Får du utbrott? (Omröstning)

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Brukar du få utbrott?

(Kvinna) Ja.
32
33%
(Kvinna) Nej.
17
17%
(Man) Ja.
20
20%
(Man) Nej.
29
30%
 
Antal röster : 98

Får du utbrott? (Omröstning)

Inläggav EnPojke » 2016-03-15 15:36:19

Bara några få som barn annars nej. Har aldrig gillat bråk/våldsamheter. Jag var mer den passivt aggressiva typen om jag blev arg. Dvs, bemöta kyligt, ignorera/inte svara för att markera missnöjet tills dom fattar vinken.

Slog dock nästan slint när AF började försöka tvinga mig att jobba mer men dom såg på mig att det var nära att brista så dom backade. Det som hade hänt annars var kanske att jag avslutat all kontakt med AF och jobbet och kanske dragit iväg utan att säga något. Då hade dom fått leta efter mig och kanske mått dåligt av det som hänt och på så sätt hade jag markerat missnöje. Ja, jag kan nog bli ganska arg när nån tvingar mig att må dåligt men som sagt min reaktion är lite annorlunda än andras.
EnPojke
 
Inlägg: 61
Anslöt: 2016-01-25

Får du utbrott? (Omröstning)

Inläggav supernova » 2016-03-16 14:03:35

Nej jag får inga utbrott, ibland kan jag tänka att det vore skönt att få det. Att få ladda ur lite energi och få andra att förstå att nu har det gått förlångt. Men jag får nog lite sammanbrott inuti istället....för när jag tänder till blir jag illarg i huvet några sekunder sen efter det helt matt. Nästintill helt slut och kan inte ens röra armarna, som förlamad.
Känner mej rätt slätstruken faktiskt. :wink:
supernova
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2011-12-26

Får du utbrott? (Omröstning)

Inläggav Richard » 2016-03-16 18:47:07

Stnikolaus skrev:Lugnet och förmågan att räkna till tio och tänka efter om det verkligen är så viktigt har infunnit sig med åren. :D

En gång kom polisen o hämtade mig, efter att jag misshandlat min pappa, o mamma ringde polisen. Pappa följde med till akuten där jag fick prata med en läkare (inte en psykiater). O han kom med rådet att nästa gång jag blir arg, så blunda o räkna till 10!

Jag var fortfarande lite upprörd o frågade vad han menade, o sa typ;
-Här blir jag totalt vansinnig, slår sönder saker o folk, o du säger att jag ska börja räkna!?
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Får du utbrott? (Omröstning)

Inläggav Palindromus » 2016-03-16 21:23:20

Richard skrev:
Stnikolaus skrev:Lugnet och förmågan att räkna till tio och tänka efter om det verkligen är så viktigt har infunnit sig med åren. :D

En gång kom polisen o hämtade mig, efter att jag misshandlat min pappa, o mamma ringde polisen. Pappa följde med till akuten där jag fick prata med en läkare (inte en psykiater). O han kom med rådet att nästa gång jag blir arg, så blunda o räkna till 10!

Jag var fortfarande lite upprörd o frågade vad han menade, o sa typ;
-Här blir jag totalt vansinnig, slår sönder saker o folk, o du säger att jag ska börja räkna!?
Men läkare brukar inte förstå. Tyvärr.
Palindromus
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2009-09-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in