Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: Alien, atoms

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Alien » 2015-10-02 22:22:10

Jag är alltså "långtidsinloggad" på de sajter jag brukar besöka. Men nu åker jag bara ut. Varje gång jag sätter på datorn på nytt måste jag leta fram krångliga lösenord och logga in på nytt. Jag kryssar för att fortsätta vara inloggad men det hjälper inte, nästa gång är det likadant. Gäller även AF.

Jag undrar om det är någon inställning som blivit fel.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Puzzle » 2015-10-02 22:35:52

Alien skrev:Jag är alltså "långtidsinloggad" på de sajter jag brukar besöka. Men nu åker jag bara ut. Varje gång jag sätter på datorn på nytt måste jag leta fram krångliga lösenord och logga in på nytt. Jag kryssar för att fortsätta vara inloggad men det hjälper inte, nästa gång är det likadant. Gäller även AF.

Jag undrar om det är någon inställning som blivit fel.

Samma sak händer mig ibland men jag tror det handlar om när datorn uppdaterat men jag kan ha fel.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Alien » 2015-10-03 17:03:13

Så har det varit i flera dagar nu.

Så här står det på en släktforskningssajt:
Du är för närvarande inte inloggad som medlem på ...


Men samtidigt ser jag att det står mitt efternamn överst i adressraden. Längre ned står standardtexten "Mitt namn är *mitt namn* ..."

Sajten känner alltså igen mig men ändå måste jag logga in. Jag kan inte lägga till el redigera i släktträdet annars. Men det kunde jag förut, jag var ständigt inloggad, dvs inloggad tills vidare. Kryssat för "Håll mig inloggad", men det hjälper inte.

Jag vet att man kan åka ur ibland även när man är inloggad tills vidare. Men nu åker jag ur varje gång jag stänger av datorn.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Zima33 » 2015-10-03 17:19:20

Kan kanske vara nåt med cookiesinställningarna på din dator.
Har inte det problemet själv men kanske kan bli så om man har inställningen att webbhistorik (finns en rad där det står "aktiva inloggningar") och cookies ska rensas automatiskt när man stänger av datorn.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav nescio » 2015-10-03 17:25:48

För några veckor sedan lät jag Ccleaner rensa bort onödiga filer i datorn. Efter det var jag utloggad från allt. För att den tog bort alla Cookies förmodar jag.
nescio
 
Inlägg: 3839
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Zima33 » 2015-10-03 17:35:19

Jag brukar bli utloggad överallt när jag rensar webbhistorik, fastän jag klickar ur "aktiva inloggningar". :-)Raging
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Alien » 2015-10-03 17:49:16

Om jag klickar på "Ta bort webbinformation" så finns det förkryssat "Ta bort cookies ..." Men då måste jag väl välja att gå in på "Ta bort webbinformation", el är detta något som görs automatiskt varje gång jag stänger av datorn? *Förvirrad*
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Måste logga in på nytt varje gång jag sätter på datorn

Inläggav Zima33 » 2015-10-04 20:39:10

Man kan ställa in det så webbhistorik och cookies rensas när man stänger av, kolla om det är inställt så, i såfall kan du ju ändra det.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Återgå till IT-forum



Logga in