Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Braincandy » 2016-04-30 22:27:56

Finns många bra exempel redan i tråden, skyrim säger väl de flesta, ett härligt gammalt spel.

Men parkour... söker du en riktig utmaning finns det ett spel som kallas för "Cloudbuilt". Det börjar med att du "bara" behöver ta dig fram helt enkelt vilket är svårt i sig. Sen utökas det med turrets som är ivägen som man måste skjuta ner i förbifarten.

Ett annat spel mer åt plattform hållet är "Super meat boy". Det blir gradvis svårare med riktigt catchy musik.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Flatline » 2016-04-30 22:32:03

Vad är det för fel på er?!
Tre sidor och ingen har tipsat om Deus Ex?
Spela Deus Ex!
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav ehmd93 » 2016-04-30 23:02:18

Dota2 - gratis spel och näst populär för match turnering
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Livet4Life » 2016-05-01 10:03:32

The Witcher, 1an och 2an är väldigt bra.
Men om du har en bra dator är nog Witcher 3 svårslaget?
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav DIProgan » 2016-05-01 11:12:52

Stationär för att spela. Jag spelar:

Heroes of the Storm (gratis) - s.k MOBA-spel vilket innebär att du väljer en av många hjältar med sina egna egenskaper och så ingår du i ett lag av 5 spelare som ska puckla på 5 andra och deras bas.

Magic Duels (gratis) - strategikortspel efter klassiska Magic the Gathering

Infinnifactory - Pusselspel där det gäller att bygga produktionsled i 3D med t.ex. larvband och robotarmar. Inte svårt att börja med men utmanande och väldigt tillfredsställande när du lyckas.

Det jag spelar mest är egentligen Super Mario Maker men det är ju på Wii U.

Annars är det väl hög tid att kolla in Overwatch(PC) som kommer i spelbar form i dagarna.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav EnPojke » 2016-05-01 15:37:17

Flatline skrev:Vad är det för fel på er?!
Tre sidor och ingen har tipsat om Deus Ex?
Spela Deus Ex!


Det är sant. Kommer ihåg när det släpptes. Häftigaste man lirat nånsin.

En liten rolig historia. Jag hade väntat på spelet länge och jag var så exalterad att jag i min hast råka köpa MAC versionen ! Lagom snopet när man stoppa i skivan och inget hände haha. Fort på tunnelbanan igen och åka och byta. Som tur var gick det bra fast förpackningen var bruten osv. plus att jag fick åka till en annan butik för att första bara hade till MAC.
EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Flatline » 2016-05-01 15:39:39

EnPojke skrev:
Flatline skrev:Vad är det för fel på er?!
Tre sidor och ingen har tipsat om Deus Ex?
Spela Deus Ex!


Det är sant. Kommer ihåg när det släpptes. Häftigaste man lirat nånsin.

En liten rolig historia. Jag hade väntat på spelet länge och jag var så exalterad att jag i min hast råka köpa MAC versionen ! Lagom snopet när man stoppa i skivan och inget hände haha. Fort på tunnelbanan igen och åka och byta. Som tur var gick det bra fast förpackningen var bruten osv. plus att jag fick åka till en annan butik för att första bara hade till MAC.


Det är fortfarande det häftigaste man lirat!
Vet inte hur många gånger jag spelat om det och jag hittar alltid något nytt.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-01 19:07:50

Tack för alla tipsen hittills, uppskattar verkligen.
Man kanske kan passa på och få lite råd om annat på ett sidospår: Vad ni har för tips gällande bärbara datorer, alltså den jag inte tänker spela på. Vilken har ni? Tycker ni den är bra? Jag ska börja plugga på universitetet, och det är främst för sådana ändamål jag behöver en bärbar (uppsatser osv). Helst ganska lätt alltså, men samtidigt tillräckligt med lagringsutrymme.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Livet4Life » 2016-05-01 19:44:18

Flatline skrev:Vad är det för fel på er?!
Tre sidor och ingen har tipsat om Deus Ex?
Spela Deus Ex!

Vilka av dom?
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav vofff » 2016-05-02 20:19:22

Gratis spel är väl pinball från win95 :P
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Braincandy » 2016-05-02 21:25:04

Adira skrev:Tack för alla tipsen hittills, uppskattar verkligen.
Man kanske kan passa på och få lite råd om annat på ett sidospår: Vad ni har för tips gällande bärbara datorer, alltså den jag inte tänker spela på. Vilken har ni? Tycker ni den är bra? Jag ska börja plugga på universitetet, och det är främst för sådana ändamål jag behöver en bärbar (uppsatser osv). Helst ganska lätt alltså, men samtidigt tillräckligt med lagringsutrymme.


Ett hyfsat mellanläge jag skulle valt är https://www.inet.se/produkt/1960142/asus-f556ua-i5-8gb-256gb-ssd?gclid=CNP_t5WMvMwCFa8W0wodUPcErQ/#specs

Det är en rätt bra deal för pengarna.

Köp bara inget över 10.000kr, en laptop är inte värt det.
Braincandy
 
Inlägg: 1570
Anslöt: 2012-09-27

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-02 21:35:02

Braincandy skrev:
Adira skrev:Tack för alla tipsen hittills, uppskattar verkligen.
Man kanske kan passa på och få lite råd om annat på ett sidospår: Vad ni har för tips gällande bärbara datorer, alltså den jag inte tänker spela på. Vilken har ni? Tycker ni den är bra? Jag ska börja plugga på universitetet, och det är främst för sådana ändamål jag behöver en bärbar (uppsatser osv). Helst ganska lätt alltså, men samtidigt tillräckligt med lagringsutrymme.


Ett hyfsat mellanläge jag skulle valt är https://www.inet.se/produkt/1960142/asus-f556ua-i5-8gb-256gb-ssd?gclid=CNP_t5WMvMwCFa8W0wodUPcErQ/#specs

Det är en rätt bra deal för pengarna.

Köp bara inget över 10.000kr, en laptop är inte värt det.
Tack så mycket, ser bra ut och priset verkar absolut vettigt. Inet är en väldigt bra butik överhuvudtaget tycker jag.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-02 21:37:35

Adira skrev:
Braincandy skrev:
Adira skrev:Tack för alla tipsen hittills, uppskattar verkligen.
Man kanske kan passa på och få lite råd om annat på ett sidospår: Vad ni har för tips gällande bärbara datorer, alltså den jag inte tänker spela på. Vilken har ni? Tycker ni den är bra? Jag ska börja plugga på universitetet, och det är främst för sådana ändamål jag behöver en bärbar (uppsatser osv). Helst ganska lätt alltså, men samtidigt tillräckligt med lagringsutrymme.


Ett hyfsat mellanläge jag skulle valt är https://www.inet.se/produkt/1960142/asus-f556ua-i5-8gb-256gb-ssd?gclid=CNP_t5WMvMwCFa8W0wodUPcErQ/#specs

Det är en rätt bra deal för pengarna.

Köp bara inget över 10.000kr, en laptop är inte värt det.
Tack så mycket, ser bra ut och priset verkar absolut vettigt. Inet är en väldigt bra butik överhuvudtaget tycker jag.


Vist är den, dessutom finns det en butik på Sveavägen vid Hötorget om man skulle behöva personlig service.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Flatline » 2016-05-02 21:39:30

Livet4Life skrev:
Flatline skrev:Vad är det för fel på er?!
Tre sidor och ingen har tipsat om Deus Ex?
Spela Deus Ex!

Vilka av dom?


Första såklart ;)
Senaste går väl an om man verkligen inte har något annat för sig och tvåan har jag inte klarat av att spela i mer än någon timma.
Flatline
 
Inlägg: 1193
Anslöt: 2013-03-26

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-02 21:55:49

slackern skrev:
Adira skrev:
Braincandy skrev:
Ett hyfsat mellanläge jag skulle valt är https://www.inet.se/produkt/1960142/asus-f556ua-i5-8gb-256gb-ssd?gclid=CNP_t5WMvMwCFa8W0wodUPcErQ/#specs

Det är en rätt bra deal för pengarna.

Köp bara inget över 10.000kr, en laptop är inte värt det.
Tack så mycket, ser bra ut och priset verkar absolut vettigt. Inet är en väldigt bra butik överhuvudtaget tycker jag.


Vist är den, dessutom finns det en butik på Sveavägen vid Hötorget om man skulle behöva personlig service.
I Barkarby också. Är den större månne? Ovan nämnda laptop verkar vara slut inne i stan
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-02 22:00:54

Adira skrev:
slackern skrev:
Adira skrev: Tack så mycket, ser bra ut och priset verkar absolut vettigt. Inet är en väldigt bra butik överhuvudtaget tycker jag.


Vist är den, dessutom finns det en butik på Sveavägen vid Hötorget om man skulle behöva personlig service.
I Barkarby också. Är den större månne? Ovan nämnda laptop verkar vara slut inne i stan


Om du vill hämta ut den i butiken inne i stan så tror jag att dom kan beställa hem den. Där ser man att dom har en butik ute i Barkaby, eller aldrig lagt märke till det.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav slackern » 2016-05-06 14:12:18

Här har du köpguider till datorkomponenter, tänk dock på att det kommer nya grafikkort snart och processorer, så kan vara värt att vänta till hösten.

http://www.nordichardware.se/category/kopguider
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav matgar » 2016-05-06 16:30:55

Adira skrev:Intresserad av bland annat: science-fiction, utopi/dystopi, överlevnad, skjutvapen, parkour, strategi, lägger även stort värde på detaljer som musiken mm.
Inte intresserad av: sport, historiska krig, tanks, mindless shooter, eller att bygga bara för byggandets skull (dvs att det ska finnas ett karaktärsperspektiv)

Jag hade gärna rekommenderat World of Tanks, men du gillade ju inte tanks. :-)004

Annars lite åt strategi hållet.
Europa Universalis IV. Utvecklat av Svenska Paradox Interactive. Så kallat "Grand Strategy". tidsepåken 1444 till 1821.
Civivilization V. sid meier's klassiska turn based 4x stragety.
Nått ur Total War serien. Jag kan tex rekomendera Total War: Shogun 2
Nått att se fram emot är nya Masters of Orion samt Stelaris. Rymd strategi.
matgar
 
Inlägg: 833
Anslöt: 2011-07-15
Ort: Solna

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav manne » 2016-05-06 16:51:09

Adira skrev:Jag skulle vilja ha lite tips på bra PC-spel. Vilka är era favoriter? Motivera gärna varför. Genre är inte viktigt, men förklara gärna lite kort vad det går ut på.

Bakgrundsinfo till frågan: När jag var mellan sex och tio år så fick jag alltid åka och hälsa på hemma hos min storebror varannan helg, och han hade allt möjligt skojigt i sitt rum - trumset, gitarr, och massor av datorspel. Jag fick alltid spela en massa när jag var hemma hos honom, och han lärde mig en del om datorer.

MEN, senare så upphörde dessa besök, och hemma hos mig under resten av min uppväxt förekom det INGA PC-spel, tv-spel eller dylikt - min mamma var "emot" sådant :-)056 (dels för att hon ville att jag skulle ägna mig åt annat, dels för att hon tyckte det var för dyrt). Faktum är att jag aldrig haft en egen dator. :roll:
Jag visade ett visst intresse för datorspel i tidig ålder som sagt, men i och med min mammas "förbud" så blev jag aldrig riktigt insatt i spelvärlden och har trots mitt intresse relativt lite erfarenhet, så det svalnade naturligtvis.

De senaste åren har jag dock börjat smått och mitt intresse har kommit tillbaka i och med att jag är vuxen nu och gör som jag vill - min mamma lägger sig inte i längre. Ska flytta hemifrån snart, och kommer köpa en egen dator snart också, naturligtvis. Ekonomin är inte ett problem längre; jag tjänar ju mina egna pengar nu och kan spendera som jag vill. 8)
Jag har Origin, och älskar hur enkelt deras system är och de har så bra erbjudanden. Men skulle behöva lite tips som sagt. Det finns så jättemycket spel att sätta sig in i, och goda råd skulle göra det lite mer strukturerat.
Jag skulle också vilja veta om ni brukar spela på en bärbar eller stationär? Jag funderar på att senare införskaffa en till, dator endast för spelande. Vad skulle ni rekommendera?


Mass effekt ,2,3 kan jag rekommendera dig väldigt bra spel.
https://www.youtube.com/watch?v=52HmUuLDFkY
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav DIProgan » 2016-05-06 17:03:35

Overwatch var en flopp tycker jag. Återgår till Heroes of the Storm utan att överväga köp.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav manne » 2016-05-06 17:05:39

mass effect

men glöm bort 1 an ,2 ,3 är bäst.men själv så gillar jag 2 an bäst. :D
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav manne » 2016-05-06 17:14:22

spel
manne
 
Inlägg: 18560
Anslöt: 2007-08-23

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav ehmd93 » 2016-05-06 18:11:01

Dota2
ehmd93
 
Inlägg: 122
Anslöt: 2015-04-30

Vilka PC-spel rekommenderar ni?

Inläggav Adira » 2016-05-06 20:50:47

slackern skrev:Här har du köpguider till datorkomponenter, tänk dock på att det kommer nya grafikkort snart och processorer, så kan vara värt att vänta till hösten.

http://www.nordichardware.se/category/kopguider
Tack, jag kommer ändå inte kunna börja med det projektet så snart.
Adira
 
Inlägg: 435
Anslöt: 2015-10-04
Ort: Thuril Confederation

Återgå till Intressanta intressen



Logga in