Likheter med Simon i Hundtricket

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Likheter med Simon i Hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 9:14:36

Jag är precis exakt på pricken som stackars Simon i hundtricket, Jag ser på mina romantiska filmer och önskar och hoppas finna den riktigt stora kärleken utan krav på sex exempelvis, Utan ser det som något som man kan vänta med tills man vet om det känns 100% rätt för båda parter, Medans hingstarna, Jag tänker då i detta fall på Simons bästa kompis som får tjejer hur lätt som helst på krogragg, Det är oseriöst och banalt och leder aldrig längre än till ett one night stand oftast och undra på att det blir skilsmässor och kvinnor blir singlar på nytt,

När min far och mor var unga då var det mera finess och man gick på dans och ögonen möttes och så dansade man kramdans och fattade tycke, Jag önskar VERKLIGEN att det vore så idag och så, Det tror väl fan att det inte går få till något när på dans står man två meter från varandra och hoppar kråka, Ställ er närmare för tusan, Avståndet är för långt Vi som är romantiska och ser världen i rosa och hjärtat börjar slå frivolter när det säger klick på allvar, När ska vi få vår chans egentligen? Såna tider man lever i,

Jag passar inte in i 2000 talet där det bara är sex och sex och sex och krogragg och röka och kröka och visa sig på styva linan som gäller verkar det som, För att göra en lång historia kort, Vart söker bäst en snäll, Trevlig, LUGN, Rolig, Mysig, Söt (Enligt källor) kille kvinnan i sitt liv?

Moderator: Delade in texten i stycken för större läsbarhet.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav plåtmonster » 2015-08-02 9:29:22

Jonmpa skrev:För att göra en lång historia kort, Vart söker bäst en snäll, Trevlig, LUGN, Rolig, Mysig, Söt(Enligt källor) kille kvinnan i sitt liv?

I vart fall inte i krog- och barmiljö. Den miljön lockar till sig helt fel personer om man har den kravprofilen. Ta minst två mentala abstraktionssteg tillbaks och analysera hur relationssystemet fungerar och dess involverade personer.

Sedan lider väl många neurotyper av brist på social impulskontroll rent allmänt ;)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 9:37:05

mentala abstraktionssteg, Vad betyder det?
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Maggi » 2015-08-02 9:48:21

Jonmpa skrev:Jag är precis exakt på pricken som stackars Simon i hundtricket, Jag ser på mina romantiska filmer och önskar och hoppas finna den riktigt stora kärleken utan krav på sex exempelvis, Utan ser det som något som man kan vänta med tills man vet om det känns 100% rätt för båda parter, Medans hingstarna, Jag tänker då i detta fall på Simons bästa kompis som får tjejer hur lätt som helst på krogragg, Det är oseriöst och banalt och leder aldrig längre än till ett one night stand oftast och undra på att det blir skilsmässor och kvinnor blir singlar på nytt,

När min far och mor var unga då var det mera finess och man gick på dans och ögonen möttes och så dansade man kramdans och fattade tycke, Jag önskar VERKLIGEN att det vore så idag och så, Det tror väl fan att det inte går få till något när på dans står man två meter från varandra och hoppar kråka, Ställ er närmare för tusan, Avståndet är för långt Vi som är romantiska och ser världen i rosa och hjärtat börjar slå frivolter när det säger klick på allvar, När ska vi få vår chans egentligen? Såna tider man lever i,

Jag passar inte in i 2000 talet där det bara är sex och sex och sex och krogragg och röka och kröka och visa sig på styva linan som gäller verkar det som, För att göra en lång historia kort, Vart söker bäst en snäll, Trevlig, LUGN, Rolig, Mysig, Söt (Enligt källor) kille kvinnan i sitt liv?
Oj, vilken fin text, inte lätt detta med attraktion, fast det kanske var lättare förr, mindre komplicerat, inte så kravfyllt. Tror att du har rätt goda utsikter att finna någon eftersom du verkar veta vad du vill och är ärlig! Men lätt är det inte!
Maggi
 
Inlägg: 3157
Anslöt: 2013-09-04

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 9:51:04

Tack snälla du, Detta är nog första gången en kvinna tycker att det jag skriver är fint och öppet skriver det till mig, Nej det är banne mig inte lätt. En liten tackkram är du värd tycker jag ifrån hjärtat. Mvh Johnny
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav plåtmonster » 2015-08-02 9:58:05

Jonmpa skrev:mentala abstraktionssteg, Vad betyder det?


I denna situation kanske du kan ifrågasätta om krogen är rätt ställe? och vilka andra ställen skulle det då finnas?

Nästa steg är kanske att fundera på om rätt ställe är det som är avgörande eller om det finns andra faktorer.

Ett tredje steg kan vara att förstå hur enskildas agerande skapar ett implicit system.

Ursäkta om det blir lite svåra ord men de behövs för att kunna beskriva abstrakta saker utan att skriva en hel roman om det.

Maggi skrev:fast det kanske var lättare förr, mindre komplicerat, inte så kravfyllt.

Det var snarare svårare eftersom det enda accepterade stället var krogen som i stort sett hade mötesmonopol. Dessutom krävs också en viss miniminivå av social förmåga där alla som faller under miniminormen istället diskas som yxmördare som skall undvikas för alltid. Men enklare i form av att folk hade enklare föreställningar.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 10:13:56

Det måste ju finnas någon lugn, Trevlig plats där en aspergerkille kan träffa kvinnan i sitt liv, Jag var nära när jag gick på lärvux, Så nära man kan komma, Hon tyckte om mig för den jag var, Sa att hon älskade mig när känslorna var som starkast, Men felet var att hon hade lätt utvecklingsstörning och inte kunde ta ansvar för sina känslor och stå för dom helt och hållet,

Dessutom tyckte föräldrarna att jag hade dåligt inflytande på henne, Jag stöttade för mycket, Hon hade brutit ihop över att det var så eländigt på sin dagliga verksamhet och jag hade fått ur henne det efter två års tid, Jag var den enda som såg hur dåligt hon mådde av det på allvar och tog det på blodigt allvar och sa till henne att jag tyckte hon skulle stanna hemma en dag och vila, Samma sak hade jag gjort när hon hade blivit getingstucken och när hon var förkyld, Så lärvux kanske är en bra mötesplats för där möts lugna och trevliga själar och blir bänkgrannar och så vidare som man får bra kontakt med,

Men det kan ju hända att det ordnar sig mellan mig och denna tjej i höst, Hon har tagit pause ifrån mig för att kunna komma in i rutinerna igen och för sitt bästa och för att föräldrarna ska få återhämta sig som var väldigt arga och upprörda vad jag förstår, Den här kvinnan har räddat mig ur svåra situationer, Hon är oerhört varm och rolig och mysig, En riktig drömkvinna för mig, Jag fick henne att uppskatta nya saker såsom dansbandsmusik tillexempel och då blev hon glad att jag fick henne upptäcka en musik där hon slapp få ont i öronen och jag fick henne på dans två gånger och hon tyckte det var jättetrevlgt och vilsamt för öronen

Moderator: Delade upp texten i stycken för större läsbarhet.
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 10:17:31

ICA affärer tillexempel, Där går ju verkligen folk i sin egen värld och är inställda på att handla det de behöver har jag sett exempel på och är heller ingen lugn miljö, Då är de inte inställda på att träffa någon alls, Skulle va om man tar till nåt knep då kanske? Glömma ketchup eller låtsas tappa något eller ja nåt sånt kanske
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Re: Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav tahlia » 2015-08-02 14:02:20

Nu kan jag omöjligt tala för alla kvinnor, så följande är inget absolut faktum.
Det är lätt att bli misstänksam när en man uttryck sig alldeles för lyriskt om kvinnor. Romantik i all ära men när det blir intensivt ringer i regel varningsklockor.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 18:11:18

Jaha vad konstigt, Varningsklocka för vad?
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 18:12:18

Sexvarning?
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav sugrövmanövern » 2015-08-02 18:30:42

Varningsklockor för att du söker en perfekt prinsessa utan könsöppning. En drömflicka som inte existerar i verkligheten. Att du kommer bli en läskig stalker efter första träffen, oavsett om man är intresserad av dig eller inte efter det. Varningsklockor om att man aldrig kommer få knulla.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 18:35:26

Jaha men jag har inget emot sex heller, jag tycker bara att man kan ungefär se om man äta en leverpastejsmörgås och se när båda är redo och köra skyddat på Televinken iallafall
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav sugrövmanövern » 2015-08-02 18:39:27

Om tjejen är redo för samlag direkt, vad känner du inför henne då? Är hon snuskig och äcklig då? Hur mycket sex vill du ha? En gång om dagen, en gång i veckan, någon gång per år? Alltså på ett ungefär?

Det är bra att du nämner ditt ointresse för sex, för många sätter betydligt högre värde på det än på en leverpastejmacka.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 18:49:50

Inte alls sex är något naturligt och ett sätt att visa att man tycker om varandra, Ointresse är det inte långt därifrån jag vill bara inte skrämma tjejer som liksom jag inte vill ha sex första träffen eller så utan blir det så så är jag inte den som är den för sex är något väldigt underbart romantik är uppvärmningen inför ett eventuellt förspel som kan leda till sex om man har tur men att smeka varandra är och så en viktig del för att känns att man inte bara blir utnyttjad eller att man tycker om varandra och vill göra det skönt att värma upp ordentligt är inget fel alls steg för steg är det bästa sättet om BÅDA tycker så men jag är mycket flexibel jag pippar gärna så fort tjejen är redo för jag är hur lättupphetsad och utsvulten som helst
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav sugrövmanövern » 2015-08-02 18:56:50

Okej, då förstår jag hur du menar ungefär!
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav plåtmonster » 2015-08-02 20:09:41

Man behöver nog räkna med att kvinnor i ren allmänhet blir misstänksamma för en massa skitsaker ifråga om tillfälle och kroppsspråk. Du kanske är en jättetrevlig människa men får stämpeln att du bara är ute efter ett engångsligg. För ingen människa kan ju vara bra. Det blir förstås självuppfyllande till slut.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 20:14:46

Ja man måste alltså träffa en kvinna som ser vad jag är ute efter igenom att fråga eller ta reda på det och inte bara anta, En männiksokännare, Som kan i sin tur tycka om mig och ta mig för den jag är
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 20:42:35

Fast förhållande kan man ha som mål om båda så vill och om det fortsätter kännas bra och fint det är något man isåfall kan bygga upp om båda vill ha den plattformen att stå på förhållande är ett långsiktigt mål
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 21:34:18

tahlia skrev:Nu kan jag omöjligt tala för alla kvinnor, så följande är inget absolut faktum.
Det är lätt att bli misstänksam när en man uttryck sig alldeles för lyriskt om kvinnor. Romantik i all ära men när det blir intensivt ringer i regel varningsklockor.

Japp. Det är såna snubbar man har 20 olästa sms från om man inte hunnit/orkat svara på ett "Hej vad gör du?". Som letar upp all möjlig gammal skit för att det är "gulligt" och sen refererar till ett 10 år gammalt blogginlägg man inte ens mins.

Och ärligt talat är det få saker som är så avtäntande och patetiskt som killar med ett behov av att berätta hur jävla snälla de är hela tiden.

En sak till. Kärlek vid första ögonkastet existerar inte. Inte nu, inte för 50 år sedan. Och personer som går ut med målet att hitta ett förhållande är ett stort varningstecken för mig. När jag var singel och hängde på ds svarade jag aldrig på folk som skrev i sin presentation eller i PM att de letar efter ett förhållande.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav bardamu » 2015-08-02 21:38:19

Den här tråden påminner mig om det här.



Men jag håller med, man ska inte sätta kvinnor på piedestal. De har inte gjort något för att förtjäna det.
bardamu
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 1051
Anslöt: 2014-01-06

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav colaflaska » 2015-08-02 21:42:44

Dessutom, går inte hela filmen ut på att Simon är för snäll och naiv? Han blir ju lurad.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 21:49:12

Nämen gode Gud får man inte tycka att kvinnor och kärleken är det bästa livet har att erbjuda och inte bara objektifiera kvinnor eller bara tyst vänta på den rätta eller vad menas vad är det för fel att träffas och sedan se vad man tycker om hos varandra och utveckla något fint många kvinnor vill ju inte bli sedda som sexobjekt och utnyttjade dessutom
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Likheter med Simon i hundtricket

Inläggav Jonmpa » 2015-08-02 21:50:51

Lurad och lurad han vill finna den stora kärleken utan för stora krav
Jonmpa
 
Inlägg: 147
Anslöt: 2011-02-04
Ort: Vårberg, Stockholm

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in