Arbetslivet, hur fasen kommer man in i skiten?

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Arbetslivet, hur fasen kommer man in i skiten?

Inläggav Hettan » 2016-07-14 9:27:05

Ja alltså, sedans barnsben har jag alltid haft svårt att smälta in, det har jag väl lyckats med mer eller mindre också, men fortfarande så känner jag mig skev i andras närhet.. Vad ska jag säga? Vad händer nu då? Och säger jag ingenting så funderar jag automatiskt om jag är awkward..

Gjort det lite problematiskt att ta steget ut i arbeten igen, för jag oroar mig att det inte kommer gå över liksom.. Sen har jag alltid haft den där motivationsgnistan som saknas som alla andra verkar ha, som verkar fullt förmögna till att slita häcken av sig för ett låglönsjobb som är verkligen skittrist och upprerande.. Jag hade skärt halsen av mig :roll:

Höll på med ett sådant för några år sedan, satt hemma med så hade ingen att snacka med (förutom att jag hade fullt hus hemma och rökte brass på arbetstid :lol: Men till mitt försvar så var arbetsuppgifterna, chefen och hela scenariot med hemmajobb verkligen döden.

Funderat på senare om jag har dystymi eller något, eller ja inte första eller sista gången den tanken har snurrat i huvudet.. Knappt så man orkar skriva ett sms eller gå upp på morgonen, gå till gymmet osv. Allt sånt går i vågor för mig, och det verkar inte vara något som jag kan kontrollera heller, eller behöver för den delen. Jag mår liksom bra av det. Jag gillar att ha noll rytm i mitt liv. Det ska vara chaos... dagarna och nätterna osammanhängande, äventyrligt utan destination. Hatar att planera!

Alltså jag vet inte. Jag klarar väl helt enkelt inte hålla mig inrutad.. Jag vill ha ett jobb, som jag kan jobba på, utan förpliktelser. Jag kan jobba övertid om jag vill, jag kan jobba 1 timme om jag vill, jag kan vara ledig hur länge som jag vill. Men hur många sådana yrken finns det? Trots det är nog det jag behöver för att må bra :)

Nej fuck it. Jobb låter homosexuellt. Jag tror jag knarkar bort mitt liv istället.

Ta ta!
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Arbetslivet, hur fasen kommer man in i skiten?

Inläggav Huggorm » 2016-07-14 9:29:57

Tror du måste vara egen företagare för att ha så fria arbetstider, men det kräver mer engagemang i uppstart och etablering än du verkar vilja lägga
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Arbetslivet, hur fasen kommer man in i skiten?

Inläggav Hettan » 2016-07-14 10:19:51

Huggorm skrev:Tror du måste vara egen företagare för att ha så fria arbetstider, men det kräver mer engagemang i uppstart och etablering än du verkar vilja lägga

Det gör det definitivt. Jag är för lat för att ta initiativ till någonting.. Hade aldrig pallat hela uppstarten och allt det medför.. Möjligt jag bara behöver komma in i det så jag får intresse, men vart ska man börja? Och vad ska man starta för företag? Kanske är det plugg som gäller för min del.. Programmering eller något inom IT.. Det är jag i alla fall bra på, så kan ge en välbehövlig självförtroendeboost där, dock har jag musarm, men det blir nog bättre med tiden och då har jag god motivation till att verkligen ta tag i det där jävla gymmandet (som jag tycker är ganska trist) på allvar.. Det har varit en låg period nu på senaste med det.. Brukar ha mina perioder..

Det är ju just det, att jag är en periodare.. Skulle om jag varit tvungen att inrätta mig vilja jobba hårt i någon månad sedan ha någon månad ledigt.. Som min farsa, han jobbade på oljefartyg, där jobbade man hårt sedan hade man paus.. Typ deadlinearbeten och lite mindre orutinerat och mer intensivt och under tidspress.. Har alltid tentat av mina prov i skolan i intensivperioder av pluggande.. Gillar den formen av tidsinriktning mer. Intensivt ska det vara! Och effektivt!
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in