Enkät om aspies och drogvanor

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Aspergarens drogvanor

Jag har provat opioder/opiater (t.ex. Morfin, Heroin, Kodein, Metadon, Tramadol, Ketobemidon. Jag väljer även att räkna in internetdroger som Kratom och Krypton).
22
4%
Jag har använt/använder någon form av opiod/opiat regelbundet/vid upprepade tillfällen.
11
2%
Jag har aldrig tagit någon form av opioder/opiat.
54
10%
Jag har provat centralstimulerande (t.ex. Amfetamin, Kokain, Ecstacy, Mefedron, Superman) (OBS: kaffe ej inräknat – ej heller Ritalin, Concerta m.m. om du har diagnosen ADHD och får det utskrivet)
22
4%
Jag har använt/använder någon form av centralstimulerande regelbundet/vid upprepade tillfällen (bejaka endast Ritalin, Concerta om du missbrukar/missbrukat den).
15
3%
Jag har aldrig tagit något centralstimulerande.
52
9%
Jag har provat sedativa (bensodiazepiner, GHB (:valde jag också att räkna in här) (OBS: Barbiturater, Fentiazinderivat (d.v.s. Lergigan, Theralen, sömnmedel som Propavan) och Hydroxizin (Atarax) är inte inräknade här).
18
3%
Jag har använt/använder någon form av sedativa regelbundet/vid upprepade tillfällen.
30
5%
Jag har aldrig tagit något sedativt.
52
9%
Jag har provat hallucinogener (t.ex. LSD, svamp, Meskalin, DMT, 4-HO-Met)
9
2%
Jag har använt någon form av hallucinogener vid upprepade tillfällen.
15
3%
Jag har aldrig tagit någon hallucinogen.
60
11%
Jag har provat cannabis.
30
5%
Jag har använt/använder cannabis regelbundet/vid upprepade tillfällen
22
4%
Jag har aldrig tagit cannabis.
44
8%
Jag dricker, men har aldrig haft någonting som kan klassas som alkoholproblem.
46
8%
Jag har/har haft ett alkoholmissbruk, eller en överkonsumtion.
18
3%
Jag dricker inte alkohol.
35
6%
 
Antal röster : 555

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Namnjorne » 2016-04-08 4:19:49

Jag har provat det mesta, men det är främst sprit, amfetamin och benso som jag är "hooked" på.
Namnjorne
Ny medlem
 
Inlägg: 12
Anslöt: 2013-11-18

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Schmetterling » 2016-04-08 10:21:58

Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Hettan » 2016-04-08 22:01:01

Haha "du har kryssat i för många alternativ"

Har missbrukat allting förutom alkohol.
Hettan
 
Inlägg: 591
Anslöt: 2013-05-13

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Kahlokatt » 2016-04-08 22:08:31

Har aldrig använt något som inte varit utskrivet av läkare och dricker inte alkohol. Däremot har jag överdoserat några gånger när jag mått som sämst, vilket resulterade i att jag fick lite kramper, men inget direkt farligt.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav rapchic » 2016-04-08 22:45:54

Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.

Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav manne » 2016-04-19 16:11:53

jag har testat extacy några gånger 3 gånger typ.


rökt på under ca 1 månads tid
cannabis och hash

allt detta gjorde jag under 2 månaders tid vid 23 års ålder.
dricker inte i dag heller.
manne
 
Inlägg: 18552
Anslöt: 2007-08-23

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Winterblues » 2016-04-19 17:15:41

Schmetterling skrev:Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.


Du ska svara med exakt 6 svarsalternativ, annars har du kryssat i fel:

Winterblues skrev:Så här ska du svara:
- 6 svar är obligatoriska.
- Det finns 6 kategorier, och tre svarsalternativ för varje kategori. Alltså ange 1 alternativ på fråga 1-3. Ange 1 alternativ på fråga 2-6. 1 alternativ till fråga 7-9 osv.
- Min tanke var att ha 6 stycken med 1 svar på varje stycke, men jag fick inte forumet till att tillåta styckeindelning i omröstningen.


rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.

Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?


Jo det är rätt. Jag ångrar egentligen att jag gjorde så här. Det skulle nog vara mer intressant om även utskrivna preparat klassades som bruk/missbruk i denna lilla undersökning.

manne skrev:allt detta gjorde jag under 2 månaders tid vid 23 års ålder.
dricker inte i dag heller.


Bra jobbat, säkert ett klokt beslut (Y)
:-)130
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Toblerone » 2016-04-19 17:19:53

Det här orkar inte jag svara på. Varför gör folk så många alternativ som man måste läsa och det är så onödigt att ha både att man har tagit drogen och att man inte har tagit den. Om vi ser sen hur många som har tagit den, så vet vi ju att resten inte har gjort det. :-)051
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav rapchic » 2016-04-19 19:30:46

Winterblues skrev:
rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.

Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?


Jo det är rätt. Jag ångrar egentligen att jag gjorde så här. Det skulle nog vara mer intressant om även utskrivna preparat klassades som bruk/missbruk i denna lilla undersökning.


Med tanke på att jag inte ens åt upp en hel karta trots kraftig värk så tror jag knappt ens det räknas som bruk (är jätterädd för att bli missbrukare).
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav slackern » 2016-04-19 19:32:03

rapchic skrev:
Winterblues skrev:
rapchic skrev:Jag tror jag svarade rätt. Jag är nykterist, men jag har fått tramadol utskrivet av läkare. jag tog det däremot bara en handfull gånger då jag inte vill riskera att bli beroende.

Men även om jag fått tramadol utskrivet så svarade jag att jag inte testat nått, men som jag förstått av svar i tråden så är det rätt?


Jo det är rätt. Jag ångrar egentligen att jag gjorde så här. Det skulle nog vara mer intressant om även utskrivna preparat klassades som bruk/missbruk i denna lilla undersökning.


Med tanke på att jag inte ens åt upp en hel karta trots kraftig värk så tror jag knappt ens det räknas som bruk (är jätterädd för att bli missbrukare).


Då räknas det som som medicinering och inte ett missbruk.
slackern
 
Inlägg: 43754
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav rapchic » 2016-04-19 20:30:48

slackern skrev:Då räknas det som som medicinering och inte ett missbruk.

Jag vet därför kryssade jag i "har inte testat " på alla.

Det kan ju leda till missbruk och det var det jag var rädd för
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Winterblues » 2016-04-20 4:31:17

Toblerone skrev:Det här orkar inte jag svara på. Varför gör folk så många alternativ som man måste läsa och det är så onödigt att ha både att man har tagit drogen och att man inte har tagit den. Om vi ser sen hur många som har tagit den, så vet vi ju att resten inte har gjort det. :-)051


Öh, i ett försök att få lite mer nyans? Om man tar bort alternativ så att vissa inte kan svara så förvirrar det nog ännu mer. Det blir också svårt att se hur många som deltagit i undersökningen om vissa inte förväntas svara alls.

Det hela är enkelt: 1. du har provat en drog 2. Du tar drogen regelbundet 3. Du har aldrig provat.

Att det sedan blir så många är p.g.a. alternativen upprepas för sex olika drogkategorier. Inte mitt fel att det finns ett gäng av dem :-)051
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Schmetterling » 2016-04-20 9:52:10

Winterblues skrev:
Schmetterling skrev:Jag kan inte svara eftersom man inte får kryssa fler än sex rutor.


Du ska svara med exakt 6 svarsalternativ, annars har du kryssat i fel:

Aha. Nu har jag gjort om.
Schmetterling
 
Inlägg: 1539
Anslöt: 2012-08-18

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav colaflaska » 2016-05-01 2:33:02

colaflaska skrev:Under ett år ungefär självmedicinerade jag med ca 100mg concerta + alkohol nästan varje år. Blir en helt annan människa på det. Sjukt social, extrovert, pigg och spontan.

Under samma period rökte jag cannabis så fort tillfälle gavs men ser det inte som självmedicinering, det var enbart pga ruset.

Missbrukade benso (xanor) och stilnoct rätt krafigt när jag var 18 fram till april i år. Fick stilnoct redan som 15 men uppskattade det inte så mycket. När jag började plugga igen eskalerade bruket rätt rejält. Vid tillfällen köpte jag annan benso och imovane också när mina recept var slut.

Enbart alkohol har jag aldrig varit ett speciellt stort fan av och jag har inte druckit sedan vintern 13-14.

Ren i ett år yo.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Nacklirare » 2016-05-01 3:21:28

Har provat på det mesta, mest kokain, amfetamin och hasch. Mycket alkohol också
Nacklirare
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2016-02-05
Ort: Nacka

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav Huggorm » 2016-05-01 6:51:23

colaflaska skrev:Ren i ett år yo.
Gratulerar.
Huggorm
 
Inlägg: 22255
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav KrigarSjäl » 2016-05-01 7:57:00

colaflaska skrev:Ren i ett år yo.

-Bra!

Sånt här är imponerande.

Fortsätt så.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Enkät om aspies och drogvanor

Inläggav colaflaska » 2016-05-01 20:13:31

Huggorm skrev:
colaflaska skrev:Ren i ett år yo.
Gratulerar.
KrigarSjäl skrev:
colaflaska skrev:Ren i ett år yo.

-Bra!

Sånt här är imponerande.

Fortsätt så.

Tack!
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in