Pokemon Go

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Pokemon Go

Inläggav Dreamtrance » 2016-07-17 20:34:32

Hur många här spelar Pokemon Go? Tycker att det är jättekul. :-)Happy
Dreamtrance
 
Inlägg: 1045
Anslöt: 2016-07-04

Pokemon Go

Inläggav slackern » 2016-07-17 20:36:39

Sonen på 13 år spelar det och älskar det, var ute och gick med honom igår han sprang iväg och skulle plocka någon gubbe bland folk som var och gymade vid ett utegym. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Pokemon Go

Inläggav truthseeker » 2016-07-17 20:59:55

Var tvungen är ta reda på vad det är igår. Många som pratar om det på Youtube. Spelar inte det själv
truthseeker
 
Inlägg: 928
Anslöt: 2016-07-02
Ort: Växjö

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-17 21:12:17

Mina systersöner tjatar så om det så jag var ju tvungen att ladda hem det och testa! (Man vill ju hänga med i svängarna 8) )
Tyvärr har servrarna varit fulla så jag har inte kommit igång än.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav Toblerone » 2016-07-17 21:14:45

Min son gör det. För honom är det en bra idé för att han behöver gå ned i vikt. Själv vill jag helst inte börja med sånt, eftersom jag inte direkt har en massa tid över....
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Pokemon Go

Inläggav Toblerone » 2016-07-17 21:15:43

alixha skrev:Mina systersöner tjatar så om det så jag var ju tvungen att ladda hem det och testa! (Man vill ju hänga med i svängarna 8) )
Tyvärr har servrarna varit fulla så jag har inte kommit igång än.


Japp, träffade min son igår och han höll på och krånglade, kunde inte komma in i servrarna. det är ju trist om det blir så.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-18 14:18:12

Har testat det idag, gick runt till olika pokéstops, samlade in lite bollar och fångade pokémons på vägen. Såg andra personer som spelade också, väldigt varierande åldrar, det syns tydligt vilka som spelar.

Gick drygt 2 km och nu kan jag titulera mig själv som "skitcool moster" 8)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav Richard » 2016-07-18 14:45:37

Har laddat hem det men inte börjat spela det. Men idag cyklade jag genom stan, o på Storgatan gick typ hälften av alla runt o kollade ner i mobilen.
Richard
 
Inlägg: 3349
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Pokemon Go

Inläggav Kahlokatt » 2016-07-18 16:05:21

Min kusin säger: "Vi kommer inte upptäcka när zombieapokalypsen kommer, för alla går redan runt som zombies." :roll:
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Pokemon Go

Inläggav slackern » 2016-07-18 16:39:45

Kahlokatt skrev:Min kusin säger: "Vi kommer inte upptäcka när zombieapokalypsen kommer, för alla går redan runt som zombies." :roll:


Jag tycker nog att det är en stor skillnad på människor som går runt och tittar på sina mobiler på stan och zombies som jagar dig och vill äta upp dig.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Pokemon Go

Inläggav Puzzle » 2016-07-18 16:56:09

alixha skrev:Har testat det idag, gick runt till olika pokéstops, samlade in lite bollar och fångade pokémons på vägen. Såg andra personer som spelade också, väldigt varierande åldrar, det syns tydligt vilka som spelar.

Gick drygt 2 km och nu kan jag titulera mig själv som "skitcool moster" 8)

Nåt du kommer fortsätta att göra eller var det ingen höjdare?

Jag är lite småsugen på att testa men mest för att se vad det är alla snackar om.. :P
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Pokemon Go

Inläggav slackern » 2016-07-18 17:29:34

Puzzle skrev:
alixha skrev:Har testat det idag, gick runt till olika pokéstops, samlade in lite bollar och fångade pokémons på vägen. Såg andra personer som spelade också, väldigt varierande åldrar, det syns tydligt vilka som spelar.

Gick drygt 2 km och nu kan jag titulera mig själv som "skitcool moster" 8)

Nåt du kommer fortsätta att göra eller var det ingen höjdare?

Jag är lite småsugen på att testa men mest för att se vad det är alla snackar om.. :P


Passa upp så att du inte springer in i varg och björn bara. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Pokemon Go

Inläggav Puzzle » 2016-07-18 17:43:18

slackern skrev:Passa upp så att du inte springer in i varg och björn bara. :lol:

En risk man får ta om man lever i Norrland... :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-18 17:45:55

Puzzle skrev:
alixha skrev:Har testat det idag, gick runt till olika pokéstops, samlade in lite bollar och fångade pokémons på vägen. Såg andra personer som spelade också, väldigt varierande åldrar, det syns tydligt vilka som spelar.

Gick drygt 2 km och nu kan jag titulera mig själv som "skitcool moster" 8)

Nåt du kommer fortsätta att göra eller var det ingen höjdare?

Jag är lite småsugen på att testa men mest för att se vad det är alla snackar om.. :P


Jag tyckte att det var ganska roligt, kommer att fortsätta.
Påminner om Ingress som jag spelat innan fast lite enklare och man är inte lika beroende av andra. Samma företag som har utvecklat båda så det är väl därför dom är ganska lika.

Har gått ungefär 4 km idag och fångat in ungefär 30 pokémons.
Jag har varit till 5 olika pokéstops men egentligen kan man gå tillbaka till samma om och om igen då ett pokéstop man varit till öppnas igen efter cirka 5 minuter.

Jag är även "den coolaste mostern nånsin" och "skitcool moster", allt på en dag 8)
_______________________________________________________________________

För övrigt måste man inte gå och stirra ner i mobilen hela tiden, när man är nära en pokémon så vibrerar mobilen så länge man har spelet igång, allt man egentligen behöver göra är att bestämma var man ska gå.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-18 17:51:18

Puzzle skrev:En risk man får ta om man lever i Norrland... :wink:


Finns många faror i Norrland :wink:

SVT Norrbotten rapporterar om Arvid Nordvall i Gällivare. Han satt och lirade datorspel mitt i natten när han hörde ljud från hallen och upptäckte att någon stod och ryckte i dörrhandtaget och lyste med en ficklampa. Han blev rädd att det var ett inbrottsförsök, men när han gläntade på dörren visade sig en man i full fjällmundering som frågade om han fick fånga en Pokémon som satt i hallen.


Jag vet inte om det är sant, man behöver ju inte komma SÅ nära pokémonen men kul var det att läsa :lol:
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav Chrilleb » 2016-07-18 18:14:06

Hej !



En personal i köket idag från arbetsplatsen jag jobbade på förut, spelade Pokemon GO, eller ja, visade mig lite innan jag beställde maten, hah. :)
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Pokemon Go

Inläggav Puzzle » 2016-07-18 19:07:44

alixha skrev:Jag är även "den coolaste mostern nånsin" och "skitcool moster", allt på en dag 8)

Ojojoj, synd att min systerson är för ung för att tilldela mig sådana praktfulla titlar! :wink:


alixha skrev:Jag tyckte att det var ganska roligt, kommer att fortsätta.
Påminner om Ingress som jag spelat innan fast lite enklare och man är inte lika beroende av andra. Samma företag som har utvecklat båda så det är väl därför dom är ganska lika.

Har gått ungefär 4 km idag och fångat in ungefär 30 pokémons.
Jag har varit till 5 olika pokéstops men egentligen kan man gå tillbaka till samma om och om igen då ett pokéstop man varit till öppnas igen efter cirka 5 minuter.


_______________________________________________________________________

För övrigt måste man inte gå och stirra ner i mobilen hela tiden, när man är nära en pokémon så vibrerar mobilen så länge man har spelet igång, allt man egentligen behöver göra är att bestämma var man ska gå.

Har inte spelat Ingress ( är inte tillräckligt cool för att hänga med i appvärlden... :-)004 :P ) men det verkar ju som du säger vara rätt lika varandra men iom. att "riktiga" Pokemon mer eller mindre går ut på samma sak som appen så känns ju det lite mera "rätt" på nå vänster.. :-)005


alixha skrev:
Puzzle skrev:En risk man får ta om man lever i Norrland... :wink:


Finns många faror i Norrland :wink:

SVT Norrbotten rapporterar om Arvid Nordvall i Gällivare. Han satt och lirade datorspel mitt i natten när han hörde ljud från hallen och upptäckte att någon stod och ryckte i dörrhandtaget och lyste med en ficklampa. Han blev rädd att det var ett inbrottsförsök, men när han gläntade på dörren visade sig en man i full fjällmundering som frågade om han fick fånga en Pokémon som satt i hallen.


Jag vet inte om det är sant, man behöver ju inte komma SÅ nära pokémonen men kul var det att läsa :lol:

Hehe.. Kanske var en väääldigt lång hall? :-)018
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Pokemon Go

Inläggav KrigarSjäl » 2016-07-18 19:16:46

Vad är det för trams, orientering medelst app?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Pokemon Go

Inläggav kullan » 2016-07-18 20:00:07

Själv tänker jag nog agera kärringen mot strömmen och vägra Pokemon Go. Springa in på andras egendom enbart för att fånga en gul fuling i trädgården. Nä tack.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Pokemon Go

Inläggav Savanten Svante » 2016-07-18 20:07:21

KrigarSjäl skrev:Vad är det för trams, orientering medelst app?


nu blev jag JÄTTEFÖRVÅNAD när just DU inte gillar det här.

*lätt ironisk*

Bild
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-18 20:43:05

KrigarSjäl skrev:Vad är det för trams, orientering medelst app?


Jag kan garantera dig att du inte ens vill veta KS!



Vill du veta?
Du kommer inte kunna somna.



Jaga fluffiga pokémonmonster i verkliga livet.



Jag tror att jag hörde KS djupa suck ända hit.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav KrigarSjäl » 2016-07-18 20:47:05

Jaha, är det såna där furries?

Känns ju som en värdig sysselsättning.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Pokemon Go

Inläggav alixha » 2016-07-18 20:53:10

KrigarSjäl skrev:Jaha, är det såna där furries?

Känns ju som en värdig sysselsättning.


I det stora hela springer man runt med appen i telefonen, appen visar var dessa monster finns och så ska man fånga dom och ... jag tror jag dog lite inombords nu.

Men! Är man en "skitcool moster" så är man! 8)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Pokemon Go

Inläggav ankhh » 2016-07-18 22:00:33

alixha skrev: ... jag tror jag dog lite inombords nu.

Awww (som vi som tänker på svengelska säger).

Visst är det tramsigt, och jag ska medge att jag blir irriterad på de som mycket riktigt inte ser sig för i trafiken, eller för en massa oväsen i grupp. Och med tanke på hur det ser ut i samhället, här i Sverige och i världen, kunde man tycka att det finns bättre saker att ägna sig åt.

Men jag tror att det behövs lite trams här i livet. :-)Happy

Pokémon Go-tramset är inte riktigt min likör, men jag ska ju lugnt medge att jag har andra "oseriösa" sätt att koppla av när jag behöver det.
ankhh
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2959
Anslöt: 2016-06-27

Återgå till Intressanta intressen



Logga in