Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Charlie72 » 2016-05-01 11:42:46

Självklart blir en äldre kvinna dumpad till slut
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 12:02:59

Ålder är bara en siffra och säger egentligen inget om personen i fråga. Tråkigt nog börjar många män gubba till sig redan vid 50. Men själva har de ingen känsla för sin gubbighet utan tycker att de är guds gåva till kvinnorna och söker partner i ålderspannet 20-30.
Jag var en gång i tiden gift med en 15 år yngre man, men han började gubba till sig redan i 30-årsåldern och ville hels sitta hemma vid TV:n och dricka när han var ledig. Klagade och gnällde på det mesta och blev rätt tröttsam.
Jag, trots att jag är "lite äldre", vill gärna ha en pojkvän som orkar hänga med ut. Orkar gå promenader längre än runt kvarteret, orkar intressera sig för det som händer runt omkring i samhället och som vill hänga med på konserter - oavsett om det är Beethovens femma eller ett punkband som spelar.
Självklart ska han orka sköta sin hygien, jag avskyr män som inte bryr sig om att borsta tänderna och ta en dusch. Hur sugen blir man på en svängom i sängen då... ?
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav KrigarSjäl » 2016-05-01 12:17:09

Lillakatten skrev:Självklart ska han orka sköta sin hygien, jag avskyr män som inte bryr sig om att borsta tänderna och ta en dusch. Hur sugen blir man på en svängom i sängen då... ?

-Haha, pluspoäng bara på det!
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav antonius » 2016-05-01 12:27:54

Charlie72 skrev:Självklart blir en äldre kvinna dumpad till slut


Inte om hon är rik, välutbildad och kanske till och med snygg... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21868
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav rdos » 2016-05-01 13:25:14

Lillakatten skrev:Ålder är bara en siffra och säger egentligen inget om personen i fråga. Tråkigt nog börjar många män gubba till sig redan vid 50. Men själva har de ingen känsla för sin gubbighet utan tycker att de är guds gåva till kvinnorna och söker partner i ålderspannet 20-30.


Njääe. Jag tror det är så här istället: Tjejer redan i 20-årsåldern uppför sig som tanter, är rädda för barnslighet och tänker bara på karriären (= sig själva) och sociala normer. Efter 20-årsåldern blir de dessutom desperata. Inte undra på om vi mogna män föredrar lite yngre tjejer då. :mrgreen:

Lillakatten skrev:Jag var en gång i tiden gift med en 15 år yngre man, men han började gubba till sig redan i 30-årsåldern och ville hels sitta hemma vid TV:n och dricka när han var ledig. Klagade och gnällde på det mesta och blev rätt tröttsam.


Låter som ett tröttsamt exemplar.

Lillakatten skrev:Jag, trots att jag är "lite äldre", vill gärna ha en pojkvän som orkar hänga med ut. Orkar gå promenader längre än runt kvarteret, orkar intressera sig för det som händer runt omkring i samhället och som vill hänga med på konserter - oavsett om det är Beethovens femma eller ett punkband som spelar.


Fast jag tar gärna en tur på en lekplats eller lekland med. Då blir det väl du som backar ur? :mrgreen:

Lillakatten skrev:Självklart ska han orka sköta sin hygien, jag avskyr män som inte bryr sig om att borsta tänderna och ta en dusch. Hur sugen blir man på en svängom i sängen då... ?


Hmm, har inte tänkt på det förut, men som asexuell kanske man kan använda det till sin fördel? Då skulle man slippa svängomet i sängen helt automatiskt. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 13:34:25

rdos skrev:Njääe. Jag tror det är så här istället: Tjejer redan i 20-årsåldern uppför sig som tanter, är rädda för barnslighet och tänker bara på karriären (= sig själva) och sociala normer. Efter 20-årsåldern blir de dessutom desperata. Inte undra på om vi mogna män föredrar lite yngre tjejer då. :mrgreen:


Kan nog vara sant, men det beteendet går ofta över med tiden. Men, det är sant, vissa uppnår inte den självdistans som kallas mognad.

rdos skrev:Fast jag tar gärna en tur på en lekplats eller lekland med. Då blir det väl du som backar ur? :mrgreen:


Du skulle bara ana hur mycket jag uppskattar lekland och lekplatser.

rdos skrev:Hmm, har inte tänkt på det förut, men som asexuell kanske man kan använda det till sin fördel? Då skulle man slippa svängomet i sängen helt automatiskt. :mrgreen:


Nja, är det inte bättre att säga att man inte gillar sex och istället bygga upp ett annat slags förhållande? Otvättade, illaluktande vänner är inte heller så trevligt...
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav rdos » 2016-05-01 13:41:25

Lillakatten skrev:
rdos skrev:Fast jag tar gärna en tur på en lekplats eller lekland med. Då blir det väl du som backar ur? :mrgreen:


Du skulle bara ana hur mycket jag uppskattar lekland och lekplatser.


Häftigt. Synd att jag är upptagen, annars kunde vi stämt träff på något lekland. :D

Fast det finns väl några singlar här som inte förlorat barnasinnet? Krigarn? :mrgreen:

Lillakatten skrev:
rdos skrev:Hmm, har inte tänkt på det förut, men som asexuell kanske man kan använda det till sin fördel? Då skulle man slippa svängomet i sängen helt automatiskt. :mrgreen:


Nja, är det inte bättre att säga att man inte gillar sex och istället bygga upp ett annat slags förhållande? Otvättade, illaluktande vänner är inte heller så trevligt...


Visst är det så. Det var bara ett infall jag fick. :twisted:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 13:49:27

rdos skrev:Häftigt. Synd att jag är upptagen, annars kunde vi stämt träff på något lekland. :D

Fast det finns väl några singlar här som inte förlorat barnasinnet?


Ja, det är faktiskt synd att så många förlorat sitt leksinne. Att leka är så befriande och i vår kravfyllda tid där alla ska vara så perfekta hela tiden skulle vi behöva leka mer.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav rdos » 2016-05-01 15:01:01

Lillakatten skrev:
rdos skrev:Häftigt. Synd att jag är upptagen, annars kunde vi stämt träff på något lekland. :D

Fast det finns väl några singlar här som inte förlorat barnasinnet?


Ja, det är faktiskt synd att så många förlorat sitt leksinne. Att leka är så befriande och i vår kravfyllda tid där alla ska vara så perfekta hela tiden skulle vi behöva leka mer.


Exakt. Skulle jag någon gång leta efter partner igen, så skulle jag anse det som extremt viktigt att ha med en massa lekfullhet innan det blev mer allvarligt. Dejting är hopplöst tråkigt och meningslöst. Påminner mer om ett jobb än något kul man vill minnas resten av livet.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 15:05:36

rdos skrev:Dejting är hopplöst tråkigt och meningslöst. Påminner mer om ett jobb än något kul man vill minnas resten av livet.


Dejting är något av det mest tråkiga som finns. Träffa någon som gör en snabb bedömning utifrån någon detalj i utseendet som hen retar sig på och som sedan dömer ut en utan att ha bemödat sig om att ta reda på vem man är. Jag går hellre på en jobbintervju. Då har jag i vart fall en ärlig chans.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav rdos » 2016-05-01 15:19:20

Lillakatten skrev:
rdos skrev:Dejting är hopplöst tråkigt och meningslöst. Påminner mer om ett jobb än något kul man vill minnas resten av livet.


Dejting är något av det mest tråkiga som finns. Träffa någon som gör en snabb bedömning utifrån någon detalj i utseendet som hen retar sig på och som sedan dömer ut en utan att ha bemödat sig om att ta reda på vem man är. Jag går hellre på en jobbintervju. Då har jag i vart fall en ärlig chans.


Sant. Förstår inte varför folk så gärna blandar ihop nytta med nöje. Nytta är att bli anställd på ett jobb, eller bli sedd i något socialt sammanhang. Nöje är att ha kul och skapa anknytningar till folk man tycker mycket om. Kan inte se mycket överlappning där inte.

Jag trivs allra bäst när relationer skapas över flera års tid, och långsamt byggs upp av att båda parter aktivt söker varandras sällskap utan att planera det hela. Man lär känna varandra genom observation, och konverserar bara i undantagsfall.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 15:21:48

rdos skrev:Jag trivs allra bäst när relationer skapas över flera års tid, och långsamt byggs upp av att båda parter aktivt söker varandras sällskap utan att planera det hela. Man lär känna varandra genom observation, och konverserar bara i undantagsfall.


Folk har alldeles för bråttom. Vänskap bygger man ju över tid. Varför kan inte kärleksrelationer få fungera på samma sätt?
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav snuggelhund » 2016-05-01 16:16:03

25-45 hade varit ett bra åldersspann. (om jag vore på jakt)
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav slackern » 2016-05-01 16:18:32

snuggelhund skrev:25-45 hade varit ett bra åldersspann. (om jag vore på jakt)


Partner är inget för dig?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav snuggelhund » 2016-05-01 16:23:40

slackern skrev:
snuggelhund skrev:25-45 hade varit ett bra åldersspann. (om jag vore på jakt)


Partner är inget för dig?


Inte i nuläget pga diverse anledningar.
snuggelhund
 
Inlägg: 3257
Anslöt: 2010-07-16
Ort: Eslövs kommun

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav slackern » 2016-05-01 16:35:14

snuggelhund skrev:
slackern skrev:
snuggelhund skrev:25-45 hade varit ett bra åldersspann. (om jag vore på jakt)


Partner är inget för dig?


Inte i nuläget pga diverse anledningar.


OK ska inte snoka. Du är fri att göra dina val eller det som passar dig bäst. :)
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav rdos » 2016-05-01 17:03:40

Lillakatten skrev:
rdos skrev:Jag trivs allra bäst när relationer skapas över flera års tid, och långsamt byggs upp av att båda parter aktivt söker varandras sällskap utan att planera det hela. Man lär känna varandra genom observation, och konverserar bara i undantagsfall.


Folk har alldeles för bråttom. Vänskap bygger man ju över tid. Varför kan inte kärleksrelationer få fungera på samma sätt?


Det kan de eftersom det är individer (och inte samhället) som bestämmer hur de vill ha kärleksrelationer, så har individen ett val. Det huvudsakliga problemet är att hitta de som har samma preferenser och inte falla i fällan att alla är likadana.

Enligt min uppfattning så är den ohämmade sexualiseringen av vår kultur huvudorsaken till att folk har så bråttom. Enligt vår kultur så är det bara snabb sex och snabba relationer som räknas, och då har man inte tid med att låta det ta sin tid. Vilket resulterar i en mängd ytliga och kortvariga förbindelser.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-01 17:06:27

rdos skrev:Enligt vår kultur så är det bara snabb sex och snabba relationer som räknas, och då har man inte tid med att låta det ta sin tid. Vilket resulterar i en mängd ytliga och kortvariga förbindelser.


Du har så rätt i det du skriver.
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav nallen » 2016-05-02 19:24:55

Suck. Jag undrar, precis som vanligt, varför i helvete folk inte kan börja med att bestämma sig och sen utföra och stå för det. Jag är så djälva led på velande, oklara besked och ändrade planer.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav IntroVoy » 2016-05-03 19:18:45

Lillakatten skrev: orkar intressera sig för det som händer runt omkring i samhället och som vill hänga med på konserter - oavsett om det är Beethovens femma eller ett punkband som spelar.


Oh. My. God! *kär* :-)173
Fasen inte ofta jag "träffar" en kvinna som gillar både klassiskt OCH punk! :-)049

Så till frågan - för mig spelar ålder ingen roll.
Är idag 44 år ung och har trivts bäst med äldre kvinnor.
IntroVoy
 
Inlägg: 69
Anslöt: 2016-03-17

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Lillakatten » 2016-05-04 11:02:41

IntroVoy skrev:Fasen inte ofta jag "träffar" en kvinna som gillar både klassiskt OCH punk! :-)049


Jag letar egentligen inte efter någon, men om du vill kan du skicka ett
PM till mig. Man vet ju aldrig...
Lillakatten
 
Inlägg: 317
Anslöt: 2016-04-07
Ort: Stockholm

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav vofff » 2016-05-04 11:35:30

Föredrar ni småbarns mammor?
vofff
 
Inlägg: 445
Anslöt: 2015-05-13
Ort: Malmö

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav Huggorm » 2016-05-04 11:53:47

vofff skrev:Föredrar ni småbarns mammor?
Jag hade kunnat stå ut med dom om det var mina barn men annars nej.
Huggorm
 
Inlägg: 22256
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Vilken ålder föredrar ni på er partner?

Inläggav slackern » 2016-05-04 11:55:34

Huggorm skrev:
vofff skrev:Föredrar ni småbarns mammor?
Jag hade kunnat stå ut med dom om det var mina barn men annars nej.


Du kan ju träffa henne dom veckorna hon inte har barnen, dom flesta har ju faktiskt delad vårdnad med att ha barnen varannan vecka.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in