Asperger och subkulturer

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav lar66 » 2007-02-17 20:08:43

Jag är lite intresserad av Second Life, man har inte hunnit "komma till skott"; vad ska man heta t ex., går inte att ändra på... Då måste man betala!

Har dock märkt på jobbet att städare och invandrarkollegor föredrar att hälsa på mig framför andra där. Har "ursvenskt" utseende, men känner mig inte riktigt som en del av Svensson -kulturen... Kanske något de ser. Jag har hur som helst svårt för business -folk som verkar tro att de är bättre än alla andra. Har lätt för att tycka om folk i övrigt, kan oftast se något gott.

Jobbar som systemutvecklare, men skulle nog trivas som bibliotekare eller ha ett jobb på Pressbyrån (tänk alla tidskrifter helt GRATIS ;-) ) om det inte vore för den uppenbart sociala aspekten.
Senast redigerad av lar66 2011-05-04 10:30:16, redigerad totalt 1 gång.
lar66
 
Inlägg: 385
Anslöt: 2007-02-10
Ort: Stockholm

Inläggav missbutterfly » 2007-02-17 22:36:23

Business-folk kan vara helt ok som alla andra bara de inte har attitydproblem (kan hålla med om att vissa har det ja). Vissa sådanna karriärmänniskor som bara stressar missar mycket av det goda i livet kan jag tro.

Har också tänkt på det där med att jobba på pressbyrån kanske inte vore så dummt ändå, men kundkontakten känns svår.. :(
Senast redigerad av missbutterfly 2011-05-04 10:30:16, redigerad totalt 1 gång.
missbutterfly
 
Inlägg: 2272
Anslöt: 2007-02-13
Ort: Aspberget

Inläggav nassepuh » 2007-02-18 0:16:30