Likheter med Simon i Hundtricket

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 1:58:24

plåtmonster skrev:Bor hon hos föräldrarna även när hon pluggar på lärvux?
nej nej hon och jag träffades på Lärvux 2012-2013 hon bor på gruppboende
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 1:59:19

Jonmpa skrev:
plåtmonster skrev:Bor hon hos föräldrarna även när hon pluggar på lärvux?
nej nej hon och jag träffades på Lärvux 2012-2013 hon bor på gruppboende
ingen av oss är kvar på Lärvux i dagsläget iallafall
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav bardamu » 2015-08-03 3:34:19

colaflaska skrev:Jag är inte feminist, däremot är du misogyn och full med skit. Vad förväntar du dig när du startar en tråd, att alla ska hålla med dig om att kvinnor är små prinsessor och sen sjunger ni dansbandslåtar och kramas? Väx upp för fan!


Man kan förstås reagera på Jonmpas "naivitet" och allt det där men din reaktion och beteende i tråden är ytterst absurd.

Vad har att sätta kvinnor på en piedestal med kvinnohat att göra? Det är ju fullständigt absurt att anklagas för att hata en grupp man sätter på en piedestal. Faktum är att den enda som begär och försöker få någon att ändra på sin personlighet är ju du. Jonmpa har aldrig begärt att du eller någon annan kvinna behöver ändra på sig.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav plåtmonster » 2015-08-03 3:53:48

Det borde gå att träffas på gruppboendet isåfall?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Maggi » 2015-08-03 7:59:33

Jag föredrar naivitet framför hjärtlöshet! Detta var lite obehaglig läsning.
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 9:14:49

bardamu skrev:
colaflaska skrev:Jag är inte feminist, däremot är du misogyn och full med skit. Vad förväntar du dig när du startar en tråd, att alla ska hålla med dig om att kvinnor är små prinsessor och sen sjunger ni dansbandslåtar och kramas? Väx upp för fan!


Man kan förstås reagera på Jonmpas "naivitet" och allt det där men din reaktion och beteende i tråden är ytterst absurd.

Vad har att sätta kvinnor på en piedestal med kvinnohat att göra? Det är ju fullständigt absurt att anklagas för att hata en grupp man sätter på en piedestal. Faktum är att den enda som begär och försöker få någon att ändra på sin personlighet är ju du. Jonmpa har aldrig begärt att du eller någon annan kvinna behöver ändra på sig.


Tack Bardamu mitt i prick
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 9:19:11

Maggi skrev:Jag föredrar naivitet framför hjärtlöshet! Detta var lite obehaglig läsning.


Ja eller hur jag har haft kompisar som varit ännu mer naiva nära på om man ser det så: Kände en numera nästan 50 årig man som mest spelar tv-spel dagarna i ända och hans fru kom i andra hand, Jag skulle aldrig sätta tv spel framför en kvinna i mitt liv



Moderator atoms - tog bort några onödiga quote-taggar.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Re: Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav tahlia » 2015-08-03 11:38:23

Är dina föräldrar rätt gamla? Jag blir nämligen lite förbryllad över var du fått din inställning från när du är så ung. Själv är jag 10 år äldre än du och har föräldrar där den ene var mods och den andre raggare - styyrdans fanns inte i närheten av bilden. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 11:43:52

Ja jo det stämmer och en mogen och lugn framtoning framför tuff och modern framtoning har alltid legat mig varmt om hjärtat jag är inte hel storstadsbo heller, Jag är delvis från Västerbotten och delvis från Norrbotten min mor och far kommer därifrån
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav colaflaska » 2015-08-03 11:48:04

bardamu skrev:Vad har att sätta kvinnor på en piedestal med kvinnohat att göra? Det är ju fullständigt absurt att anklagas för att hata en grupp man sätter på en piedestal. Faktum är att den enda som begär och försöker få någon att ändra på sin personlighet är ju du. Jonmpa har aldrig begärt att du eller någon annan kvinna behöver ändra på sig.

Man måste inte hata kvinnor för att vara misogyn. Jonmpa har någon sjukt vriden bild av kvinnor som inte är sund någonstans. Han lever inte i verkligheten.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-03 11:52:30

Man är inte mogen om man är rudis...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 11:53:54

Jag gör inga mothugg för det tjänar inget till det blir bara tråkigheter, Du kan icke förstöra denna soliga och fina dag med din misstämning och negativa inställning, Jag vet vad såna som du går för, Jag har haft en tjej som peekade för att man hade glömt fälla ut jack kragen och såna där saker jag tyckte om henne men så jäkla mycket skit och elaka ironier tillbaka är det så man visar tacksamhet? Är man snäll och vänlig förväntar man sig snällhet och vänlighet tillbaka, Jag är lågfungerande AS, Men tog åt mig igår, Men inte idag för idag har jag hittat vänner på facebook som uppskattar mina fina ord och mina komplimanger fortsätt du att vara hård och hjärtlös, Men jag tål inte människor som är hjärtlösa och hänsynslösa. Slut, Ingen vidare diskussion
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 11:55:16

KrigarSjäl skrev:Man är inte mogen om man är rudis...
Tack tack jag har fattat vinken tyck vad fasen ni vill om de som vågar visa fina känslor och inte bara sprider misstämning och förstör glädjen och självförtroendet för andra
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 11:55:55

Förbaskade hack kycklingar
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-03 11:59:40

Jag är inte hjärtlös, jag säger bara som det är.
Världen är inte Walt Disney och har aldrig varit.

Vitlögnande är ingen hjälpt av.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav sugrövmanövern » 2015-08-03 12:05:28

bardamu skrev:Vad har att sätta kvinnor på en piedestal med kvinnohat att göra?
Kvinnohatet brukar ta fart efter man upptäckt att kvinnorna inte är de fina prinsessor man trott de var, utan de kanske beter sig som riktiga multivaginor där uppe på piedestalen.

Energivampyrer, äter upp dina känslor, dina pengar, flirtar med dina vänner, gnäller, har pms och mens, sexvägrar eller våldtar dig... Är en människa helt enkelt och inget magiskt sagoväsen.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:07:05

KrigarSjäl skrev:Jag är inte hjärtlös, jag säger bara som det är.

Vitlögnande är ingen hjälpt av.
Rudis det låter oerhört nedlåtande i mina öron och som att ni idiotförklarar mig både du och Colaflaskan, Jag började denna tråd för att jag ville veta om det fanns händelsevis någon som förstod mig och har man fått så jäkla mycket skit och ingen som förstått mig så är det ju inte konstigt om man tänder till när man märker att ni kör med nedlåtande ord och dålig stämning, Jag har hört nog idiotförklaringar och skratt bakom ryggen i alla år kom ihåg det, Ni är precis som de för bakom denna naiva och barnsliga fasad finns det ett hjärta av guld som är snäll mot de som förtjänar det
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:08:42

sugrövmanövern skrev:
bardamu skrev:Vad har att sätta kvinnor på en piedestal med kvinnohat att göra?
Kvinnohatet brukar ta fart efter man upptäckt att kvinnorna inte är de fina prinsessor man trott de var, utan de kanske beter sig som riktiga multivaginor där uppe på piedestalen.

Energivampyrer, äter upp dina känslor, dina pengar, flirtar med dina vänner, gnäller, har pms och mens, sexvägrar eller våldtar dig... Är en människa helt enkelt och inget magiskt sagoväsen.
Är det några som har snedvriden kvinnosyn så är det du, Multivaginor och andra nedlåtande kränkande fördomar, Alla kvinnor är inte så
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:16:21

Det står klart och tydligt att man ska inte kränka bland reglerna på detta forum om ni bara bekvämar er att läsa det, Tänka på det man skriver, Inte skriva saker som kan såra och detta är något som jag sett minst 3 personer som har gjort igenom oerhört fula och fullkomligt groteska ord, Vad har ni för uppfostran egentligen, Era föräldrar skulle blivit mörkrädda, Ett något så när sofistikerat och mänskligt språk vore på sin plats, Att bara gå på som ångvältar utan att tänka ett dugg på hur andra kan tolka det ni skriver, Gå till personliga muntliga angrepp etcetera etcetera, Jag blir helt bestört, Jag sökte mig hit för att försöka hitta självsfränder möjligen inte amöbor som vräker ur sig saker och ting utan tanke på vilken konsekvens det kan ha för den som läser det

Sådant skall icke tolereras eller accepteras därför har jag föregått med gott exempel och gett er varsin varning
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:17:08

Colaflaskan, Sugrövmanövern samt Krigarsjäl, Ni är fega och tre mot en
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav sugrövmanövern » 2015-08-03 12:19:15

Jag är inte emot dig, Jonmpa. Jag säger bara hur jag ser på kvinnor från ett realitetsperspektiv. Vad du gör med informationen/åsikterna är upp till dig.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:25:12

Ja men för bövelen människa använd ett hövligt språk Multivagina är verkligen ytterst nedlåtande, Mycket tråkigt att du ser så mycket negativt med kvinnor naturligtvis, Men du behöver ju inte skrika ut och svartmåla kvinnor för det, Såna åsikter behåller man för sig själv
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:25:53

Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:31:46

Ni som nu tycker att jag är naiv eller barnslig så har jag förstått det inabsurdum bara så ni vet och livet blir inte lättare för det, Så ni som tycker att jag är korkad, Bak i flötet, Dum i huvet, Rudis etcetera kan lämna denna tråd nu innan detta fått förödande konsekvenser, Jag vill inte ta åt mig av vad ni tycker, Men jag kan inte låta bli, Jag lever och så i verkligheten bara på mitt sätt
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in