Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad är din inställning till narkotika?

Något man skall ge fan i, och som är- och bör vara förbjudet
63
53%
Ganska tolerant, om än inte positiv
43
36%
Något jag förspråkar att man skall använda
14
12%
 
Antal röster : 120

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-12-01 0:25:02

Firkraag skrev:
Anser personligen att missbruk är det enda lämpliga användningsområdet för det ordet.


Det håller jag med dig om.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2015-12-01 0:52:46

KrigarSjäl skrev:Personligt ansvar och även en fråga om det primitiva, vilda i människan som kräver sina utlopp.
Också den biten faller inom personligt ansvar.

Men dessa primitiva suputer är fräschare i pallet än vad dina flummarpolare är.


Jag antar att du tycker det är lite manligt med bråk men jag tycker bara det är ociviliserat och jobbigt. Alkohol tar bort folks spärrar det är så den funkar. Att då spä på folks idiotfasoner med sprit är inte speciellt klokt och kan folk inte ta personligt ansvar måste någon annan lida för det.

Förövrigt har jag inga vänner som brukar vare sig sprit eller cannabis. Jag har väldigt svårt för påverkade människor. Jag är den enda i min krets som ens nyttjar alkohol och det skulle inte falla mig in att göra det bland andra människor.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav slackern » 2015-12-01 0:56:31

kiddie skrev:
KrigarSjäl skrev:Personligt ansvar och även en fråga om det primitiva, vilda i människan som kräver sina utlopp.
Också den biten faller inom personligt ansvar.

Men dessa primitiva suputer är fräschare i pallet än vad dina flummarpolare är.


Jag antar att du tycker det är lite manligt med bråk men jag tycker bara det är ociviliserat och jobbigt. Alkohol tar bort folks spärrar det är så den funkar. Att då spä på folks idiotfasoner med sprit är inte speciellt klokt och kan folk inte ta personligt ansvar måste någon annan lida för det.



Nu uppfattade jag inte det som att Krigarn romantiserade bilden utav skränande alkoholiserade huliganer.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav KrigarSjäl » 2015-12-01 0:59:07

kiddie skrev:
KrigarSjäl skrev:Personligt ansvar och även en fråga om det primitiva, vilda i människan som kräver sina utlopp.
Också den biten faller inom personligt ansvar.

Men dessa primitiva suputer är fräschare i pallet än vad dina flummarpolare är.


Jag antar att du tycker det är lite manligt med bråk

Skrev jag det?

Vad jag tycker är att cannabis är en jävla fjolldrog som gör folk till flumskallar och lallande jävla mähän.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-12-01 1:07:18, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2015-12-01 1:04:42

Nej, men å andra sidan skrev jag inte att jag hade kompisar som röker cannabis men du påstod det iallafall.

Så fakta spelar mindre roll verkar det som.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav KrigarSjäl » 2015-12-01 1:08:31

kiddie skrev:Nej, men å andra sidan skrev jag inte att jag hade kompisar som röker cannabis men du påstod det iallafall.

Så fakta spelar mindre roll verkar det som.

Suck...sätt att uttrycka sig bara.

Men du får gärna fortsätta tro att flumskallar är moraliskt överlägsna om det gör dig lycklig.
Lev väl och far i frid...far upp i det blå hur mycket du vill. Eller ända in i baljan.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav murmansk3 » 2016-01-21 12:32:23

KrigarSjäl skrev:
murmansk3 skrev:är helt för en legalisering av cannabis. Vad man själv gör med sitt liv ska inte någon annan än individen själv lägga sig i

-Med det argumentet kan vi släppa in alltifrån hasch till kokain, heroin, GHB och anrikat uran på den öppna marknaden.


ja det är jag också för i sinom tid, förutom uran dock
murmansk3
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2012-11-25
Ort: Uppsala

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav murmansk3 » 2016-01-21 12:52:10

Ruffsetuss skrev:Under min utbildning var jag ute på praktik bla. Det Manliga Akutintaget " Stormen " på dåvarande Långbro Sjukhus (Stockholm) patienterna där var unga Män / Pojkar med Haschpsykoser och annat elände pga. Narkotika missbruka . Så förstörda rent mentalt , så inte finns det någon ofarlig drog som vissa tror :-)056


olika reaktioner hos olika individer
murmansk3
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2012-11-25
Ort: Uppsala

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav Tantaly » 2016-01-21 12:56:42

murmansk3 skrev:
KrigarSjäl skrev:
murmansk3 skrev:är helt för en legalisering av cannabis. Vad man själv gör med sitt liv ska inte någon annan än individen själv lägga sig i

-Med det argumentet kan vi släppa in alltifrån hasch till kokain, heroin, GHB och anrikat uran på den öppna marknaden.


ja det är jag också för i sinom tid, förutom uran dock


Skiter fullständigt i om folk pumpar i sig tunga droger men det påverkar andra som inte vill förstöra sina liv. Fara i trafiken som dödar oskyldiga människor, relationer som blir söndertrasade, utlösta psykoser som kostar samhället pengar, smittspridningsrisk.

Detta hände igår t.ex. förmodligen till följd av drogpåverkan.
En svensk kvinna i 20-årsåldern dog när hon knuffades framför ett tunnelbanetåg i tyska Berlin, rapporterar Aftonbladet. Den tyska polisen har startat en utredning och rubricerar det som mord.
---
Kvinnan var på tunnelbanestationen Ernst-Reuter-Platz sent på tisdagskvällen när en för henne okänd 28-årig man knuffade henne mot tåget.
http://www.svd.se/20-arig-svenska-knuff ... g-i-berlin

Sedan är det väl värt att betona att tunga drogbrukare hamnat där av en anledning och blir fast. Ofta är det obehandlad psykisk ohälsa som är orsaken. NPF-störningar likaså, då ADHD-personer lättare fastnar i missbruk.
Tantaly
Inaktiv
 
Inlägg: 432
Anslöt: 2014-11-13

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav murmansk3 » 2016-01-21 18:17:45

Tantaly skrev:
murmansk3 skrev:
KrigarSjäl skrev:-Med det argumentet kan vi släppa in alltifrån hasch till kokain, heroin, GHB och anrikat uran på den öppna marknaden.


ja det är jag också för i sinom tid, förutom uran dock


Skiter fullständigt i om folk pumpar i sig tunga droger men det påverkar andra som inte vill förstöra sina liv. Fara i trafiken som dödar oskyldiga människor, relationer som blir söndertrasade, utlösta psykoser som kostar samhället pengar, smittspridningsrisk.

Detta hände igår t.ex. förmodligen till följd av drogpåverkan.
En svensk kvinna i 20-årsåldern dog när hon knuffades framför ett tunnelbanetåg i tyska Berlin, rapporterar Aftonbladet. Den tyska polisen har startat en utredning och rubricerar det som mord.
---
Kvinnan var på tunnelbanestationen Ernst-Reuter-Platz sent på tisdagskvällen när en för henne okänd 28-årig man knuffade henne mot tåget.
http://www.svd.se/20-arig-svenska-knuff ... g-i-berlin

Sedan är det väl värt att betona att tunga drogbrukare hamnat där av en anledning och blir fast. Ofta är det obehandlad psykisk ohälsa som är orsaken. NPF-störningar likaså, då ADHD-personer lättare fastnar i missbruk.


jag tror dock inte riskerna skulle öka nämvärt att övriga icke-konsumenter av narkotika och droger skulle dö i olyckor mer eller mindre relaterade till att förövaren var påverkad av diverse narkotika och droger
murmansk3
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2012-11-25
Ort: Uppsala

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav kiddie » 2016-01-22 21:47:29

Här i Sverige verkar inte kampen för cannabis så stark som i USA. Jag antar att dels beror det på att de har en starkare tradition av cannabis (att de ofta har rökt cannabiscigaretter medan färre här har rökt för att vi inte haft dem i vår kultur och att vi haft det starkare haschet som inte är samma sak), dels straff, man blir inte dömd till ett totalförstört liv om man påkoms med cannabis i Sverige.

I USA är det en industri. Fängelserna är privata och vill få ut så mycket som möjligt i inkomst per "kund" och vill ha många "kunder". Därför är det "viktigt" att de som röker anses extremt kriminella och ska sitta inne i många år och få sina liv pajade.

Därför handlar inte kampen om cannabis i USA och Sverige om samma sak. I Sverige vill vi ha rätt att röka cannabis. Punkt. I USA handlar det om att man inte vill bedriva en slags massproducerad "fångvård", att man vill ha bort systemet där fängelserna drivs av vinstintresse, att man inte vill ha denna industri med människor. Den skulle försvinna till stor del om cannabis blev lagligt. Så där har den kampen ett helt annat djup.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Hur många här är drogliberaler? (Omröstning)

Inläggav murmansk3 » 2016-01-23 1:47:29

kiddie skrev:Här i Sverige verkar inte kampen för cannabis så stark som i USA. Jag antar att dels beror det på att de har en starkare tradition av cannabis (att de ofta har rökt cannabiscigaretter medan färre här har rökt för att vi inte haft dem i vår kultur och att vi haft det starkare haschet som inte är samma sak), dels straff, man blir inte dömd till ett totalförstört liv om man påkoms med cannabis i Sverige.

I USA är det en industri. Fängelserna är privata och vill få ut så mycket som möjligt i inkomst per "kund" och vill ha många "kunder". Därför är det "viktigt" att de som röker anses extremt kriminella och ska sitta inne i många år och få sina liv pajade.

Därför handlar inte kampen om cannabis i USA och Sverige om samma sak. I Sverige vill vi ha rätt att röka cannabis. Punkt. I USA handlar det om att man inte vill bedriva en slags massproducerad "fångvård", att man vill ha bort systemet där fängelserna drivs av vinstintresse, att man inte vill ha denna industri med människor. Den skulle försvinna till stor del om cannabis blev lagligt. Så där har den kampen ett helt annat djup.


argumenten för en legalisering av cannabis i USA är samma som den i Sverige, plus det som du också tog upp
murmansk3
Ny medlem
 
Inlägg: 18
Anslöt: 2012-11-25
Ort: Uppsala

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in