Du vet att du är en aspie när...

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav River » 2016-04-19 16:36:47

Du vet att du är en aspie när...

Kan ikke vite jo, da det er en diagnose basert på skjønn. :-)063

Er ikke noe i hjernen som apparater kan se jo, som skiller seg fra ikke-aspie.

(Dustediagnose derfor synes jeg)
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Lillakatten » 2016-04-19 17:00:05

Adira skrev:När jag sitter med en penna och rättar till min utomlandsfödda psykiatrikers stav-och grammatikfel i min egen utredning.


Det kunde varit jag och då har jag inte ens en diagnos...
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Lillakatten » 2016-04-19 17:05:19

Siggelina skrev:Du retar dig på folk som säger t.ex. 50% chans att få en viss sjukdom. Det är en risk, inte en chans. en chans kan man ha att vinna på lotto.


Men det ÄR ju sjukt irriterande när folk inte kan skilja på risk och chans. Det behver man ju inte ens vara aspig för att tycka.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav antonius » 2016-04-19 19:34:52

...man jämnt jämför sina attribut med andra, inte för att glänsa utanför att inte sticka ut, eller har en klump i magen för att man är osäker om man ska platsa bland alla malliga, självgoda och supersociala NT:s... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Trollmor » 2016-04-19 19:46:35

Är jag aspig om jag fnissar åt sånt här?
KrigarSjäl skrev:Ta självmord - Skorpinjon - Underlater - Pedestal
Trollmor
 
Inlägg: 1460
Anslöt: 2010-08-01

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Adira » 2016-04-19 20:18:51

Lillakatten skrev:
Adira skrev:När jag sitter med en penna och rättar till min utomlandsfödda psykiatrikers stav-och grammatikfel i min egen utredning.


Det kunde varit jag och då har jag inte ens en diagnos...

Hur menar du nu..?
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Bestla » 2016-04-19 21:03:18

...du blir blyg för din man när han klippt sig/rakat av det lilla bockskägget/ rakat av mustaschen. Faktiskt lite jobbigt att inte vilja möta hans blick som vanligt, för den där främlingen kanske tror jag flirtar om jag kollar i hans ögon... :roll:
Jag vet att det är min man, ändå knyter det sig några dagar och känns olustigt. Som att en inkräktare gick omkring hemma och jag var den enda som såg det.
Bestla
 
Inlägg: 62
Anslöt: 2015-09-11
Ort: Ute på landet

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav slackern » 2016-04-21 23:08:34

rbroberg skrev:Jo, jag har funderat på det också. Men det bör väl "typ" vara en höna som lägger ägget... men som du säger beror det ju på när en höna räknas som en höna. Vad är kriterierna för arten höna? Och vilken art var innan, och arten som var innan... när är den arten just den arten? Var går gränsen? Kan man kanske återuppliva vetenskapsmannen,(var det Darwin?) Och fråga honom?

... du vet att du är en aspie när du lägger ner all din energi för att komma fram till hur det egentligen ligger till med hönan och ägget, och inte drar dig för att ringa till en vetenskapsman och fråga.


Det sker en långsam utveckling med mutationer det kallas för evolutionen så inget av dom var först.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 16:23:48

slackern skrev:
Det sker en långsam utveckling med mutationer det kallas för evolutionen så inget av dom var först.



Fast, vad var före big bang?
Och hur säkra är vi på big bang?

Detta efter att tänkt på frågan hönan och ägget.

Alltid gå till roten av problemet. Och bli starkt frustrerad när det är svårdefinierat.
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav slackern » 2016-04-22 16:31:05

Livet4Life skrev:
slackern skrev:
Det sker en långsam utveckling med mutationer det kallas för evolutionen så inget av dom var först.



Fast, vad var före big bang?
Och hur säkra är vi på big bang?

Detta efter att tänkt på frågan hönan och ägget.

Alltid gå till roten av problemet. Och bli starkt frustrerad när det är svårdefinierat.


Tips läs Verklighetens Magi utav Richard Dawkins där förklaras det rätt så populär vetenskapligt.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Adira » 2016-04-22 17:08:18

slackern skrev:
Livet4Life skrev:
slackern skrev:
Det sker en långsam utveckling med mutationer det kallas för evolutionen så inget av dom var först.



Fast, vad var före big bang?
Och hur säkra är vi på big bang?

Detta efter att tänkt på frågan hönan och ägget.

Alltid gå till roten av problemet. Och bli starkt frustrerad när det är svårdefinierat.


Tips läs Verklighetens Magi utav Richard Dawkins där förklaras det rätt så populär vetenskapligt.

Ställer mig bakom det förslaget; det är en intressant och välskriven bok, lagom lång också om man vill få svar på sådana här frågor.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav slackern » 2016-04-22 17:34:17

Undra om det är skönt att bo i ett plinthus vid havet och eller om jag blir störd utav vågskvalpet och måsarnas sång.

Bild
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav rbroberg » 2016-04-22 18:42:49

...du undrar om du behöver läsa igenom alla inlägg i denna tråden noga för att vara säker på att du inte upprepar något någon annan skrivit.

...du läser igenom alla inlägg i en tråd innan du själv skriver ett inlägg trots att det är över 50 sidor i tråden, för att undvika att upprepa något någon annan sagt.
rbroberg
 
Inlägg: 148
Anslöt: 2013-11-27
Ort: Göteborg

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 19:20:16

slackern skrev:Tips läs Verklighetens Magi utav Richard Dawkins där förklaras det rätt så populär vetenskapligt.


Alltid ge mycket hjälpsama logiska råd som NT-personer sällan upskattar, men man är rätt säker på att man själv skulle ha älskat personen som kom med de råden och den personligheten :-)154 :oops:
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Livet4Life » 2016-04-22 19:23:17

slackern skrev:Undra om det är skönt att bo i ett plinthus vid havet och eller om jag blir störd utav vågskvalpet och måsarnas sång.

Bild


Det beror väl på hur långt ut till havs det ligger?
Fast å andra sidan, för att slippa måsarna lär man nog behöva anlägga huset så långt ut till havs att du riskerar att bli drabbad av monstervågor.

Men det är väl en prioritering. Man slipper ju alla kinkiga eller störande grannar så risken kan vara värd det?
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Adira » 2016-04-22 19:39:32

Livet4Life skrev:
slackern skrev:Undra om det är skönt att bo i ett plinthus vid havet och eller om jag blir störd utav vågskvalpet och måsarnas sång.

Bild


Det beror väl på hur långt ut till havs det ligger?
Fast å andra sidan, för att slippa måsarna lär man nog behöva anlägga huset så långt ut till havs att du riskerar att bli drabbad av monstervågor.

Men det är väl en prioritering. Man slipper ju alla kinkiga eller störande grannar så risken kan vara värd det?

Jobbigt när man behöver handla
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav slackern » 2016-04-22 19:43:39

Adira skrev:
Livet4Life skrev:
slackern skrev:Undra om det är skönt att bo i ett plinthus vid havet och eller om jag blir störd utav vågskvalpet och måsarnas sång.

Bild


Det beror väl på hur långt ut till havs det ligger?
Fast å andra sidan, för att slippa måsarna lär man nog behöva anlägga huset så långt ut till havs att du riskerar att bli drabbad av monstervågor.

Men det är väl en prioritering. Man slipper ju alla kinkiga eller störande grannar så risken kan vara värd det?

Jobbigt när man behöver handla


Haha där sa du något, annars får man leva på havets frukter, men risken är nog rätt stor att man tröttnar på hummer och havskräftor efter ett tag.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Adira » 2016-04-22 19:49:33

slackern skrev:
Adira skrev:
Livet4Life skrev:
Det beror väl på hur långt ut till havs det ligger?
Fast å andra sidan, för att slippa måsarna lär man nog behöva anlägga huset så långt ut till havs att du riskerar att bli drabbad av monstervågor.

Men det är väl en prioritering. Man slipper ju alla kinkiga eller störande grannar så risken kan vara värd det?

Jobbigt när man behöver handla


Haha där sa du något, annars får man leva på havets frukter, men risken är nog rätt stor att man tröttnar på hummer och havskräftor efter ett tag.

Alltid är det något.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav nallen » 2016-04-22 22:17:16

rbroberg skrev:...du läser igenom alla inlägg i en tråd innan du själv skriver ett inlägg trots att det är över 50 sidor i tråden, för att undvika att upprepa något någon annan sagt.

Det borde fler göra.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav antonius » 2016-04-23 14:05:46

...du talar om sanningen och alla i NT:maffian hajar till och klockorna tycks stanna, för du har tydligen gjort något förbjudet, utan att fatta det... :-)004
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav TheWonderer92 » 2016-04-23 15:01:31

antonius skrev:...du talar om sanningen och alla i NT:maffian hajar till och klockorna tycks stanna, för du har tydligen gjort något förbjudet, utan att fatta det... :-)004


Haha! Sanningen mår alla bra av när den framförs med finess och fingertoppskänsla. Fattar inte varför många blir så skrämda av sanning och blir ännu ivrigare att bättra på sina välpolerade fasader. De gör ju sig själva till åtlöje då, eller?
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav antonius » 2016-04-23 16:58:26

TheWonderer92 skrev:
antonius skrev:...du talar om sanningen och alla i NT:maffian hajar till och klockorna tycks stanna, för du har tydligen gjort något förbjudet, utan att fatta det... :-)004


Haha! Sanningen mår alla bra av när den framförs med finess och fingertoppskänsla. Fattar inte varför många blir så skrämda av sanning och blir ännu ivrigare att bättra på sina välpolerade fasader. De gör ju sig själva till åtlöje då, eller?


"The truth, you can't handle, the truth" är inte det en replik från "A Few Good Men". Det är bara dårar och barn som säger saningen. Vi aspisar är kanske inte så bra på att säga saker på rätt sätt... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21877
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav Indica » 2016-05-29 19:24:37

Spinner vidare på utbildning (kan man spinna på en utbildning?) :D

När man är högutbildad och inte det minsta bildad.
Indica
 
Inlägg: 40
Anslöt: 2016-05-23

Du vet att du är en aspie när...

Inläggav slackern » 2016-05-29 19:32:23

Indica skrev:Spinner vidare på utbildning (kan man spinna på en utbildning?) :D

När man är högutbildad och inte det minsta bildad.


Säkert om det en textilutbildning, eller modeutbildning att man ska lära sig grunderna.

Vad klurar du på för utbildning?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in