Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Kanin » 2015-09-17 20:56:40

Cyan skrev:För det finns inte direkt någonting sånt i videon vad jag kan se

Jo, mot slutet blandar de in judar. Innan dess medger jag dock att det är mer allmän hatpropaganda.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Cyan » 2015-09-17 21:22:49

Kanin skrev:
Cyan skrev:För det finns inte direkt någonting sånt i videon vad jag kan se

Jo, mot slutet blandar de in judar. Innan dess medger jag dock att det är mer allmän hatpropaganda.


Det enda med judar jag såg var den där som pratar om att Israel inte vill ta in flera miljoner icke-judiska invandrare, och jag kan inte se hur det skulle vara judehat, det framställs ju snarare tvärtom som att den som gjort videon tycker att det är bra och att fler borde vara mer som Israel. Eller har jag missat nått? :-)063

Men självklart är det propaganda. Allting är propaganda. Bilder på poliser som slår flyktingar är också propaganda, liksom att bilden på den där pojken som drunknade är propaganda. Man lyfter fram det värsta man kan hitta för att få störst effekt för sina åsikter. Men allting är samtidigt för det mesta sant, så man får alltid bara ta och titta på allt från olika polariserade synvinklar och bilda sej sin egen personliga uppfattning.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Kanin » 2015-09-18 8:17:40

Cyan skrev:Eller har jag missat nått?

Jag syftar framför allt på att Barbara Lerner Spectre inkluderades på slutet.

Cyan skrev:Men självklart är det propaganda. Allting är propaganda.

Det är skillnad på hatpropaganda och annan propaganda.

Cyan skrev:Men allting är samtidigt för det mesta sant

Nä.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Cyan » 2015-09-18 12:45:12

Kanin skrev:Jag syftar framför allt på att Barbara Lerner Spectre inkluderades på slutet.


Jaha hon var visst judisk, men spelar roll, är ju inte så att hon blir förolämpad eller ens kommenterad eller nått. Eller till exempel om nån jude ställde upp i nån intervju i tv, skulle det räknas som att sprida judehat av tv då ifall vissa tittare inte gillade intervjun? Isåfall skulle ju det mesta kunna räknas som att sprida hat, eftersom det alltid finns några som inte gillar saker som andra gillar. Sen personligen så tycker jag att man gott kunde ha klippt bort henne och allt som inte visar upp flyktingkrisen, men är ju inte jag som gjort videon och nån bättre liknande video har jag varken sett eller orkat leta upp.

Och jo det mesta är sant, för om det inte var sant så skulle det innebära att man filmade dockor eller skådespelare och rent hittade på saker som aldrig hänt. Propaganda är dessutom objektivt, för om något går emot ens egna åsikter så är det lätt för folk att se det som hatpropaganda, eftersom de kan känna att den som uttrycker de åsikterna angriper dem och det de står för. Till exempel om det är krig, och båda sidorna visar upp bilder och sånt på hemskheter som den andra sidan gjort mot dem, då tycker båda sidorna att den andra sidan sprider hatpropaganda mot dem men att deras egen propaganda är helt ok. Ungefär.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Kanin » 2015-09-18 13:35:50

Cyan skrev:Jaha hon var visst judisk, men spelar roll, är ju inte så att hon blir förolämpad eller ens kommenterad eller nått.

Jag vet inte om du är naiv, blind eller försöker tona ned dina egna sympatier. Intervjun med Spectre, och i speciellt det utdrag som visas i videon, sprids av antisemiter i syfte att hävda judars roll i ett stundande folkmord genom multikulturalism.
Kanin
 
Inlägg: 2406
Anslöt: 2011-09-20

Flyktingkrisen i bilder [Varning för starka bilder]

Inläggav Cyan » 2015-09-18 14:40:46

Kanin skrev:Jag vet inte om du är naiv, blind eller försöker tona ned dina egna sympatier. Intervjun med Spectre, och i speciellt det utdrag som visas i videon, sprids av antisemiter i syfte att hävda judars roll i ett stundande folkmord genom multikulturalism.


Jag har ingen koll på vad nazister brukar syssla med för de brukar vara så korkade att deras åsikter inte är värda något. Visst finns det många hemska judar, men det finns många hemska personer i alla folkgrupper etc, och att hålla på och hata alla på grund av några få, vilket är vad nazister brukar göra, är bara extremt korkat och dumt.

Hursomhelst så för någon som inte är en korkad nazist så är det bara en vanlig intervju där personen uttrycker sina (möjligtvis dumma) åsikter, och inte något sorts bevis på att alla judar i hela världen är onda.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Återgå till Intressanta intressen



Logga in