Hur ser era förhållanden ut?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav Toblerone » 2015-11-13 21:46:19

nallen skrev:
Toblerone skrev:[D]et vore bättre om männen inte fick för sig att de måste ha en mycket yngre tjej.

Mer praktiskt kanske, men man kan ju inte styra det så i detalj och det går inte att komma ifrån att fruntimmer mellan 30 och 45 är djävligt påfrestande och bara ska bilda familj eller grämer sig över att de inte gjort det än.


Nånstans har alla förstås sin "målgrupp". Jag kände också minst en kille med AS som hade velat ha en relation med mig om jag inte hade tre barn. Och du måste också sortera bort kvinnor som har barn, eller vill ha barn. Då blir inte så många kvar. Bäst är i grunden någon i ungefär samma situation som man själv.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav Toblerone » 2015-11-13 21:48:49

nallen skrev:
Toblerone skrev:Varför går du på café om du inte vill prata och fika?

Det gör jag ju inte.

Toblerone skrev:När jag var med på dating-sidorna, ja. Det var precis så det gick till. Ändlöst fikande och pratande och inget mer. Inte ens en one-night-stand.

Precis. Och ändå hade du bara behövt tacka ja för att få ett skott i råttan.


Det kändes inte så då. Dvs jag vågade inte göra inviter. Jag är ju inte heller så bra på det sociala och visste inte hur jag skulle göra.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav plåtmonster » 2015-11-13 22:51:27

Toblerone skrev:Det finns ju ställen - "vuxendisco" och liknande
Vad är ett vuxendisco?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav Toblerone » 2015-11-13 23:12:56

plåtmonster skrev:
Toblerone skrev:Det finns ju ställen - "vuxendisco" och liknande
Vad är ett vuxendisco?


Jag menar dansställen där inte ungdomar brukar gå utan där folk är lite äldre.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav slackern » 2015-11-13 23:15:44

Toblerone skrev:
plåtmonster skrev:
Toblerone skrev:Det finns ju ställen - "vuxendisco" och liknande
Vad är ett vuxendisco?


Jag menar dansställen där inte ungdomar brukar gå utan där folk är lite äldre.


Aha du menar mogendans, tyvärr så avskyr jag dansband.
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav rdos » 2015-11-17 20:06:08

Toblerone skrev:
plåtmonster skrev:
Toblerone skrev:Dumheter! Det gäller bara ungdomar. Kommer man över 35/40-årsåldern, då har männen lättare att hitta någon.
Varför då?


Kanske för att männen i den åldern, som ofta är nyskilda, vill ha yngre tjejer? Eller så vill de inte ha någon relation så snart, jag vet inte.


Jag skulle tro att om jag blev singel så skulle jag nog varit ganska kräsen och hellre valt att leva ensam än med någon halvbra. Skulle säkert tagit god tid på mig med om någon skulle varit intressant. Jag skulle ju inte haft någon som helst anledning att vara desperat.

Dessutom så tycker jag inte jag har mycket gemensamt med jämnåriga, så jag skulle nog föredragit yngre. Någon enstaka jämnårig neurodivers tjej med barnasinnet i behåll skulle möjligen kunna varit intressant.
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav Kevlarsoul » 2015-11-17 20:08:00

marxisten skrev:Förlovad och sambo, så monogamt förhållande.


Lever i samma förhållande. :-)154
Kevlarsoul
 
Inlägg: 5748
Anslöt: 2006-12-08
Ort: Nybro

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav TheWonderer92 » 2015-11-17 20:25:52

Särbo (inte i lagens mening, om det nu finns en sådan) med min kille sedan augusti. Jag bor i Stockholm och han i Göteborg. Jätteskönt att varva intensiva veckor tillsammans med mycket egentid. Passar mig perfekt. Huruvida man kan dra aspiga paralleller där eller inte är svårt att säga. Jag skulle i varje fall ha svårt att vara sambo. Enligt mig finns det fler fördelar än nackdelar med särboförhållande.
TheWonderer92
 
Inlägg: 1036
Anslöt: 2014-05-14
Ort: Norr om stan

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav supernova » 2015-11-18 15:32:53

Vi har varit ihop i 25 år min man och jag. Vi var ihop i 9 månader sen gifte vi oss. I början var det lite tufft likaså när jag var sjuk under en ganska lång period. Tyckte jag i alla fall, inte han. Jag kände bara att han inte skulle behöva ta hand om en sjuk fru hela livet, tyckte synd om honom men han hade bara en plan och det var att jag skulle bli frisk. Glad för det nu när jag är det igen och har kommit tillbaka till verkligheten.
Vi är nog mest bästa vänner, har inte byggt vårt förhållande på någon sexuell attraktion.
Det tycker vi om att göra tillsammans också väldigt mycket men mest är vi nog riktigt goa kompisar.
supernova
 
Inlägg: 242
Anslöt: 2011-12-26

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav colaflaska » 2015-11-18 19:45:25

Har varit ihop med min sambo 1½ år. Vi blev sambos ganska fort, blev ett par i juni och i oktober flyttade jag in till honom eftersom jag inte hade någon annanstans att bo (andra alternativet var att flytta hem till mina föräldrar 40 mil bort och det är inte så jävla kul). I juli i år flyttade vi till en trea, sjukt jäkla skönt jämfört med ettan vi bodde i innan.

Det går väl upp och ner, men generellt sett trivs jag väldigt bra. Monogamt förhållande, även om jag hade föredragit en någon mer avslappnad inställning till det hela, typ polysexuellt. Han är NT.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav Toblerone » 2015-11-19 17:29:33

slackern skrev:
Toblerone skrev:
plåtmonster skrev:Vad är ett vuxendisco?


Jag menar dansställen där inte ungdomar brukar gå utan där folk är lite äldre.


Aha du menar mogendans, tyvärr så avskyr jag dansband.


Inte alls dansband utan just rock och pop och disco. Jag avskyr också dansband.
Toblerone
 
Inlägg: 6366
Anslöt: 2010-11-19
Ort: Stockholm

Hur ser era förhållanden ut?

Inläggav slackern » 2015-11-19 17:45:38

Toblerone skrev:
slackern skrev:
Toblerone skrev:
Jag menar dansställen där inte ungdomar brukar gå utan där folk är lite äldre.


Aha du menar mogendans, tyvärr så avskyr jag dansband.


Inte alls dansband utan just rock och pop och disco. Jag avskyr också dansband.


Då förstår jag, jag tror jag vet vilka ställen du menar, typ Golden Hits?
slackern
 
Inlägg: 43755
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in