Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur ser ditt arbetsliv ut just nu?

Jag jobbar heltid på vanlig arbete.
13
21%
Jag jobbar på deltid i vanligt arbete.
8
13%
Jag jobbar på daglig verksamhet.
4
6%
Jag jobbar som med en trygghetsantällning i privat företag .
6
10%
jag jobbar som med en trygghetsantällning i kommunal eller statlig verksamhet.
0
Inga röster
Inget arbetsliv alls, jag är sjukskriven eller sjukpensionär.
15
24%
Har eget företag och anpassar min arbetsförmåga efter det.
1
2%
Inget arbete just nu, studerar till yrke.
1
2%
Inget arbete just nu, studerar högre utbildningen.
7
11%
Inget arbete just nu, studerar och har arbete.
0
Inga röster
.
4
6%
Inget arbete just nu, studerar för kul, har inget arbete.
3
5%
 
Antal röster : 62

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Kahlokatt » 2016-03-17 23:03:32

Praktik på Erikshjälpen två dagar i veckan, samt två dagar på en Daglig Verksamhet enbart för personer med Asperger. Det sistnämnda mest för sällskapets skull, jag vill inte mista kontakten med alla mysiga människor där.
Inom Erikshjälpen finns dock inga karriärmöjligheter; de flesta där är antingen volontärer eller satta i "åtgärd".
Jag är utbildad museolog och skulle helst av allt vilja arbeta som guide.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Per-Fredrik » 2016-03-18 0:21:58

Hur orkar ni frdelar ni arbete och privatliv? Hrt vissa Aspbergare arbetare jobbar 8 timmar och g sover 10 timmar fr ladda batterier. Andra deltid osv?
Per-Fredrik
 
Inlägg: 60
Anslöt: 2015-03-16
Ort: Stockholm

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Huggorm » 2016-03-18 0:26:15

Jag är ledig två veckor nu över påsk, sedan blir det ytterligare en butik att bygga om i knappt tre veckor och sedan har jag inga mer planer. Långledig eller hoppa på något nytt projekt?
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2016-03-18 0:29:15

Huggorm skrev:Jag är ledig två veckor nu över påsk, sedan blir det ytterligare en butik att bygga om i knappt tre veckor och sedan har jag inga mer planer. Långledig eller hoppa på något nytt projekt?


Om jag vore dig skulle jag ta anställning som gast på en segelbåt och segla jorden runt.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Huggorm » 2016-03-18 9:18:19

slackern skrev:
Huggorm skrev:Jag är ledig två veckor nu över påsk, sedan blir det ytterligare en butik att bygga om i knappt tre veckor och sedan har jag inga mer planer. Långledig eller hoppa på något nytt projekt?


Om jag vore dig skulle jag ta anställning som gast på en segelbåt och segla jorden runt.
Jag fick erbjudande om det en gång faktiskt, men eftersom man var tvungen att dela hytt så tackade jag nej. Lite privatliv måste man få ha, särskilt som aspergare.
Huggorm
 
Inlägg: 22252
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en koja i skogen

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav rapchic » 2016-03-18 9:31:51

Per-Fredrik skrev:Hur orkar ni frdelar ni arbete och privatliv? Hrt vissa Aspbergare arbetare jobbar 8 timmar och g sover 10 timmar fr ladda batterier. Andra deltid osv?

Delvis så har jag arbetat för att få mer ork och liknande i flera år, jag skulle inte ha kunnat jobba nu om inte jag hade arbetat i flera år för att nå hit.

Sen så skulle jag inte kunna jobba med vad som helst, jag jobbar med det jag älskar (te) även om vissa delar inte är så kul (myndigheter och bokföring). Skulle jag jobba som tex mekaniker så skulle jag nog inte klara det länge.

Jag har också min man som hjälper till när hemmet blir för mycket, tex imorse så fixade han undan diskberget innan han for med dottern till förskolan.

Sist men inte minst så ser jag till att ha saker som ger energi så spritt över dagen som det går.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav adddd » 2016-03-18 10:43:33

Jag har inget arbetsliv.
adddd
 
Inlägg: 1699
Anslöt: 2012-12-20

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2016-03-18 11:00:13

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Huggorm skrev:Jag är ledig två veckor nu över påsk, sedan blir det ytterligare en butik att bygga om i knappt tre veckor och sedan har jag inga mer planer. Långledig eller hoppa på något nytt projekt?


Om jag vore dig skulle jag ta anställning som gast på en segelbåt och segla jorden runt.
Jag fick erbjudande om det en gång faktiskt, men eftersom man var tvungen att dela hytt så tackade jag nej. Lite privatliv måste man få ha, särskilt som aspergare.


Det där med att dela hytt har jag full förståelse för, fast på segelbåtar finns det nog inget annat alternativ som gast, det är väl därför det är så pass viktigt för den som äger båten att anställa rätt folk så att det inte skär sig och blir myteri. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Toblerone » 2016-03-18 11:02:05

Jobbar i vanlig jobb 80 % och har eget företag tillsammans med min man (han jobbar 100 % i vanlig jobb). Med företaget gör vi det nödvändiga och om vi orkar gör vi mer.

Men har har hela tiden svårt att orka med. Det gick bättre förut, jag har alltid jobbat eller pluggat heltid eller minst 75 % (när barnen var små). Är nu lite över 50, då blir det kanske svårare med orken. Som tur är behöver jag inte så mycket sömn, 7 timmar räcker. Men jag orkar knappt med något socialt umgänge, umgås bara med min man och med mina barn. Och även där drar jag mig tillbaka en del för att jag måste ha lugn och ro. Så det är en svår balansgång. Ibland kan jag tycka det är inte värd det. Känns som om man bara jobbar. :-)004
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav Chrilleb » 2016-03-18 11:08:51

Hej ! Jag jobbar på hundklubben här i Sollentuna, måndag till fredag ( jobbar så länge jag orkar ), men har inte varit där mer än 1 dag + 15 min den senaste tiden på grund av trytande ork / matthet som jag inte riktigt får bukt med (hälsa). Jag yogar varje morgon med personal på serviceboendet, måndag-fredag , yogan är tänkt att ge mig mera energi, och få ner andningen ( är bevisat att hjärtpatienter på Danderyds Sjukhus mår bättre av yogan, det har min sjuksköterska berättat ). Min förhoppning är att komma och jobba måndag-fredag ett par timmar per dag, när jag får mera ork ( litar på att yogan ska göra sitt , samt att jag äter rikigt så jag orkar de timmar jag jobbar ). Så, tänkte jag :)




Mvh
C
Chrilleb
 
Inlägg: 6395
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav svempus » 2016-03-31 13:54:53

Jag har inget arbete just nu men ska på intervju för ett semestervikariat i morgon fredag som avfallshämtare(sopor). Har vart där under sommaren -14 och trivdes verkligen hoppas att jag har sån tur att jag får det igen i år.
svempus
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2009-11-15
Ort: Örebro....

Hur ser du ditt arbetsliv just nu? (Omröstning)

Inläggav svempus » 2016-04-01 16:50:02

svempus skrev:Jag har inget arbete just nu men ska på intervju för ett semestervikariat i morgon fredag som avfallshämtare(sopor). Har vart där under sommaren -14 och trivdes verkligen hoppas att jag har sån tur att jag får det igen i år.
Det gick vägen är garanterad ett jobb där i sommar antingen på en så kallad singelbil(en person) på landet eller att hämta farligt avfall på återvinningscentralerna då jag har ADR-cert och får transportera sådant.
svempus
 
Inlägg: 331
Anslöt: 2009-11-15
Ort: Örebro....

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in