Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 22:55:04

JA jag söker alltså efter en kvinna som kan uppskatta när hon får fina ord och komplimanger och när man kommer med en chokladkaka för att man själv anser att hon är värd det eller blommor eller något annat fint, Min psykolog tipsade mig att försöka hitta den rätta kvinnan på denna sajt exempelvis eftersom jag ju då har denna diagnos och då ökar ju chanserna att man kan ha överseende med vissa egenheter hos varandra och inte bli rädd eller avskräckt, Jag har förstått att vissa anser att detta är toffelfasoner, Men ni behöver inte bekväma er med att skriva här för det är inte er jag söker, Utan någon som ser något bra och fint i värme och omtanke som borde finnas mer av i denna hårda och kalla värld så skullle det inte finnas så mycket krig och våld i samhället



Moderator atoms - tråden har flyttats från avdelningen, Att leva som Aspergare.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Re: Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav tahlia » 2015-08-02 23:11:26

Du glömde kravlistan. Du vet, vilken ålder hon bör ha, vilka intressen etc. Eller räcker det med att det är en kvinna bara?
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav k4Kaey » 2015-08-02 23:21:53

tahlia skrev:Du glömde kravlistan. Du vet, vilken ålder hon bör ha, vilka intressen etc. Eller räcker det med att det är en kvinna bara?


Beggars can't be choosers.
k4Kaey
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-03-25

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 23:37:33

tahlia skrev:Du glömde kravlistan. Du vet, vilken ålder hon bör ha, vilka intressen etc. Eller räcker det med att det är en kvinna bara?
Ja jo helt rätt, Men egentligen har åldern ingen betydelse, Men jag brukar säga: 18-35 ungefär, Som med fördel gillar att resa, Se på film och ibland gå på bio
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav plåtmonster » 2015-08-03 0:35:39

Man kan vara konstruktiv och visa omtanke och samtidigt inneha verklighetskontakt och realism. Det verkar dock svänga alldeles för mycket med ensidiga egenskaper. Antingen gigantisk omtanke utan tanke eller stenhård sköt dig själv.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav bardamu » 2015-08-03 0:41:49

Jonmpa, prova kyrkan eller olika församlingar.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Re: Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav tahlia » 2015-08-03 12:51:16

bardamu skrev:Jonmpa, prova kyrkan eller olika församlingar.

Det där är ett riktigt bra förslag.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 12:51:43

Tack så mycket
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav felaktig » 2015-08-03 13:19:14

tahlia skrev:
bardamu skrev:Jonmpa, prova kyrkan eller olika församlingar.

Det där är ett riktigt bra förslag.

Faktiskt inte så dumt. När jag var yngre och mer intresserad, var ofta kristna tjejer de mest öppna, förstående och intressanta förutom att de var attraktiva. Nu träffade jag dem inte i vare sig kyrka eller församling, utan på arbetsplatser och inom universitetsvärlden. Har iofs också varit tillsammans med en muslimsk tjej, som även om hon var troende, inte kunde stå emot min briljans och charm..

Jag är själv ateist.
felaktig
 
Inlägg: 165
Anslöt: 2015-03-04

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 13:20:30

felaktig skrev:
tahlia skrev:
bardamu skrev:Jonmpa, prova kyrkan eller olika församlingar.

Det där är ett riktigt bra förslag.

Faktiskt inte så dumt. När jag var yngre och mer intresserad, var ofta kristna tjejer de mest öppna, förstående och intressanta förutom att de var attraktiva. Nu träffade jag dem inte i vare sig kyrka eller församling, utan på arbetsplatser och inom universitetsvärlden. Har iofs också varit tillsammans med en muslimsk tjej, som även om hon var troende, inte kunde stå emot min briljans och charm..

Jag är själv ateist.
Intressant
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav slackern » 2015-08-03 14:04:32

Jonmpa skrev:
tahlia skrev:Du glömde kravlistan. Du vet, vilken ålder hon bör ha, vilka intressen etc. Eller räcker det med att det är en kvinna bara?
Ja jo helt rätt, Men egentligen har åldern ingen betydelse, Men jag brukar säga: 18-35 ungefär, Som med fördel gillar att resa, Se på film och ibland gå på bio


Ska hon gilla sex eller funkar även en asexuell?
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav atoms » 2015-08-03 14:13:59

Jonmpa skrev:JA jag söker alltså efter en kvinna som kan uppskatta när hon får fina ord och komplimanger och när man kommer med en chokladkaka för att man själv anser att hon är värd det eller blommor eller något annat fint, Min psykolog tipsade mig att försöka hitta den rätta kvinnan på denna sajt exempelvis eftersom jag ju då har denna diagnos och då ökar ju chanserna att man kan ha överseende med vissa egenheter hos varandra och inte bli rädd eller avskräckt, Jag har förstått att vissa anser att detta är toffelfasoner, Men ni behöver inte bekväma er med att skriva här för det är inte er jag söker, Utan någon som ser något bra och fint i värme och omtanke som borde finnas mer av i denna hårda och kalla värld så skullle det inte finnas så mycket krig och våld i samhället


Gör ett inlägg i kontakttraden-del-2-t19186.html så ökar du dina chanser.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18069
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Jonmpa » 2015-08-03 14:17:42

slackern skrev:
Jonmpa skrev:
tahlia skrev:Du glömde kravlistan. Du vet, vilken ålder hon bör ha, vilka intressen etc. Eller räcker det med att det är en kvinna bara?
Ja jo helt rätt, Men egentligen har åldern ingen betydelse, Men jag brukar säga: 18-35 ungefär, Som med fördel gillar att resa, Se på film och ibland gå på bio


Ska hon gilla sex eller funkar även en asexuell?
Ja eftersom jag ser sex som något, Vackert, Mysigt och skönt så är det ju en fördel om hon inte säger nej tack till det tycker jag
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav plåtmonster » 2015-08-03 14:24:06

felaktig skrev:Har iofs också varit tillsammans med en muslimsk tjej, som även om hon var troende, inte kunde stå emot min briljans och charm..

Var hon djupt troende och tillämpade sin tro också?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Alien » 2015-08-04 23:30:49

Choklad och blommor låter ju trevligt. Men komplimanger, varför det? För att hon är vacker/söt/attraktiv? Då låter det som att det bara är utseendet du uppskattar.

Jag har själv svårt för komplimanger. Jag tror att de sägs för att vederbörande har någon baktanke. Ibland kanske baktanken bara är att vara snäll, men jag vill inte ha sådant, det känns som en nedlåtande klapp på huvudet. Är komplimangen uppriktigt menad, blir jag generad.

Det finns en tråd om just detta med komplimanger: hur-reagerar-ni-pa-komplimanger-t12971.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav plåtmonster » 2015-08-04 23:39:01

Alien skrev:Choklad och blommor låter ju trevligt. Men komplimanger, varför det? För att hon är vacker/söt/attraktiv? Då låter det som att det bara är utseendet du uppskattar.

Beslutsprocessen är inte rationell. Agerandet blir därefter samt resultaten.. ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav felaktig » 2015-08-04 23:41:37

Apropå komplimanger, rosor och annat..
Den muslimska flickvännen jag nämnde brukade klaga på att hade för vana att ge henne böcker: "ususal boyfiends give flowers, but you always come with books :( "
felaktig
 
Inlägg: 165
Anslöt: 2015-03-04

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Alien » 2015-08-04 23:52:23

plåtmonster skrev:
Alien skrev:Choklad och blommor låter ju trevligt. Men komplimanger, varför det? För att hon är vacker/söt/attraktiv? Då låter det som att det bara är utseendet du uppskattar.

Beslutsprocessen är inte rationell. Agerandet blir därefter samt resultaten.. ;)


Menar du att komplimanger alltid ger resultat? Det måste väl bero på kvinnan ifråga.

Själv uppskattar jag mer vänlighet, hjälpsamhet och pålitlighet än just komplimanger.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav Alien » 2015-08-04 23:57:44

felaktig skrev:Apropå komplimanger, rosor och annat..
Den muslimska flickvännen jag nämnde brukade klaga på att hade för vana att ge henne böcker: "ususal boyfiends give flowers, but you always come with books :( "


Haha, böcker är ju bättre än blommor; de vissnar inte. Fast det förutsätter att det är böcker som man vill läsa. Hon kanske tyckte det var jobbigt att läsa böckerna.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav tahlia » 2015-08-05 0:31:58

felaktig skrev:Apropå komplimanger, rosor och annat..
Den muslimska flickvännen jag nämnde brukade klaga på att hade för vana att ge henne böcker: "ususal boyfiends give flowers, but you always come with books :( "

Den perfekta partnern! ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav bardamu » 2015-08-05 0:35:47

Han är kommunist också. Ni är som gjorda för varandra :D
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Re: Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav tahlia » 2015-08-05 0:56:58

bardamu skrev:Han är kommunist också. Ni är som gjorda för varandra :D

Nu var du ju till och med rolig. :p
Jag är dock redigt upptagen så jag får släppa honom till någon annan lycklig tjej där ute. ;)
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav plåtmonster » 2015-08-05 0:57:17

Alien skrev:Menar du att komplimanger alltid ger resultat? Det måste väl bero på kvinnan ifråga.

Själv uppskattar jag mer vänlighet, hjälpsamhet och pålitlighet än just komplimanger.

Det fungerar rätt bra på normalisar ;)

Alien skrev:Haha, böcker är ju bättre än blommor; de vissnar inte. Fast det förutsätter att det är böcker som man vill läsa. Hon kanske tyckte det var jobbigt att läsa böckerna.

Böcker visar ju på ett sätt att man iaf förutsätter ett visst intellekt så det får väl ses som en komplimang för det man har mellan öronen istället för utanpå.

tahlia skrev:Jag är dock redigt upptagen så jag får släppa honom till någon annan lycklig tjej där ute. ;)

Men det ingår väl i den kommunistiska doktrinen att dela med sig? :P
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Söker en kvinna som uppskattar komplimanger och fina ord

Inläggav InfiniteDream » 2015-08-05 12:37:12

Vem söker inte en kvinna? Men att skriva sådär låter väl bara väldigt creepy. Din psykolog är riktigt blåst om hen tror att du ska hitta någon här. Kolla kontakttråden, 9 av 10 är desperata killar. Varför skulle man som tjej leta pojkvän på en sån här sida?

Men lycka till.
InfiniteDream
 
Inlägg: 53
Anslöt: 2015-01-03

Återgå till Träffar



Logga in