Ny underkategori

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Ny underkategori

Inläggav Sheyen » 2015-07-24 5:41:33

Jag vill föreslå en ny underkategori, där sex och samlevnad får diskuteras.

Jag är långt ifrån ensam om att uppskatta sexprat och det skulle kunna vara både lärorikt och socialt utvecklande att ha en sådan underkategori. Många aspergare (främst män) förblir oskulder och även om det i sig inte borde vara något deprimerande så finns det trots allt ett antal som faktiskt önskar att få doppa every once in a while.

Eftersom att aspergertjejer generellt sett, verkar lyckas bättre på den fronten torde det vara tacksamt att bland annat få deras syn på det hela, så att det kan antecknas, läggas på minnet, användas i praktiken osv.

Jag tycker att jag motiverar det hela bra och jag menar; av egen erfarenhet var inte mina tidigare sextrådar något som 100% av medlemmarna fann underbart, så det kanske är bättre att dumpa allt snusk i samma kategori?

Särskilt som jag nu avslutat medicineringen av Concerta finns det kanske en risk att jag återfaller i mitt sexmissbruk i tangentform. Tänker givetvis inte skapa oreda, men det kan väl vara trevligt med trådar om sex, samlat i en underkategori?

Namnförslag:
Älskogen
Sex och Samlevnad
Intimt
Sex och Intimt
Knullhörnan
Kul i Kalsongen
osv... Ja, nog tycker jag att "Sex och Intimt" vore det bästa valet, även om dampet i mig skriker att "Kul i Kalsongen" vore det ultimata.

MVH
Sheyen
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 6:24:29

Sheyen skrev:Älskogen


:mrgreen:
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav Sheyen » 2015-07-24 16:41:57

Alltså, varför svarar ingen? Jag är seriös!
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Ny underkategori

Inläggav antonius » 2015-07-24 16:52:31

James Fjongs hörna för dunderkåta.

FJONG.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ny underkategori

Inläggav Dagobert » 2015-07-24 17:16:10

Kanske vore en bra idé om inte sex blir huvudämnet.
När det gäller social utveckling för oskulder som du nämnde har de kanske inte så stor nytta av sexprat, deras problem är mer att komma till öht.

Diskussioner om social utveckling och medvetenhet vore bra, t.ex. hur man ska göra och hur man inte ska göra för att hitta en partner, hur man ska göra för att behålla partnern, och andra situationer i samhället.

Sånt kan väl samsas med mer renodlade sex- och samlevnadstrådar för dem som kommit så långt.
Dagobert
 
Inlägg: 14139
Anslöt: 2010-11-30

Ny underkategori

Inläggav plåtmonster » 2015-07-24 17:37:49

"Samlevnad och intimitet" ?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Ny underkategori

Inläggav antonius » 2015-07-24 19:01:50

Jag tycker snarare man skall belysa riktiga gokn*ll man varit med om, sån där vaniljsexsnack finns ju överallt, nä fram med de riktiga orgasmkrevaderna, man varit med om eller drömmer om... :-)005
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Ny underkategori

Inläggav atoms » 2015-07-24 19:23:43

Sheyen skrev:Alltså, varför svarar ingen? Jag är seriös!


Moderator:


Saken diskuteras men det är inte lönt att du förväntar dig något snabbt beslut; förändringar av forumstrukturen är alldeles för allvarliga för det.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18070
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 19:27:14

atoms skrev:
Sheyen skrev:Alltså, varför svarar ingen? Jag är seriös!


Moderator:


Saken diskuteras men det är inte lönt att du förväntar dig något snabbt beslut; förändringar av forumstrukturen är alldeles för allvarliga för det.


jag tror mer att hon undrade över bristen av svar från vanliga forumister. att ni tar tid på er är väntat och försåtligt.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 19:28:31

antonius skrev:Jag tycker snarare man skall belysa riktiga gokn*ll man varit med om, sån där vaniljsexsnack finns ju överallt, nä fram med de riktiga orgasmkrevaderna, man varit med om eller drömmer om... :-)005


jag tror inte att porr blir tillåtet även om en sådan avdelning blir till, hurrududu!
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav antonius » 2015-07-24 19:33:19

Fenren skrev:
antonius skrev:Jag tycker snarare man skall belysa riktiga gokn*ll man varit med om, sån där vaniljsexsnack finns ju överallt, nä fram med de riktiga orgasmkrevaderna, man varit med om eller drömmer om... :-)005


jag tror inte att porr blir tillåtet även om en sådan avdelning blir till, hurrududu!


Synd, men man kanske kan diskutera teknik iaf... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21867
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Re: Ny underkategori

Inläggav tahlia » 2015-07-24 19:36:41

Föreligger väl en viss risk att det spårar ur i en sådan kategori.
Å andra sidan spårar vi ur i alla andra kategorier också.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 19:39:31

antonius skrev:
Fenren skrev:
antonius skrev:Jag tycker snarare man skall belysa riktiga gokn*ll man varit med om, sån där vaniljsexsnack finns ju överallt, nä fram med de riktiga orgasmkrevaderna, man varit med om eller drömmer om... :-)005


jag tror inte att porr blir tillåtet även om en sådan avdelning blir till, hurrududu!


Synd, men man kanske kan diskutera teknik iaf... :-)063


det tror jag.

tahlia skrev:Föreligger väl en viss risk att det spårar ur i en sådan kategori.
Å andra sidan spårar vi ur i alla andra kategorier också.


förmodligen aningens mindre än i chatten.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav kullan » 2015-07-24 20:06:26

Det finns en massa ämnesområden som skulle passa som underkategori. En grej vore att ha en hel avdelning för nykomlingar där man skulle tillåtas göra nybörjarfel. Typ öppna en tråd i ett ämne som det redan finns trådar i. Och det utan att man den som varit med på forumet i ett tag ska pika vederbörande. Det är inte alla som har varit på ett forum när de registrerar sig här.

Men en fråga är:
Hur många kategorier får plats på forumet utan att någon börjar tycka att det blir rörigt? Jag menar inte att det inte ska till fler kategorier men frågan har varit uppe förr och då blev gensvaret det att det skulle bli just för rörigt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 20:12:33

kullan skrev:Det finns en massa ämnesområden som skulle passa som underkategori. En grej vore att ha en hel avdelning för nykomlingar där man skulle tillåtas göra nybörjarfel. Typ öppna en tråd i ett ämne som det redan finns trådar i. Och det utan att man den som varit med på forumet i ett tag ska pika vederbörande. Det är inte alla som har varit på ett forum när de registrerar sig här.

Men en fråga är:
Hur många kategorier får plats på forumet utan att någon börjar tycka att det blir rörigt? Jag menar inte att det inte ska till fler kategorier men frågan har varit uppe förr och då blev gensvaret det att det skulle bli just för rörigt.


japp, det är risken. men det finns många som vill slippa läsa snuskelisnusksnusk och många som vill skriva sådant.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav kullan » 2015-07-24 20:18:42

Fenren skrev:japp, det är risken. men det finns många som vill slippa läsa snuskelisnusksnusk och många som vill skriva sådant.


Absolut. Ja det är väl bara att låta forumledningen att bestämma.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Ny underkategori

Inläggav Fenren » 2015-07-24 20:24:34

intressanta intressen har två underkategorier och det funkar ju, så det är inte helt omöjligt.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Ny underkategori

Inläggav Zirre » 2015-07-24 22:47:22

Fenren skrev:
kullan skrev:Det finns en massa ämnesområden som skulle passa som underkategori. En grej vore att ha en hel avdelning för nykomlingar där man skulle tillåtas göra nybörjarfel. Typ öppna en tråd i ett ämne som det redan finns trådar i. Och det utan att man den som varit med på forumet i ett tag ska pika vederbörande. Det är inte alla som har varit på ett forum när de registrerar sig här.

Men en fråga är:
Hur många kategorier får plats på forumet utan att någon börjar tycka att det blir rörigt? Jag menar inte att det inte ska till fler kategorier men frågan har varit uppe förr och då blev gensvaret det att det skulle bli just för rörigt.


japp, det är risken. men det finns många som vill slippa läsa snuskelisnusksnusk och många som vill skriva sådant.


Det finns väl en testa-att-posta-tråd :-)063
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Ny underkategori

Inläggav alixha » 2015-07-24 22:52:26

Jag har velat ha fler kategorier och underkategorier länge för jag tycker att det blir MINDRE rörigt då, allt får sin egen plats, det blir mer struktur, så visst, jag kan hålla med Sheyen.

Skulle inte forumet genomgå förändringar i år? När skulle det hända?
Liebert skrev något om det men jag hittar inte det inlägget för sökfunktioner hatar mig och jag hatar den :lol:
Någon som vet? eller kan hitta när dessa förändringar skulle ske?
Kanske kunde vara ett bra tillfälle att komma med förslag.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Ny underkategori

Inläggav Meppe » 2015-07-24 22:59:29

Har varit på något forum där man kunde markera delar av forumet som ointressant. Jag vet inte hur tekniken fungerar och om det finns något som stöder det för det här forumet (och jag slipper gärna bli utskälld för att jag tar upp det), men det vore kanske något att fundera på för att slippa laga det rörigt.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Ny underkategori

Inläggav Puzzle » 2015-07-24 23:06:13

alixha skrev:Jag har velat ha fler kategorier och underkategorier länge för jag tycker att det blir MINDRE rörigt då, allt får sin egen plats, det blir mer struktur, så visst, jag kan hålla med Sheyen.

Skulle inte forumet genomgå förändringar i år? När skulle det hända?
Liebert skrev något om det men jag hittar inte det inlägget för sökfunktioner hatar mig och jag hatar den
Någon som vet? eller kan hitta när dessa förändringar skulle ske?
Kanske kunde vara ett bra tillfälle att komma med förslag.

Moderator:

Jag vet inte om det finns någon bättre tråd om den men det är möjligtvis den här du tänker på? Kan väl även säga att vi har vissa funderingar på att införa fler kategorier men hur det kommer att bli är nog för tidigt att säga än.

"Den som väntar på något gott.." :wink:
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

Ny underkategori

Inläggav plåtmonster » 2015-07-25 0:58:52

Puzzle skrev:"Den som väntar på något gott.." :wink:

Den som inte gör något åt saken själv får ofta vänta för länge på andra som inte får tummen ur :D

antonius skrev:nä fram med de riktiga orgasmkrevaderna, man varit med om eller drömmer om... :-)005

Sådan uppnås dessvärre bara med hårda bandage och det är väl vuxenförbjudet här :P
(sådant som kan associeras namnmässigt till en viss typ av trädgårdspool)
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Ny underkategori

Inläggav nallen » 2015-07-25 8:55:05

Puzzle skrev:"Den som väntar på något gott.."

Förändringar är inget gott. Möjligen återställande.
nallen
 
Inlägg: 19465
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Ny underkategori

Inläggav alixha » 2015-07-25 13:09:29

Puzzle skrev:Jag vet inte om det finns någon bättre tråd om den men det är möjligtvis den här du tänker på? Kan väl även säga att vi har vissa funderingar på att införa fler kategorier men hur det kommer att bli är nog för tidigt att säga än.

"Den som väntar på något gott.." :wink:


Ja det var nog den tråden jag tänkte på, tack Puzzle =)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in