Dåliga filmer

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Dåliga filmer

Inläggav abedlol » 2015-08-10 0:26:19

Zima33 skrev:Paper Towns är skitdålig, se den! Inte.

Skitdålig är att ta i, något folk reagerar starkt på är fantastic four iallafall.

slackern skrev:
Legacy skrev:the dark knight filmerna är allmänt värdelösa
Nej då dom är underhållande.

Är du seriös? Det är ju tre filmer också, hur tänkte du?
abedlol
Inaktiv
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2015-07-23

Dåliga filmer

Inläggav kiddie » 2015-08-10 0:32:20

Har inga titlar men just skräckfilmer kan vara superdåliga. Man har plockat från andra filmer och bara satt ihop det på ett annat vis och sedan gjort det dummare och mer förklarande än originalet.

Och sen är det massa slem, blod och monster man "ska" bli rädd för som kommer helt ologiskt lite hursomhelst.

Svårt att hitta en bra skräckfilm numera.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Dåliga filmer

Inläggav abedlol » 2015-08-10 0:38:36

Grown Ups, After Earth, The Host, Transcendence, The Counselor, G.I. Joe, Oz the great and powerful, A Good day to die hard, Paranoia, Jupiter Ascending, Carrie (nya), The incredible Burt Wonderstone. Det här lite skit som kommit de senaste åren på bio..
abedlol
Inaktiv
 
Inlägg: 48
Anslöt: 2015-07-23

Dåliga filmer

Inläggav Legacy » 2015-08-10 1:23:41

abedlol skrev:
Zima33 skrev:Paper Towns är skitdålig, se den! Inte.

Skitdålig är att ta i, något folk reagerar starkt på är fantastic four iallafall.

slackern skrev:
Legacy skrev:the dark knight filmerna är allmänt värdelösa
Nej då dom är underhållande.

Är du seriös? Det är ju tre filmer också, hur tänkte du?


Ja jag mena alla filmerna, de var väldigt djupa och tråkiga, så är det
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

Dåliga filmer

Inläggav Zima33 » 2015-08-10 23:37:59

Moggy skrev:
Zima33 skrev:Paper Towns är skitdålig, se den! Inte.


+1

Såg den på bio. Besvikelse.

Den verkade jätteintressant när jag läste beskrivningen men...näää...
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Dåliga filmer

Inläggav Zima33 » 2015-08-10 23:45:00

abedlol skrev:
Zima33 skrev:Paper Towns är skitdålig, se den! Inte.

Skitdålig är att ta i, något folk reagerar starkt på är fantastic four iallafall.


Nä, den (Paper Towns) var verkligen skitdålig. Tror inte jag har sett en sämre film faktiskt, förutom skräckfilmer då - de är alltid dåliga. Hade jag varit där själv så hade jag gått men nu var jag där med en kompis och hade ju betalat för biljetten så då tyckte jag att jag "måste" se hela.
Zima33
 
Inlägg: 3620
Anslöt: 2011-05-09

Dåliga filmer

Inläggav Winterblues » 2015-08-18 16:36:32

Kan bara tänka på det jag nyligen sett:

Lars and The Real Girl (2007) - fy. Ville bara att den skulle ta slut. Orealistisk.

Serie:
Carnivale (2003-2005) - Många tycker tydligen den här ska vara bra, men detta var den sämsta serie jag sett! Ett enda långt anti-klimax, uruselt manus och stundtals dålig regi. Det enda som var positivt var skådespelarinsatserna. Jag slösade ungefär 26 timmar av mitt liv och tvingade mig till att se klart hela i hopp om att åtminstone få se ett bra avslut ...
Winterblues
 
Inlägg: 428
Anslöt: 2011-08-27
Ort: Bohuslän

Dåliga filmer

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-18 17:29:46

Gillade Carnivale...ok kanske inte direkt nyskapande manus men snyggt filmat och en del intressanta karaktärer...jag gillar grejer som utspelar sig i dåtid.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dåliga filmer

Inläggav Moggy » 2015-08-18 17:44:16

Zima33 skrev:
abedlol skrev:
Zima33 skrev:Paper Towns är skitdålig, se den! Inte.

Skitdålig är att ta i, något folk reagerar starkt på är fantastic four iallafall.


Nä, den (Paper Towns) var verkligen skitdålig. Tror inte jag har sett en sämre film faktiskt, förutom skräckfilmer då - de är alltid dåliga. Hade jag varit där själv så hade jag gått men nu var jag där med en kompis och hade ju betalat för biljetten så då tyckte jag att jag "måste" se hela.



Grejen är att Paper Towns var meningen att det skulle vara en bra film.

Kan ha överseende med B-iga actionfilmer, scifi-filmer etc som aldrig var avsedda att vara speciellt bra, de filmerna kan man ta som dom är om man inte förvåntar sig så mycket.

Paper Towns var ett riktigt bottennapp.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Dåliga filmer

Inläggav Puzzle » 2015-08-18 18:29:37

Jag funderar lite på om jag ska lägga till "Ghost Story" eller ej. På ett sätt så är den ju relativt gammal så man får lov att ha visst överseende med det men samtidigt så har dom ju gjort raka motsatsen till vad man förväntar sig av en skräckfilm vilket är unga människor en mörk regnig natt.

Men det gör även att filmen ligger där på gränsen till omedvetet komisk.. :wink:

Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Re: Dåliga filmer

Inläggav tahlia » 2015-08-19 9:20:48

Hit sorteras den nygamla trenden av filmer som "Sharknado" och "Robot overloards". Jag kan inte för mitt liv begripa varför sådana görs än.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dåliga filmer

Inläggav geeko » 2015-08-19 9:54:01

Chappie var en av de värsta jag sett på länge.
geeko
 
Inlägg: 164
Anslöt: 2014-11-09
Ort: Stockholm

Dåliga filmer

Inläggav nescio » 2015-08-22 17:07:03

Cloverfield
The Blair Witch Project
Det sjunde inseglet
Lethal Weapon 4
Watchmen
No Country for Old Men
The Deer Hunter
The X Files: I Want to Believe
Battle Los Angeles
Public Enemies
nescio
 
Inlägg: 3838
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Dåliga filmer

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-22 17:13:20

No Country, Deerhunter och Inseglet är ju bra rullar.
Välgjorda draman med djup.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2015-08-22 17:22:00, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dåliga filmer

Inläggav Richard » 2015-08-22 17:19:08

Killers är den sämsta filmen jag sett. De bara springer omkring i en mörk byggnad. 1,9 på IMDb. Mega Piranha var ju smått komisk, men oerhört dålig. Muterade jättepirayor som hoppar upp höghus. Man försöker spränga ihjäl dem med en atombomb, men de klarar sig ändå. 2,4 på IMDb.

EDIT: Såg nu att det är samma huvudrollsinnehavare i båda filmerna, Paul Logan.
Richard
 
Inlägg: 3410
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Dåliga filmer

Inläggav Mountain_lion » 2015-08-22 17:44:55

Jurassic World, var den seanste filmen som jag kände, nä varför betalade jag för denna.
Mountain_lion
 
Inlägg: 1255
Anslöt: 2013-07-18
Ort: Halland

Dåliga filmer

Inläggav Puzzle » 2015-08-22 19:44:34

Mountain_lion skrev:Jurassic World, var den seanste filmen som jag kände, nä varför betalade jag för denna.

Jurassic Park III men den talande velociraptor-drömmen är ingen höjdare heller. Den där scenen i början sänker filmen drastiskt.
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Dåliga filmer

Inläggav antonius » 2015-08-22 19:58:14

Fifty Shades of Grey.

Vilken sabla smörja, så dålig, förutsägbar och de så kallade sexscenerna så avslagna att inte ens en læstadianer uppväxt tonåring skulle få antydan till ribba... :-)051
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Dåliga filmer

Inläggav Tardis89 » 2015-08-23 14:53:24

OKej här kommer fler:

Twilight 2 - Typ dummaste filmen ever xD tyckte den va sjukt dålig :P sämst handling och ville kasta Bella ut genom ett fönster i ett tjuvåningshus!

Harry Potter och halvblodsprinsen - Alltså har aldrig varit så besviken efter en film som jag var efter att jag sett denna! De hade helt förstört handlingen, de hade glömt hälften av det som va viktigt, de bytte handling och de glömde lixom bort halvblodsprinsen som var en väldigt viktig del!
Och jaa..allt va bara dumt, de bara gjorde allt dumt xD (förutom när Ron får i sig kärleksgrejs och alla scnener med Draco i Vid behov rummet)

Save the last dance 2 - första va superbra! En av mina favoritfilmer! Men tvåan va så sämst att jag inte vet vad! De hade samma karaktärer men olika skådisar, handlingen var katastrofal och ingenting stämde xD

Jurrasic Park 3 - Handlingen är så dålig att om man somnar och vaknar när filmen är slut har man inte missat ett skit!

Avatar the last airbender (filmen) - Finns det någon film som är sämre än den här? Ja, den e iaf en av de värsta filmerna jag sett! Fattade ingenting, skådisarna var värdelösa (många hade tydligen också utmärkts till sämsta skådisar nånstans), min kompis som ÄLSKAR den tecknade serien och som kan den utantill fattade inte heller ett skit av filmen och DÅ är den dålig!
Ingenting stämde, allt såg fult ut och ja den sög xD
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Dåliga filmer

Inläggav nescio » 2015-08-23 15:18:10

KrigarSjäl skrev:No Country, Deerhunter och Inseglet är ju bra rullar.
Välgjorda draman med djup.
Jag listade filmer jag gett lågt betyg på IMDB. Men jag kommer inte riktigt ihåg varför jag tyckte de var dåliga. Jag tror att Deerhunter och Inseglet var så tråkiga i början att jag tappade intresset.

No Country började bra, men sen utvecklade sig handlingen fel. Var det kanske så att det saknades någon 'good guy' att hålla på och att den minst osympatiska personen plötsligt dog mitt i filmen?

I Deerhunter var det en outhärdligt tråkig lång skildring från ett bröllop i början.

Jag tittade just på de första 15 minuterna av Det sjunde inseglet. Den inledande scenen med döden var ok, men i nästa del med Nils Poppe känns handlingen snart meningslös.

Det hjälper inte om filmer är välgjorda draman med djup, om de är tråkiga.
nescio
 
Inlägg: 3838
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Re: Dåliga filmer

Inläggav tahlia » 2015-08-23 16:40:36

Deerhunter är en av de mest obehagliga filmer jag har sett. Bra, men oerhört obehaglig.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Dåliga filmer

Inläggav nescio » 2015-08-24 18:20:40

Psycho har jag inte nämnt. Dålig.
nescio
 
Inlägg: 3838
Anslöt: 2009-03-12
Ort: En liten röd stuga.

Dåliga filmer

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-24 18:24:06

nescio skrev:
KrigarSjäl skrev:No Country, Deerhunter och Inseglet är ju bra rullar.
Välgjorda draman med djup.
Jag listade filmer jag gett lågt betyg på IMDB. Men jag kommer inte riktigt ihåg varför jag tyckte de var dåliga. Jag tror att Deerhunter och Inseglet var så tråkiga i början att jag tappade intresset.

No Country började bra, men sen utvecklade sig handlingen fel. Var det kanske så att det saknades någon 'good guy' att hålla på och att den minst osympatiska personen plötsligt dog mitt i filmen?

I Deerhunter var det en outhärdligt tråkig lång skildring från ett bröllop i början.

Jag tittade just på de första 15 minuterna av Det sjunde inseglet. Den inledande scenen med döden var ok, men i nästa del med Nils Poppe känns handlingen snart meningslös.

Det hjälper inte om filmer är välgjorda draman med djup, om de är tråkiga.

Det finns ingenting som heter "tråkigt" när man ska recensera en film.
Tråkigt är inget omdömeskriterium överhuvudtaget, annan än möjligen från polare till polare.

Det är naturligt att femtonåriga skejtarungdomar med kepsen på sniskan vare sig gillar eller förstår säg Smultronstället av Bergman. Men vad de tycker utgör inget omdömeskriterium och vad de skulle haspla ur sig om man bad dom beskriva filmen är inget som är värt att höra för en filmintresserad vuxen människa.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Dåliga filmer

Inläggav Robin Fasth » 2017-05-11 22:50:39

Finns en som heter "Troll", eller den norska översättningen av "troll", den är nog den sämsta jag sett någonsin. Kom ut typ 2010, men med effekter som motsvarar tidigt 90-tal. Skådespeleriet är värdelöst. Så gillar man dåliga filmer så utmanar jag er.
Robin Fasth
Inaktiv
 
Inlägg: 27
Anslöt: 2017-05-11

Återgå till Intressanta intressen



Logga in