villas nya tränare och istället jobba kvar med sitt Wigan. Bolton ser hopplösa ut men jag tror ändå det kan bli oavgjort trots att Wigan har hemmaplan, nån gång måste Bolton börja dra in poäng och varför inte idag?

18:30 Chelsea - Everton

Tycker Chelsea var spännande när Mourinho var tränare men efter det tycker jag dom bara känts tråkiga. Tycker det är märkligt att dom värvat en av hela Europas mest eftertraktade unga spelare Romelu Lukaku och knappt låtit honom spela en enda minut, jag hade låtit honom spela sista kvarten i alla fall i matcher där dom redan leder med flera mål och är givna segrare. Everton har med försäljningarna av Beckford och Arteta sett ut att ge upp ambitionerna av en top6 placering. David Moyes är dock en fantastisk tränare och utan honom tror jag Everton hade riskerat att åka ur ligan. Chelsea borde vinna den här matchen enkelt.

Söndag 16 Oktober

13:00 West Bromwich Albion - Wolverhampton

Hopplös bottenmatch. Har inget att säga om denna matchen, den verkar skittrist men jag kommer titta på den ändå. Farsan håller på West Brom så jag hoppas stenhårt på Wolves seger. :D

14:30 Arsenal - Sunderland

Arsenal ser (till min stora skadeglädje) ut att för första gången sen jag började följa engelsk fotboll kanske missa en plats i champions league. Drömmen hade varit om Tottenham slutade före dom i tabellen, det hade varit i så fall för första gången sedan 1992/1993 (har jag för mig). Dom sålde sin vänsterback Clichy och värvade ett osäkert kort (Santos), dom sålde sin playmaker och lagets bästa spelare och kapten Fabregas och ersatte honom med en kompetent spelare i Arteta men som inte på något sätt är en stjärna och dom sålde sin kanske mest spännande unga spelare Nasri och panikvärvade Benayoun i sista stund från Chelsea. Ingen bra sommar för Arsenal. Som Tottenham supporter har jag följt Arsenals sommar med ett flin på läpparna, 8-2 förlusten mot Manchester United var det roligaste sportögonblicket jag varit med om sedan Tottenham vann med 9-1 mot Wigan för några år sedan. Trots allt detta borde Arsenal vinna hemma mot ett svagt Sunderland.

17:00 Newcastle - Tottenham

Newcastle ligger lite överraskande i toppen av tabellen men om man synar deras säsong så märker man att dom inte ställts på särskilt stora prövningar än. Tottenham hemma är kanske deras tuffaste match hittills och vinner dom här så är det starkt av dom. Jag är en hopplös pessimist och förväntar mig en förlust för mitt kära Spurs. En match borta mot Newcastle är alltid tuff och ett oavgjort resultat hade varit bra, men hoppas så klart på vinst.

Om det finns några engelska fotbollsfanatiker här på Aspergerforum så håll gärna denna tråden vid liv.

Jag har inget annat för mig och älskar att skriva om fotboll så jag kan lika gärna skriva lite om helgens Championship (division 2) matcher också. Om 16:00 matchen på lördagen är tråkig så brukar jag se på Championship på TV4 sport istället, men TV4 är äkta fotbollsmördare och kan inget om fotboll och brukar välja väldigt konstiga matcher som dom visar, t ex för några helger sedan struntade dom i klassiska mötet West Ham - Millwall och visade istället Derby - Nottingham Forest, något som förbryllade väldigt många. Idioter. Sen har jag ett agg mot både Patrik Ekwall (jag har emailat honom och anklagat honom för att inte kunna något om fotboll, han svarade faktiskt, något som störde mig ännu mer) och står inte ut med Anders Andersson.

Championship.

Lördag 15 Oktober

16:00 Bristol City - Peterborough

Gamle stormålvakten David James gick ju överraskande till Bristol City förrförra sommaren. Förutom det har City ett ganska anonymt lag och ligger som väntat i botten av tabellen. Peterborough är ett mittenlag i år, kanske dags för Citys första seger på hemmaplan?

16:00 Cardiff - Ipswich

Cardiff var ju SÅ nära att ta sig till Premier League några säsonger sedan, istället går ärkerivalen Swansea upp säsongen efter. Det måste retat gallfeber på Cardiffs supportrar. Ipswich, eller "Tractor boys" (dom är bönder) som dom kallas, är ett gammalt klassiskt lag som varit lite på dekis sen dom åkte ur Premier League för ett antal år sen. Cardiff och Ipswich har båda 16 poäng och ett oavgjort resultat kanske är det mest logiska här, Cardiff har dock den gamle måltjuven Robert Earnshaw i laget och kanske kan han göra skillnaden med ett mål?

16:00 Derby County - Southampton

Två klassiska lag igen. Båda har varit i högsta serien relativt nyligen, Southampton var duktiga när dom hade Matthew Le Tissier i laget men efter det har dom dekat ihop sig, dom var väl division 3 och vände men är tillbaka i tvåan nu. En gammal jobbarkompis som är från England håller på "The Rams" (Derby) så jag håller tummarna för dom idag.

16:00 Watford - Crystal Palace

London derby. Känner en kille som utbildade sig till kock och flyttade till London och jobbar där, han håller på Palace. Hoppas han är på matchen idag, håller på Palace för hans skull (jag håller alltid på alla lag som mina vänner håller på, förutom Arsenal :D ).

16:00 Burnley - Reading

Tråkmöte. Två ganska anonyma lag, men dom har båda varit i högsta divisionen ganska nyligen, men åkte snabbt ner där dom hör hemma igen.

16:00 Coventry - Nottingham Forest

Två klassiska lag, Coventry vann FA cupen 1987 mot Tottenham i finalen, Nottingham Forest har vunnit champions league (eller Europa cupen som den hette då) 2 gånger. Känner både en Coventry och en Forest supporter så jag vet inte vilka jag ska hålla på, får väl hoppas på oavgjort.

16:00 Middlesbrough - Millwall

Ogillar 'Boro starkt, när dom var i Premier League så vann dom ofta mot Tottenham och deras huliganer härjade också i norra London några gånger, sen dess har jag stört mig på dom. Slog sönder min tv fjärrkontroll en gång när vi förlorade mot dom på hemmaplan, tror Hasselbaink gjorde 2 eller 3 mål den matchen. Millwall är också ett klassiskt huligangäng, men dom har fått ordning på bråken i England numera så jag tror inte det kommer bli något bråk idag, men hade detta varit på 80 eller 90 talet tror jag att detta hade varit en högriskmatch. Hoppas på Millwall seger.

16:00 West Ham - Blackpool

Många Tottenham supportrar hatar West Ham men jag tycker dom är charmiga, ser dom inte som en rival till oss för dom är oftast sämre än vi och vinner sällan titlar (inte för att vi vinner några särskilt ofta heller), hoppas West Ham tar sig snabbt tillbaka till högsta serien för jag gillar matcherna mot dom. Allt annat än en seger för Hammers här hade varit en skräll för mig.

18:20 Portsmouth - Barnsley

Stackars Pompey, dom har det inte lätt. Ekonomisk kris, nedflyttning till division 2 och dom ser svaga ut den här säsongen också. Jag kan se Barnsley vinna den här matchen, det skulle inte förvåna mig.

18:30 Brighton & Hove Albion - Hull City

Morsan bodde i Brighton nåt år när hon var ung så jag håller lite extra på dom, hon är helt ointresserad av fotboll dock och visste inte ens att Brighton hade ett lag. Både Brighton och Hull har inlett säsongen starkt, jag hoppas på en seger för hemmalaget och att dom tar sig upp till Premier League nästa säsong men jag tvivlar. Brighton är inget stort gäng och det finns ett antal tuffa lag i serien som inte riktigt kommit igång ännu så en mittenplacering för dom känns realistisk, men man vet ju aldrig.

Söndag 16 Oktober

14:00 Birmingham - Leicester

Håller stenhårt på Birmingham i den här matchen. Dom har den gamle Tottenham legendaren Chris Hughton som tränare och jag hoppas honom all lycka. Jag ogillar Sven Göran Eriksson starkt (orkar inte gå in på varför, onödigt att slösa energi på negativa saker) och hoppas inte det går bra för Leicester.

Det var helgens matcher det. Härligt att ligan är igång igen efter ett långt och oerhört tråkigt landskampsuppehåll. Synd bara att syrran fyller år idag och jag missar Man City - Villa och Chelsea - Everton för jag ska hem till henne (och vara social med släkten, usch!) klockan 17.00, men jag hinner se Liverpool - Man Utd i alla fall. Tur att Tottenham spelar på söndag så jag inte missar den matchen.

COYS!!! (Come on you Spurs)
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2011-10-16 13:43:24

Några korta kommentarer om gårdagens matcher.

Liverpool 1 Manchester United 1

Ganska väntat resultat. Jag såg fram emot att se matchen men somnade 10 minuter in efter att ha ätit en hel bytta Ben & Jerrys glass, blev skitseg och sov bort hela matchen. Synd.

Stoke 2 Fulham 0

Precis som jag tippade, men det satt långt inne för Stoke, dom gjorde 1-0 ganska sent i andra halvlek och det såg länge ut som om Fulham skulle ta en pinne.

Norwich 3 Swansea 1

Den här matchen såg jag inte så jag vet inte något om den.

Wigan 1 Bolton 3

Trodde på oavgjort här men Bolton imponerade och vann relativt enkelt och mycket rättvist. Jag misstänkte att det skulle lossna för Bolton men inte att det skulle bli så här lätt, Kevin Davies missade en straff också så siffrorna kunde varit ännu ojämnare.

Queens Park Rangers 1 Blackburn 1

Tråkig match, båda lagen gjorde varsitt "skitmål" och oavgjort var logiskt i slutändan. Hoppades på QPR men dom imponerade inte, tror dom hade det svårt med att skapa bra chanser för deras ordinarie playmaker i mitten, Adel Taarabt, inte var med.

Manchester City 4 Aston Villa 1

City ligger nu etta i tabellen och har imponerat stort än så länge. Den här matchen bara skulle dom vinna med laget dom har och även om man vann stort så är nog ingen direkt förvånad över det, dom gjorde vad alla förväntade sig av dom.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2011-11-05 12:45:38

Helgens Premier League omgång.

Lördag 5 November.

13:45 Newcastle - Everton

Att Newcastle skulle ligga trea och vara obesegrade efter 10 omgångar trodde väl ingen. Dom har tappat flera tunga namn det senaste året och det är starkt jobbat av dom. Nya Cabaye på mittfältet imponerar stort och frågan är hur länge han kommer stanna om han gör en lika bra vår som höst? Everton har inlett uselt som vanligt, frågan är om dom lyckas göra en stark andra del av säsongen också som dom brukar och klättra i tabellen eller om dom denna gången ska kriga i botten? Nån gång måste Newcastle förlora och Everton börja plocka 3 poäng, jag sticker ut hakan och tippar Everton som vinnare här.

16:00 Aston Villa - Norwich

Aston Villa har varit sådär tråkigt som man misstänkte att dom skulle vara under McLeish ledning, men till deras fördel kan man skylla på att dom tappat ett helt ordinarie mittfält (Young, Milner, Barry, Downing) på bara ett par säsonger, det hade försvagat vilket lag som helst. Norwich är överraskande nog bäst av nykomlingarna (jag hade inte helt oväntat tippat Queens Park Rangers att vara det) än så länge och ligger 8:a. Villa är starkt hemma och borde vinna här.

16:00 Liverpool - Swansea

Storsatsande Liverpool har inte övertygat än så länge. 'Pool har en konstig tradition av att spela dåligt på hemmaplan mot nykomlingar men dom borde verkligen vinna den här matchen. Swansea har dock inte varit dåliga på något sätt och kan överraska. Jag tippar dock en etta.

16:00 Arsenal - West Bromwich Albion

Arsenal har skakat av sig den usla inledningen och radar upp segrar på löpande band numera. West Brom ska omöjligtvis kunna hota mäktiga Arsenal på Emirates, given etta.

16:00 Blackburn - Chelsea

Chelsea är redan 9 poäng efter City som ligger 1:a efter 10 omgångar. Mot Arsenal på Stamford Bridge spelade man ett uselt försvarsspel och föll med 3-5, Blackburn är i kris och måste börja plocka poäng. Jag kan se Blackburn vinna här men det krävs en rejäl uppryckning för deras del. Tippar en skrälletta.

16:00 Manchester United - Sunderland

Sunderland saknar en måltjuv i laget efter att Asamoah Gyan överraskande försvann i Augusti, det blir givetvis skitsvårt för dom att ta poäng på Old Trafford mot mästarna. Solklar etta.

18:30 Queens Park Rangers - Manchester City

City kör över alla och lilla QPR ska inte ha någon chans. Tvåa.

Söndag 6 November

14:30 Wolverhampton - Wigan

Wolves inledde bra på dom tre första matcherna men har efter det varit skrämmande dåliga. Det som är positivt för dom är att Wigan är ännu sämre. Om jag måste tippa garderar jag matchen och säger 1X.

16:00 Bolton - Stoke

Stoke har gjort allting rätt efter man gick upp i högsta serien för några år sedan, värvat smart, tänkt långsiktigt osv. Dom liknar Bolton ganska mycket, ett mellanstort lag med ganska stor arena men utan vinnartradition. Bolton är fast i botten men Stoke ser ut att gå mot ännu en säsong i mitten. Tippar att det blir oavgjort.

17:00 Fulham - Tottenham

Litet London derby. Spurs har grym form och borde köra över ett svagt Fulham, men Craven Cottage är en svår arena att komma till. Fulham har dessutom gamle Tottenham tränaren Martin Jol som manager och han lär vara motiverad att ta poäng från sitt gamla lag. Tror på X.

COYS!!!
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav Björne » 2011-11-05 13:16:53

Jag gillar den här tråden skarpt! Själv är jag inte tillräckligt insatt i epl för att ha något substantiellet att bidra med, men jag läser dina rekar med intresse. Tror inte Everton tar poäng borta mot Newcastle. Soklar etta i mitt tycke. :)
Björne
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 1595
Anslöt: 2009-11-12
Ort: Bah

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2011-11-05 14:02:05

Björne skrev:Jag gillar den här tråden skarpt! Själv är jag inte tillräckligt insatt i epl för att ha något substantiellet att bidra med, men jag läser dina rekar med intresse. Tror inte Everton tar poäng borta mot Newcastle. Soklar etta i mitt tycke. :)


Det tipset var en chansning, vi får se om den går in.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2012-05-05 16:11:23

Norwich fixade 3-3 borta mot Arsenal nyss! JA! Nu har vi (Tottenham) och Newcastle chansen att peta ner Arsenal från 3:e platsen. Hade varit en dröm att sluta 3:a och Arsenal 5:a. Snälla Gud.
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav River » 2012-05-05 17:47:10

Glory Glory... :lol:

Stepney, Brennan, Foulkes, Sadler, Dunne, Crerand, Charlton, Stiles, Best, Kidd, Aston. :lol:
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2012-05-05 18:27:18

Glory Glory Tottenham Hotspur menar du? Ni har snott låten från oss. :D
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav kvicksilver » 2012-05-06 21:36:38

Skitbra tråd, följer den noggrant! Har inga detaljerade kunskaper, men håller i första hand på Nottingham Forest (Championship) och i andra hand på Manchester City. Har även ett gott öga till Tottenham, Liverpool och i League Two, AFC Wimbledon. :)

Premier League är nog min favoritliga, snäppet högre än La Liga. Där är det åtminstone inte bara två lag som dominerar starkt, utan det finns 5-6 stycken tänkbara kandidater varje år. Tyvärr brukar det dock sluta med Man United. ;)
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Premier League tråden.

Inläggav Draconian » 2012-05-10 4:56:17

Håller på The Reds, Liverpool FC.
Laget har i år varit en besvikelse rent resultatmässigt, frånsett en titel.
Gillar Sunderland, de är lite som Bajen här i Sverige, underdogs som till och från presterar oväntade resultat och bjuder på trevlig fotboll.
Draconian
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2012-05-07
Ort: Stockholm

Re: Premier League tråden.

Inläggav The Subject S » 2012-05-23 12:57:52

Jag följer Manchester City och har gjort det från när de låg i andra divisionen.

Avslutningen på denna säsong var fantastisk! Äntligen City på tronen och att avgöra i slutsekunderna, ta titeln från det vidrigaste laget på jordens yta, Man u.

Här är ett skönt klipp när Sunderland fansen hånar United när de får beskedet att City gjort mål i slutsekunderna.
http://www.youtube.com/watch?v=FnzbVS61boQ
The Subject S
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-03-06

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2012-06-01 17:01:45

Dags att kanske summera den gångna Premier League säsongen. Detta kommer bli ett långt inlägg tror jag (har ju trots allt sett en sisådär 200 av matcherna kanske).

Striden om guldet var spännande från start till mål. Ett tag såg det ut som att City skulle ta hem det enkelt, sen släppte dom greppet och United såg ut att ta det men dom kom tillbaka. Vilken oerhörd avslutning på säsongen den sista dagen var! Vilken dramatik, aldrig varit med om något liknande. När QPR gjorde 2-1 på City så skrattade jag och kände oerhörd skadeglädje över att skryt/fuskbygget City skulle misslyckas, men sen när dom vände så garvade jag istället åt United och deras plastsupportrar. Jag kan inte med att glädjas över något av dom två lagen så jag kände skadeglädje istället.

Alla tre nykomlingarna klarade sig kvar. Det var länge sen det hände. Swansea spelade ett fint spel och charmade många, Brendan Rodgers blev belönad med detta och fick Liverpool jobbet. Norwich charmade kanske inte lika mycket men imponerade mycket ändå, Paul Lambert verkar se ut att bli belönad med detta och få Aston Villa jobbet (om det nu är en belöning?). Queens Park Rangers med alla sina dyra stjärnvärvningar lyckades med bara tur hålla sig kvar. Där ser man att den på pappret bästa truppen är inte alltid bäst på plan.

Innan säsongen hoppades jag att Wigan, Blackburn och Bolton skulle åka ner. 2 av 3 gjorde det. Bolton tror jag kommer vi inte få se i högsta ligan på länge, dom har ekonomiska problem och kommer få det tufft utan TV-pengarna från Premier League. Blackburn har ganska rika ägare (även om dom verkar grymt oseriösa) så dom kan kanske ta sig upp igen. Wolverhampton åkte också ner och dom kommer inte heller komma tillbaka så snabbt tror jag.

Innan säsongen började tippa jag Man City till vinnare och att Man United och Chelsea skulle bli 2:a och 3:a. Den fjärde champions league platsen trodde skulle bli en stenhård kamp mellan Tottenham, Arsenal och Liverpool. Det visade sig att Chelsea (gällande ligan) och Liverpool floppade rejält och att Newcastle istället tog striden om en fjärdeplats.

Mitt kära Tottenham då. Innan säsongen om någon hade sagt är du nöjd med att komma fyra hade jag sagt ja. Men som säsongen blev så är jag missnöjd med våran fjärdeplats. Vem kunde gissa på att hororna i blått (Chelsea då, inte polisen :lol: ) skulle gå och vinna champions league och ta ifrån oss våran plats i nästa säsongs turnering? Vi var överlägsna Arsenal ett tag också och ledde med 12 eller 13 poäng. Sen kom derbyt, vi förlorade med 5-2 och vår form bara försvann och allt gick åt helvete. När vi var trea och såg ut att ta en CL-plats så flörtade Eden Hazard med oss i media och sa att han ville spela för Tottenham, nu valde han att inte ens prata med oss utan gick till Chelsea. Vilken liten fitta, jag önskar honom all olycka.

Nåja. Om jag var ägare för Tottenham hade jag sparkat Harry Redknapp i sommar för han är taktiskt inkompetent och vet inte hur man roterar laget. Vi har 25 registrerade spelare för premier league spel men han kör samma startelva match efter match tills någon blir skadad och dom som inte blir skadade blir utbrända och spelar kasst i slutet av säsongen. Jag hade också sålt den lilla Chelsea-flirtande horan (ursäkta mig för mina ordval men det är så jag känner) Modric. Helst till Real eller Barca eller nåt så man slipper se han i England nån mer men han vill väl till Chelsea som den ruttna människa han är. Vi kommer i alla fall dra in minst 300 miljoner kronor på honom och då kan vi värva en hel del duktiga spelare.

Jag hade värvat och sålt så här:

Sälj:

Modric, runt 300m
Corluka, runt 20m
Jenas, runt 40m
Gomes, runt 20m
Bentley, runt 20m

Köp:

Foster, runt 50m
Hoilett, runt 30m
Adebayor, runt 100m
En vänsterback, runt 30m

Då har vi ett kanonlag till nästa säsong som hade kunnat spela så här: 4-2-3-1 system (om vi sparkar Redknapp och anlitar en tränare som vill spela ett modernt spelsystem)

Målvakt - Brad Friedel (Ben Foster som backup, Carlo Cudicini som tredjeval förutsatt att han vill stanna och vara det)

Högerback - Kyle Walker (Kyle Naughton som backup)

Vänsterback - Benoit Assou-Ekotto (värva in en ny backup, jag litar inte på Danny Rose :cry: )

Mittback - Michael Dawson (William Gallas som backup)

Mittback - Younes Kaboul (Ledley King och Steven Caulker som backups)

Defensiv Mittfältare - Scott Parker (Jake Livermore som backup, Mr. Tottenham!!! :-)Happy )

Defensiv Mittfältare - Tom Huddlestone (Sandro som backup)

Offensiv Högerytter - Aaron Lennon (Junior Hoilett som backup)

Offensiv Vänsterytter - Gareth Bale (Nico Kranjcar som backup, om han vill stanna)

Offensiv Centralmittfältare - Rafael Van Der Vaart (Iago Falque som backup)

Ensam Anfallare - Emmanuel Adebayor (Jermain Defoe och Giovani Dos Santos som backups, Dos Santos kan även vikariera på mittfältspositionerna)

Låter som ett kanonlag för min del!

COYS!!! (Come on you Spurs!!!)

PS. Folk som skriver COYG (Come on you Gunners) borde avlivas, så pinsamt att sno andra supportrars grejer. Eller "Glory glory Man United", dom borde skämmas, vi var först med "Glory glory Tottenham Hotspur". PINSAMT.

Jag är lite full så jag fortsätter skriva trots PS.

Jag är trots den missade champions league platsen glad över att vi får spela i Europa League. Förhoppningsvis får vi en ny tränare som tar den cupen seriöst och försöker vinna den, Redknapp är en idiot, BIG Martin Jol tog i alla fall den seriöst och försökte vinna den. Dom stora lagen försöker ju vinna både den inhemska cupen, ligan och champions league så varför försöker inte vi vinna inhemska cupen, ligan och europa league? Konstigt om du frågar mig. Jag ser i alla fall fram emot matcher på TV4 sport på torsdagar i europa league, Tottenham mot alla möjliga b-lag från främst östra europa. Vi har tävlat i uefa cupen/europa league nästan varje säsong sedan 2006/2007 och jag tycker det är en ren skandal, otur och en dålig tränare som gjort att vi inte vunnit den. Men jag kommer ihåg dom fruktansvärda åren mellan 2000-2005 när Tottenham aldrig ens spelade i europa och tänker att hellre europa league än ingen europa spel alls! Vi har i för sig den hemska fjärde rundan innan man får komma till gruppspel men dom stora lagen brukar få möta pisslag i den omgången (som förra säsongen då vi fick Hearts of Midlothian från Skottland) så det borde inte vara nåt problem.

Till nästa säsong hatar jag Chel$ea mer än någonsin och önskar alla associerade med den klubben (supportrar, spelare, ledning) att deras partners är sexuellt frustrerade och lämnar dom och dom hamnar i alkoholism. Vilken äcklig förening! Jag hatar Arsenal men dom är i alla fall en klubb som gör det på ett ärligt och sportsligt sett även om dom är grisar.

Jag hoppas också att Liverpool eller Newcastle vinner ligan (om inte Tottenham gör det så klart) men det kommer inte hända. Antingen Chelsea, Man City eller Man Utd kommer göra det och då hade jag helst sett Utd ta hem det. Chel$ea och City är bara så fel som det kan bli, jag önskar innerligt att vi aldrig får ett stenrikt svin som ägare som förstör för fotbollen, även om det innebär vunna titlar. Jag kommer fan hellre på 15:e plats på ett ärligt sätt än att ekonomiskt dopa mig och vinna titeln. Jag är inte avundsjuk på Chelsea och City, jag tycker bara dom är pinsamma och förstör för sporten.

Nu orkar jag inte skriva mer. Hoppas månaderna fram till mitten av Augusti går fort så ligan kan börja igen och man kan börja leva igen. Jag har varit helt avstängd sen ligan avslutades, men det är å andra sidan behövligt med en paus efter nio månader. :lol:

COYS!!!
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav 424stil » 2012-06-01 17:09:05

Ok, jag kollade upp "Glory glory" på Wikipedia och vi har snott den från Hibernian men dom är i alla fall från Skottland. Tycker det är ok att sno från ett annat land. :-)Happy

Men säg för guds skull inte COYG, jag menar allvar! En kille på facebook brukar skriva det och från och med det har jag aldrig nån respekt för honom mer. Vi har alltid sagt Come on you Spurs, hur länge har Ars*nal sagt Come on you Gunners? Jag har i alla fall aldrig hört någon av deras säga det innan denna säsong, men å andra sidan, jag går inte runt på deras forum och läser och jag känner inga Ars*nal fans så vad fan vet jag, vi kanske har snott det från dom. :cry:
424stil
 
Inlägg: 652
Anslöt: 2011-10-03
Ort: Angered

Re: Premier League tråden.

Inläggav kvicksilver » 2012-06-02 12:25:21

Ekonomisk doping är ett jävla gissel, ja. :(

Höll lite på City som liten (~2003), mest för att min bästa polare höll på United. ;) Sedan planade fotbollsintresset ur lite, men det går liksom inte att inte hålla på dem och känna hur hjärtat pulserade i de sista minuterna mot QPR, trots att de numera ägs av en shejk, försvaret läcker som ett såll (har en förkärlek för ruffig försvarsfotboll a lá Serie A).

Men, samtidigt känner jag att det är lite hyckleri att klaga på såntdär om man håller på t ex Milan (visst, de är klassiska, men de köptes av - Berlusconi), eller vilket annat storlag som helst. Folk utanför de stora länderna håller oftast på storlag, och även om jag lite grann skäms för att ta upp att jag håller på City om nån frågar mig.

Sedan har ju City länge varit känt som det laget som folk från själva Manchester håller på. 8) ;)
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Premier League tråden.

Inläggav River » 2016-08-15 23:36:00

Det er Manchester United som leder etter første serierunde. :-)Happy

Glory Glory Manchester United. :-)Happy
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Premier League tråden.

Inläggav River » 2016-08-15 23:48:53

Jeg har holdt med Manchester United så langt tilbake jeg kan huske, til tidlig på 70-tallet.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Premier League tråden.

Inläggav River » 2016-08-15 23:52:04

Ja, jeg var selv aktiv, og rett som det var så driblet jeg dem rundt som selveste George Best.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Återgå till Intressanta intressen



Logga in