Hur upplever ni det att träffa nya människor?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Hur upplever ni det att träffa nya människor?

Inläggav Kattastrof » 2015-07-20 22:23:07

Hej jag är en kille på 31 år. Jag har alltid haft svårt med att träffa nya människor. Det är inte så att jag levt i nån grotta i 31 år. Jag har haft många "vänner" och har umgåts löst med massa folk när jag var yngre. Jag har aldrig varit helt bekväm med specielt mångas sällskap, jag har helt enkelt oftast bara spelat teater och låtsas vara som alla andra.

När man blir äldre så tröttnar man på att låtsas passa in, jag bestämde mig helt enkelt för att umgås med endast dom som känndes bekvämt att umgås med. Vad jag kom fram till så var det i stort sett endast min föredetta som jag kunde umgås med, utan att få panik svettningar och bli nervös för hur jag skulle föra en "intressant" diskution. Så i kombination med en "frigördhet" och ett svartsjukt ex så har jag nog lyckats till viss del isolera mig ifrån de flesta jag känner.

Jag känner ändå dock att det kanske är till det bästa, jag behöver nog ändå skaffa mig nya och bättre vänner. Personer som inte ser mig på det viset som jag har varit tidigare, nu vill jag ju bara vara jag. MEN bekymmret är att jag har alltid haft problem att söka kontakt med nya personer, Har ni några tips på hur ni på forumet kanske försöker förbereda er på att skaffa en bekantskap med nya människor.

Moderator: Delade in texten i stycken för större läsbarhet.
Kattastrof
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2015-07-20

Hur upplever ni det att träffa nya människor?

Inläggav Tardis89 » 2015-07-20 22:29:48

Åh känner igen det där lite!

Men en sak som kanske kan hjälpa är att söka sig till forum som är om något man tycker om :) tex. fiskeforum, djurforum, harry potter forum osv! Att börja prata med folk via internet som delar ens intresse har hjälpt mig väldigt mycket att få kontakt med folk :D

Så rekomenderar det :) Annars vet jag inte ;O
Tardis89
 
Inlägg: 170
Anslöt: 2014-10-02

Hur upplever ni det att träffa nya människor?

Inläggav majvor » 2015-07-20 23:53:33

Kattastrof skrev:Har ni några tips på hur ni på forumet kanske försöker förbereda er på att skaffa en bekantskap med nya människor.


Det enklaste är att bara trampa iväg på en forumträff och se vad som händer, om man inte trivs, då går man bara hem och så provar man igen en annan gång. Har man varit på en träff då känner man igen någon på nästa träff och sedan rullar det liksom bara på. Så har det varit för mig, alla är ju nya för varandra första gången.
majvor
Inaktiv
 
Inlägg: 127
Anslöt: 2015-06-10

Återgå till Träffar



Logga in